اگر قصد دارید به اروپا مهاجرت کنید، یکی از محبوب‌ترین روش‌های اقامت اروپا، تمکن مالی است. این روش در برخی کشورهای اروپایی، مانند اسپانیا، یونان و پرتغال اجرا می‌شود. این روش بسیار ساده است و تنها شما باید با استفاده از مدارک و مستندات ثابت کنید، درآمد ثابت و کافی دارید. البته این روش با نام اقامت خود حمایتی هم معروف است. در صورتی که سپرده بانکی خوبی دارید یا دارای حقوق بازنشستگی بالایی هستید یا ملک و مستغلات شما به حدی است که دارای تمکن مالی هستید، راحت می‌توانید اقامت اروپا را به دست آورید. کافی است تا انتها این متن را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

saadatrent

تمکن مالی یونان

سرزمین یونان یکی از گزینه‌های پرطرفدار مهاجرت است و حتی نیازی نیست شما برای تمدید اقامت، حتما در این کشور حضور داشته باشید. اگر متقاضی این کشور هستید، می‌توانید از طریق تمکن مالی یونان ، به این مهم دست یابید. در واقع درآمد ماهانه شما باید ۲۰۰۰ یورو باشد. این رقم در صورتی است که مجرد باشید؛ ولی اگر ازدواج کردید و فرزند هم دارید، به این رقم، ۲۰ درصد برای همسرتان و برای هر فرزندتان ۱۵ درصد اضافه می‌شود.

وقتی از طریق تمکن مالی اقدام می‌کنید، به مدت دو سال اجازه دریافت اقامت پیدا می‌کنید. در پایان مدت دو سال هم می‌توانید مدت زمان اقامت سه ساله را دریافت کنید. مدت زمان انجام کارهای شما هم دو ماه و نیم طول می‌کشد. کشور یونان دارای آب‌وهوای بسیار خوبی است، از فرهنگی غنی برخوردار است و یکی از ۵ کشور برتر برای زندگی محسوب می‌شود. صنعت آن نیز روبه‌رشد است و توجه افراد بسیاری را برای زندگی به خود جلب کرده است. شما هم اگر برای اقامت این کشور سرسبز اقدام کنید، از این مزایا بهره‌مند می‌شوید.

 تمکن مالی اسپانیا

از طریق تمکن مالی اسپانیا می‌توانید جهت اخذ اقامت این کشور که یکی از پرتقاضاترین‌ها برای مهاجرت است، اقدام کنید.  اگر مجرد هستید ۲.۳۱۶ یورو باید درآمد ماهیانه شما باشد؛ ولی اگر با خانواده هستید به این رقم به اعضای هر فرد ۵۸۰ یورو اضافه می‌شود. از این طریق می‌توانید اجازه اقامت یک ساله در اسپانیا را به دست آورید و پس از ۵ سال زندگی، اخذ اقامت دائم وجود دارد. اما تابعیت این کشور را پس از ۱۰ سال می‌توانید به دست آورید.

در این روش نیازی نیست شما زبان اسپانیایی یا انگلیسی بدانید؛ اما حتما باید سن شما بالای ۱۸ سال باشد. به راحتی هم می‌توانید به کشورهای حوزه شنگن سفر کنید. همچنین شما می‌توانید حساب بانکی باز کنید و از خدمات تحصیل رایگان برای فرزندتان بهره‌مند شوید. خدمات بیمه پزشکی نیز شامل حال شما می‌شود.

آب‌وهوای کشور اسپانیا مدیترانه‌ای است و هزینه زندگی در آن نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین است. به عنوان مثال هزینه زندگی شما در این کشور در مقایسه با لندن، ۴۰ درصد پایین‌تر است. مردم این کشور هم بسیار خونگرم هستند و اگر بتوانید خود را با فرهنگ آنان سازگار کنید، با آسودگی خاطر می‌توانید در این کشور زندگی کنید. تنها عیب این کشور هزینه بالای آب، برق و گاز است.

اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی ؛ ویزای خودحمایتی اسپانیا

مهاجرت و اخذ اقامت اروپا با تمکن مالی1

تمکن مالی پرتغال

بواسطه تمکن مالی پرتغال می‌توانید اقامت این کشور را کسب کنید و شما حق دارید در حوزه شنگن بدون نیاز به ویزا سفر کنید، فرزندان‌تان حق تحصیل دارند و از خدمات بیمه پزشکی بهره‌مند می‌شوید. در هر سنی هم می‌توانید اقدام کنید و اقامت پرتغال را به دست آورید. همچنین نیازی به دانستن زبان ندارید.

این کشور به دلیل برخورداری از امنیت بالا و هزینه‌های پایین زندگی، افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. تنها هم کافی است ثابت کنید، مبلغی بین ۱۵۰۰۰ – ۲۵۰۰۰  یورو در بانک ذخیره دارید. البته به این رقم به ازای هر فرد از اعضای خانواده مبلغی بین ۶۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو اضافه می‌شود.

شما با ورود به این کشور تمام استرس و فشارهای روزمره را فراموش می‌کنید؛ مردم این کشور به گونه‌ای زندگی می‌کنند که برای هیچ چیزی عجله ندارند. همچنین باتوجه به اینکه جرائم در این کشور بسیار پایین است، از هر نظر احساس امنیت دارید. پس از ورود به این کشور هم هیچ ترافیکی مشاهده نمی‌کنید و رانندگی در آن بسیار لذت‌بخش و آسان است. آب‌وهوای آن هم بسیار متعادل است؛ جنوب کشور هوای گرم و شمال کشور هوای سردتری دارد.

تمکن مالی فرانسه

بسیاری از افراد آروزی زندگی در فرانسه را دارند و بهترین روش اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی فرانسه است. تنها شما باید با ارائه اسناد ثابت کنید، توانایی مالی بالایی دارید. اگر از این طریق اقدام کنید، در ابتدا اقامت موقت برای شما صادر می‌شود؛ اما با گذشت زمان، نوع اقامت شما از موقت به دائم تغییر خواهد کرد. برای اقدام از این روش محدودیت سنی تعریف نشده است و نیازی به دانستن زبان نیست. بعد از ۵ سال زندگی در فرانسه هم می‌توانید، اقامت خود را به مدت ۱۰ سال تمدید کنید. شما برای اخذ اقامت فرانسه باید حداقل ۱۳۰۰ یورو درآمد ماهیانه داشته باشید یا ۱۵۶۰۰ یورو در یکی از بانک‌های فرانسه یا در کشوری دیگر سرمایه داشته باشید.

پس از کسب اقامت، مزایای فراوانی از جمله سفر به کشورهای حوزه اروپای شنگن، باز کردن حساب بانکی، استفاده از خدمات بیمه پزشکی، تحصیل رایگان فرزندان را به دست خواهید آورید. اما توجه داشته باشید از طریق این روش شما امکان کار کردن نخواهید داشت و در دوران تحصیل اگر صاحب فرزند هستید، باید در فرانسه باشید تا بتوانید اقامتتان را مجددا تمدید کنید.

فرانسه، طبیعت بکر و بی‌نظیری دارد. سواحل زیبا، دره‌های سرسبز و پیست‌های اسکی فوق‌العاده از مزایای زندگی در این کشور هستند. هزینه‌های زندگی هم در اینجا نسبت به انگلیس، آمریکا و استرالیا بسیار پایین‌تر است. در این کشور بین کار و زندگی هم تعادل وجود دارد و این مزیت بزرگی برای فرزندان‌تان در آینده خواهد بود.

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی ؛ ویزای خودحمایتی فرانسه

 

اخذ اقامت اروپا از طریق موسسه مهاجرتی پارسیس

بسیاری از افراد آرزوی مهاجرت دارند و بهترین روش جهت به دست آوردن اطلاعات دقیق، استفاده از افراد حرفه‌ای این حوزه است. جهت گرفتن مشاروه برای اخذ اقامت اروپا در تمامی کشورهای نام برده شده می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان موسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس مشورت کنید. مطمئن باشید اگر با برنامه‌ریزی حرکت کنید به تمامی اهدافتان خواهید رسید. کافی است نقشه روشنی از مسیر حرکت خود داشته باشید و به مشاوره و نظر کارشناسی متخصصان باتجربه  کاربلد پارسیس، به دقت توجه کنید.