مکان ­های دیدنی آنتالیا هم مثل دیگر شهرهای ترکیه تنوع زیادی دارد. شهری بزرگ و زیبا که از محله‌ی «قاضی پاشا» تا مناطق تفریحی و لوکس «کالکان» در آن دیدنی است. حتی بافت‌های فرسوده‌ی تاریخی آن هم مکان‌هایی زیبا برای تفریح گردشگران از نقاط مختلف دنیاست. در این مقاله‌ی سفرزون، می‌خواهیم به شما مکان های دیدنی آنتالیا را نشان دهیم.

saadatrent

سواحل زیبا، بهترین مکان های دیدنی آنتالیا

مکان‌های تفریحی آنتالیا و تجربه‌ی سفری لذت‌بخش - ساحل کنیالتی
ساحل «کنیالتی» از سواحل زیبای آنتالیاست

ساحل «کنیالتی» از سواحل زیبای آنتالیاست. می‌توان در این ساحل به سادگی تفریح کرد و لذت برد. پارک ساحلی کنیالتی، تفریحات آبی، گلف و اسب سواری دارد؛ تفریحاتی که حتی برای کودکان هم جذاب است. پارک آبی این ساحل هم از جذاب­‌ترین پارک‌های آبی آنتالیاست. این پارک سرسره‌های آبی متنوعی دارد.

سرزمین دلفین‌ها و نهنگ­‌های سفید را هم نباید فراموش کرد. در طول روز و شب در این ساحل موزیک‌های زنده هم اجرا می‌شود؛ این موضوع شور و حرارت بیش‌تری به ساحل کنیالتی می‌دهد.

مکان‌های تفریحی آنتالیا و تجربه‌ی سفری لذت‌بخش - سرزمین دلفین‌ها
در آنتالیا «سرزمین دلفین‌ها» را فراموش نکنید

ساحل لارا هم از دیگر سواحل بزرگ آنتالیاست. این ساحل پارک تفریحی، کافه، رستوران، زمین فوتبال و باشگاه ساحلی شبانه دارد. ورزش­‌های آبی، اسکیت، دوچرخه‌سواری و زمین فوتبال ساحلی نیز از امکانات بی­شمار این ساحل است. در سفر خود می‌توانید از این سواحل زیبا دیدن کنید.

خرید، تفریح همیشگی توریست‌ها در آنتالیا

مراکز خرید هم از مکان های دیدنی آنتالیا هستند
مراکز خرید هم از مکان های دیدنی آنتالیا هستند

امکان خرید در آنتالیا بسیار متنوع است. مراکز خرید هم از مکان های دیدنی آنتالیا هستند. از خرید در فروشگاه­‌های کوچک و کیوسک‌ها در «کالیسی» گرفته تا فروشگاه‌های بزرگ مثل مرکز خرید «میگروس». فروشگاه‌های نورانی که درخشش‌شان شب‌های آنتالیا را زیباتر می‌کند.

وقتی که از بندر به سمت بالا حرکت می‌کنید تا به «کالکاپیسی» در شمال بروید، از مسیر «آتاتورک کاداسی» می‌گذرید و بازار قدیمی و تاریخی آنتالیا را در این نقطه می‌بینید. این بازار تاریخی، به‌خاطر مغازه­‌های فراوانش، به‌ویژه مغازه‌های جواهراتش مشهور است. در این بازار می‌توانید گردن­‌بندهای قدیمی و ظریف، سنجاق سینه‌ها، کمربند، سنجاق کراوات و چیزهای بسیار دیگری از این دست را در انداز‌ه‌های ظریف و شیک پیدا کنید.

بازارهای سنتی از مکان های دیدنی آنتالیا هستند
بازارهای سنتی از مکان های دیدنی آنتالیا هستند

یکی از نکات جالب توجه در این منطقه این است که شما می­‌توانید تا جای ممکن جنس گلیم­‌ها و فرش‌­های دست بافت را بررسی کنید و اگر خوشتان آمد، خرید کنید.

گشت در موزه‌ها، سفر در دلِ تاریخ آنتالیا

مکان‌های تفریحی آنتالیا و تجربه‌ی سفری لذت‌بخش - موزه
موزه‌ی باستان‌شناسی از مهم‌ترین مکان های دیدنی آنتالیا است

موزه‌ها را هم می‌توان از مکان های دیدنی آنتالیا دانست. همان­‌طور که از منطقه‌ای با فرهنگ غنی انتظار می‌­رود، آنتالیا نیز چند موزه‌ی بزرگ دارد؛ یکی از بهترین‌هایش، موزه‌ی «باستان‌شناسی» آنتالیاست. بازدید از این موزه شبیه به سفر در زمان است. نکته‌ی جالب توجه، حفظ شکل تاریخی این موزه است. بدون شک بازدید از این موزه یکی از بایدها در فهرست مکان‌های تفریحی در آنتالیا است.

یکی دیگر از موزه­‌های دیدنی در شهر آنتالیا که بازدید از آن را پیشنهاد می‌کنیم، موزه‌ی «سونان اینان کیراک» است. این موزه در خانه‌ی قدیمی یک ماهیگیر عثمانی در کالیسی است؛ موزه‌ای که زندگی محلی در منطقه‌ی قدیمی کالیسی و باورهای قدیمی و تاریخی فرهنگ آناتولی را به نمایش می­‌گذارد.

بازدید از محله‌ی قدیمی کالیجی

مکان‌های تفریحی آنتالیا و تجربه‌ی سفری لذت‌بخش - کالیجی
حتما در سفر خود به آنتالیا از محله‌ی کالیجی دیدن کنید

یکی از محبوب­‌ترین مناطق دیدنی در آنتالیا محله‌ی قدیمی «کالیجی» است. این محله شامل خانه‌­های قدیمی عثمانی است که با همان بافت قدیمی به شکل رستوران، هتل، بوتیک‌­های کوچک، کافه و مغازه‌های مختلف درآمده است.

حتما در سفر خود به آنتالیا از این محله دیدن کنید. یادتان باشد زمان بگذارید و به کوچه­‌پس‌کوچه‌­های باریک و معروف محله‌ی کالیجی بروید و حسابی کوچه‌­گردی کنید. بعد از آن می­‌توانید به منطقه‌ی «مارینا» بروید. مارینا یک چایخانه‌ی کوچک زیبا دارد. می‌­توانید ساعتی را در آن‌جا بنشینید و چای بنوشید.

تجربه‌ی رافتینگ در سفر به آنتالیا

مکان‌های تفریحی آنتالیا و تجربه‌ی سفری لذت‌بخش - رافتینگ
اوج هیجان را با رافتینگ در آب‌های خروشان آنتالیا تجربه کنید

یکی دیگر از تفریح‌های آنتالیا تجربه‌ی متفاوت و پرهیجان تور یک روزه‌ی «رافتینگ» است. قایق سواری در رودخانه‌های خروشان و وحشی، به‌ویژه در مناطقی با نمایی از جنگل‌های سرو و پارک ملی «کپرولو کانیون» که بی­‌نظیر و جذاب است، تصاویری خلق می‌کند که در ذهن شما ماندنی خواهد شد. برای ثبت نام در این تور یک روزه دفترهای مختلفی وجود دارد که می­‌توانید بلیط این تور را از آنجا تهیه و برنامه‌ی سفر یک روزه‌ی خود را تنظیم کنید.

مکان‌های تفریحی آنتالیا و تجربه‌ی سفری لذت‌بخش - رافتینگ
رافتینگ در مناطقی با منظره‌ی جنگل‌های سرو بسیار لذت‌بخش است

سفر رافتینگ در این تورهای یک روزه می‌­تواند از یک تا شش ­ساعت طول بکشد؛ در این میان به عنوان ناهار هم می­‌توانید وعده غذای دریایی میل کنید. در این سفر می‌توانید آبشار بسیار زیبا و جذاب «دودن» و یا «جزایر خلیج آنتالیا» را هم ببینید؛ جایی که می‌­توانید در جزایر خلوت آن استراحت کنید و آرامش آن لذت ببرید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های آنتالیا کلیک کنید.


طبیعت گردی

طبیعت گردی

برای مشاهده‌ی تورهای طبیعت گردی سفرزون کلیک کنید.

null

تور آنتالیا

برای مشاهده‌ی تور آنتالیا سفرزون کلیک کنید.

null

تور یک روزه

برای مشاهده‌ی تورهای یک روزه سفرزون کلیک کنید.

null

تور چند روزه

برای مشاهده‌ی تورهای چند روزه سفرزون کلیک کنید.