بعضی‌ها از شلوغی بدشان می‌آید، ولی تجربه ثابت کرده است که یک مکان دیدنی و جاذبه گردشگری شلوغ، همیشه چیزی برای گفتن دارد و وقتی که برایش صرف می‌کنید می‌ارزد. به‌علاوه منظور ما از شلوغی، تجمع آدم‌های زیاد نیست بلکه بیش‌ترین میزان رفت و آمد گردشگران به آن‌جا است. در این مقاله شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی را باهم پیدا می‌کنیم و مکان های دیدنی دبی را تماشا می‌کنیم. با سفرزون همراه شوید.

saadatrent

دبی مال ؛ هر چه خرید دارید انجام بدهید!

Dubai Mall یکی از مکان های دیدنی دبی که نباید از دستش داد
Dubai Mall یکی از مکان های دیدنی دبی که نباید از دستش داد

یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی دبی، دبی مال (Dubai Mall) است. این‌جا در کنار بلندترین ساختمان جهان قرار دارد. دبی مال در سال ۲۰۱۵، بیش از ۸۰ میلیون بازدیدکننده داشته است! این به معنی آن است که به طور میانگین، روزانه،۲۲۰ هزار نفر به این مرکز تجاری پا گذاشته‌اند و برای هر یک از هزار و ۲۰۰ فروشگاه موجود در آن، ۱۸۳ مشتری وجود داشته است. یکی از نکات مثبت این مرکز تجاری، گردش هوا و خنک کننده‌ها هستند که برای یک شهر داغ و شلوغ، ضروری است و نمی‌گذارد هیچ‌جا برای شما غیر‌قابل تحمل باشد.

Loading the player...

نکته جالب: با این‌که دبی مال (Dubai Mall) بزرگ‌ترین در منطقه است، اما از نظر اجاره فضاها در رتبه ۱۹‌ام قرار دارد و بسیاری از فضای آن در ورودی با آبشارها، اسکیت روی یخ و آکواریوم‌ها پر شده است.

جزایر نخل ؛ جذاب، حتی برای آدم‌فضایی‌ها

The Palm Islands جاذبه ای که باید از آسمان آن را ببینید
The Palm Islands جاذبه ای که باید از آسمان آن را ببینید

این‌جا یکی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی و البته کل جهان است. پیدا کردن آمار رسمی برای بازدیدکنندگان از جزایر نخل مشکل است. جزایر نخل دبی، جزایری مصنوعی و اعجاب‌انگیزند که از ساحل دبی جدا شده‌اند و شکلی شبیه نخل دارند.

 

 

در سفرزون بخوانید: مکان های دیدنی دبی و لذت تفریح در یک شهر مدرن

روزها را در سرسره‌های آبی «برج سرج» بگذرانید، فرزندتان هم عاشق تفنگ‌های آبی و بازی‌های «دهو و لاگون» خواهند شد. آماده باشید تا حسابی خیس شوید … بیش‌تر بخوانید بهترین زمان سفر به گرجستان - پاییز

 

آخرین ارقام درباره نخل جمیرا (Palm Jumeriah)، معروف‌ترین جزیره در بین این جزایر، چیزی در حدود ۹ تا ۱۱ هزار توریست در هر شب را نشان می‌دهند و آمار آن پهلو به پهلو با برج خلیفه است. برجی که یکی از مشهورترین مکان های دیدنی دبی به‌حساب می‌آید. ترافیک این‌جا به‌خاطر باریکی خیابان‌هایش، باعث می‌شود که اندکی بیش‌تر برای رفتن به آن زمان بگذارید.

نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی در نخل جمیرا قدم می‌زنید، انتظار نداشته باشید، همان منظره‌ای را ببینید که از بالای آسمان‌خراش‌های دبی قابل رویت است. وقتی این‌جا قدم می‌زنید خیلی معلوم نیست که در حال قدم زدن در یکی از شاهکارهای گردشگری جهان هستید.

برج خلیفه؛ از این بلندتر هم می‌شود؟

The Burj Khalifa بلندترین برج دنیا تا به امروز
The Burj Khalifa بلندترین برج دنیا تا به امروز

این برج بلندترین ساختمان جهان است. شاید همین جمله برای این‌که سالانه موج زیادی از گردشگران برای بازدید به این‌جا بیایند کافی باشد. توریست‌های حرفه‌ای برج خلیفه را در بین مکان های دیدنی دبی ، از مهم‌ترین‌ها بشمارند. این تنها چیزی نیست که این‌جا شما را وسوسه خواهد کرد.

برخی از ساختمان‌هایی که در حال احداث هستند در آینده نه چندان دور از برج خلیفه یک کیلومتر، بلندتر خواهند بود، اما این برج در بین گردشگران شهرت خود را پیدا کرده و در ذهن‌شان جا افتاده است. آمار نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۳ ،حدود ۱ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر از برج خلیفه بازدید کرده‌اند. این به معنی آن است که روزانه حدود ۵ هزار چشم مفتون این برج بوده‌اند.

این آمار قابل توجه علی‌رغم این ثبت می‌شود که در شهر جده در عربستان سعودی، برج جده که از برج خلیفه چند متری بلندتر هم هست، توریست‌های کم‌تری دارد. پس دیگر لازم نیست خیلی حرف اضافه‌تری درباره معماری برج و زیبایی آن بزنیم و این دو را با هم مقایسه کنیم و بگوییم کدام جذاب‌تر است.

آکواریوم دبی؛ زندگی دریایی و تفریحات آبی

Dubai Aquarium لذت شنا با کوسه‌ها در محیطی امن
Dubai Aquarium لذت شنا با کوسه‌ها در محیطی امن

یکی از مکان های دیدنی دبی در حوالی برج خلیفه، آکواریوم این شهر است. آکواریوم دبی درون دبی مال است، اما خودش به تنهایی یکی از جالب‌ترین جاها برای تفریح است. آمارها برای آکواریوم نشان می‌دهد که در سال اول تاسیس آن یعنی سال ۲۰۱۱ حدود ۱٫۵ میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است. این آمار قطعی است و بنابراین در روز حدود ۴ هزار بازدیدکننده از این آکواریوم دیدن کرده‌اند که از زیبایی‌های زندگی دریایی لذت ببرند و دیدنی‌های آن را ببینند. به‌خاطر همین آمارهاست که این آکواریوم یکی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی است.

تفریح‌های که آکواریوم به شما می‌دهد، غواصی و پرش کوسه است که در آن از نزدیک با کوسه‌های کوچک ملاقات می‌کنید. البته یک راز کوچک هم هست که باید خودتان از نزدیک آن را ببینید و نامش «تجربه پری دریایی» است. فقط بدانید که خودتان پری دریایی نخواهید شد.

پارک آبی ؛ یک از مکان های دیدنی دبی

Wild Wadi Water Park یکی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی
Wild Wadi Water Park یکی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی

با توجه به این‌که دمای هوا در تابستان به مرز ۴۸ درجه سانتیگراد می‌رسد، وجود یک پارک آبی درست و حسابی در بین مکان های دیدنی دبی از هر چیزی ضروری‌تر است. پارک آبی وادی (Wild Wadi)، در سال حدود ۱ میلیون بازدیدکننده دارد و خب این با توجه به آب و هوای دبی و چیزی که گردشگران می‌خواهند، دور از انتظار نیست، اما کمی عجیب است.

خرید بلیط هواپیما تهران دبی
رزرو هتل در دبی

چرا که در دبی ساحل‌های زیبای زیادی وجود دارد و اگر تجربه رفتن به ساحل را در دبی داشته باشید، آن را فراموش نخواهید کرد. بسیاری از گردشگران، دل‌شان می‌خواهد که در هوای خنک لابی برج دبی، آب‌تنی کنند و دراز بکشند تا این‌که روی ماسه‌های داغ ساحل جومریه باشند. از طرفی ۲ هزار و ۴۰۰ بازدیدکننده در روز بی‌نظیر است و نوید یک تفریح خوب را می‌دهد. مخصوصاً وقتی این آمار را با دیگر مراکز تفریح آبی و حتی شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی مقایسه کنیم.

اسکی در دبی؛ یخبندان وسط بیابان

Ski Dubai هیجان اسکی وسط کویر
Ski Dubai هیجان اسکی وسط کویر

شاید رفتن به پارک آبی و مراکز تفریحات آبی در دبی کمی خاص و شگفت‌انگیز باشد، اما اسکی کردن وسط آب و هوای بیابانی عجیب‌ترین و بی‌نظیرترین تجربه است. اسکی در دبی البته طبیعتا وسط بیابان انجام نمی‌شود، اما گردشگران در مکان های دیدنی دبی را دوباره سورپرایز می‌کند.

یکی دیگر از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی و عجیب‌ترین‌ها که به دست بشر و به‌صورت مصنوعی ساخته شده است همین‌جاست. تمام منطقه اسکی با هوای سرد و برف مصنوعی درست شده است. نکته جالب این‌جاست که ۷۵۰ هزار نفر، همه‌ساله اسکی در دبی را به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. اسکی دبی نه‌ تنها یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین‌ها در لیست جاذبه های دیدنی دبی است. این اسکی سالانه گردشگران را سوی خود می‌کشاند و یکی از شاهکارهای مهندسی در جهان محسوب می‌شود.

مسجد جومیره ، یکی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی

Jumeirah Mosque مسجدی سفید زیبا در قلب دبی
Jumeirah Mosque مسجدی سفید زیبا در قلب دبی

کمی مشکل است که مسجد جومیره را در رده شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی به‌حساب آورد و آن هم به این دلیل که آماری برای این مکان مقدس وجود ندارد. خب این مسئله با عقل هم جور می‌آید چراکه مسئولین مسجد، رفت و آمد را نمی‌شمارند. با این حال جومیره یکی از مشهورترین جاها در دبی است و نکته جالب آن این‌جاست که در دل شهری که هر روز مدرن‌تر می‌شود، معماری قدیمی خود را حفظ کرده است.

مکان های دیدنی دبی و شلوغ ترین جاذبه های گردشگری دبی به این‌جا ختم نمی‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم به بازار قدیمی (Old Souk) و دهکده میراث دبی (Dubai Heritage Village) که بازدیدکننده‌ها را به گذشته دبی می‌برند، حتما سر بزنید.