چه در زمره‌ی عاشق مناظر طبیعی باشید و چه یک طرفدار پر و پا قرص شهرگردی و مکان‌های تاریخی، حتما چند نقاشی‌هایی معروف و دلفریب وجود دارند که دل شما را برده‌ باشند و در دلتان آرزو کرده باشید کاش می‌شد بروید توی آن نقاشی‌ها و حسابی سیر و سیاحت کنید. تحریریه‌ی سفرزون این نوشته‌ی خیلی ویژه و متمایز را تقدیم به این دسته از مسافرانِ هنردوستِ آرزو به دل می‌کند. با خواندن این مطلب درک خواهید کرد گشت و گذار در جهان تصویر شده در نقاشی‌ها فقط یک رویا شیرین و دست نیافتنی نیست، بلکه لذتی است که در جهان واقعی هم می‌توانید به آن دست پیدا کنید. از نقاشی جاهای معروف جهان لذت ببرید.

saadatrent

کاسپر دیوید فردریش- صخره‌های گچی روگن ۱۸۱۸

صخره‌های گچی روگن ۱۸۱۸ | نقاشی جاهای معروف جهان
صخره‌های گچی روگن ۱۸۱۸ | نقاشی جاهای معروف جهان

این نقاش رمانتیک علاقه‌ی زیادی به نقاشی از مناظر طبیعی داشت. گفته شده است، فردریش این نقاشی را بعد از سفر ماه عسلش به روگن روی بوم آورد. روگن بزرگترین جزیره‌ی آن نواحی است و در پارک ملی جاسموند قرار دارد. این صخره‌های استثنایی هنوز که هنوز بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشند و بسیاری از عشاق، مانند فردریش و همسرش، عشق‌بازی در سایه‌ی این صخره‌ها را خاطره‌انگیز می‌دانند. این اولین تابلو از نقاشی جاهای معروف جهان است.

کلود مونت- نیلوفرهای آبی ۱۹۱۶

نیلوفرهای آبی ۱۹۱۶ | نقاشی جاهای معروف جهان
نیلوفرهای آبی ۱۹۱۶ | نقاشی جاهای معروف جهان

یکی دیگر از نقاشی جاهای معروف جهان نیلوفرهای آبی است. این نقاشی بی‌شک یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های این نقاش فرانسوی امپرسیونیست است. او در این قاب، نیلوفرهای آبی ژاپنیِ برکه‌ی کوچکی که در باغ خانه‌اش در جیورنی فرانسه قرار دارد را به تصویر کشیده است. خبر خوب برای عاشقان هنر اینکه  امروزه درهای این باغ و خانه بر روی علاقمندان به مونت و نقاشی‌هایش باز است و در تمام سال می‌توانند آن‌جا را ببینند.


در سفرزون بخوانید:  رنگی‌ ترین شهرهای جهان ، هفت شهر زیبای دنیا


اندرو وایت- دنبای کریستینا ۱۹۴۸

نقاش معروف آمریکایی از آنا کریستینا اولسن خالق یکی دیگر از نقاشی جاهای معروف جهان است. او در خارج از خانه‌اش در کوشینگِ می‌ین نقاشی کرده است. این مکان امروز به روی بازدیدکنندگان باز است و ورودشان را خیر مقدم می‌گوید. مورخان می‌گویند این دختر از یک بیماری رنج می‌برد و توانایی راه رفتنش را از دست داده بود. در این تصویر، کریستینا در زمین‌های اطراف خانه‌اش می‌خزد.

ژرژ پیر سورا- بعد از ظهر یکشنبه در جزیره‌ی گراند ژات ۱۸۸۴

یکی از بهترین نمونه‌های سبک پوینتلیسم یا نقطه‌ چینی، بی‌شک همین نقاشی معروف سوراست. سورا برای این نقاشی نه تنها از دنیای واقعی الهام گرفت، بلکه خود نیز الهام بخش استفان ساندهیم شد تا قطعه‌ی یکشنبه در پارکی با جورج را بسازد. جزیره‌ی گراندژانت روی رودخانه‌ی سن قرار دارد.

هنری تولوز لوترک- در مولن روژ ۱۸۹۲ و ۱۸۹۳

مجموعه نقاشی‌های لوترک از مولن روژ، مشهورترین نایت کلاب پاریس، از معروف‌ترین نقاشی‌های تاریخ هنر به شمار می‌روند. این نقاشی‌ها نه تنها بابت تکنیک فوق‌العاده و خاص‌شان مورد ستایش قرار گرفته‌اند، بلکه رنگ‌ها و خطوط به شکلی کنار هم قرار گرفته‌اند که تصویری پر از زندگی و هیجان را به نمایش می‌گذارند. خوشبختانه، امروز هم این فرصت را داریم تا زندگی‌ای شبیه آنچه لوترک بر روی بوم آورده را در مولن روژ تجربه کنیم.

دوید هاکنی- استخر در هتل هالیوود روزولت ۱۹۸۸

استخر در هتل هالیوود روزولت ۱۹۸۸ | نقاشی جاهای معروف جهان
استخر در هتل هالیوود روزولت ۱۹۸۸ | نقاشی جاهای معروف جهان

تنها هنرمندی زنده‌ای که ما در این لیست قرار دادیمش همین آقای هاکنی است. این نقاش معروف ته استخر هتل روزولت در هالیوود را نقاشی کرده است. این نقاشی به استخر هاکنی هم معروف است. راویان می‌گویند که نقاش رفت ته استخرِ خالی و چهار ساعت آن‌جا ماند تا نقاشی‌اش را تمام کند. اکنون به عنوان بخشی از تاریخ هنر لوس آنجلس، هم می‌توانید از دیدن نقاشی روی دیوار گالری لذت ببرید، هم در آن شنا کنید.


در سفرزون بخوانید : عجیب ترین راه آهن های دنیا که نباید از دست‌شان داد


هنری ماتیس- زنِ نشسته پشت به پنجره‌ی باز ۱۹۲۲

پیاده‌روی زیبای فرشتگان در نیسِ فرانسه در کرانه‌های مدیترانه‌ای این شهر کشیده شده است و در تعداد بسیاری زیادی از آثار ماتیس به تصویر درآمده‌. در این نقاشی، بخشی از این خیابان مشهور نقاشی شده است. ما خیلی خوشبختیم که هنوز هم این شانس را داریم تا برویم و در این خیابان ساحلی جذاب قدم بزنیم.

مارک شاگال- سقف اپرا گارنیر ۱۹۶۴

هنرمند روس، مارک شاگال، نقش و نگارهای اعجاب‌آور اپرا گارنیر در پاریس را با تمام جزئیات در یک تابلو ثبت کرده است. این نقاشی در دهه‌ی شصت میلادی ثبت شد و هنوز که هنوز است مردم از جزئیات دقیق در این نقاشی شگفت زده می‌شوند. هشت ماه طول کشید تا شاگال این نقاشی را تمام کند. امروز، تمام کارشناسان آثار هنری تائید می‌کنند که این قطعه‌ی هنری یک نسخه‌ی بی‌نقص از آن از آب درآمده است.


در سفرزون بخوانید:  دیدنی های رم ، میراث رویایی میکل آنژ و داوینچی


جیووانی پائلو پنینی- منظره‌ی کلوسئوم ۱۷۴۷

منظره‌ی کلوسئوم ۱۷۴۷ | نقاشی جاهای معروف جهان
منظره‌ی کلوسئوم ۱۷۴۷ | نقاشی جاهای معروف جهان

کلوسئومِ پنینی، نقاش باروک، قطعا با بازدیدکنددگان کمتری به تصویر کشیده شده است، در مقایسه با امروز که حجم زیاد توریست‌ها هرگز به شما اجازه نمی‌دهد حال و هوای واقعی کلوسئوم را کشف کنید. با این‌همه، بعد از غرق شدن در نقاشی پنینی و درک روح آن بنا گشت و گذار در کلوسئوم قطعا خیلی جذاب‌تر خواهد بود.

کامیل پیسارو- هاید پارک ۱۸۹۰

هاید پارک ۱۸۹۰ | نقاشی جاهای معروف جهان
هاید پارک ۱۸۹۰ | نقاشی جاهای معروف جهان

از این نقاشی معلوم است که هاید پارک از ابتدا زیبا و درخشان بود. به شخصه تائید می‌کنم که کامیل پیساروی امپرسیونیست هاید پارک را به همان جذابیت فعلی‌اش به تصویر کشیده است، البته چندان مطمئن نیستم که نوری که از بالا می‌تابد در واقعیت هم به همین خوبی باشد.

ادوار مونت- کانال بزرگ ونیز (ونیز آبی) ۱۸۷۵ از نقاشی جاهای معروف جهان

کانال بزرگ ونیز (ونیز آبی) ۱۸۷۵ | نقاشی جاهای معروف جهان
کانال بزرگ ونیز (ونیز آبی) ۱۸۷۵ | نقاشی جاهای معروف جهان

کانال بزرگ ادوارد مونت امپرسیونیست قطعا آبی‌تر از امروز است. اما شما هروقت بخواهید می‌توانید در یک گندولای ایتالیایی سوار و به سمت پائین کانال شناور و محو معماری بی‌نظیر و نفس‌بر اطراف‌شان شوید. در این اثر جاودانه از مجموعه نقاشی جاهای معروف جهان غرق شوید.