همین‌طور که خسته و کلافه از سختی‌های زندگی روزمره و کارهای تکراری روی مبل جلوی تلویزیون لم داده‌اید و مشغول بازی کردن با کنترل تلویزیون هستید خیلی یهویی متوجه می‌شوید که یکی دو روز تعطیلی در پیش دارید. پیش خودتان فکر می‌کنید که با این یکی دو روز به کجاها می‌شود سفر کرد؟

saadatrent

اگر مورد مناسبی به فکرتان نمی‌رسد نگران نباشید؛ چون ما در این نوشته پینورستی چند تا از بهترین نقاط نزدیک به تهران برای سفر کوتاه‌مدت را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین برای اقامت خود در سفر نگران نباشید، پینورست انواع اقامتگاه را در هر شهری گلچین کرده و همه را از قبل بازرسی حضوری کرده. می توانید با چند کلیلک واحد خود را اجاره کنید.

روستای کردان؛ عروس سرسبز کرج

تا چند سال پیش لواسان، درکه و شهرهای شمالی مهم‌ترین گزینه­‌های پایتخت‌نشینان برای یک سفر جمع‌وجور و کوتاه‌مدت بودند؛ ولی از وقتی‌که روستای کردان کرج سر زبان‌ها افتاد همه گزینه‌های قبلی را به چالش کشید و رفته‌رفته به یک مقصد عالی برای گردش و تفریح تبدیل شد.

شاید خود اهالی کردان هم که با شروع جنگ به این روستا پناه برده بودند فکرش را نمی‌کردند که یک روز این روستای بی‌نام و نشان تبدیل به یک مقصد سفر همه‌چیزتمام بشود! اگر شما هم شناخت کافی از کردان ندارید باید بگوییم که این روستای سرسبز و خوش آب‌وهوا در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز قرار گرفته و به خاطر ویلاهای لوکس، باغ‌های سرسبز پر از میوه‌های رنگارنگ، رودخانه با آب زلال و قدمت تاریخی‌اش معروف شده است.

اگر از همهمه و آلودگی هوای پایتخت یا رفتن به جاهای تکراری خسته شده‌اید می‌توانید مثل خیلی‌ها به فکر اجاره ویلا کردان باشید و از سفر کوتاه‌مدتی که به اینجا دارید نهایت لذت را ببرید.

فاصله از تهران: ۶۱ کیلومتر

تنگه واشی؛ مرهمی برای تابستان‌های گرم

یک تابستان خیلی گرم را تصور کنید که از شدت گرمای بیرون منزل مجبور شده‌اید تا به باد کولر پناه بیاورید. در همین حین اگر برنامه یک سفر یک روزه را بریزید و با ماشین به سمت فیروزکوه حرکت کنید بعد از طی کردن ۱۶۵ کیلومتر به یکی از بهترین ییلاق‌های حوالی تهران یعنی تنگه واشی خواهید رسید.

تنگه واشی یا همان تنگه ساواشی با یک دشت سرسبز و پر از چمن به شما خوش آمد می‌گوید و بعد از طی کردن یک مسیر پیاده‌روی با آبشار ساواشی از شما پذیرایی می‌کند. این جاذبه طبیعی در نزدیکی فیروزکوه قرار گرفته و با صخره‌های در هم پیچیده، دیدنی‌های تاریخی، آبشار زیبا و رودخانه سرزنده‌اش بدون شک شما را به وجد خواهد آورد.

فاصله از تهران: ۱۶۵ کیلومتر

شهرستانک؛ پاتوق خوشگذارنی شاهان

تقریبا ۵۳ کیلومتر آن‌طرف‌­تر از تهران با آن آسمان خاکستری و خیابان‌های شلوغش، به روستای زیبای شهرستانک خواهید رسید. همان‌طور که از اسمش هم مشخص است، اینجا یک شهر کوچک از توابع بخش آسارا در حوالی شهر کرج است و در گذشته به نام شارسونک هم شناخته می‌شده است. اینجا در دوره قاجار تبدیل به پاتوق و محل خوش‌گذرانی ناصرالدین‌شاه شده بود.

این روستای سرسبز به خاطر قرارگیری در ارتفاع ۲۱۹۰ متری از سطح دریا تبدیل به یک ییلاق فوق‌العاده زیبا با آب‌وهوای معتدل و نسبتا سرد شده است. رودخانه دائمی شهرستانک و ده‌­ها چشمه که در گوشه و کنار روستا قرار گرفته‌اند اینجا را تبدیل به یک محیط سرزنده و بسیار تماشایی کرده‌اند.

شهرستانک به خاطر باغ‌های میوه، کوچه‌باغ‌های سرسبز و آب رودخانه و چشمه بسیار گوارایی که دارد معروف است. البته طبیعت پاییزی هم در این روستای کوهستانی فوق‌العاده زیبا است و بعید است شبیهش را در اطراف تهران پیدا کنید.

بهترین نقاط نزدیک به تهران برای سفر کوتاه‌مدت1

فاصله از تهران ۵۳ کیلومتر

دشت لار؛ همسایه سرسبز قله دماوند

دشت لار همسایه بلندترین قله کشور است و می‌تواند بهترین جا برای یک سفر کوتاه‌مدت باشد. این دشت از جاهای دیدنی شهرستان آمل است و مرز بین دو استان تهران و مازندران را پر کرده است. اگر دنبال یک فضای بکر و تماشایی برای تفریح، خوش‌گذرانی و طبیعت‌گردی هستید که یک نمای جذاب از قله دماوند را هم پیش روی چشمتان بگذارد این دشت سرسبز بهترین گزینه‌ای است که در حوالی تهران پیدا خواهید کرد.

بهترین نقاط نزدیک به تهران برای سفر کوتاه‌مدت2

سد لار، دریاچه لار، شقایق‌های قرمز، رودخانه‌های مختلف، آبشارها و چشم‌انداز تماشایی از قله دماوند همگی از دیدنی‌های ویژه این پارک ملی هستند. البته تنوع پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری این منطقه هم به‌قدری زیاد است که ما نمی‌توانیم در اینجا به همه آن‌ها اشاره کنیم.

فاصله از تهران ۱۱۹ کیلومتر

شهر چالوس؛ در انتهای جاده ۵۹

وقتی اسم چالوس به گوش خیلی از ما می‌خورد ناخودآگاه یاد جاده شماره ۵۹ معروف به جاده چالوس می‌افتیم؛ جاده‌ای که به‌عنوان معروف‌ترین جاده ایران و یکی از زیباترین جاده‌های دنیا شناخته می‌شود. شهر چالوس که در استان مازندران و انتهای همین جاده زیبا قرار گرفته به خاطر طبیعت سرسبز و مثال‌زدنی و جاذبه‌های تاریخی‌اش به عقیق همیشه سبز مازندران معروف است.

چالوس که در گذشته به شالوس یا سالوس معروف بود در غرب استان مازندران قرار گرفته است. این شهر سرسبز و خوش آب‌وهوا می‌تواند یکی از بهترین نقاط نزدیک به تهران برای سفر کوتاه‌مدت باشد. اگر به فکر اجاره ویلا چالوس هستید می‌توانید در سایت پینورست از بین ده­‌ها مورد مختلف گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید.

فاصله از تهران ۱۴۱ کیلومتر

فشم؛ در دو قدمی تهران

اطراف تهران جاهای دیدنی و مناسب برای سفرهای کوتاه مدت زیاد است؛ ولی یکی از جاهایی که در طول چند سال گذشته خصوصا یک دهه اخیر سروصدای زیادی به پا کرده فشم است. فشم، اوشون-فشم یا همان منطقه اوشان-فشم-میگون در شهرستان شمیرانات قرار گرفته و علیرغم اینکه در نزدیکی پایتخت قرار گرفته ولی طراوت و آب‌وهوای دلپذیرش اصلا با تهران قابل قیاس نیست.

بهترین نقاط نزدیک به تهران برای سفر کوتاه‌مدت3

خیلی از تهرانی‌ها در روزهای تعطیل از فرصت محدودشان استفاده می‌­کنند و راهی این منطقه جذاب می‌شوند؛ پس شما هم با حداقل یک روز زمان می‌توانید به این منطقه زیبا سفر کنید و از تماشای آبشارها، دشت‌های سرسبز و کوه‌های خاص و تماشایی آن لذت ببرید.

فاصله از تهران ۴۷ کیلومتر

دماوند؛ شهر اسطوره‌های ایران

شهرستان دماوند یکی از بهترین گزینه‌های روی میز برای اهالی پایتخت است. آب‌وهوای عالی، طبیعت سرسبز و فاصله کم از تهران همگی باعث شده‌اند تا دماوند تبدیل به یکی از بهترین نقاط نزدیک به تهران برای سفر کوتاه‌مدت بشود. دماوند در فاصله ۷۸ کیلومتری شرق پایتخت و ۸۱ کیلومتری فیروزکوه قرار دارد.

شهرستان دماوند یک منطقه کوهستانی با دنیایی از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی ارزشمند است. آب‌وهوای این نقطه از استان تهران متمایل به سرد است. دماوند با متوسط دمای سالانه ۱۳ درجه سانتی گراد در هر فصلی از سال می‌تواند یکی از بهترین میزبان‌ها برای سفر و گردش شما باشد.

فاصله از تهران ۷۸ کیلومتر