سفر به نقاط مختلف و آشنایی با شرایط اقلیمی و فرهنگ مردمان گوناگون مزایای بسیار زیادی دارد. به خصوص اگر این سفر به داخل کشور باشد. در میان مناطق توریستی و گردشگری کشور ایران، جزیره کیش جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. تفریحات آبی، سرگرمی‌های گوناگون، مراکز خرید، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مواردی هستند که سبب محبوبیت این جزیره شده‌اند. به همین دلیل در تمام طول سال گردشگران از اقصی نقاط کشور با خرید بلیط هواپیما و یا به واسطه تور به این جزیره سفر می‌کنند.

saadatrent

ایام نوروز بهترین فرصت برای سفر است. در این زمان اغلب افراد مرخصی کاری دارند و تمامی افراد خانواده در کنار هم هستند. به همین دلیل برنامه‌ریزی برای سفر بسیار راحت‌تر است. یکی از بهترین راه‌ها برای برنامه‌ریزی سفر استفاده از تور است. تور تا حدودی سفر شما را برنامه‌ریزی می‌کند و به واسطه آن می‌توانید سفری بدون دغدغه داشته باشید. در میان این تورها، تور کیش طرفدار بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.

اگر قصد دارید تور کیش را برای سفر در ایام نوروزی انتخاب کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به این سوال که برای خرید تور نوروزی به کیش به چه نکاتی توجه کنیم؟ پاسخ خواهیم داد.

آب و هوای کیش در ایام نوروز

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در سفر نوروزی به کیش باید به آن توجه کنید، آب و هوای این جزیره است. می‌توان گفت یکی از بهترین زمان‌هایی که شما می‌توانید به کیش سفر کنید، اوایل فصل بهار و ایام نوروز است. آب و هوای کیش در این زمان در بهترین وضعیت خود قرار دارد. هوای کیش در نوروز هنوز خنکی زمستان را از دست نداده است و رطوبت و میزان شرجی بودن آن کم است. در نوروز کیش، از گرمای طاقت‌فرسای تابستان خبری نیست و می‌توانید با خیال راحت از مناطق گردشگری و جاذبه‌های دیدنی و تاریخی جزیره بازدید کنید. البته لازم به ذکر است که احتمال بارش در نوروز وجود دارد اما این احتمال ناچیز است و نیاز نیست نگران آن باشید. اگر هم بارندگی در جزیره صورت بگیرد، مدت زمان آن بسیار کوتاه است و اغلب طی ساعتی قطع می‌شود و هوا به حالت عادی خود برمی‌گردد. ‌

برای خرید تور نوروزی به کیش به چه نکاتی توجه کنیم؟2

نوع توری که در سفر نوروزی انتخاب می‌کنید.

همان طور که می‌دانید، دو نوع تور به مقاصد مختلف عرضه می‌شود. یک نوع از این تورها تور سیستمی و تور دیگر تور لحظه آخری است. در برخی از مواقع بلیط هواپیما کیش به صورت چارتری عرضه می‌شود. در این صورت قوانین تور نیز از قوانین بلیط‌های چارتر تبعیت می‌کنند. گاهی در بعضی از موقعیت‌ها بلیط‌های چارتری که به ساعت پرواز نزدیک هستند، به فروش نمی‌رسند. به همین دلیل کاهش قیمت بسیار زیادی پبدا می‌کنند. تورها چنین بلیط‌هایی را خریداری کرده و در سفر آن‌ها را ارائه می‌دهند. تورهایی که چنین بلیط‌هایی دارند، تور لحظه آخری نامیده می‌شوند. این تورها قیمت بسیار کمتری نسبت به تورهای سیستمی و عادی دارند. مهم‌ترین دلیلی که سبب می‌شود اغلب افراد به دنبال این تورها باشند، قیمت مقرون به‌صرفه آن است. اما باید توجه داشته باشید که ساعت پرواز این تورها بسیار نزدیک است و باید یک چمدان آماده داشته باشید. این تورها اغلب محدود هستند. به همین دلیل باید برای خرید آن‌ها سرعت عمل بالایی داشته باشید.

در زمان نوروز تور لحظه آخری کیش کمتر ارائه می‌شود زیرا تقاضا برای سفر افزایش پیدا می‌کند. با این حال با برنامه‌ریزی صحیح و بررسی مراجع فروش تورهای مسافرتی می‌توانید تور ارزان نوروزی برای سفر به کیش خریداری کنید.

هتلی که تور برای شما رزرو می‌کند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تور نوروزی به کیش باید به آن توجه کنید، هتلی است که تور برای شما در نظر گرفته است. حوشبختانه کیش هتل‌های متعددی دارد. این هتل‌ها با امکانات مختلف و تعداد ستاره‌های گوناگون عرضه شده‌اند. این موضوع برروی قیمت تور نیز تاثیرگذار است. تورهایی که از هتل‌های چهار یا پنج ستاره استفاده کرده‌اند، قیمت بیشتری دارند. البته هرکدام از این هتل‌ها قوانین مختلفی را برای محاسبه قیمت اقامت کودکان در نظر می‌گیرند. اگر کودکی در سفر همراه دارید، این را با مجریان تور در نظر بگیرید. گاهی برخی از هتل‌های اقامت کودکان زیر ۸ سال را به صورت نیم‌بها محاسبه می‌کنند.

این موضوع برای خرید بلیط هواپیما یا تور نیز صدق می‌کند. تور در صورتی که سیستمی باشد، برای کودکان تخفیف در نظر می‌گیرد. اما در صورتی که از تور چارتری استفاده کنید، هزینه آن برای تمامی اعضای خانواده با هر سن و سالی یکسان است.

برای خرید تور نوروزی به کیش به چه نکاتی توجه کنیم؟3

زمانی که تور را خریداری می‌کنید.

زمان سفر برروی قیمت تورها اثرگذار است. در روزهای پیک سفر همچون عید نوروز قیمت تورها و تمامی خدمات گردشگری به همه جای ایران افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که می‌خواهید نیمه اول تعطیلات نوروزی را به کیش سفر کنید، بهتر است تور را اواسط بهمن تا اواسط اسفند رزرو کنید. اما اگر بخواهید در نیمه دوم تعطیلات به جزیره کیش سفر کنید، بهتر است تور کیش سفرمارکت را در هفته اول عید خریداری کنید. زیرا در اغلب موارد تورهای نوروزی کیش برای هفته دوم کاهش قیمت زیادی را در نظر می‌گیرند. در بیشتر موارد تورهایی که در هفته دوم تعطیلات عرضه می‌شوند، ارزان‎تر هستند. زیرا مرخصی و تعطیلات بسیاری از افراد پس از هفته اول به اتمام می‎رسد.

تعداد شب‌هایی که در سفر نوروزی در کیش اقامت دارید.

از دیگر موضوعات مهمی که پیش از خرید تور نوروزی کیش باید به آن توجه کنید، تعداد شب‌های اقامت است. به‌صرفه‌ترین مدت زمان اقامت در این جزیره ۳ شب است. البته در ایام نوروزی نمی‌توانید هتل‌های کیش را برای کمتر از ۳ شب رزرو کنید. در این مدت شما می‌توانید از تفریحات کیش لذت ببرید و به تماشای جاذبه‌های گردشگری بروید. همچنین می‌توانید یک روز را هم برای خرید و مراجعه به مراکز خرید در نظر بگیرید.

خدمات تور مورد نظر را بررسی کنید.

یکی از موضوعاتی که سبب اختلاف قیمت تورهای نوروزی مشابه به کیش می‌شود، خدمات تور و امکاناتی است که به گردشگران ارائه می‌دهد. برخی از تورها شرایط ویژه‌ای دارند. به عنوان مثال یک تور ترانسفر فرودگاهی، گشت جزیره، بلیط تفریحات کیش و دیگر موارد را به شما ارائه می‌دهد. این موضوع سبب افزایش قیمت تور می‌شود. در صورتی که تور دیگری تنها خدمات رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت و رزرو هتل را برعهده می‌گیرد. این تورها مقرون به‌صرفه‌تر هستند. نوع هواپیما و آژانس هواپیمایی هم که تور با آن‌ها همکاری می‌کند، موضوع مهمی است که باید در نظر بگیرید.

در نگاه اول تمامی آژانس‌هایی که تور مسافرتی ارائه می‌دهند فعالیت یکسانی دارند و هدف آن‌ها یکی است. اما خدمات سفر تنها به فروش بلیط، رزرو هتل و دیگر موارد محدود نمی‌شود. آنچه اهمیت دارد، حمایت و همراهی مناسب تور در این مسیر است. به همین دلیل پیش از رزرو تور آژانس مسافرتی معتبر را انتخاب کنید.

روشی که برای خرید تور استفاده می‌کنید.

راه‌های بسیار زیادی برای خرید تور مسافرتی وجود دارد. می‌توانید به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید و تور مورد نظر خود را خریداری کنید. بررسی تمامی تورها و آژانس‌های هواپیمایی کاری دشوار و وقت‌گیر است. به همین دلیل به کمک سایت مرجعی همچون سفرمارکت می‌توانید تورهای مختلف را باهم مقایسه کنید و پس از بررسی قیمت آن‌ها، بهترین تور را برای خود رزرو کنید.