فریب موقعیت مکانی هتل‌های نزدیک به حرم را نخورید. برخی از این هتل‌ها، بیشتر هزینه موقعیت مکانیشان را می‌گیرند و کیفیت قابل قبولی در ارائه خدمات و امکانات خود ندارند. این موضوع حتی در هتل‌های ۵ ستاره نزدیک به حرم نیز صدق می‌کند. رزرو هتل مشهد نزدیک حرم باکیفیت نیازمند به دانستن و رعایت یکسری اطلاعات و نکات است که در ادامه آن‌ها را به شما خواهیم گفت.

saadatrent

چرا نباید هر هتل نزدیک به حرم را در مشهد رزرو کنیم؟1

آیا حواستان به شلوغی خیابان‌های اطراف حرم است؟

سیر زیادی از مسافران فقط برای زیارت حرم امام رضا (ع) به مشهد می‌روند؛ دورتادور این منطقه نیز مغازه‌ها و بازارهای زیادی وجود دارد. همین دو مورد از جمله دلایلی به‌حساب می‌آید که باعث شلوغی خیابان‌های اطراف حرم می‌شود.

شما باید به خیابانی که هتل مدنظرتان در آن قرار دارد توجه کنید. حتی اگر این هتل، ۵ ستاره نیز باشد؛ باز هم از شلوغی و سروصدا اذیتتان خواهید کرد. به همین دلیل نباید هر هتلی که نزدیک به حرم است را رزرو کنید. پیشنهاد ما رزرو هتل در خیابان‌های نواب صفوی و شیرازی است که نسبت به دیگر خیابان‌های اطراف حرم خلوت‌تر هستند.

گاهی مواقع هتل‌های ۴ ستاره از ۵ ستاره بهتر هستند

هرچند کیفیت خدمات هتل‌های ۵ ستاره از ۴ ستاره بیشتر است؛ اما در برخی موارد خدمات کمتری ارائه می‌دهند. یکی از این خدمات، ناهار و شام است که در هتل‌های ۴ ستاره وجود دارد اما در هتل‌های ۵ ستاره بایستی برای آن‌ها هزینه جداگانه‌ای را در رستوران پرداخت کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش هزینه و بهره بردن از خدمات فولبرد بر روی تور مشهد، هتل‌های ۴ ستاره را رزرو کنید.

چرا نباید هر هتل نزدیک به حرم را در مشهد رزرو کنیم؟2

برخی از هتل‌های نزدیک حرم پارکینگ ندارند

برخی از هتل‌های نزدیک به حرم امام رضا پارکینگ ندارند. به همین دلیل اگر با خودرو شخصی به مشهد سفر می‌کنید، به داشتن پارکینگ در هتل توجه داشته باشید. مخصوصاً اینکه خیابان‌های اطراف حرم در منطقه طرح ترافیک بوده و وجود پارکینگ بسیار ضروری خواهد بود. برخی از اقامتگاه‌های این منطقه مانند هتل ضیافت الزهرا دارای پارکینگ‌های طبقاتی و مناسبی هستند که رزرو آن‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

به تاریخ تاسیس و بازسازی هتل‌ها دقت کنید

بسیاری از هتل‌های اطراف حرم امام رضا بیش از ۱۵ الی ۲۰ سال است که از تاریخ تأسیس آن‌ها می‌گذرد. خیلی از آن‌ها هنوز بازسازی نشدند و لوازم و امکانات قدیمی دارند. به‌عنوان‌مثال سیستم گرمایشی و سرمایشی آن‌ها ضعیف است و در تابستان و زمستان دچار مشکل خواهید شد. حتی برخی از آن‌ها عایق صدای مناسبی نداشته و شب‌ها موقع خواب اذیت خواهید شد.. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً هتل‌های نزدیک به حرمی را رزرو کنید که یا تازه ‌تأسیس هستند و یا در همین چند سال اخیر بازسازی شدند. برخی از این نوع هتل‌ها شامل هتل الماس ۲ (تأسیس ۱۳۹۵) و رز درویشی (تأسیس ۱۳۹۹) می‌شود.

چرا نباید هر هتل نزدیک به حرم را در مشهد رزرو کنیم؟4

همه هتل‌های نزدیک به حرم چشم‌انداز مناسبی ندارند

بعضی از هتل‌های نزدیک به حرم مشهد، هیچ چشم‌اندازی به سمت بارگاه امام رضا ندارند یا برخی از اتاق‌هایشان به سمت حرم نیست. هتل درویشی جزو یکی از این هتل‌ها به‌حساب می‌آید و با اینکه در خیابان امام رضا قرار گرفته و نزدیک به حرم است اما چشم‌اندازی به سمت بارگاه ندارد. پس اگر چشم‌انداز حرم برای شما اهمیت زیادی دارد پیشنهاد می‌کنیم هتل رضوان مشهد، هتل قدس، هتل اطلس و هتل ضیافه الرضا که جزو اقامتگاه‌های باکیفیت نزدیک به حرم با چشم‌انداز مناسب هستند را رزرو کنید.

بهترین هتل‌های نزدیک به حرم با خدمات مناسب

در جدول زیر چند مورد از بهترین هتل‌های نزدیک به حرم مشهد را براساس ستاره به شما معرفی کردیم که رزرو آن‌ها به شما پیشنهاد می‌شود:

چرا نباید هر هتل نزدیک به حرم را در مشهد رزرو کنیم؟5

نحوه رزرو هتل‌های نزدیک به حرم از روی نقشه

اگر قصد رزرو هتل‌های نزدیک به حرم را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا از سایت تراپنر به نشانی trupner.com استفاده کنید. در این سایت تمامی هتل‌ها بر روی نقشه نمایش داده می‌شوند و می‌توانید براساس فیلترهای مختلف، فاصله آن‌ها را تا حرم مشاهده کنید. همچنین مراکز تجاری و دیدنی اطراف هتل مدنظرتان نیز در نقشه نمایش داده می‌شود که می‌تواند تصمیم‌گیری شما را جهت رزرو هتل راحت‌تر کند. پس از انتخاب هتل نیز امکان رزرو سریع آن به صورت آنلاین برای شما وجود خواهد داشت.