در مطلب راهنمای سفر به باکو (با عنوان ویزا و بلیط) برای علاقمندان به سفر به باکو درباره‌ی انواع روش‌ها و هزینه‌های دریافت ویزای کشور آذربایجان، هزینه‌های رزرو تور، شرکت‌های هواپیمایی که پرواز به مقصد باکو دارند، زمان، هزینه و شرایط پروازها و همچنین سفر زمینی به باکو و خرید بلیط اتوبوس به باکو نوشتیم. سفرزون در این مطلب برای کسانی که تمامی مسیر اخذ ویزا و رزرو پرواز را گذرانده‌اند و اکنون به‌دنبال رزرو محل اقامت و هتل و برآورد هزینه‌های اقامت هستند، اطلاعات جامع و کاملی درباره‌ی هزینه اقامت در باکو ارائه می‌دهد.

saadatrent

پس از همه‌ی مشتاقان سفر به باکو دعوت می‌کنیم تا برای تکمیل اطلاعات درباره‌ی این سفر شیرین و هیجان‌انگیز این مطلب را هم با دقت بخوانند.

ماندن در باکو شبی چند؟ هزینه اقامت در باکو

برای اقامت در باکو گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست. از هاستل و آپارتمان تا هتل‌های زیبا. انتخاب محل اقامت به عادت‌های مسافرتی شما بستگی دارد. در این مطلب راهنمای انتخاب محل اقامت در باکو را برای‌تان آماده کرده‌ایم.

هاستل، ارزان و در دسترس

نمونه از هاستل‌هایی که هزینه اقامت در باکو را بسیار کم می‌کند
نمونه از هاستل‌هایی که هزینه اقامت در باکو را بسیار کم می‌کند

در باکو به هیچ عنوان برای پیدا کردن جای ماندن و خواب به مشکل بر نخواهید خورد. زیرا در این شهر زیبا انواع و اقسام محل‌های پذیرایی از مسافران، از هاستل و مسافرخانه گرفته تا هتل‌های بسیار لوکس و تماشایی، فراهم شده است. به عبارت دیگر، آذربایجانی‌ها تمامی شرایط لازم برای تمامی مسافران با هر سلیقه و بودجه‌ای را آماده کرده‌اند تا در کشورشان به شما خوش بگذرد.

اولین و ارزان‌ترین گزینه‌، مانند هر کشور دیگر، هاستل است. خیلی از توریست‌ها هزینه اقامت در باکو را با اقامت در هاستل پایین می‌آوردند. قیمت هاستل در باکو بسیار معقول است. اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر فقط شب‌ها و برای خواب به هتل سر می‌زنید، پیشنهاد سفرزون رزرو هاستلی ارزان و البته امن است. با حدود ۷ یا ۸ مناب آذربایجان می‌توانید یک تخت در اتاق‌های همگانی هاستلی داشته باشید. اگر موقعیت جفرافیایی هاستل و داشتن اتاق شخصی برای‌تان مهم است باید نرخ را تا حدود ۲۰ تا ۳۰ منات بالا ببرید.

هرچه هاستل‌ها دورافتاده‌تر یا در خیابان‌ فرعی‌تری واقع شده باشند، طبعا ارزان‌ترند. البته باز هاستل‌هایی با امکانات بهتر، مانند حمام و دستشویی مجزا و صبحانه‌ی مفصل‌تر، هم بافت می‌شود که معمولا بین ۳۵ تا ۵۰ منات هزینه‌ دارد. اما اگر اهل فضاهای خصوصی‌تری هستید پیشنهاد ما اجاره‌ی سوئیت یا آپارتمان دربست است.

سوئیت یا آپارتمان ، انتخابی مناسب با رفاه نسبی

نمایی از سوئیت‌-‌آپارتمان‌های اجاره‌ای در باکو | راهنمای سفر به باکو
نمایی از سوئیت‌-‌آپارتمان‌های اجاره‌ای در باکو

پیدا کردن آپارتمان دربست در آذربایجان اصلا کار سختی نیست، اما برای این‌که بتوانید در اقامت‌تان کاملا لذت ببرید و با هیچ دردسری مواجه نشوید، در انتخاب آپارتمان و محله باید دقت کنید. این نکته در مورد هزینه‌ اقامت در باکو هم صدق می‌کند. دسته‌ای از آپارتمان‌ها هستند که بسیار ارزان‌اند. ممکن است قیمت وسوسه‌تان کند. اما هوشیار باشید، در این آپارتمان‌ها نه آسایش چندانی نصیب‌تان می‌شود و نه در امنیت خواهید بود. قیمت آن‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ منات است، اما بابت چند ۱۰ منات بالا و پائین امنیت و آسایش خود را به مخاطره نیندازید.

آپارتمان‌های امن و راحت با امکانات مناسب هم پیدا می‌شوند. آن‌ها آشپزخانه‌‌های تمیز، اینترنت رایگان، حمام تمیز و امنیت بالا دارند و در محله‌های خوبی واقع شده‌اند. قیمت آن‌ها بین ۱۲۰ تا ۵۰۰ منات است.

نکته‌ی مهم: با توجه به این‌که اجاره‌ی آپارتمان به تعداد شب‌های اقامت بستگی دارد و نه تعداد افراد، پس آپارتمان اجاره کردن برای کسانی که خانوادگی یا گروهی سفر می‌کنند، خیلی مقرون‌ به صرفه‌تر از اتاق گرفتن است و هزینه اقامت در باکو را برای‌تان به‌شدت پایین می‌آورد. در ضمن، بیش‌تر هم خوش می‌گذرد.

راهنمای اقامت در هتل های باکو

Four Seasons Hotel Baku یکی از زیباترین هتل‌های آذربایجان و منطقه است
Four Seasons Hotel Baku یکی از زیباترین هتل‌های آذربایجان و منطقه است

اگر آرامش و رفاه از دلایل و معیارهای سفر شماست و حوصله‌ی پخت‌و‌پز ندارید و زمانی که در اتاق‌ نیستید خود به خود تمیز شود، هتل مناسب‌ترین گزینه برای شما به‌حساب می‌‌آید. در باکو هتل‌های زیادی وجود دارند. کیفیت هتل‌ها هم خوب است. بین هتل‌های سه ستاره تا پنج ستاره‌ی گزینه‌های جذاب و دل‌پذیری پیدا خواهید کرد، اما هتل‌های دوستاره‌ی باکو گزینه‌های مناسبی نیستند.

قیمت یک هتل خوب و با کیفیت از شبی ۷۰ منات شروع می‌شود. اگر هتل در مرکز شهر باشد یا در طبیعت، ساحل یا مناطق خاص واقع شده باشد قیمت آن در مقایسه با هتل‌های برون‌‌شهری با ساده بیش‌تر است. اتاق هتل‌های چهارستاره‌ی معمولی حدود ۷۵ تا ۹۰ منات قیمت دارد. این نرخ برای هتل‌های چهار ستاره‌ی لوکس تا شبی ۱۳۰ منات هم می‌تواند بالا برود.

قیمت اتاق در هتل‌های پنج ستاره از شبی حدود ۱۳۰ منات به بالا است. گران‌ترین هتل باکو و آذربایجان هتل چهارفصل یا «فورسیزن» است که یک شب اقامت در آن ۷۵۰ منات برای‌تان آب می‌خورد. اما اقامت در این هتل خود می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین و جذاب‌ترین بخش‌های سفر شما به باکو باشد.