شاید بتوان نماد اصلی امارات متحده را ساختمان برج العرب دانست. این ساختمان به‌قدری مشهور است که معمولا مسافران دبی پیکسل، جاسوئیچی و… با طرح برج العرب را به‌عنوان یادگاری سفر از دبی می‌خرند و همراه خود به شهرشان می‌آورند. آنچه باعث شهرت برج العرب می‌شوند، لقبی است که در صنعت هتل‌داری به آن داده‌اند. گردشگران و مسافران دبی برج العرب را با لقب تنها هتل هفت ستاره جهان می‌شناسند. البته این موضوع درست نیست و چند هتل هفت ستاره دیگر نیز در جهان فعال هستند؛ میان این هتل‌ها، برج العرب دبی شهرت بیشتری دارد. برج العرب دبی انتخاب گروه ویژه از هم‌وطنان ما برای اقامت در دبی است؛ بیشتر گردشگران ایرانی هتل‌های ارزان یا لوکس با هزینه‌ای معقول برای اقامت در هتل دبی انتخاب می‌کنند. اقامت در برج العرب دبی نیاز به بودجه‌ای بالا دارد؛ بنابراین ترجیحا اگر قصد اقامت در برج العرب دبی را دارید، با تور دبی در علی بابا همراه شوید. تور دبی به شما کمک می‌کند سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

saadatrent

برج العرب دبی

معرفی برج العرب دبی

هتل بزرگ برج العرب را می‌توانید انتهای خیابان جمیرای دبی پیدا کنید. این هتل امکانات لوکس و ویژه‌ای دارد که بهره‌مندی از آن‌ها نیازمند بودجه بسیار بالا برای سفر است؛ به‌همین دلیل مخاطب اصلی برج العرب ثروتمندان، سیاست‌مداران، بازیگران، ورزشکاران، سلبریتی‌ها و… هستند. به‌طور میانگین اجاره کوچک‌ترین واحد اقامتی در برج العرب شبی ۶۰۰۰ درهم هزینه خواهد داشت. همچنین برای سرو وعده‌ای غذا در یکی از رستوران‌های برج العرب باید دست‌کم ۱۰۰۰ درهم بپردارید. اگر با هزینه بالای اقامت در برج العرب مشکلی ندارید، این هتل را برای اقامت در هتل دبی انتخاب کنید. خوشبختانه بخش پشتیبانی این هتل همراه شما در خرید بلیط هواپیما دبی هستند؛ ولی بهتر است خودتان پیگیر خرید بلیط باشید تا هزینه کم‌تری پرداخت کنید. سایت‌های فروش بلیط مراحل خرید بلیط هواپیما دبی، رزرو هتل دبی و خرید تور دبی را برای شما راحت‌تر می‌کنند. برج العرب ۳۲۰ متر ارتفاع دارد و در فاصله ۲۸۰ متری دبی روی جزیره مصنوعی بنا شده است که پلی باریک آن را به ساحل معروف دبی ،جمیرا، وصل می‌کند. ساخت این هتل باشکوه حدود پنج سال زمان لازم داشت.

 

معماری و نمای بیرونی

شکل ظاهری برج العرب شبیه بادبان کشتی و به‌شکل حرف V است. معماری برج العرب باعث شده آتریومی جذاب در این برج معروف ساخته شود. متراز بالای اتاق‌ها و سوئیت‌های برج العرب مسافران را حیرت‌زده می‌کند؛ کوچک‌ترین واحد اقامتی در برج العرب ۱۷۰ مترمربع و بزرگ‌ترین آن ۷۸۰ مترمربع مساحت دارد. معماری نمای بیرونی برج العرب به‌شکلی بوده که نورپردازی آن را درطول روز به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کند. سطحی که در قسمت اتصال دو بال اصلی ساختمان قرار گرفته، نور را درطول روز بازتاب و داخل هتل‌ها را روشن‌تر می‌کند. هرچند روشنایی هتل به‌قدر کافی با لوسترها و وسایل روشنایی دیگر تامین می‌شود! بازتاب نور روی این سطح باعث شده در روز شیری‌رنگ شده و جلوه بیشتری به برج العرب بدهد. از دیگر جذابیت‌های برج العرب می‌توان به باند فرود هلی‌کوپتر اشاره کرد که شرایط رفت‌وآمد افراد بسیار ثروتمند و سیاست‌مدارها به این هتل را آسان می‌کند.

 

فضای داخلی و اتاق‌ها

آتریوم برج العرب دبی در نوع خود بی‌نظیر است و بلندترین آتریوم جهان محسوب می‌شود. در این هتل هفت ستاره سبک معماری مدرن و سنتی را کنار هم می‌بینید. فضای بیرونی برج العرب به‌شکلی مدرن ساخته شده و هزینه بالایی روی دست مالکان گذاشته است. در بخش داخلی برج العرب، لابی هتل، هریک از اتاق‌ها و سوئیت‌ها، مجموعه استخر و جکوزی و… می‌توانید نقش‌ونگارهای عربی را ببینید. از طرح‌ها و نقش‌های شرقی برای زیبایی بیشتر دکور هتل و هویت‌بخشیدن به آن کمک گرفته‌اند. با خرید تور دبی، بلیط هواپیما دبی را با قیمتی مناسب بخرید و شبی در این هتل هفت‌ ستاره، از بهترین نمونه‌های هتل دبی، اقامت کنید.

نکته جالب درباره برج العرب کیفیت و اصالت موادی است که در ساخت و طراحی این هتل به‌کار برده‌اند. برای طراحی برج العرب از ۱۸۰۰ مترمربع ورقه طلایی ۲۴ عیار کمک گرفته‌اند. همه فرش‌ها و قالیچه‌های این هتل را از کشورهای آفریقای جنوبی و هنر آورده‌اند. کشورهای ایتالیا و برزیل سنگ‌های مرمر و قیمتی زیادی برای ساخت برج العرب به دبی فروخته‌اند. لوسترهای مجلل و اشرافی برج العرب محصول هنرمندان انگلیسی و درب‌های پرنقش‌ونگار چوبی آن ساخته دست صنعت‌گران عرب است.

 

برج العرب دبی

امکانات برج العرب

سه آکواریوم بزرگ با ۵۰ گونه ماهی بزرگ و کوچک در برج العرب ساخته شده که در طبقات منفی (هفت طبقه زیر همکف) و در دل دریا قرار دارند. ۱۸ آسانسور در این مجموعه فعال هستند و مسافران را جابه‌جا می‌کنند. ۲۰۲ اتاق و سوئیت بزرگ در برج العرب وجود دارد که هریک امکانات بسیار لوکس و ویژه‌ای را دراختیار گردشگران می‌گذارند. بی‌شک شنیدن این امکانات شما را شگفت‌زده و برای خرید بلیط هواپیما دبی، تور دبی و اقامت در هتل دبی ترغیب می‌کند!

اتاق‌ها

اتاق سلطنتی برج العرب با متراژ ۷۸۰ مترمربع بزرگ‌ترین و مشهورترین واحد اقامتی این هتل است. در این اتاق می‌توانید امکاناتی مانند سینمای بزرگ خانوادگی، دو حمام با پنج دوش و جکوزی، دو کتابخانه و… داشته باشید. دکور این اتاق شما را یاد کاخ‌های سلطنتی و قصر پادشاهان می‌اندازد. به‌طورکلی انواع واحدهای اقامتی برج العرب را می‌توان در دسته‌های سوئیت‌هایی با اتاق‌های بسیار لوکس، سوئیت‌هایی با کاربرد دوگانه، سوئیت‌های ویژه سلطنتی، سوئیت‌های ویژه ریاست جمهوری، سوئیت‌هایی ورزشی و سوئیت‌هایی همراه نمای پانوراما و… تقسیم‌بندی کرد. آنچه در هر گوشه از برج العرب خودنمایی می‌کند، تجملات اشرافی و زرق‌وبرق بسیار زیاد است؛ چه در چیدمان و دکور اتاق‌ها، چه در امکانات عمومی هتل، چه در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و چه در خدمات روم‌سرویس هتل.

درباره استانبول بخوانید : بازدید از مسجد آبی سلطان احمد در تور استانبول

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها

برای نوشیدن طعم نوشیدنی‌های محلی عربی سری به کافه JUNSUI بزنید. کافی‌شاپ JUNA انواع نوشیدنی‌های شناخته‌شده بین‌المللی را در طبقه همکف برج العرب دبی سرو می‌کند. کافی‌شاپ SAHN EDDAR نیز برای تهیه و سرو انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم بین‌المللی طراحی شده است. کافی‌شاپ SKYVIEW BAR علاوه‌بر سرو نوشیدنی‌های بین‌المللی، غذاهای خوش‌طعمی همچون استیک را نیز طبخ می‌کند. غذاهای این کافه برای طرفداران گیاه‌خواری مناسب نیست. رستوران المهارا یا صدف معروف‌ترین رستوران دبی است و گردشگران زیادی برای سرو غذا آن را انتخاب می‌کنند. برای سرو غذا در المهارا دست‌کم ۱۰۰۰ درهم نیاز دارید. دورتادور این رستوران آکواریومی قرار گرفته که انواع ماهی‌ها در آن شنا می‌کنند. رستوران صدف دبی در فهرست ۱۰ رستوران برتر جهان به انتخاب گردشگران قرار گرفته است. رستوران المنتها ۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا ساخته شده و برترین نکته درباره آن را می‌توان منظره شگفت‌انگیزش روبه دریا دانست. البته نباید به‌آسانی از خیر کیفیت بالای موادغذایی، طعم خوش غذاها و نوشیدنی‌ها و خدمات پرسنل رستوران المنتها گذشت.