8.0
امتیاز

نکات مثبت

  • تلفیق جنبه آموزشی و تفریحی
  • دسترسی آسان
  • محیط خانوادگی و جذاب
  • عدم محدودیت سنی
  • وجود امکانات رفاهی مناسب
  • تنوع در بخش‌های آموزشی

نکات منفی

  • شلوغ بودن در روزهای تعطیل

پارک‌ها بهترین مکان‌هایی هستند که می‌توانند خستگی یک روز کسل کننده را از تنتان بیرون و یا تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز را به شما هدیه کنند. در تهران پارک‌های جذابی وجود دارند که هر کدام با ویژگی منحصر‌به‌فرد و هیجان‌انگیز عده زیادی را به سمت خودشان می‌کشانند. یکی از جالب‌ترین پارک‌های پایتخت که خصوصا برای کودکان و نوجوانان بسیار دوست داشتنی است، پارک ژوراسیک تهران نام دارد. این پارک دیدنی پر است از مجسمه‌های غول پیکر از دایناسورهای متحرک که تماشای آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز است. با رفتن به این پارک، به دنیای ناشناخته دایناسورها و حشرات عظیم‌الجثه قدم می‌گذارید و بخشی جدید از تفریح و سرگرمی را تجربه می‌کنید. اگر دوست دارید این دنیای شگفت‌انگیز را را بشناسید، با ویژگی‌‌های منحصربه‌فرد آن آشنا شوید و به دنیای رازآلود دایناسورها سفر کنید، با سفرزون همراه باشید:

saadatrent

پارک ژوراسیک کجاست؟

ژوراسیک یکی از دوره‌های مهم زمین‌شناسی است که در تاریخ و سرگذشت این کره خاکی نقش تعیین کننده‌ای داشته است و دوره‌ای مربوط به دایناسورها را شامل می‌شود.

پارک ژوراسیک تهران که از جمله محبوب‌ترین پارک‌های پایتخت است، در محله سعادت آباد قرار دارد و یکی از پارک‌های دوست داشتنی و جزو اولین پارک‌های آموزشی و موضوعی تهران است. این پارک در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و از سال ۱۳۹۳ مورد بهره‌برداری و بازدید قرار گرفت که بسیار مورد توجه ساکنان و گردشگران پایتخت واقع شد.

علاوه‌بر مجسمه دایناسورهای متحرک، در این پارک می‌توانید مجسمه حشرات مختلف را نیز ببینید که به شکلی کاملا طبیعی و جذاب در آنجا قرار گرفته است. این مجسمه‌ها در سال ۹۸ و به منظور آشنایی بیشتر با انواع حشرات همچون پروانه، کفشدوزک، زنبور و … و ویژگی‌های آن‌ها ساخته شده و در این مجموعه قرار گرفته‌اند.

همچنین مجسمه دیگر حیوانات مانند مار پیتون، تمساح، لاکپشت، گوزن، گورخر و … را می‌توانید در این پارک ببینید.

باید بدانید که پارک ژوراسیک تهران برای همه رده‌های سنی از کودکان تا بزرگسالان جذاب و دوست داشتنی است و محیط هیجان‌انگیزی را برای تفریح و گردش به شما هدیه می‌کند.

این پارک را می‌توانید در منطقه سعادت آباد تهران و در نزدیکی پارک پرواز ببینید و از تماشای آن لذت ببرید.

پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

در ژوراسیک و اسپایدر پارک چه می‌بینیم؟

در ژوراسیک پارک، تعداد زیاد و جذابی از انواع گونه‌های ایناسورها را می‌بینیم که سال‌ها پیش منقرض شده‌اند. در این بخش از پارک، مجسمه‌های غول پیکر انواع دایناسورها وجود دارد که به شکلی کاملا طبیعی تعبیه شده‌اند. با قرار گرفتن در مقابل هر مجسمه، دایناسور به حرکت در می‌آید و صدایی از آن خارج می‌شود. با تماشای دایناسورها و گشتن در میان آن‌ها، می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره دوره زندگی آن‌ها، ویژگی و شرایط خاص هرکدام به دست آورید.

اسپایدر پارک نیز بخش جدید و تازه اضافه شده به مجموعه است که شامل ماکت غول پیکر حشرات می‌شود. در اسپایدر پارک، شما در حقیقت وارد دنیای حشرات می‌شوید و آن‌ها را به صورت چند برابر و با جزییات کامل که تا به حال ندیده‌اید، می‌بینید. در این بخش، ۲۰ گونه مختلف از حشرات وجود دارند که هر یک از آن‌ها حرکت می‌کنند و تماشای این جذابیت، بسیار هیجان‌انگیز است. دیگر مجسمه‌های حیوانات و خزندگان نیز در این بخش قابل بازدید هستند.

ژوراسیک و اسپایدر پارک برای آموزش به کودکان و نوجوانان و آشنا ساختن آن‌ها با این گونه‌های جانوری بسیار مفید است.

پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

دیدنی‌های اطراف پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران در محدوده سعادت آباد قرار گرفته است. از جمله دیدنی‌های اطراف این پارک می‌توان به پارک بزرگ پرواز و بام تهران اشاره کرد که مکانی محبوب برای پایتخت‌نشینان به شمار می‌رود. این پارک پرطرفدار، بهترین مکان برای گردش، تفریح، بازی‌های دورهمی، ورزش و پیک‌نیک است.

در این منطقه همچنین کافه‌ها، رستوران‌ها و بستنی‌فروشی‌های مشهوری وجود دارد که پس از یک تفریح حسابی، می‌توانید به آنجا بروید.

پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

امکانات پارک ژوراسیک تهران

  • در ژوراسیک پارک تهران می‌توانید در حدود ۳۰ نماد از حیوانات متحرک و ۳۰ نوع دایناسور را ببینید و اطلاعات هر دایناسور را به تفکیک دوره آن مطالعه کنید.
  • در این مجموعه، بخشی به نام سینما ژوراسیک نیز وجود دارد که در آنجا می‌توانید فیلم‌های مربوط به این جانوران کهن را ببینید.
  • شوی زنده دایناسورها و اجرای برنامه‌های مختلف با ماکت دایناسورهای متحرک نیز از دیگر امکانات تفریحی و سرگرمی جالب در اسپایدر پارک است.
  • اگر دوست دارید از بازدید ژوراسیک پارک تهران یک عکس یادگاری داشته باشید، می‌توانید به استودیو ژوراسیک رفته و بازدید جذابتان را در قاب دوربین ثبت کنید.
  • چنانچه بعد از گشت و گذار در پارک، احساس گرسنگی کردید، می‌توانید در رستوران و بوفه پارک، انواع غذاها و خوراکی‌های خوشمزه را نوش جان کنید.
  • میدان دایناسور سواری، بخش جذاب پارک است که خصوصا برای کودکان جالب توجه واقع می‌شود.
  • همچنین وجود فروشگاه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی امکان یک خرید هیجان‌انگیز را به شما می‌دهد. در فروشگاه‌های پارک می‌توانید انواع کتاب، بازی و یادگاری‌های دایناسوری را تهیه و خریداری کنید.
  • غرفه پرورش زنبور عسل، کارگاه‌های آموزشی، تاکسیدرمی و سینمای چهار بعدی نیز از امکانات این پارک هیجان‌انگیز است.
  • و در آخر باید بدانید که برای رفتن به این مجموعه می‌توانید بدون نگرانی از یافتن جای پارک، اقدام کنید؛ چرا که ژوراسیک پارک‌ مجهز به پارکینگ اختصاصی است.
پارک پرواز
پارک پرواز

بهترین زمان بازدید از پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران، در هر فصل، به نوعی خاص دیدنی و جذاب است. فصل بهار، پارک ژوراسیک پر از هوای تازه است. می‌توانید با قدم زدن در پارک، این طراوت را به ریه‌هایتان هدیه کنید. در فصل تابستان، بهتر است عصرها و یا شب‌هنگام از این پارک دیدن کنید تا از گرمای روز در امان باشید. فصل پاییز با رنگ‌های گرم و نارنجی‌اش، پارک ژوراسیک را زینت می‌بخشد و گردش علمی‌تان را کامل می‌کند. در فصل زمستان نیز، اگرچه سرما کمی اذیت کننده است، اما پارک پوشیده از برف در کنار دایناسورهای غول پیکر، جذابیت دیگری دارد که می‌تواند شما را جذب کند.

بنابراین بازدید از پارک ژوراسیک تهران در هر فصل و زمان از سال جذاب، هیجان‌انگیز و به یادماندنی است.

پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

اطلاعات بازدید از پارک ژوراسیک تهران

ساعات بازدید: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ عصر و پنجشنبه، جمعه‌ و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۱ شب.

قیمت بلیط پارک ژوراسیک تهران : ۱۵ هزار تومان

آدرس پارک ژوراسیک تهران: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‎تر از پارک پرواز.

پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

مسیرهای دسترسی به پارک ژوراسیک تهران کدام‌اند؟

برای رفتن به پارک ژوراسیک تهران، می‌توانید بر اساس وقت، بودجه و علاقه‌مندی خود از روش‌های مختلفی استفاده کنید.

خودروی شخصی: اگر دوست دارید با خودروی شخصی‌تان به پارک ژوراسیک بروید، می‌توانید از طریق یکی از اتوبان‌های هاشمی رفسنجانی (نیایش)، یادگار امام (ره) و چمران، خودتان را به سعادت آباد برسانید و از آنجا در کوتاه‌ترین زمان به پارک رسید. ژوراسیک پارک، دارای پارکینگ اختصاصی است و می‌توانید بدون دردسر، خودرویتان را در پارکینگ مجموعه پارک کنید.

اتوبوس: اگر از آن دسته افرادی هستید که حمل و نقل با اتوبوس را ترجیح می‌دهید، در هر نقطه از پایتخت که باشید، باید خودتان را به اتوبوس‌هایی برسانید که از میدان صنعت می‌گذرند. سپس از این میدان به سعادت‌ آباد بروید و پس از مدت کوتاهی به پارک برسید.

تاکسی: امکان دسترسی و رسیدن به منطقه سعادت آباد، تقریبا از هر نقطه از تهران امکانپذیر است. برای مثال در مکان های پر رفت‌و‌آمد شهر از جمله میدان ونک، میدان آزادی، آرژانتین، صادقیه و … تاکسی‌های سعادت آباد وجود دارند که به راحتی شما را به مقصد دلخواهتان می‌رسانند.

مترو: یک راه ارزان قیمت، بدون ترافیک و راحت برای رسیدن به پارک ژوراسیک تهران، استفاده از متروی شهری است. فقط کافی است تا در خط ۷ متروی تهران سوار قطار و در ایستگاه میدان صنعت از آن خارج شوید. از آنجا نیز با تاکسی و اتوبوس به راحتی به پارک می‌رسید.

پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

نکات بازدید از پارک ژوراسیک تهران

اگر قصد دارید از این پارک جذاب و علمی دیدن کنید، نیاز است تا به چند نکته توجه کنید:

  • این پارک، اولین پارک موضوعی شناخته می‌شود که با هدف یادگیری ایجاد شده است. بنا‌براین بهترین مکان برای آموزش علمی به کودکان و نوجوانانتان به شمار می‌رود که در کنار گردش و تفریح، محتوایی علمی را نیز آموزش ببینند.
  • اگر کودکانتان بسیار کوچک‌اند و ممکن است از حجم بزرگ مجسمه‌ها، حرکت و صدای آن‌ها آزرده شوند و یا بترسند، از آوردن آن‌ها به پارک خودداری کنید.
  • در حفظ و نگهداری مجسمه‌ها نهایت سعی خودتان را بکنید و فرزندانتان را پیش از بازدید از پارک، برای محافظت از ماکت‌ها توجیه کنید. از نشستن بر روی مجسمه‌ها، ضربه زدن و آسیب رساندن به آن‌ها اجتناب کنید.
  • حتما به غرفه‌های مختلف آموزشی این مجموعه سر بزنید و از جذابیت‌های علمی آن استفاده کنید.
  • فروشگاه پارک ژوراسیک، بهترین بازی‌ها و سرگرمی‌‌های علمی را به شما عرضه می‌کند که نقش بسزایی در آموزش و یادگیری فرزندانتان دارد. پس با خرید از این فروشگاه، علاوه‌بر حمایت از مجموعه، هدیه‌ای ارزشمند را برای عزیزانتان تهیه کنید.
  • در ایام تعطیل، ممکن است پارک اندکی شلوغ وپرجمعیت باشد. ضمن صبوری در تهیه بلیت و بازدید از پارک، مراقب فرزندانتان باشید.
  • پارک ژوراسیک تهران، می‌تواند یک گردش متفاوت علمی_تفریحی_خانوادگی را به شما هدیه کند و در خاطره‌تان ماندگار شود.
پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک تهران

موقعیت پارک ژوراسیک تهران روی نقشه گوگل

شما برای ما بنویسید

آیا دوست دارید به دنیای دایناسورهای عظیم الجثه و حشرات غول پیکر سفر کنید؟ به نظر شما این پارک جذاب چه ویژگی‌های خاصی دارد که آن را از دیگر پارک‌‌های پایتخت متمایز می‌کند؟ چند پارک دیگر شبیه به پارک ژوراسیک تهران می‌شناسید که محیطی متفاوت را برای گردش و تفریح ایجاد کرده است؟ سفرزون مشتاقانه منتظر شنیدن تجربه‌ها و نکته‌های ارزشمند شما درباره پارک ژوراسیک تهران است.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.