سینما رفتن، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تفریحی چند ساعته و گذراندن ساعاتی لذت‌بخش در کنار دوستان است. این روزها که سینمای ایران، مخصوصا از نظر فنی، به درجه خوبی از کیفیت رسیده است، تماشای فیلم در سینما لذت دیگری دارد. در سالن‌هایِ سینماهایِ باکیفیت تهران ، مثل پردیس سینمایی ملت ، می‌توانید با تمام وجود وارد دنیای فیلم شوید و از تمام صحنه‌های پرهیجان آن لذت ببرید.  پردیس سینمایی ملت یا پردیس سینما گالری ملت، در کنار پارک ملت، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای لذت بردن از عصری دلنشین در پایتخت است. با سفرزون همراه باشید تا این پردیس سینمایی و امکاناتش را به طور کامل به شما معرفی کنیم:

saadatrent

پردیس سینمایی ملت کجاست؟

پردیس سینمایی ملت
پردیس سینمایی ملت

پارک ملت تهران را که می‌شناسید؟ پردیس ملت درست در انتهای همین پارک است. در بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، بنایی با معماری منحصربه‌فرد و خیره‌کننده می‌بینید که در کنار بوستان، مثل نگینی می‌درخشد. در پردیس سینما گالری ملت، می‌توانید ساعاتی آرام و لذت‌بخش داشته باشید. این مجموعه پنج طبقه دارد و با زیربنایی نزدیک به ۱۵ هزار متر مربع و ظرفیت پذیرش دوهزار و ۲۰۰ نفر، فضایی وسیع و راحت برای لذت بردن از تماشای آثار فرهنگی برای شما ایجاد کرده است. امکانات مناسب و کیفیت خوب سالن‌های سینمایی این مجموعه باعث شده است پردیس سینمایی ملت میزبان بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی مهم باشد. این پردیس سینمایی بارها به عنوان کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر و میزبان جشنواره سینما حقیقت انتخاب شده است.


برای دریافت راهنمای سفر به تهران کلیک کنید.


معماری و فضای داخلی

معماری داخلی پردیس ملت
معماری داخلی پردیس ملت

معماری چشم‌نواز، پردیس سینما گالری ملت را بعد از تئاتر شهر، تالار وحدت و موزه هنرهای معاصر تهران، به یکی از باکیفیت‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین آثار معماری در تهران تبدیل می‌کند. پردیس سینمایی ملت ساختمانی کشیده با فرمی نامشخص و سیال دارد که با اولین نگاه شما را به فضایی نو فرامی‌خواند. نمای شیشه‌ای ساختمان هم در نور می‌درخشد و زیبایی بنا را خیره‌کننده‌تر می‌کند. این طرح زیر نظر رضا دانشمیر و کاترین اسپریدونف طراحی و مهندسی شده است. فضای ورودی و داخلی پردیس ملت هم با رمپ‌هایی که به جای پله در آن تعبیه شده است شکلی متفاوت دارد. از سویی با به کارگیری صحیح رمپ‌ها و آسانسورها، بهره‌مندی معلولین و مسن ترها از امکانات پردیس ملت ساده‌تر شده است. همه این موارد ریز و درشت در معماری و دکوراسیون پردیس ملت، تجربه شما را از حضور در محیطی فرهنگی هنری آرام‌بخش‌ و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

سالن‌های سینما

پردیس سینمایی ملت
پردیس سینمایی ملت

چهار سالن سینمای این مجموعه با ظرفیت نزدیک به ۲۷۰ نفر در سانس‌های مختلف فیلم‌های درجه یک ایرانی و خارجی را به نمایش می‌گذارد. یک سینماتک یا سالن VIP 30 نفره هم با بهترین کیفیت برای نمایش‌های خصوصی در نظر گرفته شده است. همه سالن‌های سینمای مجموعه دارای ظرفیت پخش صدای دالبی دیجیتال و کیفیت تصویر درجه یک است. تهویه مطبوع، چینش عالی صندلی‌ها و سیستم خوداطفا و ضدحریق هم از نکات مثبت دیگر سالن‌های سینمای پردیس سینمایی ملت است. یکی از سالن‌های سینمای این مجموعه، سن دارد که برای اجرای کنسرت، برنامه‌های فرهنگی و همایش‌ها بسیار مناسب است.

گالری پردیس ملت

گالری پردیس ملت

در طبقه منفی دو این مجموعه، یک گالری بسیار بزرگ با وسعت ۷۷۲ متر مربع وجود دارد که میزبان آثار هنرمندان زیادی در سطح کشور بوده است. امکاناتی نظیر نورپردازی حرفه‌ای و سیستم صوتی این گالری را به مکانی مناسب برای نمایش آثار هنری از جمله نقاشی، عکاسی، هنرهای تجسمی و حجمی و… تبدیل می‌کند. می‌توانید کمی زودتر از ساعت نمایش فیلم مورد نظرتان یا پس از تماشای فیلم، به دیدن این گالری بروید و تجربه زیبای خود را کامل‌تر کنید. این گالری از ساعت ۱۱ تا ۲۰ باز است.

رستوران‌ها و کافه‌های پردیس ملت

رستوران‌ پردیس ملت
رستوران‌ پردیس ملت

در طبقه دوم این مجموعه، فود کورتی درجه یک با نماینده‌هایی از بهترین رستوران‌های ایران افتتاح شده است تا تجربه نابتان را از تفریح لذت‌بخش‌تر کند. همین طور یک کافی‌شاپ درجه یک هم در همین فود کورت وجود دارد که می‌توانید در آن انواع نوشیدنی‌ها و خوردنی‌های خوشمزه را نوش جان کنید. چشم‌انداز زیبای طبقه دوم به سمت پارک را هم نباید از قلم بیندازید. یک کافه‌کتاب هم در طبقه منفی یک پردیس سینمایی ملت وجود دارد که می‌توانید در آن لذت کتاب خواندن را با نوشیدن نوشیدنی‌های مورد علاقه‌تان دوچندان کنید. در همین طبقه می‌توانید از کتاب‌فروشی مجموعه کتاب‌هایی در زمینه‌های گوناگون از جمله کتاب‌های سینمایی، فیلمنامه و نمایشنامه تهیه کنید و اطلاعاتتان را در این زمینه‌ها بالا ببرید.

کافه کتاب پردیس ملت
کافه کتاب پردیس ملت

سایر امکانات

غرفه تنقلات
غرفه تنقلات

یک سری امکانات دیگر که از ابتدایی‌ترین امکانات هر پردیس سینمایی است. در پردیس سینمایی ملت هم می‌توانید ببینید. مثلا از غرفه تنقلات در کنار گیشه، خوراکی‌های بی‌سر و صدایی که می‌خواهید در سالن نوش جان کنید خریداری کنید. سرویس‌های بهداشتی پرتعداد مجموعه در هر طبقه نیز، رفاه مشتریان را دوچندان می‌کند. پارکینگ بزرگ پردیس ملت هم که به تازگی با ظرفیت ۱۲۰۰ خودرو به بهره‌برداری رسیده است، مشکل جای پارک را حل ‌می‌کند و خیالتان را از همه چیز راحت. یک فروشگاه آثار صوتی و تصویری هم در مجموعه قرار دارد که می‌توانید فیلم‌ها، آلبوم‌های موسیقی و هر چه دل تنگتان می‌خواهد از آن خریداری کنید.

چگونه به پردیس سینما گالری ملت برویم؟

پردیس ملت
پردیس ملت

بهترین راه برای دسترسی به این پردیس سینمایی، خودروی شخصی است. اتوبان نیایش، خیابان ولیعصر، اتوبان کردستان و سئول، همه، از شاهراه‌هایی هستند که دسترسی به این مجموعه با خودروی شخصی را بسیار آسان می‌کند. وجود پارکینگ بزرگ مجموعه هم که کارتان را راحت کرده است. اگر هم با وسایل نقلیه عمومی راحت‌تر هستید، باید خودتان را به ایستگاه بی‌آرتی پارک ملت یا نیایش در خط هفت برسانید. با کمی قدم زدن، این مجموعه زیبا پیش رویتان است.

آدرس پردیس سینمایی ملت روی نقشه گوگل

بلیط و ورودی

پردیس ملت
پردیس ملت

برای اطلاع از فیلم‌ها و سانس‌های اکران، به سایت پردیس سینمایی ملت مراجعه کنید. خرید بلیط به صورت آنلاین امکان‌پذیر است و می‌توانید به راحتی صندلی خود را هم انتخاب کنید. همین طور در سایت می‌توانید نظر بینندگان دیگر را ببینید و اطلاعات خوبی درباره فیلم به دست بیاورید و در نتیجه انتخاب درست‌تری داشته باشید. خرید حضوری بلیط هم ممکن است اما احتمال دارد ظرفیت سالن پر شده باشد. همین طور در خرید حضوری نمی‌توانید صندلی خود را انتخاب کنید.

دیدنی‌های اطراف

موزه سینما
موزه سینما

بعد از دیدن یک فیلم، هیچ چیز بیشتر از قدم زدنی دلنشین در پارک ملت نمی‌چسبد. می‌توانید قبل یا بعد از فیلم دیدن، کمی هم در این پارک زیبا تفریح کنید. سینما چهار بعدی پارک هم تفریحی هیجان‌انگیز است که ممکن است دلتان بخواهد بعد از روزی آرام تجربه کنید. اگر با ماشین شخصی هستید، می‌توانید سری هم به موزه سینما و باغ ایرانی در نزدیکی این مجموعه بزنید و تفریحتان را کامل کنید.

پردیس سینمایی ملت یکی از بهترین و مدرن‌ترین پردیس‌های سینمایی پایتخت است. شما تا به حال در این مجموعه زیبا به تماشای فیلم نشسته‌اید؟ نظرات، تجربیات و خاطراتتان را با مخاطبان سفرزون در میان بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.


بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون