تور لیدری در حال حاضر یکی از شغل های پرطرفدار و البته مهیج است که مزایا و چالش های مختلفی را برای شما به دنبال دارد. در هر سفری مانند خرید بلیط لحظه آخری تهران استانبول علی بابا یا هر سفر دیگری که با تور برگزار شود، به همراه شما یک یا چند تور لیدر همسفر خواهند شد تا در طول سفر راهنمای شما باشند. تور لیدری را می توان یک شغل پرهیجان دانست که در ادامه بیشتر با چالش ها و مزایای آن آشنا می شویم.

saadatrent

آزادی از قید و بندهای کار اداری

اگر از جمله افرادی هستید که کارهای روتین روزانه شما را خسته می کند، تور لیدر شدن می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. شما می توانید بدون قید و بند کارهای روتینی که هر روز باید انجام دهید، یک شغل شناور و پرهیجان داشته باشید و روحیه پرسشگر خود را اغنا کنید.

سفر به شهرها و کشورهای مختلف

با توجه به سابقه کار، مهارت و البته آژانس گردشگری که یک تور لیدر در آن کار می کند، برنامه های سفر می تواند درون استانی، داخل کشور و یا خارج کشور باشد. به نظر شما هیجان انگیز نیست که شغلی داشته باشید که به واسطه آن بتوانید شهرها و کشورهای مختلف را ببینید؟!

برخورد با افراد مختلف

یک تور لیدر باید فردی اجتماعی باشد و بتواند با دیگران به خوبی ارتباط برقرار کند. افراد اجتماعی از صحبت کردن با دیگران لذت برده و از تجربه آن ها استفاده می کنند. یک تور لیدر طی سال ها فعالیت خود با صدها فرد مختلف آشنا شده و می تواند به گنجینه ای از تجربیات زندگی دسترسی پیدا کند.

شناسایی نقاط بکر

یکی از وظایف تور لیدرها در تور لحظه آخری استانبول علی بابا پیدا کردن مکان های بکر و زیبایی است که چندان شناخته شده نیست. برای آن که سفر برای افراد دیگر امن و مطمئن باشد، تور لیدرها معمولا از قبل به این مکان ها رفته، بهترین مسیر دسترسی به آن را پیدا کرده و ممکن است با چالش ها و مشکلاتی نیز مواجه شوند. این بخش از شغل تور لیدرها می تواند یکی از چالش های اصلی شغل آن ها به شمار رود.

ساعات کاری منعطف

شما به عنوان یک کارمند باید هر روز صبح راس ساعت خاصی بیدار شده و تا ساعت مشخصی در روز کار کنید. تعداد مرخصی های شما در طول ماه محدود است و شاید نتوانید به اندازه ای که دوست دارید برای تفریح و سفر خود برنامه بچینید. ساعات کاری یک تور لیدر منعطف است.

ممکن است شما چند روز درگیر یک سفر داخلی و یا خارجی باشید و بعد از آن چند روز استراحت کنید. همچنین ممکن است چند روز در هفته به سفرهای داخلی یک روزه بروید و چند روز دیگر را تعطیل باشید. این ساعات کاری منعطف دست شما را بیش از شغل های دیگر باز می گذارد.

نیاز به آمادگی بدنی بالا

از آن جا که تور لیدرها در طول سفر و برنامه های خود پیاده روی های زیادی می کنند، ممکن است نیاز به سنگ نوردی، صخره نوردی و یا کوهنوردی پیدا کنند، باید از آمادگی بدنی بالایی برخوردار باشند. بنابراین اگر به تور لیدر شدن فکر می کنید، حتما قبل از آن آمادگی جسمانی بدن خود را تقویت کنید. اگر شما هم بلیط لحظه آخری تهران استانبول علی بابا را رزرو کرده اید، در طول سفر خود به آمادگی جسمانی تور لیدر خود کمی بیشتر دقت کنید.

چرا تور لیدری کار پرهیجانی است؟1

تجربه تفریح های مختلف و مهیج

در شهرهای و کشورهای مختلف تفریح های هیجان انگیزی وجود دارد که همه افراد آن قدر خوش شانس نیستند که بتوانند همه آن ها یا بخش زیادی از آن ها را تجربه کنند. بزرگ ترین شهربازی های جهان، خانه های وحشت، تفریح های آبی و صدها تفریح هیجان انگیز دیگری که هر فردی دوست دارد آن ها را تجربه کند. بدون شک یک تور لیدر به نسبت افراد دیگر می تواند تعداد بیشتری از این تفریح ها را تجربه کند.

احتمال بروز مشکلات جسمی و سلامتی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، یک تور لیدر به طور مداوم با طبیعت در ارتباط است. این ارتباط می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند آسیب دیدن اعضای بدن یا شکستگی آن ها شود. این بخش را نیز نمی توان درباره شغل تور لیدری در نظر نگرفت.

آماده باش بودن در طول سفر

چرا تور لیدری کار پرهیجانی است؟2

یکی دیگر از چالش های شغل تور لیدری ان است که یک تور لیدر نمی تواند به اندازه شما از یک سفر لذت ببرد. شما بدون هیچ مسئولیت و دغدغه تنها به دنبال آن هستید که از سفر خود بهترین استفاده را ببرید، در حالی که یک تور لیدر در طول سفر تور لحظه آخری استانبول علی بابا یا هر سفر دیگر در حال انجام وظیفه است و باید مراقب همه چیز باشد.

فصلی بودن کار

از آن جا که معمولا بازار سفر در ماه ها و فصل های خاصی از سال گرم است، کار تور لیدرها نیز تقریبا کاری فصلی خواهد بود. بسیاری از افراد این ویژگی را جز مزایا و بخشی دیگر جز معایب آن می دانند. این مساله بیشتر به طرز نگاه شما بستگی دارد.