گاهی اوقات تصمیم می‌گیریم کمی از فضا و محیط زندگی خود فاصله گرفته و هوایی تازه کنیم. در این مواقع شهرهای توریستی مانند اصفهان که پر از جاذبه‌های تاریخی هستند و البته فاصله زیادی هم با تهران ندارند گزینه مناسبی بوده و می‌توانند یک روز خاطره‌انگیز و ایده‌آل برای‌مان رقم بزنند. در سفر به اصفهان حق انتخاب‌های بسیاری خواهید داشت و تقریبا به هر نقطه شهر که سفر کنید جایی برای بازدید و تفریح وجود دارد. هم‌چنین برای اقامت در اصفهان نیز گزینه‌های زیادی پیش رویتان قرار دارد فقط کافیست برای اجاره روزانه سوئیت در اصفهان یا اجاره اقامتگاه بوم گردی به سایت هومسا مراجعه کنید و اقامتگاه مناسبی برای سفر یک روزه‌تان رزرو کنید. در این مطلب می‌خواهیم یک برنامه یکروزه را برای‌تان ترتیب دهیم تا با خیال راحت آخر هفته دلچسبی را تجربه کنید.

saadatrent

شروع سفر یکروزه به اصفهان

اصفهان با تهران ۴۳۵ کیلومتر فاصله دارد و طی کردن چنین مسیری حدود ۵ ساعت زمان نیاز دارد. بنابراین سعی کنید صبح خیلی زود سفر خود را شروع کنید. مثلا ساعت ۴ صبح برای حرکت به سمت اصفهان زمان مناسبی است. مرکز شهر اصفهان بسیار نزدیک میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، کاخ هشت‌بهشت و سی و سه پل بوده بنابراین می‌توانید بدون نگرانی و سر فرصت از همه این آثار تاریخی با ارزش دیدن کنید، اما قبل از هر چیز باید جای مناسبی برای پارک خودرو پیدا کنید و با پای پیاده یا تاکسی مسافت‌ها را طی کنید. قبل از سفر از گوگل مپ هم برای پیدا کردن پارکینگ‌های عمومی سطح شهر می‌توانید کمک بگیرید.

بهترین کافه برای صرف یک صبحانه عالی در اصفهان

فرض می‌کنیم ساعت ۹ صبح به اصفهان برسید. در ضلع شمال‌شرقی میدان نقش جهان چایخانه‌ای به نام حاجی میرزا قرار دارد که صبحانه‌های معروف آن زبانزد است. نیمرو، املت،آش، نون و پنیر، کره و مربا، انتخاب با شماست. بعد از صرف صبحانه سری به میدان نقش جهان بزنید. هرچند بازدید از گوشه گوشه عالی قاپو، مسجد شیخ لطف ا… و مسجد امام به زمان زیادی نیاز دارد اما به عنوان یک بازدید کوتاه چند ساعته، زمان کافی خواهید داشت. سعی کنید بازدیدتان نهایتا تا ساعت ۱۲:۳۰ طول بکشد تا زمان کافی برای چرخ زدن در بازار سنتی اصفهان را هم داشته باشید. خوشبختانه ورودی بازار در خود میدان نقش جهان واقع شده و نیازی ندارید زمان زیادی برای رسیدن به بازار صرف کنید.

در اصفهان کجا ناهار بخوریم؟

 

بعد از یک بازارگردی طولانی و خرید سوغاتی، چشیدن مزه بریانی که معروف‌ترین غذای اصفهان محسوب می‌شود، حسابی می‌چسبد. خوشبختانه یکی از بهترین رستوران‌های اصفهان که اتفاقا بریانی‌های خوشمزه‌ای هم در منو خود دارد، در خیابان چهارباغ و نزدیک میدان نقش‌جهان واقع شده است. این رستوران که به نام “بریانی اعظم” شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های اصفهان بوده و شعبه اصلی آن در خیابان دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین واقع شده است. فاصله رستوران اعظم تا نقش جهان ۱.۱ کیلومتر است و با پیای پیاده ۱۴ دقیقه طول می‌کشد تا خود را به رستوران برسانید. بعد از صرف ناهار بخش دوم سفر خود را آغاز کنید.

 

چهلستون و هشت بهشت؛ زیبا و چشم‌نواز

 

چطور یک روزه اصفهان را بگردیم 2

کاخ چهلستون فاصله بسیار کمی با رستوران بریانی اعظم دارد به طوری که پیاده در عرض ۷ دقیقه به چلستون خواهید رسید. این کاخ از باغ‌های سلطنتی به جامانده از دوره صفویه است که زیبایی خیره‌کننده آن گردشگران داخلی و خارجی زیادی را روانه اصفهان می‌کند. هشت بهشت در جنوب کاخ چلستون مقصد بعدی شماست. کافیست از طریق خیابان چهارباغ عباسی که در حاشیه باغ هشت بهشت قرار دارد خود را به ورودی پارک و سپس کاخ هشت بهشت برسانید و لحظات فوق‌العاده‌ای را در محوطه آن سپری کنید. این مسیر پای پیاده ۱۱ دقیقه طول می‌کشد.

در ادامه سفر اگر زمان کافی داشتید و توانستید از محوطه هشت بهشت دل بکنید، بازدید از زاینده رود و سی و سه پل اصفهان خالی از لطف نخواهد بود. این اثر تاریخی تا هشت بهشت فقط ۱.۴ کیلومتر فاصله داشته و حدود ۱۶ دقیقه طول می‌کشد تا خود را به سی و سه پل برسانید. تماشای غروب آفتاب از روی پل بسیار دیدنی است، پس فراموش نکنید دوربین عکاسی خود را همراه ببرید.

اگر وسوسه شدید سفر خود را یک روز دیگر ادامه دهید، نیاز به اقامتگاه مناسبی خواهید داشت که می‌توانید اجاره روزانه خانه مبله در اصفهان را به راحتی از طریق هومسا انجام دهید. در صورت اقامت، حتما شبگردی در اصفهان را نیز در برنامه خود بگنجانید و از زیبایی‌های این شهر در شب نیز بهره‌مند شوید.

اجاره سوئیت در اصفهان

هومسا یک سامانه اجاره اقامتگاه است که توانسته در مدت زمان بسیار کوتاهی بیش از ۶۰۰۰ واحد اقامتی در سراسر ایران ثبت نماید. در هومسا می‌توانید از بین انواع اقامتگاه شامل هتل، ویلا، آپارتمان، کلبه، سوئیت، خانه، مهمانپذیر و بوم گردی، اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کرده و رزرو نمایید. به عنوان مثال برای اجاره روزانه خانه در اصفهان کافیست وارد وب سایت Homsa.net شده و در صفحه اول با وارد کردن نام شهر، تاریخ ورود و خروج و تعداد نفرات در بخش جستجو و سپس بررسی مشخصات هر یک، محل مورد نظر خود را با چند کلیک ساده انتخاب و رزرو کنید.

بعد از یک استراحت شبانه آرام و دلپذیر خود را برای یک روز هیجان‌انگیز دیگر آماده کنید.