محدوده انقلاب به‌سبب وجود دانشگاه تهران، کافه‌های بسیاری دارد. همین تنوع باعث می‌شود تا تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین کافه کمی دشوار باشد. از این رو قصد داریم تا در این مقاله شما را با بهترین کافه های انقلاب آشنا کنیم. پس با سفرزون در این مقاله همراه باشید.

saadatrent

برای مشاهده بهترین رستوران در اندیشه کلیک کنید.

آشنایی با بهترین کافه های انقلاب

در محدوده مرکز تهران و مخصوصاً انقلاب، کافه‌های متعددی حضور دارند. به همین خاطر انتخاب ۱۵ مورد از بهترین کافه های انقلاب در این لیست کار دشواری بود. پس ما به‌عنوان معیار سنجش، نظرات مشتریان را در نظر گرفتیم. بهترین معیار برای سنجش کیفیت خدمات یک کافه، نظرات مشتریان آن است.

کافه بازی شبدیس

کافه های انقلابکافه بازی شبدیس یکی از کافه‌های بسیار دنج است. این کافه را می‌توان به یک پاتوق عالی برای دورهمی‌های دوستانه تبدیل کرد. کافه بازی شبدیس شاید فضایی نسبتاً کوچک داشته باشد؛ اما صمیمیت در آن موج می‌زند. در این کافه همان طور  که انتظار دارید، چندین و چند بازی متعدد تعبیه شده است. اگر قصد دارید تا کنار دوستان خود چند بازی مختلف را تجربه کنید و از آن لذت ببرید، کافه بازی شبدیس برای شما یکی از بهترین کافه های انقلاب خواهد بود. این کافه میز و صندلی‌های چوبی ساده دارد. شاید از نظر ظاهری آنچنان لاکچری نباشد؛ اما می‌توانید آن را پاتوق کنید و ساعت‌ها کنار دوستان خود لذت ببرید.

در حال حاضر داخل کافه بازی شبدیس انواع بازی از جمله لیگ مافیا، ps4، مسابقات بیلیارد، مونوپلی و بازی‌های متعدد دیگر برگزار می‌شود. همچنین با هماهنگی قبلی، امکان برگزاری انواع مراسم نیز در این کافه وجود دارد.

آدرس: میدان انقلاب. کارگرشمالی. بن بست امین. پلاک ۵

تلفن : ۰۲۱۶۶۴۹۸۶۳۵

ساعت کار: ۱۰ تا ۲۳

در سفرزون بخوانید :
کافه های فردوسی: معرفی بهترین‌ها و گشت‌وگذار در یکی از محله‌های محبوب تهران

کافه باکارا

کافه باکارا یکی از زیباترین کافه های انقلاب است. این کافه در ساختمانی قدیمی قرار دارد. ساختمان کافه باکارا حداقل دارای ۶۰ سال سن است. به همین خاطر به ورود به آن، حس و حال گذشته به دل شما می‌نشیند. کافه باکارا حیاطی نسبتاً بزرگ و دلباز دارد. در بخش میانی حیاط، حوضی فیروزه‌ای و زیبا به چشم می‌خورد.

دورتادور این حوض را با گلدان‌های سفالی شمعدانی تزئین کرده‌اند. چند ماهی قرمز داخل حوض این طرف و آن طرف می‌روند. در کنار باغچه‌های کوچک و بزرگ کافه، چند میز و صندلی قرار داده شده است. اکثر مشتریان کافه باکارا، به عشق همین حیاط زیبا آن را انتخاب می‌کنند. در بخش سرپوشیده کافه نیز می‌توانید شاهد طراحی دکوراسیون کاملاً نوستالژی باشید. این کافه منویی کامل دارد. این منو انواع نوشیدنی، دسر و غذاهای سنتی ایرانی را شامل می‌شود.

آدرس: بالاتر از میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالى، کوچه رهنما، پلاک ١٩

تلفن : ٠٩٣٧٣۵۶۴٠٧٢

ساعت کار : ۸ الی ۲۴  | جمعه ها ۱۵ الی ۲۴

در سفرزون بخوانید :
کافه باکارا ، حس خوب خانه مادر بزرگ

کافه ماهورا

کافه ماهورا جزء کافه‌های جدید و نسبتاً مدرن انقلاب است. این کافه ظاهری بسیار شیک و امروزی دارد. کف پارکت کافه، صندلی‌های بار، میز و صندلی‌های چوبی شیک و شیشه‌های قدی بزرگ باعث شده تا کافه ماهورا را در لیست بهترین کافه های انقلاب قرار دهیم. کافه ماهورا از نظر فضای داخلی، تفاوت بسیاری با سایر کافه های انقلاب دارد. در این کافه یک کتابخانه بزرگ نیز به چشم می‌خورد. جالب است بدانید این کتاب‌ها دکور نیستند.

مشتریان ثابت کافه ماهورا، در هر بار مراجعه، چند صفحه از این کتاب‌ها را ورق می‌زنند. در فصل سرما، انواع نوشیدنی گرم در این کافه به لطف باریستایی حرفه‌ای سرو می‌شود. در فصل‌هایی گرم نیز می‌توانید شاهد انواع آبمیوه، شیک و کوکتل رنگارنگ و خوشمزه باشید. منوی کافه ماهورا بسیار کامل است و انواع غذا یا میان‌وعده را نیز شامل می‌شود.

آدرس: میدان انقلاب؛ ابتدای جمالزاده شمالی؛ نبش بزمه؛ پلاک۲۱۲

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۸۶۷۲۹

ساعت کار : ۷صبح تا ۲۴ شب

کافه برد گیم

کافه برد گیم نوعی جدید و سرگرم‌کننده از انواع کافه محسوب می‌شود. در کافه شاید پس از مدتی صحبت، فضا کسل‌کننده شود؛ اما زمانی که پای چند بازی میان باشد، هیچ‌کس خانه نمی‌رود! به همین خاطر در کافه برد گیم، چندین و چند بازی فکر متعدد برای مشتریان در نظر گرفته شده است. بد نیست بدانید برخی از این بازی‌ها به‌صورت گروهی انجام می‌شود. مدیریت نیز از این فرصت استفاده کرده و مسابقات گروهی متعدد برگزار می‌کند. فضای کافه برد گیم بسیار سرگرم کننده است.

مشتریان می‌توانند آزادانه در آن سیگار بکشند و مشغول بازی باشند. خوشبختانه فضای رو‌به‌روی کافه، جای پارک فراوان دارد. پس لازم نیست نگران جای پارک خودروتان باشید. منوی کافه برد گیم نیز همانند بازی‌هایش سرگرم‌کننده است. تنوع نوشیدنی‌ها باعث شده تا مشتریان ثابت نیز هر بار یک سفارش جدید داشته باشند تا طعم همه آن‌ها را بچشند. کافه برد گیم انواع غذاهای فرنگی و میان‌وعده را نیز سرو می‌کند. پس می‌توانید ساعت‌ها در این کافه مشغول بازی و میل‌کردن غذاهای خوشمزه باشید.

آدرس: خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، خیابان شهدای ژاندارمری شرقی،پلاک ۶۸

تلفن : ۰۲۱۶۶۹۵۵۳۳۴

ساعت کار : ۱۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰

در سفرزون بخوانید :
معرفی کافه های بلوار کشاورز: لذت قهوه و دورهمی در نزدیکی میدان انقلاب

کافه کوخ

کافه های انقلابکوخ در لغت به خانه‌هایی گفته می‌شود که از چوب، نی و علف آن را می‌سازند. فضای داخلی این کافه نیز بر همین اساس طراحی شده است. با ورود به این کافه احساس می‌کنید در خانه‌های سنتی قدیمی حضور دارید. فضای داخلی کافه کوخ، شبیه به کافه‌های هنری طراحی شده است. بر روی دیوار عکس هنرمندان متعدد به چشم می‌خورد. همچنین قفسه‌ای زمینی بزرگ در گوشه کافه به چشم می‌خورد که بر روی آن نیز عکس هنرمندان و مشاهیر قرار داده شده است.

کافه کوخ کافه‌ای نسبتاً کوچک است. به همین خاطر فضایی آرام و دلنشین دارد. اگر قصد دارید تا در کافه‌ای آرام، قراری دونفره و عاشقانه داشته باشد، کافه کوخ می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. در این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی سرد یا گرم، دسر، شیرینی و غذاهای فرنگی نیز سفارش دهید.

آدرس: میدان انقلاب، خیابان کارگرجنوبی، کوچه مهدیزاده، پلاک ۲۴

تلفن : ۰۹۹۰۹۵۰۸۰۵۹

ساعت کار : ۱۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰

در سفرزون بخوانید :
کافه های مخصوص تولد تهران: برگزاری یک جشن به‌یادماندنی

کافه کامو

کافه های انقلابکافه کامو یکی از کافه‌های دانشجویی تهران است. در این کافه اکثر دانشجویان دور هم جمع می‌شوند. به همین خاطر در وقت ناهار، معمولاً کافه کامو بسیار شلوغ است. استفاده از میزهای کافه کامو محدودیت زمانی ندارد. پس می‌توانید مدتی پیش دوستان خود گپ بزنید و از دم‌نوش خود لذت ببرید. حال که صحبت از دمنوش شد، باید بدانید این کافه منوی متنوعی دارد.

در منوی کافه کامو می‌توانید انواع دمنوش، نوشیدنی سرد یا گرم، دسر و شیرینی و همچنین انواع غذاهای فرنگی را سفارش دهید. در فضای کافه همواره موسیقی لایت پخش می‌شود. همچنین با هماهنگی قبلی، امکان برگزاری انواع مراسم در کافه کامو نیز وجود دارد. فضای داخلی کافه کامو کاملاً روشن است و همین نورگیر عالی، باعث رضایت بسیاری از مشتریان می‌شود.

آدرس: خیابان انقلاب چهارراه ولیعصر خیابان ولیعصر جنوبی پایین‌تر از پارک دانشجو روبه‌روی بانک صادرات پاساژ امینی طبقه زیر همکف شماره ۷

تلفن : ۰۲۱۶۶۴۶۱۰۹۴

ساعت کار : ۹ الی ۲۳

کافه بیست و چند

کافه های انقلابکافه بیست و چند فقط با این نام خاص و منحصر‌به‌فرد، مشتریان خاصی را جلب خود کرده است. این کافه جزء کافه‌های دنج انقلاب محسوب می‌شود. فضای کافه بیست و چند نسبتاً کوچک است. در فضای داخلی این کافه، نورپردازی آبی انجام شده است. به همین خاطر فضای داخلی این کافه آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی است.

کافه بیست و چند مشتریان ثابت خود را دارد. اکثر مشتریان به‌سبب رفتار خوش مدیریت، با او سریعاً صمیمی می‌شوند. به همین خاطر بسیاری از دانشجویان منطقه، مشتریان ثابت و پر و پا قرص این کافه هستند. در کافه بیست و چند خبری از بوی دود سیگار نیست. از همان لحظه ورود، عطر خوش قهوه به مشام شما می‌رسد. پس اگر به‌دنبال یک کافه خلوت و دنج برای قرارهای دونفره هستید، می‌توانید کافه بیست و چند را انتخاب کنید.

آدرس: تهران میدان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، بعد از چهارراه نظری

تلفن : ۰۲۱۶۶۴۸۸۷۳۳

ساعت کار : ۹ الی ۲۳

کافه آرتیزان

کافه آرتیزان در نزدیکی انقلاب و خیابان قدس قرار دارد. این کافه دارای دکوراسیونی خاص و منحصر‌به‌فرد است. در طراحی این کافه از المان‌های متعدد هنری استفاده کرده‌اند. فضای داخلی کافه بسیار صمیمی و دوست‌داشتنی است. با حضور در این کافه، احساس می‌کنید در خانه خودتان حضور دارید. همین مسئله باعث شده تا این کافه مشتریان ثابت و منحصر‌به‌فرد خود را داشته باشد. کافه آرتیزان دو بخش سرپوشیده و روباز دارد. معمولاً افرادی که قصد سیگار‌کشیدن دارند، میزهای فضای باز را انتخاب می‌کنند.

لازم به ذکر است که امکان سیگار‌کشیدن در فضای سرپوشیده داخل وجود ندارد. به این ترتیب هم عزیزان سیگاری و هم مشتریان غیرسیگاری می‌توانند از این کافه به‌نوبه خود لذت ببرند. کافه آرتیزان منویی متنوع نیز دارد. در این منو می‌توانید انواع نوشیدنی، دسر و غذاهای فرنگی یا میان‌وعده سفارش دهید. این کافه از نظر ظاهری برای جلسات کاری و دورهمی‌های خانوادگی نیز مناسب است.

آدرس: انقلاب ، خیابان قدس ، بین طالقانى و ایتالیا پلاک ٢۵طبقه دوم ، سمت چپ

تلفن : ۰۲۱۸۸۹۶۷۹۱۷

ساعت کار : ۸ الی ۲۳/۳۰

در سفرزون بخوانید :
کافه های امیرآباد: سپری کردن لحظاتی خوش در یکی از محله‌های شلوغ تهران

کافه ساعت

کافه ساعت جزء آن دسته از کافه های انقلاب است که حال‌وهوای بسیار خوبی دارد. زمانی که وارد این کافه می‌شوید و با کاغذ دیوارهای گل گلی آن را می‌بینید، ناگهان حال دلتان بهتر می‌شود. این کافه حس بسیاری خوشی دارد. بسیاری از مشتریان نیز فقط به همین خاطر آن را به‌عنوان پاتوق خود انتخاب می‌کنند. در فضای کافه ساعت خبری از بوی سیگار نیست. فقط عطر خوش قهوه و کیک‌های تازه آن به مشام می‌رسد.

این کافه صندلی‌های راحتی و مبلمان بسیار زیبایی دارد. به همین خاطر فضای آن برای چند ساعت استراحت یا گپ دوستانه بسیار مناسب است. با توجه حس و حال خوش این کافه، امکان برگزاری انواع مراسم نیز در آن وجود دارد. برای استفاده از میزهای آن نیازی نیست به ساعت خود نگاه کنید؛ زیرا هیچگونه محدودیت زمانی ندارد. منوی این کافه نیز بسیار کامل است و انواع غذاهای سنتی و فرنگی را نیز شامل می‌شود.

آدرس: خیابان آزادی، میدان انقلاب، جنب سینما مرکزی، کوچه مهرناز، پلاک ۱۱

تلفن : ۰۲۱۶۶۹۷۲۹۰۱

ساعت کار : ۸ الی ۲۳

در سفرزون بخوانید :
کافه تهرون ویلا ، یادآور صفا و صمیمیتِ خانه‌های تهران قدیم

آبرنگ کافه

کافه آبرنگ جزء کافه های دنج انقلاب محسوب می‌شود. این کافه فضایی بسیار دوست‌داشتنی و آرامش‌بخش دارد. مدیریت مجموعه فاصله بین میزهایی را به شکلی قرار داده تا حریم شخصی مشتریان حفظ شود. فضای داخلی کافه آبرنگ به‌حدی صمیمانه و دوست‌داشتنی است که احساس می‌کنید در خانه خود قرار دارید.

علاوه بر فضای زیبا، باریستایی حرفه‌ای نیز در این کافه مشغول به کار است. به لطف این باریستای حرفه‌ای، شما می‌توانید طعم قهوه‌هایی حرفه‌ای و خوش‌عطر را بچشید. منوی کافه آبرنگ بسیار متنوع است. در این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی‌های خاص و ترکیبی تا انواع غذاهای فرنگی و میان‌وعده را سفارش دهید. لازم به ذکر است کافه آبرنگ فضایی مخصوص سیگار‌کشیدن تعبیه کرده است. به این ترتیب هم افراد سیگاری و هم مشتریان غیرسیگاری می‌توانند از این کافه لذت ببرند.

آدرس: خیابان انقلاب ، فلسطین جنوبی ، خیابان وحید نظری ، جنب گل فروشی پلاک ۲۰

تلفن : ۰۲۱۶۶۴۱۳۲۱۵

ساعت کار : ۱۰ الی ۲۲

کافه کتاب امیرکبیر

مگر می‌شود درباره کافه های انقلاب صحبت کنیم و نام از کافه کتاب نیاوریم؟ کافه کتاب نوعی کافه است که می‌توانید در آن به‌صورت رایگان انواع کتاب را بردارید؛ یک قهوه سفارش دهید و چند صفحه از آن را ورق بزنید. کافه کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعه و کتاب‌خوانی بسیار ایدئال است. در این کافه معمولاً اکثر مشتریان سکوت را رعایت می‌کنند.

کافه کتاب امیرکبیر همانند یک کتابخانه ساکت است. البته در پس‌زمینه کافه، صدای یک موسیقی لایت نیز به گوش می‌رسد. فضای داخلی کافه همانند یک گالری هنری طراحی شده است. در بخش میانی کافه و گوشه و کنار آن، قفسه‌های مختلف کتاب به چشم می‌خورد. مشتریان کافه می‌توانند آزادانه از این کتاب‌ها استفاده کنند و نهایتآً آن را سر جای خود قرار دهند. البته برخی دیگر از مشتریان، کتاب‌های محبوب خودشان را همراه می‌آورند.

آدرس: میدان انقلاب، خیابان انقلاب، بین ۱۲ فروردین و اردیبهشت، انتشارات امیرکبیر، کــافه کتاب امیرکبیر

تلفن : ۰۲۱۶۱۲۸

ساعت کار : ۸ الی ۲۰

کافه مکعب

کافه معکب جزء کافه های دنج انقلاب محسوب می‌شود. این کافه فضایی نسبتاً کوچک دارد. در فضای داخلی کافه خبری از شلوغی و ازدحام نیست. پلان اصلی کافه مکعب، به شکل مربع است. همچنین برای القای حس آرامش، از اشکال زاویه‌دار و مکعبی در کافه استفاده کرده‌اند. این کافه دارای میز و صندلی‌های چوبی زیبایی است.

کوچکی فضا باعث نشده تا از کیفیت خدمات کافه مکعب کاسته شود. اگر نگاهی به بخش بار کافه بیاندازید، انواع دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف کافه را مشاهده خواهید کرد. به لطف باریستای حرفه‌ای مجموعه، در این کافه انواع قهوه‌های خاص خوش‌عطر سرو می‌شود. این کافه معمولاً ساکت و خلوت است و برای قرارهای عاشقانه و دونفره گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

آدرس: خ انقلاب، نبش جمالزاده شمالی، پاساژ جمالزاده، طبقه اول، کافه مکعب

تلفن : ۰۲۱۶۶۹۰۰۲۷۶

ساعت کار : همه روزه ۸ تا ۲۱

کافه اینو

کافه اینو در بین کافه های انقلاب ، فضای نسبتاً بزرگی دارد. فضای داخلی کافه اینو راحت و آرامش‌بخش طراحی شده است. زمانی که در این کافه حضور داشته باشید، احساس می‌کنید در خانه خودتان هستید. بخشی از صندلی‌های این کافه با مبلمان راحتی جایگزین شده‌اند. به همین خاطر راحتی کافه را دو چندان می‌کنند.

در ساعات خلوتی، امکان کشیدن سیگار در کافه نیز وجود دارد؛ اما هنگام غروب، معمولاً سیگار‌کشیدن در این کافه مجاز نیست. کافه اینو منویی کامل و متنوع دارد. از این منو می‌توانید انواع نوشیدنی، دسر و غذاهای فرنگی یا میان‌وعده و تنقلات سفارش دهید.

آدرس: خیابان ولیعصر بالاتر از انقلاب روبروی خیابان بزرگمهر

تلفن : ۰۲۱۶۶۹۶۷۱۳۰

ساعت کار : ۸ الی ۲۳

کافه سارا

کافه سارا دو شعبه مختلف در تهران دارد. هر دو شعبه کافه سارا جزء بهترین کافه های تهران هستند. خب امروز درباره کافه های انقلاب صحبت می‌کنیم، پس فقط کافه سارا انقلاب را معرفی خواهیم کرد. این کافه جزء آن دسته از کافه های انقلاب است که برای قرارهای عاشقانه و دونفره جان می‌دهد. در فضای کافه سارا امکان سیگار‌کشیدن وجود ندارد. پس فقط بوی خوش قهوه و کیک‌های تازه کافه به مشام می‌رسد.

از میزهای چوبی ساده گرفته تا رومیزی‌های چارخونه و گل‌های تازه رومیز به شما آرامش می‌دهند. فضای کافه سارا بسیار آرامش‌بخش، دوست‌داشتنی و دل‌‌نشین است. زمانی که در این کافه هستید، اصلاً  متوجه گذر زمان نخواهید شد. البته خوشبختانه استفاده از میزهای این کافه نیز محدودیت زمانی ندارد. پس با خیال راحت می‌توانید محو گپ‌زدن با دوست خود شوید یا از تنهایی خودتان لذت ببرید.

آدرس: شعبه ۲: خیابان انقلاب، بین خ قدس و خ وصال

تلفن: ۰۹۱۲۳۰۰۵۴۴۵

ساعت کار : ۸ الی ۲۲/۳۰

کافه هنر قشقایی

کافه های انقلاب
cafe-qashqai-cafeyab

خب از نام این کافه مشخص است که افراد هنرمند آن را پاتوق می‌کنند. بهتر است ابتدا درباره فضای داخلی و محیط این کافه با شما صحبت کنیم. از نظر طراحی دکوراسیون، در این کافه از طراحی مدرن در کنار طراحی سنتی استفاده شده است. در بخش‌هایی از کافه، مبلمان راحتی امروزی به چشم می‌خورد.

در عین حال بخش‌های دیگر کافه حالت‌های قوسی طاق‌های ایرانی و رنگ آبی فیروزه‌ای دیده می‌شود که جزء المان‌های سنتی معماری ایرانی هستند. ترکیب این دو سبک، فضایی آرامش‌بخش و زیبا را به وجود آورده است. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های کافه هنر قشقایی انقلاب، حفظ حریم شخصی و فضاسازی در کافه است.

این کافه فضاهایی شخصی همانند حجره‌های قدیمی دارد. در هر حجره، یک میز قرار داده شده است. مشتریان نیز از این فضاها برای دورهمی‌های دوستانه یا خلوت عاشقانه استفاده می‌کنند. در این کافه یک پیانوی قدیمی نیز به چشم می‌خورد. علاوه‌بر اینکه ساعاتی از روز یک هنرمند این پیانوی پیر را به صدا در می‌آورد، مشتریان هنرمند نیز امکان استفاده از آن را دارند.

حتی در بخشی از کافه، یک گیتار کلاسیک نیز به چشم می‌خورد که دست به دست بین مشتریان می‌چرخد و هر کس یک قطعه می‌نوازد. در ضمن گوشه کافه یک کتابخانه با کتاب‌های معروف متعدد وجود دارد. مشتریان می‌توانند از این کتاب‌ها به‌صورت رایگان استفاده کنند.

آدرس: میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بعد از چهارراه نصرت، کوچه عبدی‌نژاد، پلاک ۱۸، طبقه اول

تلفن : ۰۹۳۹۲۹۸۲۸۴۴

ساعت کار : همه روزه ۹ تا ۲۴

کلام آخر

خب دوستان عزیز سفرزون، نظر شما درباره لیست بهترین کافه های انقلاب چیست؟ آیا به نظر شما نام کافه‌ای در این لیست از قلم افتاده است؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. در ضمن اگر تجربه حضور در هر یک از این کافه‌ها را داشته‌اید، تجربه خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان هستیم.