اینکه یک کافه دارای فضای باز باشد، یک مزیت مهم محسوب می‌شود. همه ما به‌دنبال این هستیم که در کافه‌های روباز حضور داشته باشیم. به همین خاطر امروز بهترین کافه های روباز تهران را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

saadatrent

 معرفی بهترین کافه های روباز تهران

خب همان طور  که اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم تا شما را با کافه های روباز تهران آشنا کنیم. در این بخش بر اساس نظر مشتریان و افرادی که از آن کافه دیدن کرده‌اند، لیستی از بهترین‌ها را به وجود آورده‌ایم.

کافه تهرون

کافه های روبازکافه تهرون یکی از باصفاترین کافه های روباز تهران محسوب می‌شود. این کافه در مرکز تهران و خیابان ویلا قرار دارد. کافه تهرون داخل یک خانه قدیمی واقع شده است. خانه‌ای که با دیدن آن، به یاد خاطرات خوشی که در خانه مادربزرگمان داشتیم می‌افتیم. کافه تهرون دو بخش روباز و سرپوشیده دارد. بخش سرپوشیده در فضای داخل خانه قرار دارد. برای استفاده از بخش روباز، باید به حیاط خانه بروید. کف حیاط کفپوش آجری رنگ سنتی دارد. در میان حیاط، حوض آبی فیروزه‌ای با فواره‌ای زیبا به چشم می‌خورد. دورتادور حیاط را گلکاری کرده‌اند. کنار حوض چند گلدان سفالی آبی با گل‌های شمعدانی دیده می‌شود. فضای روباز این کافه بسیار تماشایی و زیبا است. در حقیقت این کافه را می‌توان یکی از نوستالژیک‌ترین کافه های روباز تهران دانست.

منوی کافه تهرون نیز انواع نوشیدنی، دمنوش، شیرینی، دسر و البته غذاهای ایرونی و خوشمزه را شامل می‌شود. در این رستوران می‌توانید دلمه‌های خوشمزه‌ای با طعم مامان‌پز یا آش رشته جاافتاده و حرفه‌ای را سفارش دهید.

آدرس:  خیابان ویلا کوچه خسرو پلاک ۳۹

شماره تماس: ۸۸۹۰۶۸۱۳

ساعت کار: ۱۱ تا ۲۳

در سفرزون بخوانید :
کافه تهرون ویلا ، یادآور صفا و صمیمیتِ خانه‌های تهران قدیم

کافه گودو یاس

کافه های روبازکافه گودو یکی از معروف‌ترین برندهای زنجیره‌ای کافه در تهران محسوب می‌شود. این کافه در مناطق مختلف تهران شعبه دارد. آخرین شعبه این کافه را نیز قصد داریم در لیست بهترین کافه های روباز تهران قرار دهیم. این کافه ظاهری سنتی دارد و در ساختمانی قدیمی واقع شده است. فضای روباز کافه در حیاط ساختمان قرار دارد. فضاسازی کافه گودو بر اساس معیارهای سنتی انجام شده است. به همین خاطر فضایی سنتی و خودمانی دارد. دیوارهای آجر سه‌سانت و حوض فیروزه‌ای حیاط، شما را به دهه ۵۰ و ۴۰ شمسی می‌برد. در کنار حیاط، یک خودروی فولکس بیتل یا همان فولکس قورباغه‌ای قدیمی به چشم می‌خورد. در این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی سرد یا گرم، دمنوش، قهوه، کیک، دسر، شیرینی و انواع غذاهای ایرونی سنتی را سفارش دهید. از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کافه گودو باید به کباب تابه‌ای، دیزی، لوبیا پلو و آش رشته اشاره کرد.

آدرس:  خیابان نجات اللهی، نرسیده به سمیه، خیابان محمدی، بن بست گل یاس

شماره تماس: ۰۹۱۲۵۹۱۵۳۰۸

ساعت کار: ۱۱ تا ۲۴

در سفرزون بخوانید :
کافه های صبحانه دار | صبحانه‌ای پرانرژی در دل پایتخت

چای بار

کافه های روبازاگر دلتان گرفته و می‌خواهید حال‌وهوایتان عوض شود، بهتر است سری به چای بار بزنید. خب شاید همین جمله آغازین به شما نشان داده باشد که چقدر فضای چای بار زیبا و دوست‌داشتنی است. این رستوران در یک عمارت کلاه‌فرنگی قرار دارد. قدمت این عمارت به دوران قاجار می‌رسد. این کافه بخشی از باغ انجمن خوشنویسان ایران واقع شده است. به همین خاطر اکثر مشتریان آن، افراد فرهیخته، فرهنگی و تحصیل‌کرده هستند. فضاسازی چای بار به‌شکلی بی‌نظیر انجام شده است. با حضور در این کافه، به دل تاریخ سفر خواهید کرد. از طرف دیگر، زیبایی چای بار به عمارت کافه‌فرنگی آن نیست؛ بلکه بخش عمده میز و صندلی‌های آن در باغ انجمن قرار دارد. این باغ جزء زیباترین باغ‌های تهران به حساب می‌آید. فضای روباز چای بار به‌حدی زیباست که تمام ناراحتی و ناخوشی را از شما دور می‌کند. در منوی این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی و دسر سفارش دهید.

آدرس: خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۱۰۳۱۱

ساعت کار: ۹ تا ۲۳

کافه ویکولو

کافه های روبازکافه ویکولو یکی از لوکس‌ترین کافه های روباز تهران به حساب می‌آید. این کافه با فضاسازی بی‌نظیر از نظر لاکچری‌بودن، یکی از شاخص‌ترین کافه‌های تهران است. اگر قرار ملاقات خاص و بااهمیتی دارید، بهتر است این کافه را انتخاب کنید. البته همان طور  که انتظار می‌رود، قیمت منوی این کافه از حد معمول گران‌تر است. با این وجود زمانی که دکوراسیون و فضاسازی کافه ویکولو را ببینید، انگار که در خارج از خاک ایران قرار دارید. طراحی دکوراسیون این کافه بر اساس معماری ایتالیا و اروپای غربی انجام شده است. ویکولو در رویال فلور یا همان طبقه آخر پاساژ الهیه قرار دارد. به‌صورت دائمی هنرمندان در این کافه اجرای موسیقی زنده را انجام می‌دهند. منوی ویکولو انواع غذاهای فرنگی و ایرانی را شامل می‌شود و منوی کافه نیز بسیار کامل است. کارکنان ویکولو رفتاری بسیار مودبانه دارند و همگی با لباس فرم به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند.

آدرس: الهیه، آفریقای شمالی، مجتمع مدرن الهیه، رویال فلور، پلاک ۴

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۲۰۵۹۶۶

ساعت کار: ۹ تا ۲۳

در سفرزون بخوانید :
کافه باکارا ، حس خوب خانه مادر بزرگ

کافه روحی

در مرکز تهران و بافت قدیمی پایتخت، باغی با نام «باغ نگارستان» وجود دارد. باغ نگارستان یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین باغ‌های تهران به حساب می‌آید. قدمت این باغ به دوران قاجار باز می‌گردد. فتحعلی شاه قاجار به‌صورت مستقیم دستور ساخت این باغ را صادر کرد. در دل این باغ زیبا و در ساختمان اصلی، کافه‌ای با نام کافه روحی قرار دارد. این کافه قجری دارای دو بخش روباز و سرپوشیده است. در سالن اصلی می‌توانید از دکوراسیون و تزئینات قجری لذت ببرید؛ اما بخش روباز صفای دیگری دارد. بخش روباز کافه روحی باعث می‌شود تا آن را در بین بهترین کافه های روباز تهران قرار دهیم. میزهای این کافه در فضای باز و باغ نگارستان قرار دارد. تصور کنید طعم چایی خوش‌عطر را در باغی انبوه و سرسبز بچشید. منوی کافه روحی انواع نوشیدنی، کیک، دسر و غذاهای سنتی ایرانی را شامل می‌شود. منوی این کافه کیفیت مطلوبی دارد و اکثر مشتریان از آن خرسند هستند.

آدرس: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع، باغ نگارستان

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۹۰۰۱۳۸

ساعت کار: ۹ تا ۲۳

مجنون کافه

کافه های روبازمجنون کافه یکی در میان کافه های روباز تهران کمی متفاوت است. این کافه تلاش دارد تا دل افراد سیگاری و غیرسیگاری را به‌صورت همزمان به دست بیاورد! به همین خاطر بخش روباز را به افراد سیگاری و بخش سرپوشیده را به افراد غیرسیگاری اختصاص داده است. البته لزوماً برای حضور در بخش روباز، لازم نیست سیگاری باشید! اما اگر در این بخش بروید، شاید دود سیگار شما را آزار دهد. دو نکته درباره مجنون کافه وجود دارد. نکته اول اینکه مجنون کافه یکی از بهترین پیتزاهای تهران را ارائه می‌دهد. دوم اینکه قهوه‌های این کافه نیز به‌لطف باریستای آن بسیار معروف و خوش‌عطر است. همچنین جالب است بدانید در نزدیکی این کافه، پارکینگ اختصاصی مجنون کافه نیز برای مشتریان قابل استفاده است. پس با خیال آسوده از بابت جای پارک و شلوغی شهرک غرب، به این کافه بروید.

آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران زمین، بین چهارم و ششم، باغ راه فدک

شماره تماس: ۸۸۳۷۸۹۴۹

ساعت کار: ۱۰ تا ۲۲

 

کافه ریبار

 

کافه ریبار یکی از بهترین کافه های روباز تهران محسوب می‌شود. این کافه در یکی از زیباترین باغ‌های پایتخت، یعنی باغ موزه زمان قرار دارد. موزه زمان در ساختمانی که قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد قرار گرفته است. در این موزه از نفیس‌ترین ساعت‌های قدیمی نگهداری می‌شود. در دل این باغ زیبا و کنار این ساختمان قجری، کافه‌ای با فضای عالی با نام کافه ریبا قرار دارد. این کافه صندلی‌های خود را در دل این باغ تماشایی قرار داده است. به همین خاطر می‌توان آن را یکی از زیباترین کافه های روباز تهران دانست. اگر به وعده صبحانه اهمیت می‌دهید، بهتر است حتماً منوی صبحانه این کافه را امتحان کنید. در گذشته منوی کافه ریبار سلف‌سرویس بود؛ اما مدتی است دیگر چنین امکانی وجود ندارد. با این وجود صبحانه کافه ریبار یکی از مفصل‌ترین صبحانه‌های پایتخت به حساب می‌آید.

آدرس: خیابان ولیعصر، ابتدای زعفرانیه، داخل موزه زمان

شماره تماس: ٢٢۴١۶٨۶۴
ساعت کار: ۸ تا ۲۳

کافه نزدیک کتاب

بیشتر کافه‌ های روباز تهران در حاشیه شهر قرار دارند. معمولاً کافه‌های مرکز تهران، فاقد فضای باز هستند؛ اما در دل شلوغی شهر و خیابان کریمخان، می‌توانید برای جرعه‌ای آرامش به کافه نزدیک کتاب بروید. کافه نزدیک کتاب کریمخان به مشتریان خود دنیایی از آرامش را هدیه می‌دهد. در بخش فضای باز این کافه که وسعت بسیاری هم ندارد؛ فضاسازی دنج و خودمانی انجام شده است. در این بخش گیاهان به‌کار‌رفته، حال‌وهوای شما را به‌صورت کامل عوض می‌کنند. مشتریان این کافه معمولاً مشتریان ثابت هستند. به همین خاطر خبری از شلوغی در کافه نزدیک کتاب نیست. منوی کافه نزدیک کتاب، بسیار متنوع و البته مقرون‌به‌صرفه است. این کافه قهوه‌های معروفی دارد که دارای طعمی بی‌نظیر هستند.

آدرس: خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ١٣۴

شماره تماس: ۸۸۴۹۰۷۲۶

ساعت کار: ۱۰ تا ۲۱

در سفرزون بخوانید :
سام کافه ؛ تجربه‌ای دلنشین در کافه محبوب پایتخت

کافه کیپ لیک

اگر از شما درباره زیباترین باغ تهران سؤال کنند، چه پاسخی می‌دهید؟ خب از نظر اکثر ساکنین پایتخت، باغ سعدآباد یکی از زیباترین باغ‌های تهران است. بسیاری از ساکنین پایتخت همه روزه از محوطه این باغ موزه برای پیاده‌‌روی استفاده می‌کنند. در دل این باغ جذاب و تماشایی، کافه‌ای زیبا نیز قرار دارد. کافه کیپ لیک یکی از بهترین کافه های روباز تهران محسوب می‌شود. این کافه دارای بخش روباز و سرپوشیده است. بخش سرپوشیده داخل فضایی همانند یک کلبه چوبی قرار دارد. در بخش روباز امکان استعمال دخانیات نیز وجود دارد. این کافه از ساعات ابتدایی صبح شروع به کار می‌کند. به همین خاطر منوی صبحانه معرکه‌ای نیز دارد. بسیاری از افرادی که در محدوده سعدآباد زندگی می‌کنند، پس از پیاده‌روی صبحگاهی، سری به این کافه می‌زنند. پس شما نیز فضای سبز و زیبای این کافه را از دست ندهید.

آدرس: تجریش، خیابان ولیعصر، زعفرانیه، انتهای خیابان طاهری، کاخ موزه سعدآباد

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۶

ساعت کار: ۸ تا ۲۱

در سفرزون بخوانید :
کافه های مرزداران: معرفی بیش از ۱۱ کافه‌ی برتر این منطقه

کافه باغ کاریز

کافه باغ کاریز یکی دیگر از بهترین کافه های روباز تهران است. کافه های دارای فضای باز در تهران بسیار متنوع هستند. برخی در دل باغ و بوستان قرار دارند؛ اما برخی دیگر فضای رو‌به‌روی کافه خود را میز و صندلی قرار می‌دهند. کافه کاریز جزء دسته دوم کافه های دارای فضای باز تهران است. کافه کاریز یک کافه بزرگ است. این کافه در ساختمانی دو طبقه قرار دارد. فضای داخلی کافه نیز به‌خوبی طراحی شده است. با قرار‌دادن پنجره‌های بزرگ قدی، حتی فضای داخلی نیز دلگیر نیست. فضایی که میز و صندلی بیرون کافه قرار داده شده‌اند، فضایی سبز و زیبا است. اگر قصد دارید صبحانه را در این کافه میل کنید، باید بدانید که روزتان را با انرژی عالی شروع خواهید کرد. کافه باغ کاریز انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، نوشیدنی، دسر، کیک و میان‌وعده را ارائه می‌دهد.

آدرس: خیابان شریعتی ، خیابان دولت، نبش نعمتی(کیکاووس) ، باغ خانه شاعران ایران

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۶۱۷۱۷۹

ساعت کار: ۸-۲۳:۳۰

در سفرزون بخوانید :
کافه کاریز ، کافه‌ای دنج با فضای باز

کافه های جردن: گشتی در زیباترین خیابان تهران

امیر شکلات دارآباد

دارآباد یکی از مناطق ییلاقی و خوش آب‌وهوای تهران به حساب می‌آید. این منطقه در شمالی‌ترین قسمت تهران واقع شده است. به همین خاطر مناظر خیره‌کننده کوهستانی و آب‌وهوای عالی در این مکان انتظار شما را می‌کشد. امیر شکلات نیز که در بین کافه‌گردان تهرانی شهرت بسیاری دارد. این کافه یکی از برندهای زنجیره‌ای در تهران به حساب می‌آید. کیفیت و تنوع منو در تمام شعب امیر شکلات تقریباً یکسان است. به همین خاطر این برند طرفداران بسیاری نیز دارد. در نزدیکی موزه حیات‌وحش دارآباد، یکی از باصفاترین شعب امیر شکلات قرار دارد. این کافه دارای بخش سرپوشیده و روباز است. بخش روباز در بالکن قرار دارد. در بالکن این کافه می‌توانید از مناظری سرسبزی و زیبا دیدن کنید. به همین خاطر است که این شعبه از امیر شکلات را در لیست بهترین کافه های روباز تهران قرار دادیم.

آدرس: تهران، آجودانیه، خیابان ابرار، نبش پلاک۲۵

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۸۸۵۱۷

ساعت کار: ۹ تا ۲۳

در سفرزون بخوانید :
کافه رستوران دانته ، فضایی شیک و رویایی

کافه عمارت خانه پدری

شاید از نام این کافه بتوانید فضای آن را در ذهن خود تجسم کنید. عمارت خانه پدری در خانه‌ای زیبا و قدیمی قرار دارد. خانه‌ای که با دیدن آن به یاد خاطرات خوش کودکی‌مان می‌افتیم. خانه‌ای که همانند گذشته بزرگ و زیباست و حیاطی دلباز دارد. دقیقاً در همین حیاط دلباز و دوست‌داشتنی، بخش روباز عمارت خانه پدری واقع شده است. به لطف این حیاط دلباز، کافه عمارت خانه پدری را می‌توان جزء بهترین کافه های روباز تهران قرار داد. در این کافه معمولاً در ایام خاص، مراسم ویژه‌ای همانند شب یلدا برگزار می‌شود. منوی کافه عمارت خانه پدری انواع نوشیدنی، دمنوش، غذاهای ایرانی و فرنگی را شامل می‌شود.

آدرس: تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، خیابان ملکیان، پلاک ۱۸

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۶۷۴۲۷

ساعت کار: ۱۰ تا ۲۳

کافه باکارا

کافه باکارا نیز جزء آن دسته از کافه‌هایی است که داخل ساختمانی قدیمی قرار دارد. برخی افراد تصور می‌کنند این کار به بافت تاریخی خانه‌های قدیمی آسیب می‌رساند؛ اما چه روشی بهتر از این برای تجدید خاطرات نوستالژی وجود دارد؟ با حضور در کافه باکارا، احساس می‌کنید به خاطرات خوش کودکی خود رجوع کرده‌اید. کافه باکارا دارای دو بخش سرپوشیده و روباز است. در بخش روباز، فضاسازی به‌خوبی انجام شده است. در بخش میانی حیاط، حوضی بزرگ و فیروزه‌ای به چشم می‌خورد. دورتادور حوض را گلکاری کرده‌اند. در کنار حوض، یک تلویزیون، پنکه و چرخ‌خیاطی قدیمی به‌عنوان دکور وجود دارند. میزهای این کافه کوچک، چوبی و باصفا هستند. همه این‌ها باعث شدند تا ما کافه باکارا را در لیست بهترین کافه های روباز تهران قرار دهیم.

آدرس:میدان انقلاب ، خیابان کارگر شمالی ، خیابان رهنما

شماره تماس: ۰۲۱۹۳۷۶۶۸۴۳۲۴

ساعت کار: ۸ تا ۲۳

در سفرزون بخوانید :
کافه رستوران ربلان ، لوکس به معنای واقعی

کافه ایوان

کافه های روبازدر گذشته، خیابان لاله‌زار بر و بیای خاصی داشت. آن روزگار تئاترها و جشنواره‌های بسیاری در این خیابان برگزار می‌شدند. به همین خاطر می‌توان آن را مرکز دور‌دور جوانان دهه ۴۰ دانست! به‌سبب حضور فراوان جوانان، کافه‌های متعددی نیز در این خیابان وجود داشند. متأسفانه دیگر خبری از این کافه‌ها نیست. با این وجود کافه ایوان در ساختمانی با قدمت حدود ۱۷۰ سال بنا شد و کار خود را آغاز کرد. با در نظر گرفتن ساختمان این کافه، کافه ایوان یکی از نوستالژیک‌ترین کافه‌ های روباز تهران است. این ساختمان ایوانی بسیار بزرگ و قدیمی دارد. در بخش ایوان، میز و صندلی‌های چوبی و خودمانی تعبیه شده است.

در این بخش روباز امکان سیگار‌کشیدن نیز وجود دارد؛ اما با فاصله بین میزها، کسی از بوی دود سیگار اذیت نخواهد شد. منوی کافه ایوان انواع نوشیدنی، دمنوش و البته غذاهای سنتی ایرانی را شامل می‌شود. بهر است در این کافه حتماً طعم غذاهای سنتی مثل پلو سماقی و کباب‌تابه‌ای را بچشید. همچنین شیرینی‌های کنافه این کافه نیز بسیار معروف است.

آدرس: تهران، خیابان سعدی، خیابان منوچهری، پاساژ مرجان، طبقه اول

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۵۳۲۲۷۰

ساعت کار: ۱۰ تا ۲۱

کافه سفال آنسو

کافه سفال آنسو در ساختمانی قدیمی متعلق به دوران پهلوی قرار دارد. این ساختمان به‌خوبی بازسازی شده است. به وجود بازسازی و نوسازی، هنوز هم در آن از المان‌های سنتی ایرانی استفاده کرده‌اند. درب‌های چوبی، پنجره‌های قدی و ایوانی بزرگ حال‌وهوای این خانه را به‌صورت کامل عوض کرده‌اند. ایوان به‌سمت باغی دلباز و زیبا قرار دارد. در این ایوان چند میز و صندلی قرار داده‌اند تا مشتریان تمام خستگی خود را فراموش کنند. به لطف این ایوان بزرگ، کافه سفال آنسو را نیز می‌توان جزء بهترین کافه های روباز تهران دانست. منوی این کافه بسیار تکمیل است و انواع نوشیدنی، دسر و غذاهای ایرانی سنتی را شامل می‌شود.

آدرس: خیابان ویلا، خیابان ورشو، پلاک ۱۱، عمارت آنسو

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۰۳۷۱۴

ساعت کار: ۱۰ تا ۲۳

خب همراهان عزیز سفرزون، نظر شما درباره کافه های روباز تهران چیست؟ به نظر شما کدام کافه از این لیست جا مانده است؟ آیا تا کنون تجربه حضور در هیچ یک از این کافه‌ها را داشته‌اید؟ اگر اینطور است، تجربه خود را با ما و سایر همراهان سفرزون به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید همیشه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان هستیم.