شیراز یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران محسوب می‌شود. در این شهر همه‌ساله گردشگران بسیاری حضور پیدا می‌کنند. به همین خاطر کافه‌های متعددی در هر گوشه شهر شیراز به چشم می‌خورد. امروز قصد داریم تا شما را با بهترین کافه های شیراز آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

saadatrent

بهترین کافه های شیراز را بهتر بشناسید

همان طور که اشاره کردیم، در هر گوشه شهر شیراز یک کافه به چشم می‌خورد. کافه های شیراز بسیار شیک، زیبا و با دکوارسیون داخلی خیره‌کننده هستند. در این مقاله قصد داریم تا ۱۵ مورد از بهترین کافه های شیراز را به شما عزیزان و همراهان معرفی کنیم. انتخاب ۱۵ کافه بین تعداد بسیار  کافه های شیراز بسیار دشوار بود. از‌این‌رو به نظرات مشتریان دقت کردیم. این لیست بر اساس نظرات مشتریان کافه های شیراز آماده شده است. نظرات مشتریان بهترین معیار سنجش کیفیت خدمات کافه ها محسوب می‌شود. شما هم چنین می‌توانید برای استفاده از این کافه‌ها، از هتل های شیراز اقامت بگیرید.

کافه موزه زرنگار

کافه های شیرازکافه موزه زرنگار یکی از زیباترین کافه های شیراز محسوب می‌شود. این کافه ظاهری بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد دارد. این کافه در ساختمانی قدیمی بنا شده است. ظاهر این خانه به‌خوبی بازسازی شده است. بنایی هک کافه موزه زرنگار در آن قرار دارد، یک عمارت تاریخی است. با دیدن این بنا ناخودآگاه حس خوشی را از آ خواهید گرفت. این خانه دارای حیاطی دلباز و باصفا است. در میان این حیاط، حوضی سفالی فیروزه‌ای به چشم می‌خورد. دورتادور این حوض را گلدان‌های شمعدانی قرمز‌رنگ قرار داده‌اند. فضای داخلی کافه موزه زرنگار، بیشتر مشابه عمارت‌های سلطنتی و قجری طراحی شده است.

با وجود آنکه کافه ظاهری کهنه و قدیمی دارد؛ اما تجملات در آن مشهود هستند. در این کافه سفارش‌های مشتریان داخل ظروف روحی و سنتی سرو می‌شود. در منوی کافه موزه زرنگار، نوشیدنی‌های سنتی همانند شربت سکنجبین به چشم می‌خورد. تمام نوشیدنی‌های این کافه داخل لیوان‌های بلور قدیمی سرو می‌شوند. لیوان‌هایی که ما را به یاد خاطرات خوش گذشته و خانه مادربزرگ می‌اندازد.

همچنین لازم به ذکر است که در منوی این کافه، انواع غذاهای سنتی نیز به چشم می‌خورد. بر اساس نظرات مشتریان، غذاهای این کافه طعمی بی‌نظیر دارند. بسیاری از مشتریان، از عبارت «دستپخت مامان‌پز» برای توصیف غذاهای این کافه استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است در فضای داخلی کافه امکان سیگار کشیدن وجود ندارد. به همین خاطر کافه موزه زرنگار را می‌توان یک کافه آرام و خانوادگی دانست.

آدرس : شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۳۳ کاشی ۱۴

تلفن : ۰۹۱۷۹۳۵۵۰۰۳

ساعت کار : ۸صبح تا ۲۳شب

در سفرزون بخوانید :
رستوران های شیراز ، تجربه‌ی بهترین طعم‌های شهر شعر و طرب

کافه چیمنی شیراز

کافه های شیرازکافه چیمنی یکی از برندهای زنجیره‌ای در ایران است. این کافه در شهرهای مختلف ایران و مخصوصاً مناطق مختلف پایتخت شعبه دارد. در شهر بهارنارنج نیز دو شعبه از این کافه بستنی خوشمزه افتتاح شده است. این کافه بستنی، بستنی‌هایی بسیار متفاوت را به شما ارائه می‌دهد. برای اولین بار در ایران، کافه چیمنی بستنی‌ را در نان‌های مخصوص مجارستانی ارائه کرده است. این کار یک ابتکار‌عمل بسیار عالی بوده که مشتریان خاصی را جذب خود کرده است. اگر تصاویر منوی این کافه بستنی را مشاهده کنید، بی‌تردید هوس می‌کنید تا طعم یکی از این بستنی‌های خوشمزه را بچشید. در تهیه این بستنی‌ها از ترکیب نان مجارستانی، عسل، پودر پسته، پودر نارگیل، انواع میوه، بیسکوییت، شکلات، نوتلا و البته بستنی‌های میوه‌ای استفاده می‌شود.

در این کافه‌ها امکان سیگار کشیدن وجود ندارد. البته در منوی کافه نیز به غیر از بستنی‌های مخصوص چیمنی، چیز دیگری به چشم نمی‌خورد. پس اگر به میل‌کردن بستنی‌های خاص و خوشمزه علاقه‌مند هستید، حتماً سری به شعب بستنی چیمنی بزنید. این کافه یکی از بهترین کافه های شیراز محسوب می‌شود.

آدرس شعبه ۱: قدوسی غربی، نبش کوچه ۱۶

آدرس شعبه ۲: فرهنگشهر، نبش کوچه ۲۳

تلفن : ۰۹۱۷۷۵۱۱۰۸۶

ساعت کار : ۱۰صبح تا ۲۴ شب

کافه آبان

کافه آبان جزء کافه‌های دنج شیراز محسوب می‌شود. این کافه فضاسازی بی‌نیری دارد. زمانی که وارد کافه می‌شوید، می‌توانید هر چه انرژی مثبت است را جذب کنید. در این کافه از میز و صندلی‌هایی با رنگ روشن استفاده شده است. همچنین تمام المان‌های دکوراسیون این کافه نیز به رنگ روشن هستند. به همین خاطر خواسته یا ناخواسته زمانی که وارد این کافه می‌شوید، تمام غم و غصه‌های خود را فراموش خواهید کرد. برخلاف بسیاری از کافه‌های دیگر، در این کافه خبری از تاریکی و موسیقی غمگین نیست.

در کافه آبان می‌توانید از نور روز لذت ببرید و انرژی خود را به‌صورت کامل شارژ کنید. در طول شب نیز نورپردازی بسیار مناسبی در کافه انجام می‌شود. لازم به ذکر است این کافه را در شیراز با نام « کافه گالری آبان» می‌شناسند. دلیل این نامگذاری استفاده از آثار هنری متعددی در طراحی دکوراسیون کافه است. همچنین این کافه آمادگی خود را در زمینه برگزاری انواع رویداد هنری و فرنگی نیز اعلام کرده است. پس اگر اهل هنر هستید، این کافه می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در زمینه منوی کافه نیز باید بدانید کافه آبان منویی متنوع را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. همچنین اکثر مشتریان از کیفیت خدمات و منوی این کافه بسیار خرسند هستند.

آدرس : شیراز، عفیف آباد، کافه گالری آبان

تلفن : ۰۹۰۲۳۱۱۲۳۱۰

ساعت کار : ۱۰صبح تا ۲۴ شب

عمارت فتح الملوکی

کافه فتح الملوکی در یکی از عمارت‌های تاریخی شیراز قرار دارد. قدمت این عمارت به سال ۱۲۹۰ و دوران قاجار باز می‌گردد. این خانه ظاهری کاملاً سنتی دارد و در طراحی آن از معماری ایرانی استفاده شده است. سقف خانه چوبی است و از نقاشی حیوانات، گل و بوسته و انواع پرندگان برای تزئین آن استفاده شده است. در زیرزمین این بنا، موزه مشاهیر فارس قرار دارد. این یعنی می‌توانید از مجسمه مشاهیر استان فارس در این موزه دیدن کنید. در فضای داخلی کافه، به‌خوبی از تمامی المان‌های ایرانی و سنتی استفاده شده است. پنجره‌های رنگی باعث می‌شوند نورپردازی کافه به بهترین شکل ممکن انجام شود. این کافه جزء بهترین کافه های شیراز محسوب می‌شود. کیفیت خدمات و منوی عمارت فتح الملوکی در سطح بالایی قرار دارد. به همین خاطر آن را باید جزء کافه‌های لوکس و گران‌قیمت شیراز در نظر بگیرید.

مدیریت کافه تلاش کرده تا با قرار‌دادن فاصله مناسب بین میزهای کافه، به حفظ حریم شخصی مشتریان کمک کند. در این کافه امکان سیگار‌کشیدن در فضای باز فقط وجود دارد. به همین خاطر در فضا داخلی کافه خبری از بوی بد یا دود سیگار نیست. منوی این کافه تنوع بسیاری دارد. شما می‌توانید انواع نوشیدنی سرد یا گرم سنتی و مدرن و غذاهای سنتی با طعمی بی‌نظیر را سفارش دهید.

آدرس : شیراز، پشت ارگ کریم خانی، خیابان ۲۲ بهمن، کوچه پارکینگ اتحاد

تلفن : ۰۹۱۷۳۱۳۱۵۴۲

ساعت کار : ۱۰صبح تا ۲۴ شب

در سفرزون بخوانید :
غذاهای شیراز ، طعمی از صمیمیت سرزمین فارس

کافه رستوران ایتالیایی لوتینو

کافه رستوران ایتالیایی لوتینو یکی از زیباترین و شیک ترین کافه های شیراز محسوب می‌شود. این کافه فضاسازی به‌خوبی انجام شده است. زمانی که به فضای داخلی این کافه نگاهی بیاندازید، احساس می‌کنید این کافه یک کافه اروپایی یا آمریکایی است. کافه رستوران ایتالیایی لوتینو ظاهری بسیار زیبا دارد. به‌عنوان کفپوش در این کافه از چمن مصنوعی استفاده شده است. به همین خاطر زمانی که وارد آن می‌شوید، ناخودآگاه احساس خوبی به شما دست می‌دهد. این کافه دارای یک پنجره بزرگ قدمی است. همچنین در طبقه پنجم قرار دارد. پس می‌توانید انتظار تماشای چشم‌اندازی خیره‌کننده به شیراز را از این کافه داشته باشید.

اگر قصد سیگار کشیدن در محیط کافه را دارید، می‌توانید از فضای مخصوص استفاده کنید. به همین خاطر در بخش‌های داخلی کافه، خبری از بوی بد یا دود سیگار نیست. این کافه دارای فضای باز بسیار دلبازی است. زمانی که در این کافه حضور داشته باشید، می‌توانید از چشم‌انداز شیراز به شکلی دیگر لذت ببرید. منوی کافه رستوران ایتالیایی لوتینو همان طور که انتظار می‌رود، بسیار متنوع است. در این منو می‌توانید انواع نوشیدنی سرد یا گرم به همراه غذاهای خوشمزه ایتالیایی را سفارش دهید. بر اساس نظرات مشتریان، پاستا پنه این کافه طعمی بی‌نظیر دارد.

آدرس : شیراز، خیابان عفیف‌آباد، مقابل کوچه١٨، ساختمان ال سید، طبقه پنجم

تلفن : ۳۶۴۸۴۲۴۵

ساعت کار : ۱۰صبح تا ۲۴ شب

کافه تئاتر

کافه تئاتر شیراز یکی از کافه‌های هنر این شهر محسوب می‌شود. این کافه به‌خوبی طراحی شده است. زمانی که به طراحی فضای داخلی این کافه نگاه می‌کنید، ناخودآگاه حال دل شما بهتر می‌شود. البته همان طور که انتظار می‌رود، این کافه مخصوص افرادی است که به هنر تئاتر علاقه‌مند هستند. به همین خاطر کافه تئاتر را می‌توان پاتوقی برای هنردوست‌ها دانست. بر روی دیوارهای کافه، دیالوگ‌های جاودانه در کنار تصاویر هنرمندان مختلف کشور به چشم می‌خورد. این کافه فضایی بسیار دلپذیر و پرانرژی دارد.

در منوی کافه تئاتر انواع دمنوش، کیک، دسر و غذاهای فرنگی یا میان‌وعده به چشم می‌خورد. اگر قصد سیگار کشیدن در این کافه را داشته باشید، می‌توانید از فضای مخصوص آن که همان فضای باز کافه است استفاده کنید. برخلاف بسیاری از کافه‌های دیگر، در این کافه خبری از فضای تاریک و غمگین نیست. این کافه نورپردازی بی‌نظیری دارد. در طول روز مشتریان می‌توانند از نور آفتاب لذت ببرند. از ترکیب رنگ‌های شاد دکوراسیون و نورپردازی عالی، فضایی پرانرژی در این کافه به وجود آمده است.

آدرس : شیراز، قصر دشت، ولیعصر، کوچه ١۶، ٣۶٣

تلفن : ۰۷۱۳۶۲۷۲۶۷۳

ساعت کار : ۹صبح تا ۲۳ شب

بال کافه

کافه های شیرازبال کافه یکی دیگر از شیک ترین کافه های شیراز محسوب می‌شود. این کافه دارای فضایی بسیار زیبا با طراحی مدرن است. در طراحی دکوراسیون این کافه، دقت و وسواس بسیاری به خرج رفته است. میز و صندلی‌های این کافه چوبی هستند و ظاهری بسیار زیبا دارند. در هر بخش کافه، از نوعی خاص طراحی استفاده شده است. به این ترتیب مشتریان با سلیقه‌های مختلف، جلب این کافه می‌شوند. منوی کافه بال جزء متنوع‌ترین منوها در بین کافه های شیراز محسوب می‌شود.

در این کافه می‌توانید انواع آبمیوه، انواع قهوه، کوکتل‌های میوه، بستنی، دسر، شیرینی، غذاهای فرنگی و تنقلات را سفارش دهید. بال کافه از بهترین تجهیزات کافه بهره می‌برد. با هنر دست باریتسا و سلیقه عالی مدیریت، اکثر مشتریان از کیفیت خدمات کافه خرسند هستند. در این کافه برای سرو تمام غذاها و نوشیدنی‌ها وقت صرف می‌شود. زمانی که سفارش شما می‌رسد، از طراحی زیبای آن لذت خواهید برد. این کافه در زمینه طراحی غذا و نوشیدنی شهرت بسیاری دارد. به‌عنوان مثال زمانی که یک قهوه چکه‌ای یا همان دیپ سفارش می‌دهید، قهوه دیپ با همان ظرف مخصوص برای شما سرو می‌شود. به این ترتیب از بابت اصالت نوشیدنی خود می‌توانید اطمینان داشته باشید.

آدرس : سه راه عفیف آباد به سمت پل ستار خان(۱۰۰متر)، ساختمان فلورانس، بالکافه

تلفن : ۹۸۷۱۳۶۲۸۷۶۵۱

ساعت کار : ۸صبح تا ۲۴شب

در سفرزون بخوانید :
سوغات شیراز ؛ از عرقیات تا رنگینک خوشمزه

کافه هومرز

کافه هومرز یکی دیگر از کافه های شیراز است که باید آن را در لیست بهترین‌ها قرار داد. این کافه فضایی نسبتاً بزرگ دارد. به همین خاطر میزها با فاصله مناسب در کنار یکدیگر قرار دارند. فضای این کافه فضایی نسبتاً کم‌نور و آرامش‌بخش است. اگر به‌دنبال فضایی آرام برای خلوت‌کردن با دوستان خود هستید، کافه هومرز برای شما بهترین گزینه محسوب می‌شود. در این کافه امکان سیگار کشیدن وجود ندارد. به همین خاطر در محیط کافه خبری از بوی بد و دود سیگار نیست. در این کافه می‌توانید با آرامش از سفارش خود لذت ببرید و مست بوی قهوه شوید. کافه هومرز فضایی کاملاً خانوادگی دارد. پس می‌توانید آن را برای مراسم خانوادگی و دوستانه خود نیز انتخاب کنید.

آدرس : شیراز، قدوسی غربی، خیابان سبحانی، جنب مجتمع امیریه، کافه هومرز

تلفن : ۰۹۳۵۱۷۴۵۵۸۸

ساعت کار : ۸صبح تا ۲۴شب

کافه ۴۰۴

۴۰۴ یک خطا در شبکه وب است. اگر اهل وب‌گردی باشید، حتماً با این خطا نیز آشنایی دارید. در حقیقت بسیاری این خطا را با نام « صفحه مورد نظر یافت نشد» می‌شناسند. کافه ۴۰۴ یکی از کافه‌های پرانرژی، جوان‌پسند و دوست‌داشتنی است. در این کافه خبری از فضای تاریک و بوی سیگار نیست. در این کافه فقط باید انرژی بگیرید و به مشتریان دیگر نیز انرژی دهید. در طراحی دکوراسیون کافه ۴۰۴ از رنگ‌های شاد و پرانرژی همانند آبی فیروزه‌ای استفاده شده است. در طراحی فضای داخلی، به‌خوبی از نور آفتاب استفاده کرده‌اند. پس می‌توانید در طول روز از نور آفتاب حتی در داخل کافه لذت ببرید.

خب حالا که صحبت از فضای داخل کافه به میان آمد، بهتر است اشاره کنیم این کافه فضایی سرپوشیده و روباز دارد. اکثر مشتریان فضای باز را برای حضور خود در کافه ۴۰۴ انتخاب می‌کنند. حتی اگر وضعیت جوی مساعد نباشد، این کافه بر روی میزهای خود چتر قرار می‌دهد تا مشتریان بتوانند از هوای بارانی یا برفی لذت ببرند. این کافه انواع بستنی و آبیموه‌های بسیار خوشمزه‌ای را ارائه می‌دهد. البته همانند هر کافه دیگری می‌توانید انواع قهوه و کیک شکلاتی را در این قهوه داشته باشید؛ اما اکثر مشتریان به‌خاطر بستنی‌های ترکیبی ویژه به ۴۰۴ می‌روند.

آدرس : شیراز، بلوار شهید کسائی،  نبش کوچه ۱۰

تلفن : ۰۹۱۲۸۶۰۸۶۶۱

ساعت کار : ۸صبح تا ۲۴شب

اسپرسو لب

در وهله اول بهتر است بگوییم که منظور از «لب»، یک عضو بر روی صورت نیست. نام این کافه، اسپرسو لب، به‌معنای آزمایشگاه اسپرسو است. همان طور که انتظار می‌رود، این کافه قهوه‌هایی بسیار بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. اسپرسو لب یکی از بهترین کافه های شیراز محسوب می‌شود. این کافه دارای یک بالکن نسبتاً بزرگ است. بخش بالای کافه مخصوص مشتریان vip است. البته اگر شما بخواهید از این بخش استفاده کنید، هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ اما معمولاً مشتریان ثابت اسپرسو لب این بخش را قرق کرده‌اند. بر اساس قانون مدیریت کافه، سیگار کشیدن در محیط آن ممنوع است. اما اگر چند نفر از مشتریان ثابت در طبقه بالا حضور داشته باشند، به آن‌ها اجازه داده می‌شود تا سیگار بکشند. سقف این کافه بسیار بلند است و حتی با وجود سیگار کشیدن، بوی سیگار در محیط کافه پخش نمی‌شود و آزاردهنده نیست.

خب از فضای داخلی و زیبایی ظاهری آن که بگذریم، باید به تنوع منوی آن اشاره کنیم. همان طور که انتظار دارید، در منوی این کافه انواع قهوه خاص به چشم می‌خورد. اگر به‌صورت تخصصی اهل این نوشیدنی تلخ و خوشمزه هستید، این کافه برای شما بهترین گزینه خواهد بود. پس می‌توانید در این کافه از طیف گسترده انواع قهوه لذت ببرید و تفاوت بین طعم آن‌ها را واقعاً احساس کنید.

آدرس : چهارراه چنچنه، خیابان نارون، روبروی زبانکده نیایش

تلفن : ۰۷۱۳۲۲۶۱۵۳۷

ساعت کار : ۹صبح تا ۲۳ شب

کافی‌شاپ عمارت شاپوری

عمارت شاپوری یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی شیراز محسوب می‌شود تقریباً محال است مسافری به شیراز بیاید و از این عمارت دیدن نکند. این عمارت یکی از دیدنی‌ترین و با ابهت‌ترین عمارت‌های تاریخی ایران به حساب می‌آید. ظاهر این عمارت بسیار شاهانه و مجلل است. جلوی ایوان اصلی و سردر ورودی ساختمان، حوضی بزرگ و دلباز به چشم می‌خورد. زمانی که از بخش‌های مختلف عمارت شاپوری دیدن کردید، می‌توانید به کافه داخل محوطه این عمارت سری بزنید. کافه عمارت شاپوری در بخش حیاط و کنار حوض بزرگ عمارت واقع شده است. تصور کنید در کنار این عمارت تماشایی، در باغی دلباز بر روی صندلی چوبی راحت بنشینید و از فضا لذت ببرید.

جالب است بدانید کافه عمارت شاپوری فقط در بین گردشگران و مسافران محبوب نیست. بلکه حتی شهروندان خود شیراز نیز این کافه را برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی انتخاب می‌کنند. در فضای این کافه امکان سیگار کشیدن وجود دارد؛ اما فاصله میزها باعث می‌شود تا بوی سیگار برای کسی آزاردهنده نباشد. این کافه منویی نسبتاً متنوع را ارائه می‌دهد؛ اما مشتریان آنقدر حواسشان پرت زیبایی عمارت و محیط می‌شود که به منوی کافه اهمیت چندانی نمی‌دهند.

آدرس : شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، خیابان انوری

تلفن : ۳۲۳۳۲۹۳۴

ساعت کار : ۹صبح تا ۲۳ شب

کافه کیو

هیچکس همیشه نمی‌تواند شاد باشد. اجتماعی بودن خیلی خوب است؛ اما گاهی انسان به تنهایی هم نیاز دارد. اگر به‌دنبال فضایی آرام برای آرامش بیشتر هستید، ما به شما کافه کیو را پیشنهاد می‌دهیم. این کافه ظاهری مشابه به کافه‌های قدیمی دوران پهلوی دارد. میز و صندلی‌های چوبی و حتی پنجره‌هایی که چوبی هستند، شما را به یاد دهه ۴۰ تا ۵۰ شمسی می‌اندازد. در این کافه همیشه یک موسیقی آرام کلاسیک پخش می‌شود. مشتریان کافه اکثراً مشتریان ثابت هستند. همه در این کافه به‌دنبال آرامش هستند. البته لازم به ذکر است که کافه کیو دارای فضای باز بسیار باصفایی نیز است. پس اگر به کشیدن سیگار در کافه علاقه دارید، می‌توانید از فضای باز استفاده کنید. با وجود این هیچ‌گاه در فضای داخلی کافه بوی دود سیگار به مشام نمی‌رسد.

آدرس : شیراز، بلوار پرستار

تلفن : ۳۶۳۹۰۳۲۲

ساعت کار : ۱۰صبح تا ۲۴ شب

کافه شب

کافه شب یکی دیگر از معروف ترین کافه های شیراز محسوب می‌شود. این کافه ظاهری مدرن و دوست داشتنی دارد. فضای داخلی این کافه بسیار شیک طراحی شده است. پس اگر به‌دنبال فضایی شیک برای مراسم خانوادگی، قرارهای عاشقانه و یا جلسات کاری هستید، این کافه برای شما انتخابی مناسب خواهد بود. کافه شب دارای فضای باز و فضای سرپوشیده است. البته فضای باز این کافه رو‌به‌روی درب ورودی آن قرار دارد. پس شاید آنچنان که تصور می‌کنید این فضا دنج و راحت نباشد. با وجود این افرادی که به سیگار کشیدن در کافه عادت دارند، بخش بیرونی کافه را برای حضور خود انتخاب می‌کنند.

آدرس : شیراز، خیابان قدوسی غربی، خیابان ایمان شمالی

تلفن : ۳۶۳۱۱۴۳۵

ساعت کار : ۸صبح تا ۲۴شب

کافه این

منظور از کافه «این»، کلمه انگلیسی «IN» به‌معنای داخل است. این کافه از نظر ظاهری شباهت بسیاری به کافه‌های آمریکایی دارد که در فیلم‌های هالیوودی مشاهده می‌کنیم. فضای داخلی این کافه کم‌نور و آرامش‌بخش است. مدیریت مجموعه به جای میزهای چوبی مجلسی، از مبلمان راحتی در این کافه استفاده کرده. برای استفاده از هر میز، هیچگونه محدودیت زمانی وجود ندارد. پس می‌توانید با آرامش روی این مبلمان راحتی بنشینید و از زمانی که داخل این کافه سپری می‌کنید لذت ببرید. در کنار میز و صندلی کافه، پنجره‌های بزرگ قدی خودنمایی می‌کنند. مشتریان از این پنجره‌ها می‌توانند شاهد چشم‌اندازی زیبا به روی شیراز باشند. سیگار کشیدن در فضای این کافه آزاد است. پس اگر احساس می‌کنید کنار یک پنجره با چشم‌اندازی زیبا باید روی مبلی راحت بنشینید و از کشیدن سیگار لذت ببرید، این کافه یعنی کافه این برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

آدرس : شیراز، بلوار معالی آباد

تلفن : ۳۶۳۸۴۲۵۴

ساعت کار : ۸صبح تا ۲۴شب

کافه چیل

کافه های شیرازکافه چیل یکی از کافه های محبوب شیراز برای جوانان محسوب می‌شود. چیل به‌معنای خوش گذرانی است. به همین خاطر محیط کافه برخلاف بسیاری از کافه‌های دیگر، پرنور، پرانرژی و از ترکیب رنگ‌های شاد و دوست‌داشتنی طراحی شده است. این کافه فضایی نه چندان بزرگ دارد. با وجود این مشتریان ثابت همیشه کافه چیل را برای دورهمی‌های خود انتخاب می‌کنند. اگر به‌دنبال فضایی شخصی‌تر برای یک قرار عاشقانه هستید، می‌توانید از بالکن این کافه استفاده کنید. سیگار کشیدن در این کافه ممنوع است و خبری از بوی بد سیگار در محیط کافه نیست. منوی چیل شاید چندان متنوع نباشد؛ اما کیفیت بسیاری دارد. تقریباً تمام مشتریان از رفتار صمیمانه مدیریت مجموعه بسیار راضی هستند و تعاریف بسیاری درباره منوی این کافه می‌کنند.

آدرس : شیراز، خیابان هفت تیر، خیابان هدایت غربی

تلفن : ۳۲۳۴۳۹۷۲

ساعت کار : ۹صبح تا ۲۳ شب

خب دوستان عزیز و همراهان سفرزون، نظر شما درباره لیست بهترین کافه های شیراز چیست؟ آیا تا کنون تجربه حضور در هیچ یک از این کافه‌ها را داشته‌اید؟ اگر اینطور است، تجربه خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید. در ضمن اگر کافه‌ای را در شیراز می‌شناسید که از این لیست جا مانده، آن را به ما و سایر دوستان معرفی کنید.