یزد شهری زیبا، آرام و بسیار دوست‌داشتنی است. در این شهر جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد. به همین خاطر همه ساله صدها هزار گردشگر از این شهر تماشایی و کویری دیدن می‌کنند. با وجود این شاید در یزد کافه‌های بسیاری را نیابید. از‌این‌رو امروز قصد داریم تا شما را با بهترین کافه های یزد آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا این کافه‌ها را بشناسید.

saadatrent

بهترین کافه های یزد

همان طور که اشاره کردیم، در شهر یزد کافه‌های بسیاری حضور ندارند. در حقیقت بسیاری از کافه‌ها به شکل کافه‌ قنادی، کافه بستنی یا سفره‌خانه سنتی هستند. با وجود این تلاش کردیم تا کافه‌هایی همه فن حریف و پرطرفدار در یزد را تفکیک کرده و به شما عزیزان و همراهان گرامی معرفی کنیم. به یاد داشته باشید مهم‌ترین معیار ما برای انتخاب بهترین کافه های یزد ، نظرات مشتریان بود. نظرات مشتریان بهترین معیار برای سنجش کیفیت خدمات کافه‌ها محسوب می‌شود. پس می‌توانید با خیال راحت به این لیست اعتماد کنید.

در سفرزون بخوانید :
رستوران های یزد ، مقر خوشمزگی در شهر بادگیرها

کافه دپسا

کافه های یزدلیست بهترین‌ها را قصد داریم تا با بهترین کافه زا نظر مشتریان آغاز کنیم. کافه دپسا یکی از بهترین کافه های یزد محسوب می‌شود. این کافه را می‌توان نمونه واقعی از تلفیق سبک سنتی و مدرنیته دانست. کافه دپسا منویی کاملاً متنوع و امروزی دارد. سبک مدیریت کافه دپسا نیز کاملاً مدرن و امروزی است. با وجود این فضای کافه دپسا شما را به‌صورت کامل به یاد معماری سنتی یزد می‌اندازد. دیوارهای کاهگلی جزء مهم‌ترین نکاتی است که در طراحی کافه دپسا آن را رعایت کرده‌اند. در این کافه از میز و صندلی‌هایی سفارشی و زیبا استفاده شده است. روی این میزها، طراحی مشابه با کاشی‌کاری‌های لاجوردی ایرانی دارند. در حقیقت هر گوشه از این کافه شما را به یاد معماری و سنت‌های دیرینه ایرانی می‌اندازد.

در این کافه فضایی مخصوص سیگار‌کشیدن تعبیه شده است. به این ترتیب نه افراد سیگاری از محدودیت ناراضی می‌شوند و نه دیگران به دود سیگار اعتراض می‌کنند. به این طریق هم افراد سیگاری و هم افراد غیرسیگاری می‌توانند از این کافه استفاده کنند. در فضای کافه همواره صدای ناب موسیقی سنتی به گوش می‌رسد. این کافه از ابتدای صبح با منوی صبحانه در خدمت مشتریان خود هست. همچنین تا پاسی از شب می‌توانید از این کافه عالی استفاده کنید.

آدرس: یزد خیابان رخت شور خانه بعد از هتل سرای درویش کافه دِپَسا cafe depassa

تلفن : ۹۸۳۵۳۶۳۰۱۵۴۰

ساعت کار : ۱۸ الی ۲۴ شب

کافه رستوران هتل ترمه

کافه های یزدهتل ترمه یک اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی محسوب می‌شود. این اقامتگاه در خانه‌ای سنتی بنا شده است. در مرمت و بازسازی آن به‌خوبی تمام نکات را رعایت کرده‌اند. به این ترتیب شما زمانی که وارد اقامتگاه می‌شوید، احساس می‌کنید درون یک موزه پا گذشته‌اید. این اقامتگاه ظاهری بسیار آرامش‌بخش و زیبا دارد. در طراحی آن تمامی المان‌های سنتی مردم یزد به چشم می‌خورد. در این اقامتگاه سنتی و زیبا، یک کافه رستوران سنتی عالی نیز تعبیه شده است. استفاده از این کافه برای عموم مردم آزاد است. یعنی نیاز نیست حتماً در این هتل اقامت داشته باشید تا از کافه ترمه استفاده کنید.

کافه ترمه همانند فضای نشیمن یک خانه سنتی یزدی طراحی شده است. بر روی میزها، رومیزی‌های ترمه اصیل به چشم می‌خورد. مسیر و صندلی‌ها سنتی و راحت هستند. بر روی در و دیوار نیز انواع تزئینات سنتی به کار رفته است. به‌صورت کلی می‌توان گفت که فضای این کافه نمونه واقعی از یک کافه سنتی یزد محسوب می‌شود. در این کافه انواع نوشیدنی‌هایی سنتی سرد یا گرم در کنار شیرینی‌های خوشمزه یزدی سرو می‌شود. همچنین می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی و مخصوص منطقه را نیز در این کافه رستوران سفارش دهید.

آدرس: خیابان امام. میدان وقت الساعت

تلفن : ۰۹۱۳۲۵۴۱۲۱۴

ساعت کار : ۱۸ الی ۲۴ شب

کافه دمی بار

کافه های یزدکافه دمی بار یزد یکی از مدرن‌ترین کافه های یزد محسوب می‌شود. این کافه از نظر تکنیک مدیریت و همچنین استفاده از تجهیزات، جزء بهترین کافه‌ها محسوب می‌شود. در این کافه می‌توانید تنوع بی‌نظیری از انواع نوشیدنی را سفارش دهید. کافه دمی بار از روش‌های کاملاً تخصصی و حرفه‌ای، انواع قهوه را تهیه می‌کند. همچنین شما می‌توانید طعم انواع قهوه‌ها و نوشیدنی‌های ترکیبی خاص را در این کافه بنوشید. کافه دمی بار از ترکیبات خاصی برای تهیه قهوه خود استفاده می‌کند. به همین خاطر به درخواست مشتریان ثابت خود، قوه‌های مخصوص خود را در کیسه‌های کاغذی کوچک به مشتریان ارائه می‌دهد. پس اگر شفته عطر و طعم عجیب این قهوه‌ها شدید، بهتر است حتماً یک بسته از قهوه‌های مخصوص دمی بار را نیز تهیه کنید.

از نظر دکوراسیون نیز این کافه جزء بهترین کافه های یزد محسوب می‌شود. در طراحی آن از دکوراسیون کافه‌های آمریکایی الگوبرداری شده است. در فضای داخلی کافه، چندین صندلی کنار بار چیده شده است. همچنین امکان استفاده از میز و صندلی‌های فضای باز نیز وجود دارد. پس می‌توانید. برای استعمال دخانیات، از میزهای فضای باز استفاده کنید.

آدرس: یزد، صفاییه، میدان مادر، ابتدای خیابان یاس برین

تلفن : ۰۳۵۳۸۲۷۱۷۱۷

ساعت کار : ۱۱ الی ۲۴ شب

کافه دات

کافه دات در بین کافه های یزد ، یکی از بهترین طراحی‌های دکوراسیون را دارد. این کافه از نظر ظاهری بیشتر شبیه به کافه‌های خارجی و اروپایی است. در این کافه از المان‌های بسیار خاص همانند مداد رنگی، تراش مداد، مجلات خارجی و غیره استفاده شده است. میز و صندلی‌های این کافه بسیار شیک و ساده هستند. در انتهای کافه، بخش بار به چشم می‌خورد. به این ترتیب مشتریان می‌توانند شاهد روند تهیه سفارشات خود باشند. در این کافه امکان استفاده از طبقه اول یا طبقه دوم وجود دارد. طبقه دوم کافه بسیار دنج و خودمونی است. لازم به ذکر است این کافه پنجره‌های نورگیر بسیار عالی دارد. به همین خاطر در طول روز می‌توانید به‌خوبی از نور آفتاب لذت ببرید. پس در این کافه خبری از فضای تاریک و کوچک نیست.

با وجود آنکه کافه دات جزء کافه‌های بزرگ بزد به حساب می‌آید؛ اما امکان سیگار‌کشیدن در آن وجود ندارد. به همین خاطر در فضای داخلی کافه جز عطر خوش قهوه و کیک‌های تازه، بویی دیگر به مشام نمی‌رسد. در این کافه سفارش‌های مشتریان به سبک کاملاً حرفه‌ای سرو می‌شود. به‌عنوان مثال قهوه‌های چکه‌ای یا همان دیپ کافی‌ها با همان ظرف مخصوص برای مشتریان سرو خواهد شد. این کافه مشتریان منحصر‌به‌فرد خود را دارد. محیط این کافه کاملاً خانوادگی و ایدئال انواع دورهمی و مهمانی دوستانه است.

آدرس: یزد، صفاییه، بلوار دانشگاه، نبش طراز یزدی

تلفن : ۰۳۵۳۸۴۱۳۱۸۵

ساعت کار : ۸ الی ۱۴ و ۱۷ الی ۲۴

کافه خانه دوست

از نام این کافه شاید بتوانید فضای داخلی آن را تصور کنید. این کافه در یکی از خانه‌های قدیمی یزد واقع شده است. خانه‌های قدیمی یزد را می‌توان به نوبه خود یک موزه زنده دانست. این خانه‌های ظاهری بسیار زیبا و معماری خاصی دارند. در این خانه‌ها از کاهگل استفاده می‌کردند تا در طول تابستان خنک و در طول زمستان خانه گرم بماند. این خانه نیز همانند تمام خانه‌های اصیل ایرانی، حیاطی دلباز و تماشایی دارد. در میان حیاط، حوضی فیروزه‌ای باعث شده تا این حیاط فضایی دوچندان دلنشین و باصفا داشته باشد. دورتادور حیاط باغچه دارد و آن را گلکاری کرده‌اند. درختان بر روی حوض سایه انداخته‌اند و ماهیان قرمز در آن بازی می‌کنند.

دورتادور این حیاط دلباز و باصفا، میز و صندلی و همچنین تخت‌های سنتی قرار داده‌اند. به این ترتیب می‌توانید در چنین فضای باصفایی مشغول گپ‌زدن با دوستان خود شوید. منوی این کافه نیز همانند ظاهر آن سنتی است. در این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی سرد یا گرم سنتی را سفارش دهید. شربت مخصوص با تخم‌شربتی در این کافه داخل لیوان‌های سنتی سرو می‌شود. همچنین می‌توانید انواع غذاهای سنتی مخصوص منطقه را نیز در این کافه سفارش دهید.

آدرس: یزد، خیابان سید گل سرخ

شماره تماس: ۰۹۳۵۸۹۹۷۲۶۴

ساعت کار: ۱۰:۳۰ صبح تا ۲۲:۳۰ شب

کافه بیسترو

کافه  بیسترو جزء کافه‌های دانشجویی و دنج محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال کافه‌های دنج برای پاتوق هستید، ما به شما بیسترو را معرفی می‌کنیم. این کافه از آن دسته کافه‌های کم‌نور، آرام و دنج است. در این کافه کتابخانه‌ای بزرگ به چشم می‌خورد. مشتریان می‌توانند به‌صورت رایگان از این کتابخانه استفاده کنند. در این کافه همواره صدای موسیقی آرام پخش می‌شود. خبری از بوی دود سیگار در کافه بیسترو نیست. فقط عطر خوش قهوه و کیک‌های شکلاتی بیسترو در محیط این کافه به مشام می‌رسد. این کافه در بلوار دانشگاه قرار دارد. به همین خاطر در ساعات میانی روز، دانشجویان بسیاری در این کافه حضور دارند.

منوی کافه بیسترو بسیار متنوع است. شما می‌توانید انواع نوشیدنی و تنقلات را در این کافه سفارش دهید. یکی از تنقلات خوشمزه این کافه، چیپس و پنیر است. این اسنک خوشمزه طرفداران بسیاری دارد. البته برخی از غذاهای فرنگی نیز در منوی کافه بیسترو به چشم می‌خورد.

آدرس: یزد صفاییه، بلوار دانشگاه ، نبش ۲۴ متری سوم ، ( مجدالعلماء )

شماره تماس: ۰۹۳۵۲۴۰۰۰۴۳۷

ساعت کار : ۱۰ الی ۲۴

در سفرزون بخوانید :
غذاهای یزد ، خوشمزگی طعم‌های سرزمین کهن ایرانی

کافه رستوران فوکا

کافه رستوران فوکا یزد یکی از معروف‌ترین کافه رستوران‌های این شهر محسوب می‌شود. طراحی دکوراسیون این کافه به‌خوبی انجام شده است. طراحی این کافه را می‌توان تلفقی از معماری سنتی و مدرنیته دانست. در حقیقت انگار می‌خواهد کافه فوکا به شما اصالت یزد را در کنار پیشرفت آن نشان دهد. حتی یکی از دیوارهای این کافه، همین تلفیق را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. نیمی از این دیوار، دارای دیوارپوشی تیره و امروزی است. در حالی که نیمی دیگر آن دارای طرح آجرهای سنتی است. در بخشی که دیوارپوش امروزی وجود دارد، چندین و چند عکس از اماکن سنتی یزد به چشم می‌خورد. پس می‌توان گفت این کافه تلاش دارد تا اصالت را در کنار مدرنیته به‌خوبی حفظ کند.

کافه رستوران فوکا دارای فضایی کاملاً خانوادگی است. در این کافه امکان سیگار‌کشیدن وجود ندارد. البته اگر به کشیدن سیگار در کافه علاقه دارید، باید بدانید این کافه در بخش حیاط خود، فضایی سنتی و روباز عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این فضا می‌توانید آزادانه سیگار بکشید و از فضای باز لذت ببرید. منوی کافه رستوران فوکا، منویی کاملاً متنوع و عالی است. در این کافه می‌توانید از منوی کافه یا رستوران به‌صورت مجزا یا همزمان استفاده کنید. در این منو امکان انتخاب انواع نوشیدنی، دمنوش، کیک، دسر و غذاهای ستی و مدرن وجود دارد. پس حق انتخاب گسترده‌ای در اختیار مشتریان این کافه قرار داده می‌شود.

آدرس: یزد، خیابان مسجد جامع

شماره تماس: ۰۹۳۵۳۶۲۰۸۵۲۰

ساعت کار : ۱۰ الی ۲۴

کافه تاک

کافه های یزدکافه تاک یکی از شیک ترین کافه های یزد محسوب می‌شود. ظاهر این کافه شباهت بسیاری به کافه‌های آمریکایی دارد. در این کافه از سبک طراحی مینیمالیست استفاده شده است. این یعنی خبری از طراحی خاص و المان‌های هنری نیست. با وجود این در اوج سادگی می‌توانید از فضای شیک این کافه لذت ببرید. طراحی دکوراسیون بر اساس رنگ قهوه‌ای تیره و مشکی انجام شده است. در گوشه کافه، باری بسیار بزرگ به چشم می‌خورد. اگر نگاهی سطحی به این بار بیاندازید، خواهید دید که انواع تجهیزات در آن وجود دارد. پس می‌توانید انتظار منویی متنوع، باکیفیت و عالی را از این کافه داشته باشید. در این کافه میزها فاصله کمی از یکدیگر دارند. به همین خاطر امکان سیگار‌کشیدن در کافه وجود ندارد. به این ترتیب فقط بوی خوش انواع دمنوش و قهوه در فضای کافه به مشام می‌رسد.

این کافه منویی بسیار متنوع را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. علاوه بر انواع نوشیدنی سرد یا گرم و انواع دسر، امکان سفارش غذاهای فرنگی و انواع اسنک نیز در این کافه وجود دارد. در این کافه نورپردازی دقیقاً به اندازه کافی انجام شده است. پس می‌توان گفت فضای آن نه تاریک و نه خیلی روشن است. رو‌به‌روی کافه فضای پارک خودرو نیز به اندازه کافی همواره یافت می‌شود. پس لازم نیست نگران جای پارک خودروی خودتان باشید.

آدرس: یزد، بلوار پاک‌نژاد، خیابان حاتمی‌پور

شماره تماس: ۰۳۵۳۵۲۵۵۵۶۳

ساعت کار : ۱۰ الی ۲۴

کافه هتل باغ مشیرالممالک

هتل باغ مشیرالممالک یکی از بهترین و معروف‌ترین هتل‌های یزد محسوب می‌شود. این هتل ظاهری بسیار زیبا دارد. در طراحی هتل باغ مشیرالممالک تلاش کردند تا ظاهر سنتی داشته باشد. این هتل کیفیت خدمت بسیار مطلوبی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. به همین خاطر همه ساله صدها نفر مهمان این هتل زیبا می‌شوند. هتل باغ مشیرالممالک دارای کافی‌شاپی بزرگ با ظاهری سنتی و زیبا است. اگر شناخت کافی درباره کافه های یزد ندارید و به‌دنبال مکانی خانوادگی، شیک و باخدماتی عالی هستید، ما به شما کافه هتل باغ مشیرالممالک را معرفی می‌کنیم.

این کافه پلانی مستطیل‌شکل دارد. در میان کافه، میزی سراسری و بزرگ به چشم می‌خورد. همچنین دورتادور کافه، میزهای کوچک‌تر نیز تعبیه شده است. در هنگام صبح، این کافه محل سرو صبحانه سلف‌سرویس هتل است؛ اما از صبح به بعد، امکان استفاده عموم مشتریان از این کافه وجود دارد. این کافه در هنگام ظهر و غروب، منوی شام و نهار مفصلی را ارائه می‌دهد. پس می‌توان آن را یک کافه رستوران متنوع، شیک و باکیفیت دانست. در این کافه امکان سیگار‌کشیدن وجود ندارد و خبری از بوی دود سیگار در محیط کافه نیست.

آدرس: یزد، خیابان انقلاب، هتل باغ مشیرالممالک

تلفن : ۳۵۱۵۲۳۹۷۶۰

ساعت کار: ۱۱ تا ۲۴

کافه شازده

مدتی است که کافه های سیار در ایران نیز به وجود آمده‌اند. کافه‌های سیار در ابتدا ابتکار کشورهای اروپایی بودند. در حال حاضر پس از چند سال، این کافه‌ها و رستوران‌ها جای خود را در بازار ایران نیز پیدا کرده‌اند. کافه‌های سیار عمدتاً داخل یک فولکس واگن جای می‌گیرند. شازده ما نیز دقیقاً یکی از همین فولکس واگن‌ها نوستالژی را به کافه سیار خود تبدیل کرده است. این فوکلس نارنجی رنگ است و ظاهری بسیار جذاب دارد. اگر به‌دنبال یک تجربه تازه هستید، ما به شما کافه شازده را معرفی می‌کنیم. پاتوق این کافه معمولاً در نزدیکی میدان امیر چخماخ است. البته در برخی روزها ممکن است جای این کافه عوض شود.

برای آنکه همیشه از جای این کافه مطلع شوید، می‌توانید آدرس اینستاگرام آن‌ها را دنبال کنید. به این ترتیب می‌توانید موقعیت آن‌ها را در هر روز بدانید. لازم به ذکر است چند میز و صندلی چوبی تاشو در این ماشین وجود دارد. هر جایی که اتراق می‌کنند، این میز و صندلی‌ها را کنار خیابان قرار می‌دهند. مشتریان نیز برای حضور در این کافه اشتیاق بسیاری از خود نشان می‌دهند. اگر بر روی میز و صندلی حضور داشته باشید، سفارش شما در ظروف معمولی سرو می‌شود؛ اما اگر می‌خواهید سفارشتان را همراه ببرید، ظروف مخصوص کافه شازده در اختیار شما قرار می‌گیرد. این ظروف یکبار مصرف هستند و جنسی مناسب برای حمل نوشیدنی‌های گرم دارند.

آدرس اینستاگرام: Shazdehvw.yazd

شماره تماس: ۰۹۳۷۱۵۴۸۴۰۸

ساعت کار: ۱۴ الی پاسی از نیمه شب

در سفرزون بخوانید :

حالا نوبت شماست…

خب دوستان عزیز سفرزون، نظر شما درباره کافه های یزد چیست؟ به نظر شما جای کدام کافه در این لیست خالی است؟ آن را به ما و سایر همراهان معرفی کنید. در ضمن آیا تجربه حضور در هیچ یک از این کافه‌ها را داشته‌اید؟ اگر اینطور است، تجربه خود را با ما و سایرین به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان هستیم.