سفر به کشور ساختمان‌های بزرگ و بناهای تاریخی رنگی و حیرت‌انگیز، یک سفر خاطره‌ساز است. از روسیه حرف می‌زنیم؛ کشور کلیساهای پرابهت، دریای ابرهای باشکوه، آبی‌ترین آسمان، شب‌های سپید و طبیعت بکر بی‌نظیر و غذاهای خوشمزه. می‌توانید یکی از لذت‌بخش‌ترین و بهترین سفرهای زندگی‌تان را در روسیه تجربه کنید. در این مقاله‌ی سفرزون مطلبی را به گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا اختصاص می‌دهیم. با ما باشید از بهترین زمان سفر به روسیه و شرایط گرفتن ویزای آن را بدانید.

saadatrent
گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا ، راهنمای بهترین زمان سفر و ویزا
می‌توانید یکی از لذت‌بخش‌ترین و بهترین سفرهای زندگی‌تان را در روسیه تجربه کنید

جالب است بدانید: همه‌ی راهنمایی‌های لازم برای سفر به روسیه


همه چیز با ویزا شروع می‌شود

گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا ، راهنمای بهترین زمان سفر و ویزا
برای گرفتن ویزای روسیه اگر از طریق کارگزار یا آژانس مسافرتی اقدام کنید به دعوت‌نامه نیازی نیست

برای سفر به روسیه ویزا لازم است. گرفتن ویزای روسیه دردسر و پیچیدگی زیادی ندارد و در مدت کوتاهی صادر می‌شود. برای گرفتن ویزای سفر به روسیه به وقت مصاحبه برای سفارت هم نیاز نیست.

برای گرفتن ویزا، سفر و گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا دو نکته‌ی مهم را باید بدانید:

۱-  براساس قانون مصوب در سال ۲۰۱۶ تمام ایرانی‌ها برای درخواست ویزای روسیه باید پرسش‌نامه‌ی جدید را تکمیل کرده ویزای الکترونیکی روسیه را دریافت کنند و برای این منظور باید به سایت https://visa.kdmid.ru مراجعه کنند و روش‌های دیگر پر کردن پرسش‌نامه مورد پذیرش سفارت روسیه نیست. بنابراین به این سایت مراجعه کنید و زبان آن را به فارسی تغییر دهید و شرایط دریافت ویزا را مطالعه کنید و پرسش‌نامه را تکمیل کنید و همراه با مدارک دیگر به آژانس مسافرتی ارائه دهید.

۲-  برای گرفتن ویزای روسیه دعوت‌نامه لازم است اما اگر از طریق کارگزار یا همان آژانس مسافرتی اقدام کنید به دعوت‌نامه نیازی نیست.

ویزای روسیه چه مدت اعتبار دارد؟

گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا ، راهنمای بهترین زمان سفر و ویزا
پیش از درخواست ویزا از تاریخ و مدت سفرتان مطمئن شوید

یکی از بخش‌های مهم پیش از سفر و گشت و گذار در روسیه‌ی زببا، چگونگی دریافت ویزای این کشور، مدارک لازم و جزئیاتی در این باره است.
سفارت روسیه برای گردشگران ایرانی دو نوع ویزای چهارده روزه و یک ماهه صادر می‌کند. با این ویزا می‌توانید در تمام روسیه سفر کنید.

ویزای چهارده روزه براساس رزرو هتل و پرواز گردشگر صادر می‌شود. برای گرفتن این نوع ویزا باید رزرو قطعی هتل و بلیط پرواز رفت و برگشت را هم ضمیمه‌ی مدارک دیگر کنید.
اگر مدت سفر شما براساس رزرو هتل و پروازتان کمتر از دو هفته باشد ویزای شما برای همان تاریخ صادر می‌شود. اگر قصد دارید ویزای توریستی یک ماهه درخواست کنید، لازم است برای حداقل ۲۰ روز از زمان سفرتان رزرو قطعی هتل و بلیط رفت و برگشت به سفارت ارائه دهید.

به این نکته توجه کنید که پیش از درخواست ویزا از تاریخ و مدت سفرتان مطمئن شوید چون پس از صدور، تغییر مدت زمان آن به هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نیست. پس از وارد شدن به خاک روسیه هم امکان تغییر نوع ویزا وجود ندارد. برای تمدید زمان ویزا و تغییر نوع آن باید از این کشور خارج شده و مجدد درخواست ویزا را به سفارت ارائه دهید.

 برای دریافت ویزا چه مدارکی لازم است؟

گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا ، راهنمای بهترین زمان سفر و ویزا 1
درباره‌ی گرفتن ویزا نگران نباشید چون آژانس‌های مسافرتی به شما کمک می‌کنند
  • پاسپورتی با حداقل شش ماه اعتبار (کودکان و نوزادان باید پاسپورت جداگانه داشته باشند) و دو صفحه خالی برای درج ویزا
  • دو قطعه عکس ۴*۳ رنگی با زمینه‌ی سفید که سر و شانه‌ها در عکس در یک راستا و بدون چرخش و رو به دوربین باشد ( به این موضوع دقت کنید چون سفارت روسیه در این زمینه سخت‌گیر است اما خوشبختانه آژانس‌های مسافرتی در این رابطه کاملا راهنمایی‌تان می‌کنند)
  • فرم تکمیل شده‌ی مشخصات فردی
  • فرم تکمیل شده‌ی تعهد بازگشت
  • رزرو قطعی هتل برای کل مدت اقامت
  • بلیط قطعی رفت و برگشت

درباره‌ی ویزای روسیه و هزینه‌های آن

گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا ، راهنمای بهترین زمان سفر و ویزا 1
از زمان تحویل مدارک‌تان صدور ویزا معمولا ۳ تا ده روز کاری طول می‌کشد

اصولا مدت ویزا، قیمت ارز و مدت انتظار برای دریافت ویزا که در قیمت ویزای گردشگری روسیه تأثیر دارند. اما به طور خلاصه برای ویزای دو هفته‌ای عادی حدود ۴۰۰ هزار تومان، برای ویزای دو هفته‌ای فوری حدود ۶۰۰ هزار تومان و برای ویزای یک ماهه حدود ۴۵۰ هزار تومان باید پرداخت کنید.

از زمان تحویل مدارک‌تان صدور ویزا معمولا ۳ تا ده روز کاری سفارت روسیه در تهران طول می‌کشد. روزهای تعطیلی سفارت و تعطیلات رسمی را در محاسبه زمان انتظار لحاظ کنید.

گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا در بهترین زمان

گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا ، راهنمای بهترین زمان سفر و ویزا 1
برای داشتن سفری دلپذیر به روسیه باید در زمان مناسب به این کشور سفر کنید

برای داشتن سفری دلپذیر به روسیه باید در زمان مناسب به این کشور سفر کنید. حتی در دو ماه اول بهار هم به دلیل سرمای شدید امکان گشت‌وگذار راحت وجود ندارد. سفر و گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا را در بهترین زمان انتخاب کنید که از اواسط خرداد تا پایان شهریور است.

اگر قصد دارید برای دیدن شب‌های سفید که زمان آن از ۲۰ خرداد تا ۱۲ تیر است به روسیه سفر کنید، بد نیست بدانید این زمان شروع فصل «های سیزن» یا همان فصل پرگردشگر روسیه است و با تعدادی زیادی گردشگر مواجه خواهید شد که برای دیدن شب‌هایی با آسمان روشن و آفتاب به این کشور سفر می‌کنند.

در مجموع در این چهار ماه اگر قصد سفر به روسیه را دارید بهتر است همه چیز را از قبل رزرو کنید تا ناگهان با قیمت‌های بالای هتل‌ها در تابستان مواجه نشوید و آسوده خوش‌گذرانی کنید و از سفرتان لذت ببرید.

 لباس گرم را فراموش نکنید

گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا ، راهنمای بهترین زمان سفر و ویزا 1
سن پترزبورگ زیبا در روسیه

معمولا در راهنماهای سفر به روسیه، به سرمای تابستانی و آب‌وهوای غافل‌گیر کننده‌ی این کشور برای گردشگران کشورهای گرمسیری اشاره نمی‌شود. توجه کنید هنگام سفر به روسیه، حتی در تابستان، لباس گرم و چتر و بارانی همراه داشته باشید.

نکته‌ی مهم: شب‌های مسکو و سن‌پترزبورگ در ماه مرداد برای کسانی که به این آب‌وهوا عادت ندارند، ممکن است سرد باشند و لازم باشد کاپشن بهاری بپوشید. به خصوص اگر با فرزندتان سفر می‌کنید به تعداد کافی لباس گرم همراه داشته باشید.

از باران‌های سیل‌آسای تابستانی هم غافل نشوید و بهتر است پیش از خارج شدن از هتل وضعیت هوا را بررسی کنید و و اگر باران پیش‌بینی شده بود، بارانی سبک و چتر را فراموش نکنید. با توجه به آب‌وهوا، گشت و گذار در روسیه‌ی زیبا را برای خودتان دلنشین کنید.