ایران، دیدنی‌هایی دارد که شاید کمتر کسی آن‌ها را بشناسد. دیدنی‌هایی بکر و دست نخورده‌ که از فرط زیبایی، چشم را به خودش خیره می‌کند. برخی از مناطق زیبا و شگفت‌انگیز ایران، در محدوده شمال کشور قرار دارد و مقصد گردشگری بسیاری از طبیعت‌گردان است. مقصد تور میشینه مرگ یکی از جاهای دیدنی است که سفر به آن به شدت پیشنهاد می‌شود.

میشینه ‌مرگ با ارتفاع ۴۰۲۰ متر بلندترین قله البرز شرقی است. این قله در شمال‌ شرقی استان تهران و در جنوب‌ شرقی استان مازندران قرارگرفته است و به نوعی مرز میان این دو استان (در این منطقه) است. دامنه میشینه مرگ مکانی زیبا، جذاب و هیجان‌انگیز است که برای یک سفر دسته جمعی و تجربه تور یک روزه به آن، فوق‌العاده مناسب است.

فکرش را بکنید در منطقه میشینه مرگ می‌توانید در جایی قدم بزنید که با هر دم و بازدم، ریه‌هایتان از هوای پاک و اکسیژن سالم پر شوند. چشم اندازی که در این سفر پیش رویتان نقش می‌بندد، ترکیبی است از مسیر کوهستانی و هیجان‌انگیز، دشتی سبز و پر از طراوت و تازگی در کنار رودخانه فرح‌رود و در نهایت دریاچه‌ای که در انتهای مسیر تنگه به آن خواهید رسید.

 

 

اگر علاقمند به سفرهای هیجان‌انگیز و گروهی یا گشت و گذار در طبیعت بکر هستید، این تور طبیعت گردی این خواسته‌ شما را برآورده خواهد کرد.

تور میشینه مرگ / عبور از هفت‌خان | ۲۹ شهریور ۹۸ | یک روزه

تاریخ برگزاری:29 شهریور ۹۸

ظرفیت: 20 نفر

پیمایش رودخانه و کوهپیمایی در حدود 6 ساعت، دورنمای قله میشینه مرگ

تور میشینه مرگ | ۲۵ مرداد ۹۸ | یک روزه

تاریخ برگزاری:25 مرداد ۹۸

ظرفیت: 20 نفر

پیمایش رودخانه و کوهپیمایی در حدود 6 ساعت، دورنمای قله میشینه مرگ

تور میشینه مرگ | ۲۱ مرداد ۹۸ | یک روزه

تاریخ برگزاری:21 مرداد ۹۸

ظرفیت: 20 نفر

پیمایش رودخانه و کوهپیمایی در حدود 6 ساعت، دورنمای قله میشینه مرگ

تور میشینه مرگ | ۴ مرداد ۹۸ | یک روزه

تاریخ برگزاری: 4 مرداد ۹۸

ظرفیت: 20 نفر

پیمایش رودخانه و کوهپیمایی در حدود 6 ساعت، دورنمای قله میشینه مرگ

میشینه مرگ کجاست؟

میشینه مرگ، تنگه‌ای است که در مرز تهران و مازندران و در منطقه فیروزکوه قرار دارد. این تنگه بکر و زیبا، در چند کیلومتری فیروزکوه و در روستای بی‌نظیر و ییلاقی لزور واقع شده است.

یکی از جذابیت‌های این منطقه، علاوه‌بر زیبایی و مناظر دیدنی، نام آن است. میشینه به معنای میش است و به دلیل اینکه در این منطقه مجسمه‌های میش پنهان بوده، معروف شده. علت نام‌گذاری آن با ترکیب مرگ نیز جالب توجه است. بخش دوم نام این منطقه را به دلیل وجود چشمه‌هایی با ترکیبات گوگردی که آشامیدن از آب آن برای پرندگان مرگ‌آور بوده است.

تور میشینه تور

میشینه مرگ؛ مسیر جذاب و پر هیجان

تور میشینه مرگ، از آن تورهای پرهیجان و دوست داشتنی است که نیمی از لذت سفر را در مسیر آن تجربه خواهید کرد. وقتی به روستای لزور رسیدید، مسیر اصلی شما با تور و به سمت تنگه آغاز می‌شود.

مسیری که باید طی کنید در ابتدا راحت است، اما کم‌کم مسیرتان کوهستانی می‌شود و جذابیت سفر  را به اوج خودش می‌رساند. از رودخانه‌ای به نام “فرح رود” عبور می‌کنید. این رودخانه در واقع راهنمای شما برای رسیدن به تنگه میشینه مرگ است.

این سفر یک روزه ابتدا شما را به تنگه میشینه مرگ می‌رساند و سپس با اندکی پیاده‌روی آبشاری زیبا در مسیرتان خودنمایی می‌کند که در انتها شما را به دشتی سرسبز و دیدنی می‌رساند. اگر اهل طبیعت‌گردی و پیدا کردن جاهای جدید و بکر هستید، تور میشینه مرگ بهترین گزینه سفر در میان تورهای تابستانی است.

تور میشینه مرگ

بهترین زمان سفر با تور مشینیه مرگ

از آنجایی که تنگه میشینه مرگ در منطقه ییلاقی و نزدیک به فیروزکوه قرار دارد، آب و هوای آن در دو فصل بهار و تابستان، بسیار عالی، خنک و معتدل است. اگر در بازه زمانی اواسط اردیبهشت ماه تا آخرین ماه تابستان راهی این منطقه شوید، علاوه‌بر استفاده از هوای خنک و دلپذیر آن، می‌توانید از مناظر زیبا و دشت‌های سرسبز آن هم لذت ببرید.

بهترین مسیر سفر به میشینه مرگ چیست؟

بهترین مسیری که می‌توانید از تهران به سمت میشینه مرگ بروید، این است که مسیر خود را از تهران استارت بزنید. بعد از گذشتن از هرانده در سمت چپ جاده وارد فرعی ارجمند می‌شوید و در ادامه مسیر را به سمت روستای لزور ادامه می‌دهید.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا از تهران به هرانده برسید، در حدود ۲ ساعت زمان می‌برد، از آنجا نیز تا روستای لزور در حدود ۴۵ کیلومتر باید طی کنید و بعد از مدتی پیاده روی در مسیر جذاب میشینه مرگ به آنجا می‌رسید.

نکاتی که در سفر به میشینه مرگ باید در نظر بگیرید

تور میشینه مرگ از دسته سفرهای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید که محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد. برای سفر به میشینه مرگ، نیازمند وسایل اولیه و ضروری است که شما را برای یک گردش لذت‌بخش و پیاده‌روی عالی آماده می‌کند.

کفش کوهنوردی، باتوم کوهپیمایی و کوله مناسب ترجیحا با کاور ضد آب را برای این سفر از ملزومات اصلی است. یادتان باشد وسایل سنگین و پرحجم برندارید و بار کوله‌تان را سبک ببندید تا برای حمل آن دچار زحمت نشوید. برای ثبت خاطرات تکرار نشدنی در این سفر همراه داشتن یک دوربین ورزشی (Action Camera) شدیدا توصیه می‌شود.

مسیری که باید طی کنید، مسیری کوهستانی است، بنابراین باید کفشی مناسب کوهنوردی به پا کنید تا هم سرعت حرکتتان زیاد باشد و هم کمترین آسیب به کمر و زانوهایتان وارد شود. از آنجایی که مقداری از مسیر تنگه را باید از میان آب عبور کنید، حتما لباس اضافه به همراه داشته باشید. همراه داشتن مقداری خوراکی سبک و مقوی مانند مغزها به داشتن انرژی کافی برای طی مسیر کمک می‌کند. کلاه لبه‌دار، کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید.

اگر قصد شب مانی در طبیعت و برپایی کمپ دارید، حتما کیسه خواب، زیرانداز مناسب، چراغ قوه و دیگر وسایل کمپینگ را فراموش نکنید.

اگر برای اولین بار است که به این منطقه سفر می‌کنید، حتما همراه با یک بلد محلی به سمت مسیر حرکت کنید و از تنها سفر کردن به این مسیر اکیدا پرهیز کنید. در سفر به این منطقه بکر و زیبا همانند یک گردشگر حرفه‌ای عمل کنید و مراقب طبیعت بی‌نظیر این منطقه باشید.

اگر از علاقه‌مندان سفر به طبیعت هستید و کشف مکان‌های جدید و بکر را دوست دارید، هرچه زودتر برای خرید تور میشینه مرگ دست به کار شوید.