سفر به شهر مشهد برای هر کدام از ما خاطره‌ی سفرهای متعدد به این شهر تاریخی و زیبا را داشته باشیم می‌تواند تصاویر متفاوتی به همراه داشته باشد. از گنبدطلایی و شور انگیز حرم امام رضا(ع) تا مقبره‌ی با شکوه فردوسی بزرگ هر کدام خاطره‌ایی ناب برای ما می‌سازند و حسی متفاوت دارند. اما اگر هنوز به مشهد سفر نکرده‌اید یا تنها مکان‌های زیارتی آن‌را دیده‌اید نگران نباشید ما در سفرزون یک راهنمای سفر کامل برای شما آماده کرده‌ایم تا با خیالی آسوده در شهر نور و خورشید به گشت و گذار بپردازید.

بهترین زمان سفر به مشهد

زمان سفر به مشهد بستگی به شاخص‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مناسبت‌های مذهبی است که به تناسب آن‌ها این شهر شلوغ می‌شود. اما برای بررسی بهترین زمان سفر به مشهد از جهت آب و هوایی باید توجه داشت که فصل بهار بهترین گزینه است. همچنین تابستان‌های مشهد گرم و خشک است اما به تناسب فصل میزان سفر به این شهر افزایش می‌یابد. در هنگام پاییز دمای سرد و خشکی را تجربه می‌کنید و در نهایت زمستان هم برای سفر به مشهد توصیه نمی‌شود و دما گاهی اوقات به منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد.

جاهای دیدنی مشهد

دیدنی های مشهد بر تار و پو تاریخ این شهر و کل خطه‌ی خراسان تنیده شده و بر هر سوی آن که نگاه کنید علاوه بر جاذبه‌های تاریخی دیدنی‌های فراوانی دیگری را پیدا می‌کنید که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. سفرزون مهم‌ترین این جاذبه‌ها را برای شما گردآوری کرده تا در سفر به مشهد آن‌ها را فراموش نکنید.

null

مشاهده همه مراکز تفریحی

مراکز تفریحی مشهد

تعداد مراکز تفریحی مشهد آنقدر زیاد و هیجان‌انگیز است که در سفر به مشهد باید تعدادی از آن‌ها را ببینید و لحظاتی لذتبخش را برای خود بسازید. پیش از سفر خود برنامه‌ای دقیق برای گشت و گذار در این مکان‌های تفریحی بسازید.

null

مشاهده همه کافه و رستوران‌ها

کافه و رستوران های مشهد

در سفر به مشهد انتخاب غذا و رستوران یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کرد تا خاطره‌ی بدی از سفر به این شهر نداشته باشیم. تنوع غذایی، تعدا بالای رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها در مشهد آنقدر زیاد است که ممکن است گیج شویم. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشیم، ما در سفرزون بهترین رستوران های مشهد را به شما معرفی می‌کنیم.

null

مشاهده همه مراکز خرید

مراکز خرید مشهد

اغلب مسافران به قصد خرید سوغای از مراکز خرید مشهد دیدن می‌کنند. اما تعداد و تنوع این مراکز آنقدر زیاد است که حتی اگر قصد خرید شخصی و سوغات را هم نداشته باشید باز هم شما را به سمت خود می‌کشند. برای شناخت بیشتر این مراکز خرید و راحت شدن انتخاب در میان این تنوع سفرزون یک لیست از مهم‌ترین مراکز خرید مشهد برای شما آماده کرده است.

null

مشاهده همه هتل‌ها

هتل های مشهد

اقامت در سفر یکی از موضوعاتی است که حتی پیش از شروع سفر باید از آن مطمئن باشیم. اقامت در مشهد را باید اصل اساسی سفر به این منطقه در نظر بگیرید و با یک انتخاب هوشمندانه در بین هتل‌های مختلف شهر، آرامش خود را تأمین کنید. برای انتخاب محل اقامت همه‌ی جزئیات اهمیت پیدا می‌کنند. همه چیز از مسیر دسترسی به بخش‌های مختلف شهر گرفته تا سطح قیمت و تنوع در امکانات می‌توانند انتخاب نهایی ما را دستخوش تغییر کنند.

با چی بریم مشهد ، بهترین مسیر سفر به تهران

برای سفر به مشهد راه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه هر کدام از این راه‌ها را بررسی می‌کنیم.

null

اتوبوس : اتوبوس‌ها یکی از گزینه‌های مناسب سفر برای عاشقان سفرهای جاده‌ای هستند. همچنین سفر با اتوبوس به مشهد می‌تواند مقرون به صرفه باشد. اگر به تنهایی سفر می‌کنید اتوبوس امنیتی خوبی برای شما دارد. می‌توانید بلیط اتوبوس مشهد‌تان را رزو کنید و مسافرتی جاده‌ای و لذت بخش تجربه کنید.

خودرو شخصی :اگر در شهرهایی ساکن هستید که حداکثر فاصله‌شان با مشهد ۷۰۰کیلومتر است و ممکن سفرتان حدود ۶ ساعت زمان ببرد می‌توانید با خودروی شخصی به این شهر سفر کنید و از سفر جاده‌ای خود لذت ببرید اما اگر فاصله‌تان بیشتر از این عدد است بهتر است برای راحتی خودتان از وسایل نقلیه‌ی دیگری استفاده کنید.

null
null

هواپیما :اگر از هواداران سفرهای سریع هستید و نمی‌خواهید مدت زیادی در مسیر بمانید همین حالا بلیط هواپیما به مشهد را رزرو کنید. سفری کوتاه و امن تا هر چه سریع‌تر به مقصد برسید و به تماشای زیبایی‌های شهر بپردازید.