یکی از پرطرفدارترین تورهای داخلی، تور ارزان قشم است. قشم، بزرگترین جزیره ایران در تنگه هرمز، با طبیعت بکر و مسحورکننده و تاریخ هزار ساله‌اش یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانی‌هاست. در اطراف جزیره قشم هم جزایر متعددی وجود دارد که هر کدام با طبیعت منحصر به فردشان، سفر با تور قشم را دل‌انگیز‌تر می‌کنند.

دیدنی‌های قشم

حتی اگر تنها به قصد قدم زدن در ساحل و تماشای دریای بی‌کران به قشم سفر کنید هم ضرر نکرده‌اید. اما با تور قشم می‌توانید از جاذبه‌های پرشمار این جزیره تاریخی زیبا هم دیدن کنید. جنگل‌های بی‌نظیر حرا را ببینید، در جزیره زیبای هنگام گشتی بزنید، از تماشای زیبایی‌های جزایر ناز لذت ببرید و از دیدن خانه‌های فوق‌العاده بندر بادگیرها و آثار تاریخ کهنش حسابی کیف کنید.

فعالیت‌های لذت‌بخشی که در سفر با تور قشم می‌توانید به آن بپردازید

در قشم امکانات انواع ورزش‌های دریایی مهیج برایتان مهیاست. خرید در قشم هم می‌تواند یکی از جنبه‌های پر طرفدار سفر با تور قشم باشد. اگر با تور لحظه آخری قشم سفر کنید می‌توانید از بازارهای سنتی روستاهای مختلف یا پاساژهای لوکس جزیره هر چه دلتان می‌خواهد بخرید. طبیعت‌گردی درسفر با تور قشم هم می‌تواند حسابی سر شوقتان بیاورد و جلوه‌هایی اعجاب‌انگیز از طبیعت را به شما بنمایاند. غار خربس، دره ستارگان، تنگه چاهکوه، غار نمکدان، تنگه عالی محمد و… همه جلوه‌هایی طبیعی است که در سفر به قشم حیرت‌زده‌تان می‌کند.

هزینه‌های سفر به قشم

تور قشم قیمت‌های متنوعی دارد. بسته به اینکه بخواهید از چه امکاناتی استفاده کنید با هر بودجه‌ای می‌توانید به قشم زیبا سفر کنید. در تور ارزان قشم عموما با قطار مسافران به بندر عباس می‌روند و از آنجا با اتوبوس دریایی به قشم می‌رسند. در قشم هم از هتل‌های خوب اما ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند تا هزینه‌ها کاهش یابد. در تور لوکس قشم با هواپیما به جزیره می‌روید و در آنجا به هتل‌های درجه یک با بهترین امکانات منتقل می‌شوید، از دیدنی‌های فوق‌العاده جزیره دیدن می‌کنید و همه چیز را به تورگردان می‌سپارید. اما اگر می‌خواهید سفری لوکس و کم‌هزینه‌تر داشته باشید می‌توانید از تور لحظه آخری قشم استفاده کنید. در این تورها ممکن است در کنار کسانی به سفر بروید که حتی دوبرابر شما برای این امکانات هزینه کرده‌اند

بهترین زمان سفر به قشم

آب و هوای قشم گرم و مرطوب است. بهترین زمان سفر با تور قشم در فصل زمستان است که هوا در این جزیره جنوبی خنک‌تر می‌شود. در فصل‌های بهار و پاییز هم می‌توانید لحظاتی خوش در جزیره داشته باشید. در تابستان ممکن است گرمای هوای قشم اذیتتان کند اما در هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید و همین‌طور شب‌ها می‌توانید لحظاتی شاد و رویایی را تجربه کنید.

چند نکته در سفر به قشم

  • در سفر به قشم حتما غذاهای دریایی و نان‌های سنتی را امتحان کنید. از طعم بی‌نظیرشان غافلگیر خواهید شد.
  • سعی کنید برای سوغات از صنایع دستی و خوراکی‌های بومی قشم که مردمان با صفای این خطه تهیه می‌کنند خرید کنید. اما حواستان باشد خرید صدف‌ها، خاک زیبا و شگفت‌انگیز بعضی جزایر یا صنایع دستی که با جانداران دریایی ساخته می‌شود باعث لطمه خوردن محیط زیست بکر جزیره خواهد شد.
  • در سفر با تور قشم، از دیدن دلفین‌های بازیگوشی که در دریا شیطنت می‌کنند و بالا و پایین می‌پرند غافل نشوید. یکی از پرنشاط‌ترین جاذبه‌های قشم همین جانداران دریایی باهوشند.
  • در سفر با تور قشم لباس مناسب فصل گرما، کفش مناسب برای استفاده در طبیعت و وسایلی برای لذت بردن در کنار دریا به همراه داشته باشید. عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب فراموش نشود.