سفرزون
تهران| چطوری‌های سفر| سفرهای خوردنی

معرفی ۱۳ تا از بهترین رستوران‌ های ترکیه ای تهران + عکس و آدرس

رستوران ترکیه ای در تهران

ترکیه یکی از همسایگان ایران است که مشترکات زیادی با کشور ما دارد. فرهنگ غذایی این کشور دوست‌داشتنی بسیار به فرهنگ غذایی ما نزدیک است و برای همین غذاهای ترکی همیشه موردعلاقه ایرانی‌ها بوده است. دلمه ترکیه‌ای، کوفته ترکیه‌ای، پیتزای ترکیه‌ای و انواع کباب از جمله غذاهای ترکیه هستند که به غذاهای ایرانی بسیار شبیه‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها جور در می‌آید. در این مطلب از سفرزون قرار است به معرفی رستوران ترکیه ای در تهران بپردازیم تا بدون سفر به ترکیه با رفتن به این رستوران‌ها از خوردن غذاهای خوش طعم این کشور زیبا لذت ببرید. با ما همراه باشید.

غذاهای محبوب ترکیه‌ای کدام‌اند؟

اگر به یک رستوران ترکیه ای در تهران سر بزنید با منویی پر از غذاهای جدید روبه‌رو می‌شوید. در ادامه به‌اختصار به معرفی تعدادی از محبوب‌ترین غذاهای ترکیه‌ای می‌پردازیم.

بورک: یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاهای ترکیه‌ای، بورک است. بورک انواع و اقسام مختلفی دارد و به این صورت تهیه می‌شود که خمیر یوفکا را با ترکیبات مختلفی مانند گوشت، مرغ، سویا و یا سبزیجات پرکرده و سپس سرخ می‌کنند.

کوزالاک مانتی: این غذا با خمیر یوفکا، گوشت چرخ‌کرده طعم‌دار شده، سیر و بورانی بادمجان تهیه می‌شود. کوزالاک مانتی را می‌توانید به‌عنوان پیش‌غذا و یا وعده‌ی اصلی انتخاب کنید.

علی نازیک: این غذا ترکیبی از ماست و گوشت و بادمجان است که می‌توانید آن را به‌عنوان پیش‌غذا یا وعده اصلی سفارش دهید.

یاپراک سارما: این غذا همان دلمه برگ ایرانی است که به‌صورت باریک پیچیده می‌شود.

لاهماجون: لاهماجون خمیر گرد و نازکی است که بر روی آن گوشت چرخ‌کرده و سبزیجات ریخته می‌شود.

پیده: پیده که با نام پیتزا ترکی شناخته می‌شود شباهت زیادی به غذای لاهماجون دارد. پیده نانی ترد و قایقی شکل است که با ترکیبات مختلفی آماده می‌‌شود.

ایمام بایلدی: ایمام بایلدی یکی دیگر از غذاهای محبوب ترکیه است که از بادمجان پر شده با پیاز و سیر و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود.

کباب‌های ترکی

اکثر غذاهای اصلی محبوب ترکیه با گوشت آماده می‌شوند از بین تمام غذاهای گوشتی ترکیه، دونر کباب یا همان کباب‌ترکی در ایران بسیار شناخته شده است اما اگر به رستوران‌های ترکیه‌ای سر بزنید می‌توانید انواع کباب‌های ترکی را امتحان کنید.

 اسکندر کباب (بورسا کباب): برش‌های نازک گوشت گوسفندی است که بر روی آن سس گرم گوجه ریخته می‌شود و به همراه فلفل و ماست سرو می‌شود.

  آدانا کباب: یکی دیگر از کباب‌های معروف ترکیه آدانا کباب است. این کباب شبیه کباب کوبیده است و با گوشت چرخ‌کرده که با پیاز، سیر، و ادویه‌های مخصوص طعم‌دار شده‌اند، آماده می‌شود.

 دونر: دونر یا (کباب‌ترکی) گوشت مرغ یا گوشت قرمزی است که به‌صورت لایه‌لایه روی سیخی چرخان قرار می‌دهند. این گوشت به دور آتش می‌گردد تا پخته شود.

 اورفا کباب: این کباب تقریباً مانند آدانا کباب است، برای تهیه این کباب گوشت در مخلوطی از پیاز، سیر، زیره و … خوابانده می‌شود و سپس آن را بر روی حرارت کم کباب می‌کنند.

بیتی کباب: این کباب مخلوطی از گوشت چرخ‌کرده و گوشت بره است که در خمیری مانند خمیر یوفکا پیچیده می‌شوند و سپس به‌صورت رول برش داده می‌شود و سپس روی آتش کبابی می‌شود.

علاوه بر غذاهای مختلف در ترکیه می‌توانید انواع شیرینی‌ها و دسرهای خوشمزه را پیدا کنید. از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به کاتمر، کنافه، سوتلاچ، دسر کادایف و باقلوا استانبولی اشاره کرد که می‌توانید آن‌ها را در رستوران های ترکیه‌ای تهران امتحان کنید. در ادامه به معرفی چند رستوران ترکیه ای در تهران می‌پردازیم.

۱. رستوران بورسا کباب

رستوران بورسا کباب در دنیا شعبه‌های زیادی دارد و یکی از شعبه‌های آن در تهران قرار گرفته است. در منوی این رستوران ترکیه‌ای انواع مختلف پیش‌غذا، کباب‌، سالاد، دسر و نوشیدنی‌های ترکیه‌ای مختلف وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. فضای این رستوران شیک و زیباست و برای قرارهای دوستانه و یا دورهمی‌های خانوادگی انتخاب مناسبی است.

آدرس: پاسداران، پایین‌تر از چهارراه فرمانیه، برج آرتمیس، طبقه سوم

تلفن: ۲۶۲۵۳۲۰۵

۲. رستوران کاساب

رستوران کاساب یا همان قصاب یک رستوران زنجیره‌ای ترکیه‌ای است که چند شعبه مختلف آن در تهران وجود دارد. فضای تمام شعبه‌های این رستوران بسیار شیک و جذاب است. در منو این رستوران انواع پیش‌غذاهای ترکیه‌ای، سالادهای ترکیه‌ای و انواع غذاهای مختلف ترکیه‌ای وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را سفارش دهید و از طعم آن‌ها لذت ببرید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این رستوران استیک‌های آن است، اگر علاقه‌مند به استیک هستید می‌توانید انواع استیک را در این رستوران امتحان کنید.

شعبه ۱: خیابان فرشته، ساختمان ام اچ هاوس، پلاک ۱۰۴

شعبه ۲: تجریش، تقاطع خیابان دربند و فنا خسرو، پلاک ۶۷

تلفن: ۲۳۳۳۱۱۱۱-۰۹۹۹۱۱۷۱۰۰۱

۳. دونر گاردن

همان‌طور که گفتیم دونر آشناترین و یکی از محبوب‌ترین غذاهای ترکیه‌ای در ایران است. شاید در رستوران‌های زیادی دونر یافت شود اما دونرهای دونر گاردن طعم بی‌نظیری دارند. رستوران های دونر گاردن دارای کیفیت بالایی هستند و برای تهیه دونر هر روز از گوشت تازه‌ای که در کارخانه دونر گاردن تهیه می‌شود استفاده می‌کنند. اگر عاشق دونر هستید، این رستوران را از دست ندهید.

شعبه ۱: سعادت‌آباد، پایین‌تر از میدان شهرداری

تلفن: ۲۲۳۶۷۲۶۰

شعبه ۲: پارک آب‌وآتش، مجموعه جزیره

تلفن: ۸۸۱۹۴۷۲۴

۴. رستوران آناتولیا

رستوران های زنجیره‌ای آناتولیا با بیش از دو دهه سابقه در ایران، با شعار “غذای سالم، جامعه سالم” و با استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت، جذاب‌ترین غذاهای ترکیه‌ای را آماده می‌کند. تنوع غذاهای رستوران‌های آناتولیا زیاد است و می‌توانید طعم‌های جدید غذاهای ترکی را امتحان کنید.

شعبه ۱: اتوبان ستاری، مرکز خرید کوروش
تلفن: ۴۴۹۷۱۶۰۳

شعبه ۲: خیابان آجودانیه، مجتمع تفریحی تجاری عرش آجودانیه
تلفن: ۲۶۴۵۵۸۹۳

 

شعبه۳: پاسداران، مرکز خرید پریس
تلفن: ۹۱۰۰۱۲۰۴

 

شعبه ۴: انتهای اتوبان شهید همت غرب، مرکز خرید ایران مال

۵. رستوران میت زون

رستوران میت زون یک رستوران ترکیه‌ای جذاب است که انواع غذاهای ترکیه‌ای را برای مشتریان آماده می‌کند. علاوه بر غذاهای خوش‌طعم، محیط این رستوران هم بسیار موردپسند مشتریان قرار گرفته می‌گیرد. محیطی دلباز با دکوراسیونی شیک و زیبا باعث شده تا این رستوران برای قرارهای مهم و یا دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی مناسب باشد. همچنین میت زون یک تراس جذاب هم دارد که می‌توانید از هوای آزاد استفاده کنید و از غذاها و دسرهای ترکیه‌ای خوش طعم لذت ببرید.

آدرس: زعفرانیه، مقدس اردبیلی، پلاک ۲۵

تلفن: ۲۲۲۴۴۴۳۳

۶. رستوران بی کباب (Bey Kebab)

یکی دیگر از رستوران‌های ترکیه‌ای تهران که در کنار دریاچه چیتگر قرار گرفته است، رستوران بی کباب است. فضای این رستوران روشن است و جو آن بسیار صمیمی است. در چیدمان این رستوران از گلدان‌های زیادی استفاده شده که این گلدان‌ها زیبایی محیط را چندبرابر کرده‌اند. می‌توانید با خانواده یا دوستانتان به این رستوران بروید و از فضای صمیمی این رستوران و غذاهای خوش‌طعمش لذت ببرید. در این رستوران می‌توانید انواع پیش‌غذا، کباب و غذاهای ترکیه‌ای را به همراه دسر و باقلوا سفارش دهید.

آدرس: بزرگراه همت، بزرگراه خرازی، ورودی کاشان جنوب، بلوار ۴۵ متری ارغوان، میدان موج، دریاچه چیتگر، سرزمین بام لند بلوک A۲

تلفن: ۴۰۴۴۳۱۸۴

۷. کافه گریل ببک (bebek grill)

یکی دیگر از جاهایی که می‌توانید طعم خوب غذاهای ترکیه‌ای را تجربه کنید، کافه گریل ببک است. در این کافه می‌توانید انواع فست‌فود ترکیه‌ای را به‌صورت سالم و گریلی امتحان کنید و ساندویچ‌هایی با طعم‌های متفاوت سفارش دهید، مثلاً می‌توانید ساندویچ کباب آدانا، ساندویچ تاووک و یا ساندویچ تنتونی گوشت را امتحان کنید. همچنین اگر گیاهخوار هستید می‌توانید بشقاب سبزیجات گریل را سفارش دهید و از طعم خوب آن لذت ببرید.

آدرس: پونک، خیابان میرزا بابایی، انتهای بلوار عدل شمالی، نبش اتوبان نیایش، پلاک ۵۵

تلفن: ۴۴۴۴۴۶۱۳

۸. رستوران ترکی اوا (Ova)

رستوران ترکیه ای اوا یکی دیگر از رستوران‌های ترکیه‌ای تهران است که می‌توانید در آن انواع پیش‌غذاها، کباب‌ها و انواع کوفته‌های ترکیه‌ای را سفارش دهید و از طعم بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید. همچنین می‌توانید در این رستوران باقلوای مشهور استانبولی را سفارش دهید و با چای نوش جان کنید.

آدرس: تهران – سعادت‌آباد، خیابان سرو غربی، جنب بانک پاسارگاد، پلاک ۴۸
تلفن: ۰۲۱۲۲۳۵۵۴۱۷

۹. کافه رستوران پیده سرا

رستوران پیده سرا در تهران دو شعبه مختلف دارد. شعبه اول آن در سعادت‌آباد قرار گرفته است که فضایی بزرگ و شیک با پرسنلی بسیار خوش‌برخورد دارد و شعبه دوم آن در فودکورت جزیره در پارک آب‌وآتش قرار گرفته است.

همان‌طور که از نام این رستوران مشخص است در این رستوران می‌توانید انواع پیده یا همان پیتزای ترکیه‌ای را با طعمی فوق‌العاده امتحان کنید. البته به‌غیراز پیده می‌توانید انواع غذاها و دسرهای ترکیه‌ای را در این رستوران سفارش دهید و از طعم خوب آن‌ها لذت ببرید. ⠀⠀

شعبه ۱: خیابان سعادت‌آباد، پایین‌تر از میدان شهرداری

تلفن: ۲۲۳۶۷۲۶۰

شعبه ۲: پارک آب‌وآتش، فودکورت جزیره، غرفه ۱

تلفن: ۸۸۱۹۴۷۲۴

۱۰. رستوران آپستروف

رستوران آپستروف یک رستوران لوکس با غذاهای ترکیه‌ای است که فضایی بزرگ و شیک دارد. این رستوران شامل دو سالن است که سقف یکی از سالن‌هایش متحرک است و امکان نشستن در فضای باز را برای مشتریان فراهم می‌کند. محیط این رستوران بسیار خاص و جذاب است به‌طوری‌که علاوه بر طعم عالی غذاهایش، عاشق فضای آن خواهید شد. طعم غذاهای این رستوران همان چیزی است که از غذای ترکی انتظار دارید، همان قدر لذیذ و خوش طعم. همچنین می‌توانید برای صرف یک صبحانه ترکیه‌ای به این رستوران بروید و صبح خود را متفاوت آغاز کنید. البته قبل از رفتن به این رستوران تماس بگیرید و از بازبودن آن در ایام مختلف مطمئن شوید.

آدرس: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، نبش خیابان حسن سیف، مجتمع تجاری شهرک غرب

تلفن: ۴۳۴۲۷

۱۱. لانیا

لانیا یکی از معروف‌ترین رستوران‌های ترکیه‌ای تهران است. این رستوران شعبه‌های مختلفی در شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول دارد. در سفر به ترکیه، حتماً نام برند لانیا به گوشتان می‌خورد. وقتی که یک رستوران در خود ترکیه شعبه دارد، پس می‌توانید تصور کنید که این رستوران تا چه اندازه غذاهای اصیل ترکیه را با طعمی عالی به شما عزیزان ارائه می‌دهد. قدیمی‌ترین شعبه لانیا در خیابان عباس‌اباد تهران قرار دارد. حتی سرو غذاهای لانیا بسیار خاص و دوست‌داشتنی هستند. وقتی که غذای شما را به سبک ترکی سرو می‌کنند، احساس می‌کنید که در خود ترکیه حضور دارید.

در این رستوران می‌توانی انواع کباب، انواع سوپ‌های مخصوص ترکی، خوراک‌های مختلف و البته غذاهایی را سفارش دهید که به‌صورت تازه در تنور رستوران آماده می‌شوند. این موضوع یکی از مزایای منحصر‌به‌فرد رستوران لانیان محسوب می‌شود. در این رستوران می‌توان غذاهای خوشمزه ترکی از جمله بورک، لاهماجان، پیده، بیتی و … را نیز سفارش دهید. خلاص که با حضور در این رستوران احساس می‌کنید که در میدان تکسیم استانبول حضور دارید!

آدرس: عباس آباد، خیابان بهشتی، نرسیده به سهروردی شمالی، پلاک ۱۳۰

۱۲. رستوران ترکی اووا

رستوران ترکی اووا یا همان ova یکی از معروف‌ترین رستوران‌های سعادت‌آباد تهران است. این رستوران در شمال‌غرب تهران قرار دارد و تبدیل به پاتوق جوانان شده است. طعم غذاهای رستوران ترکی اووا به غذاهای سنتی استانبول که می‌توانید از دکه‌های غذاهای سیار تهیه کنید، شباهت بسیاری دارد. در این رستوران دلتان می‌خواهد تا طعم اکثر غذاهای آن را بچشید و تمام منوی آن را امتهان کنید فضای داخل این رستوران را به‌صورت کاملاً دقیق بر اساس طراحی سنتی ترکیه انجام داده‌اند.

به محض ورود به رستوران ترکی اووا احساس می‌کنید که دیگر در تهران نیستید و به استانبول سفر کرده‌اید. در این رستوران باید حتماً طعم اسکندر کباب و آدانا کباب را بچشید. هر دو این کباب‌ها بسیار خوشمزه هستند. در ضمن به یاد داشته باشید که حتماً دوغ‌های ترکی این رستوران را سفارش دهید. این دوغ‌ها در لیوان‌های بزرگ مسی سرو می‌شوند. روی دوغ یک لایه فوم ضخیم وجود دارد و با انواع ادویه‌جات تزئین شده است. این دوغ طعم بسیار عالی دارد و با کباب‌های چرب ترکی، یک ترکیب عالی می‌شود.

آدرس: سعادت آباد، سرو غربی، جنب بانک پاسارگاد.

۱۳. احمد بى

احمد بى از دیگر رستوران‌های معروف استانبولی در تهران است. احمد بی یا همان aHMET BAY 3 شعبه مختلف در ستارخان، جردن و مجیدیه تهران دارد. در سال‌های اخیر، این رستوران طرفداران بسیاری پیدا کرده است. با توجه به اینکه شباهت بسیاری بین زائقه ترک و ایرانی وجود دارد،مردم نیز به میل کردن این غذاهای خوشمزه و مقوی روی آورده‌اند. شعبه اصلی رستوران  احمد بى در خیابان ستارخان قرار دارد. فضای داخلی این رستوران بسیار شیک است و شما را به یاد رستوران‌های شیک استانبول می‌اندازد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی و خوشمز ترکی را سفارش دهید.

احمد بى از نظر کیفیت سرویس‌دهی در سطح بالایی قرار دارد. در این رستوران همه چیز را بسیار ساده و خودمانی طراحی کرده‌اند. در حقیقت  احمد بى به دور از هرگونه تجملات بی‌مورد است. به همین خاطر قیمت آن در مقایسه سایر رستوران های ترکی تهران بهتر است. در عین حال غذاهای این رستوران کیفیت بسیار عالی و بی‌نظیر دارد.

آدرس: ستارخان، نرسیده به میدان توحید، نبش کوچه فرشته

جمع‌بندی

امتحان کردن غذاهای جدید علاوه بر اینکه ما را با طعم‌های جدید آشنا می‌کنند، بسیار لذت‌بخش است و یک تفریح به‌حساب می‌آید. پس اگر تابه‌حال غذاهای ترکیه‌ای را امتحان نکرده‌اید، برای رفتن به یکی از رستوران‌های ترکیه‌ای برنامه‌ریزی کنید و مطمئن باشید غذاهای ترکیه‌ای ارزش امتحان کردن را دارند. برای ما از تجربه‌های خودتان در خصوص رستوران های ترکیه ای در تهران بنویسید.

خروج از نسخه موبایل