یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین سفرها در میان گردشگران، تورهای کویر است. در میان تورهای کویر و جذابیت‌های آن، تور کویر مرنجاب طرفداران زیادی دارد. تجربه قدم زدن در محیط منحصر به فرد کویر و راه رفتن بر روی شن‌های روان و زیبای آن، دیدن ستارگان در شب‌های خنک کویر و آفرود و هیجان‌های بی‌نظیر در کویر مرنجاب، همه و همه باعث شده تا گردشگران بسیار زیادی به این منطقه سفر کنند. تور کویر مرنجاب شما را به دنیایی متفاوت می‌برد؛ جایی که می‌توانید نوع جدیدی از شگفتی طبیعت را ببینید و از آن لذت ببرید. تپه‌های شنی، دریاچه نمک، آسمان پرستاره شب و گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری، از جذابیت‌هایی است که این منطقه کویری را از سایر مناطق ایران جدا می‌کند.

کویر مرنجاب کجاست؟

کویر مرنجاب در استان اصفهان، شهر کاشان و در شمال شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. کویر مرنجاب، نام خود را از یک کاروانسرا و قنات قدیمی به نام مرنجاب و متعلق به دوره صفویه وام گرفته است. مرنجاب در مسیر جاده ابریشم واقع شده‌ و در دوران قدیم، مسیر ارتباطی خراسان و اصفهان بوده است.
این روزها، گردشگران به دنبال سفر به مناطق جدید و جذاب هستند و تور کویر مرنجاب، یکی از بهترین انتخاب‌‌های پیش روی گردشگران است. در تور کویر مرنجاب، می‌توانید انواع مختلف و زیبایی از حیوانات مانند، روباه شنی، گربه شنی، بزمچه، آفتاب پرست، عقاب، شاهین و تیهو را ببینید. پوشش گیاهی این منطقه نیز متنوع است و گیاهان شورپسندی همچون درخت‌های گز، تاق، ارته، اسکنبیل، دم‌گاوی و بوته‌های قیچ در آن به وفور دیده می‌شوند.
اگر با تور کویر مرنجاب به این منطقه زیبا و دیدنی سفر کنید، می‌توانید دریاچه نمک را هم از نزدیک تماشا کنید که پس از هر بار بارش و تبخیر آب آن، کرت‌بندی‌های زیبایی از نمک به وجود می‌آید که شبیه به شش ضلعی‌های نمکی است.
یکی از دیدنی‌ترین زییایی‌های کویر مرنجاب، جزیره سرگردان است. در این منطقه کوهی کم ارتفاع قرار دارد که با نمک به طور کامل احاطه و از سنگ‌های متخلخل آتشفشانی تشکیل شده است. در دامنه این جزیره منحصر به فرد، همیشه ابری از غبار وجود دارد که خطای دید باعث می‌شود شبیه به یک کشتی سرگردان در دریا به نظر بیاید. به همین دلیل نیز نام جزیره سرگردان را روی آن گذاشته‌اند. کاروانسرای عباسی نیز یکی از زیباترین قسمت‌های این منطقه است که در سفر با تور کویر مرنجاب می‌توانید از آن دیدن کنید.
تور کویر مرنجاب، یک سفر به یاد ماندنی و جذاب پر از تجربه‌های جدید است که می‌توانید همراه دوستان و یا خانواده‌تان از آن لذت ببرید.

چه زمانی با تور کویر مرنجاب به این منطقه سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به کویر مرنجاب و به طور کلی کویرگردی، فصول سردتر سال است. چرا که در این زمان هوا خنک و مسیر خشک است. بهترین ماه‌هایی که می‌توانید در آن به کویر مرنجاب سفر کنید، اواخر آبان تا اوایل فروردین است. در این مدت از سال می‌توانید با تور به کویر سفر کنید و از هوای مطبوع و خنک کویر لذت ببرید.

بهترین مسیر رفتن به کویر مرنجاب چیست؟

برای سفر به کویر مرنجاب راه‌های مختلفی وجود دارد، اما بهترین و رایج‌ترین مسیر برای رفتن به این منطقه، از سمت شهر کاشان است. در این مسیر، ابتدا باید به سمت شهرستان آران و بیدگل بروید. پس از آنکه از پادگان ارتش و کارخانه فولاد عبور کردید، جاده اصلی تمام می‌شود و با گذشتن از مسجد هلال‌بن علی وارد مسیری باریک به سمت کویر مرنجاب می‌شوید. در ابتدای مسیر، تابلویی وجود دارد که مسیر جاده را به شما نشان می‌دهد. در نهایت این جاده خاکی شما را مستقیم به کویر مرنجاب می‌رساند.

آنچه باید برای سفر با تور کویر مرنجاب بدانیم

برای سفر به هر منطقه‌ای، خصوصا مناطق کویری، اولین کار این است که اطلاعات جامع و مفیدی از منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید به دست آورید. این کار به شما کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتری به منطقه مورد نظرتان سفر کنید. برای سفر به مناطق کویری، خصوصا اگر اولین بار است که به آنجا می‌روید، هرگز این مسیر را به تنهایی طی نکنید و حتما از راهنمایان و آشنایان به منطقه کمک بگیرید. بهترین کار برای سفر به کویر، سفر دسته‌جمعی با تورهای گردشگری به همراه تورلیدر آشنا به منطقه است. برای سفر راحت به کویر مرنجاب حتما کفش مناسب پیاده‌روی و یا صندل‌های طبیعت‌گردی به همراه داشته باشید. کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. کوله پشتی خود را سبک و کم‌حجم ببندید و حتما آب، غذا و خوراکی‌های مغذی مانند انواع مغزها را به همراه داشته باشید. در سفر با تور کویر مرنجاب، خصوصا در فصل سرد سال، حتما لباس گرم به همراه داشته باشید و در نهایت همه جا با گروه حرکت کنید و به توصیه‌های تورلیدر به خوبی گوش دهید.
کویر مرنجاب، گنجینه‌ای ارزشمند از سوی خداست، در سفر به این منطقه زیبا، مانند یک گردشگر حرفه‌ای عمل کنید و مراقب طبیعت این منطقه باشید.
تور کویر مرنجاب، سفری خاطره‌انگیز و منحصر به فرد برای شما خواهد بود که لذت این سفر به یادماندنی را هرگز از یاد نخواهید برد.