اهواز با زیبایی‌ها و سادگی‌هایش، یکی از دلچسب‌ترین شهرهای اقلیم جنوب است که برای سفر به خطه‌ی گرم کشور، یکی از بهترین مقصدها است. این شهر اصالت تاریخی بالایی دارد و روزگار پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. سفر به اهواز مجموعه‌ی لذت‌های پر ماجرایی است از جاهای دیدنی شهر، مراکز خرید، رستوران‌هایی پر از خوشمزگی، هتل‌ها، مراکز تفریحی و هر آن‌چه که برای شناخت یک مقصد کفایت می‌کند. در گام به گام این سفر همراه شما هستیم تا خاطره‌ای خوش از این شهر صمیمی در ذهن‌تان ثبت شود.

بهترین زمان سفر به اهواز

اهواز از اقلیم‌های گرم جنوبی است و به همین دلیل در فصل‌های گرم سال، دمای آن به شدت بالا می‌رود. بنابراین بهترین زمان سفر به اهواز فصل‌های سرد و خنک سال است. در این فصول سرد، اهواز آب‌‎وهوایی معتدل و خنک دارد و به همین دلیل انتخاب بسیاری از توریست‌ها در زمستان و ایام نوروز است.

جاهای دیدنی اهواز

در کلان شهر اهواز باید با حوصله گشت زد و در دل کوچه‌ها و خیابان‌های آن، روی پل‌های استوار کهن شهر و کنار رود همیشه پر خروش کارون، لذت را تجربه کرد. در این شهر گرم و صمیمی جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که حسابی توریست‌ها را سرگرم می‌کند و لحظه‌های آن‌ها را رونق می‌بخشد. پل‌های سوار شده بر کارون از جاذبه‌هایی است که دورنمایی دیدنی از شهر و رود پر خروش آن به مسافران می‌دهد و از نمادهای اصلی این خطه‌ی گرم کشور است. قبل از سفر به این منطقه علاوه بر پل‌های معروف کارون، دیگر دیدنی های اهواز را هم بشناسید تا سفر مهیجی را تجربه کنید.

null

مشاهده همه مراکز تفریحی

مراکز تفریحی اهواز

لذت‌بخش‌ترین قسمت یک سفر را با مراکز تفریحی و خوش‌گذرانی در مقصد می‌شود تجربه کرد. گشت در مراکز تفریحی اهواز فرصت خوبی است تا با گوشه و کنار شهر آشنا شوید و خوشحالی‌های جنوب را در اتمسفر صمیمی آن تجربه کنید. در اهواز مراکز مختلفی برای خوش‌گذرانی وجود دارد که شما را سرگرم کند.

null

مشاهده همه کافه و رستوران‌ها

کافه و رستوران های اهواز

اهواز و خوشمزگی‌های تند و تیز غذاهای دلچسبش را باید با یک رستوران‌گردی ناب تجربه کرد. غذاهای اهواز با رنگ‌وبویی متأثر از اقلیم جنوب و آب‌وهوای گرم آن، پر از خوشمزگی‌هایی است که لذت ماجراجویی در این شهر را دلنشین‌تر می‌کنند. در سفر به اهواز سراغ رستوران‌های متنوع شهر بروید و با نوش جان کردن طعم‌های تند و تیز و محبوب جنوبی، خاطره‌ای خوشمزه بسازید.

null

مشاهده همه مراکز خرید

مراکز خرید اهواز

خرید در بازارهای اهواز، شور و حال خاصی دارد و می‌شود برای بیش‌تر سلیقه‌ها یک مرکز خرید مناسب در این شهر پیدا کرد. حتماً لذت سفر به اهواز را با خرید در بازارهای محلی و سنتی شهر همچون بازار امام خمینی و بازار خیابانی کاوه کامل کنید و سری به مجتمع‌های خرید در خیابان‌های اصلی شهر بزنید. شور و انرژی توریست‌ها در بازارهای اهواز دیدنی است و یکی از قسمت‌های محبوب سفر است.

null

مشاهده همه هتل‌ها

هتل های اهواز

اقامت در طول سفر از فاکتورهایی مهمی است که آسایش و لذت سفر به شدت به آن وابسته است. یک انتخاب هوشمندانه در این زمینه می‌تواند بخش مهمی از سفرتان را شیرین کند و در مقابل اگر اطلاعات خوبی از اقامتگاه مورد نظرتان نداشته باشید، احتمالاً سفر دلچسبی نخواهید داشت. برای اقامت در اهواز هتل‌های بسیاری وجود دارند که هر کدام با ویژگی‌ها و درجه کیفی خود می‌توانند پاسخگوی شما باشند.

با چی بریم اهواز، بهترین مسیر سفر به اهواز

برای سفر به اهواز راه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه هر کدام از این راه‌ها را بررسی می‌کنیم.

null

اتوبوس : اتوبوس‌ها یکی از گزینه‌های مناسب سفر برای عاشقان سفرهای جاده‌ای هستند. همچنین سفر با اتوبوس به اهواز می‌تواند مقرون به صرفه باشد. اگر به تنهایی سفر می‌کنید، اتوبوس امنیت خوبی برای شما دارد. می‌توانید بلیط اتوبوس اهوازتان را رزو کنید و مسافرتی جاده‌ای و لذت بخش تجربه کنید.

خودرو شخصی : اگر در شهرهایی ساکن هستید که حداکثر فاصله‌شان با اهواز حدود ۹۰۰کیلومتر است و ممکن است سفرتان حدود ۱۰ ساعت زمان ببرد، می‌توانید با خودروی شخصی به این شهر سفر کنید و از سفر جاده‌ای خود لذت ببرید. (مسیری مانند تهران به اهواز) اما اگر فاصله‌تان بیشتر از این عدد است بهتر است، برای راحتی خودتان از وسایل نقلیه‌ی دیگری استفاده کنید.

null
null

هواپیما : اگر از هواداران سفرهای سریع هستید و نمی‌خواهید مدت زیادی در مسیر بمانید همین حالا بلیط هواپیما به اهواز را رزرو کنید. سفری کوتاه و امن تا هر چه سریع‌تر به مقصد برسید و به تماشای زیبایی‌های شهر بپردازید.