تا به حال به کوهستان زیبای دنا سفر کرده‌اید؟ سفر با تور دنا سی سخت ترکیبی هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی از کوهنوردی، طبیعت‌گردی، دیدن از یکی از بکرترین مناطق طبیعی ایران و بازدید از روستاهایی فوق‌العاده با مردمانی مهمان‌نواز است. روزهایی به‌یاد‌ماندنی در دل طبیعتی سبز، با‌شکوه و بی‌کران را در سفر به دنای سرفراز تجربه خواهید کرد. با سفرزون همراه باشید:

تور دنا و سی سخت | ۲۹ مرداد الی ۱ شهریور ۹۸ | ۳/۵ روزه

تاریخ برگزاری: 29 مرداد الی 1 شهریور ۹۸

ظرفیت: ۳۰ نفر

قیمت استثانی، تمام وعده‌های غذایی به عهده سفرزون است

جاذبه‌ها: منطقه حفاظت شده دنا، رشته کوه‌های دنا، دورنمای قله قاش مستان، پیاده‌روی در تنگه تامرادی، پارک جنگلی یاسوج، دریاچه کوه گل، چشمه میشی، چشمه نمک نول، پل پاتاوه، غار ده‌شیخ.

تور دنا و سی سخت | ۱۸ الی ۲۱ مرداد ۹۸ | ۳/۵ روزه

تاریخ برگزاری: 18 مرداد الی 21 مرداد ۹۸

ظرفیت: ۳۰ نفر

قیمت استثانی، تمام وعده‌های غذایی به عهده سفرزون است

جاذبه‌ها: منطقه حفاظت شده دنا، رشته کوه‌های دنا، دورنمای قله قاش مستان، پیاده‌روی در تنگه تامرادی، پارک جنگلی یاسوج، دریاچه کوه گل، چشمه میشی، چشمه نمک نول، پل پاتاوه، غار ده‌شیخ.

دنا و سی سخت کجا هستند؟

رشته کوه‌های دنا، چند تا از بلدترین قله‌های ایران را در دل خود جای داده است. مرتفع‌ترین گردنه ایران، زیاترین آبشارها، دلرباترین دریاچه‌ها و چند تا از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی و جانوری جهان در رشته کوه دنا در دل زاگرس بزرگ جای گرفته است. در تور دنا سی سخت چند تا از جذاب‌ترین و زیباتربن جاذبه‌های گردشگری این منطقه را تماشا خواهید کرد:
سی سخت در دل پارک ملی دنا در ۳۰ کیلومتری یاسوج قرار گرفته است. در تور دنا سی سخت از دیدنی‌های مسحورکننده اطراف سی سخت و دامنه‌های دنا دیدن می‌کنید. چشمه میشی یکی از این جاذبه‌هاست. از جاده کوهستانی گردنه بیژن در کنار مسیری رودخانه‌ای که از چشمه میشی سرچشمه می‌گیرد به سمت چشمه می‌روید و می‌توانید از دستفروش‌ها گیاهان کوهی بخرید یا در رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های کنار جاده غذا بخورید. آبشار و دریاچه کوه گل هم با مسیر فوق‌العاده‌اش هوش از سرتان می‌برد. در مسیر دریاچه و آبشار باید کمی پیاده‌روی و کوهپیمایی کنید. آبشار با نمای بی‌نظیرش و دریاچه‌ای که در میان کوه‌ها، در دل دریایی از گل‌های رنگارنگ کوهی خانه دارد لذت سفر به دنا و سی سخت را چند برابر می‌کند.

برنامه‌های تورهای ترکیبی دنا سی سخت

اطراف سی سخت پر است از باغ‌های سیب، گردو و انگور که از آب رودخانه چشمه میشی سیراب می‌شوند و قدم زدن در این کوچه‌باغ‌ها دنیایی بهشتی را برایتان تداعی خواهد کرد. دیدن از روستای خفر و مارگون هم بخشی از سفر اکثر تورهای دنا و سی سخت است. روستای مارگون با آبشار بلند و دیدنی‌اش در دل تنگه مارگون که درختان جنگلی احاطه‌اش کرده‌اند یکی دیگر از زیباترین دیدنی‌های منطقه است. روستای خفر هم با خانه‌های زیبای روستایی، مردم مهربان و مهمان‌نواز، طبیعت کوهپایه‌ای و آبشار زیبایش حسابی حالتان را جا می‌آورد. برنامه‌های تور دنا سی سخت بسیار متنوع است چرا که دیدنی‌های این منطقه بسیار زیاد و زیباست. کوهنوردی، پیاده‌روی در دل جنگل‌های بلوط، اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنتی و رویایی و… همه می‌تواند بخشی از برنامه‌های این تور ترکیبی باشد.

بهترین زمان سفر

منطقه دنا بسیار خوش آب و هواست. بهار‌ها و تابستان‌ها بهترین زمان سفر به این منطقه ییلاقی است. زمستان‌های دنا بسیار سرد و برفی می شود و ممکن است گردش را کمی سخت کند.

نکاتی درباره سفر با تور دنا سی سخت

سفر با این تور چند روزه، ترکیبی است از طبیعت‌گردی، کوهنوردی و دیدن از جاذبه‌های طبیعی متنوع. پیاده‌روی در جنگل، کنار آبشار و دریاچه و در دل کوه‌ها را در پیش خواهید داشت پس آمادگی لازم را داشته باشید.
لباس مناسب، یک دست لباس اضافی، کفش مناسب، کوله‌ای سبک، عینک و کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید. اگر قرار است شب را در طبیعت استراحت کنید کیسه خواب و زیرانداز شخصی فراموشتان نشود. از دیگر وسایل ضروری، کارت شناسایی و داروهای شخصی است.
دوربین عکاسی‌تان را جا نگذارید. قرار است در این سفر شاهکارهایی از طبیعت ببینید که فکرش را هم نمی‌کردید.
منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید بسیار بکر و مهم است. یکی از ذخایر زیست‌کره که نباید کوچکترین آسیبی از سمت ما به گونه‌های گیاهی و جانوری‌اش وارد شود. هر قدمی که در این طبیعت برمی‌دارید احتیاط کنید. بردن یک کیسه زباله و جمع‌آوری زباله‌های خود و سایر افرادی که ممکن است اهمیتی به طبیعت ندهند، می‌تواند یک راهکار بسیار عالی برای حفظ این سرمایه جهانی باشد.