اگر حتی یک بار از اتوبان خرازی تهران عبور کرده باشید، قطعا مجموعه‌ای بسیار عظیم‌الجثه و غول‌آسا توجه شما را به خود جلب کرده است. این مجموعه بزرگ، چیزی جز ایران مال تهران، بزرگ‌ترین مجتمع تجاری خاورمیانه و پنجمین مجتمع تجاری بزرگ دنیا نیست. واقعا بی‌انصافی است که ایران مال تهران را تنها یک مجتمع تجاری بدانید. زیرا در این مجموعه بسیار بزرگ، بخش‌های فرهنگی، مذهبی، تفریحی و خدماتی مختلفی وجود دارند که بر ارزش ایران مال می‌افزایند. پس با سفرزون همراه باشید تا بیشتر با این مجتمع غول آسا آشنا شوید.

saadatrent

ایران مال تهران کجاست؟

ایران مال تهران
ایران مال تهران

ایران مال تهران در غرب پایتخت و در منطقه ۲۲ شهرداری واقع شده. این بازار بزرگ در دو فاز مختلف ساخته شده که فاز اول آن در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیده است. مسئولین مربوط به ساخت پروژه ایران مال تهران امیدوار هستند تا احداث فاز دوم این پروژه عظیم نیز تا پایان سال ۱۳۹۹ به پایان برسد. جالب است بدانید که فاز اول این پروژه، در مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع و فاز دوم آن در مساحتی بالغ بر ۵۵۰ هزار متر مربع ساخته شده است. ایران مال در نزدیکی دریاچه شهدای خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر قرار گرفته و دسترسی به آن برای ساکنین غرب پایتخت بسیار ساده خواهد بود.

مالک اصلی ایران مال تهران کیست و چرا اقدام به ساخت چنین مجتمع بزرگی کرده است؟

با دیدن عظمت ایران مال، قطعا اولین پرسشی که در ذهن شما ایجاد می‌شود، آن است که چه کسی این پروژه عظیم را ساخته؟ بی شک ساخت چنین مجتمع بزرگ و عظیم‌الجثه‌ای با سرمایه‌گذاری فردی امکان پذیر نیست. در حقیقت بانک آینده را باید سرمایه گذار اصلی پروژه ایران مال بدانید. پیمانکار اصلی پروژه ایران مال، آقای علی انصاری، موسس بازار فرش و بازار موبایل ایران هستند. اما واقعا چرا بانک آینده که یک سرمایه‌گذار خصوصی محسوب می‌شود، حاضر شده چنین سرمایه گذاری بزرگی را انجام دهد؟

در حقیقت آقای رسول اف، مدیریت بانک آینده بر این باور هستند که در وضعیت بد و رکود اقتصادی، بانک‌های خصوصی باید وارد بازار شده و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را انجام دهند. بانک آینده نیز به همین خاطر دست به کار شده و تلاشی کرده تا چرخ این اقتصاد راکد را به حرکت در بیاورد. اما از طرف دیگر آقای رسول اف بر این باور هستند که چرا باید بزرگ‌ترین مراکز تجاری و فرهنگی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و مخصوص شیخ‌نشین‌ها باشند و ایرانیان از این مراکز بی بهره بمانند؟ به همین خاطر ایشان اقدام به ساخت یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری دنیا در دل پایتخت ایران کرده‌اند تا بتوانند خدماتی درخورد مردم ایران را به آنها ارائه دهند.

معماری ایران مال تهران ، نمونه‌ای منحصر به فرد در نوع خود

معماری ایران مال تهران
معماری ایران مال تهران

اگر از بیرون به ایران مال نگاه کنیم، شاهد یک بنای بزرگ از جنس شیشه و سنگ خواهیم بود. با دیدن این مجتمع احساس می‌کنید که خارج از ایران حضور دارید و قرار است وارد یکی از پاساژهای بسیار بزرگ، لوکس و مدرن اروپایی شوید. اما این تنها پوسته بیرونی ایران مال است. ایران مال به صورت لایه لایه طراحی شده و طراحی هر بخش را به صورت کاملا مجزا انجام داده‌اند. اگر کمی در این مجتمع تجاری عظیم قدم بزنید، با انواع مختلف سبک‌های معماری رو به رو خواهید شد. اساسا یکی از وجه‌ تمایزهای ایران مال نسبت به سایر مجتمع‌های تجاری، دقیقا در تنوع سبک‌های معماری آن است.

در بخش‌هایی از ایران مال همانند مسجد جامع، طراحی ایرانی-اسلامی به خوبی دیده می‌شود. علاوه بر آن اگر به بخش تیمچه حاج علی اکبر بروید، با گچ‌کاری‌های سنتی ایرانی رو به رو خواهید شد. همچنین، سایر بخش‌های تجاری ایران مال، ظاهری کاملا لوکس، مدرن و امروزی دارند. پس معماری ایران مال از سه بخش مختلف اسلامی، ایرانی و بین المللی تشکیل شده.

جاهای دیدنی ایران مال تهران

همانطور که اشاره شد، ایران مال تنها یک مجتمع تجاری عظیم نیست. بلکه در دل خود بخش‌های تفریحی، فرهنگی، هنری و رفاهی مختلفی را جای داده که هر یک می‌توانند یک جاذبه بسیار منحصر به فرد محسوب شوند. پس باید ایران مال را جزء مهم‌ترین مراکز دیدنی تهران به شمار آورد و به تفکیک در مورد جاهای دیدنی آن صحبت کرد.

باغ ایرانی

 

باغ ایرانی ایران مال تهران
باغ ایرانی ایران مال تهران

 

باغ ایرانی یکی از جاذبه‌های دیدنی ایران مال محسوب می‌شود که در همین مدت کوتاه، طرفداران زیادی را جذب خود کرده. اگر به باغ و بوستان علاقه‌مند هستید، باید حتما سری به این باغ بزنید. باغ ایرانی از دو بخش باغ ماهان و باغ دیدار تشکیل شده. البته در فاز اول، تنها باغ دیدار افتتاح شده و امیدواریم که تا سال ۱۳۹۹، شاهد افتتاح باغ ماهان نیز باشیم.

باغ دیدار در ایران مال تهران

باغ دیدار
باغ دیدار

باغ دیدار در طبقه دوم ایران مال قرار دارد. زمانی که در بازار سنتی ایران مال قدم می‌زنید، ناگهان به باغی بسیار زیبا، دلباز و دیدنی می‌رسید. این باغ دارای سقف شیشه‌ای است و حدود ۱۴ متر ارتفاع دارد. در این باغ حتی آبشاری زیبا نیز تعبیه شده تا روحیه بازدیدکنندگان را به صورت کلی دگرگون کند. همچنین کافه‌ای مجهز در این باغ تعبیه شده تا لذت نوشیدن جرعه‌ای قهوه‌ی ترک در این فضای دلپذیر را از دست ندهید.

بازار سنتی یا همان تیمچه حاج علی اکبر

بازار سنتی یا تیمچه حاج علی اکبر در ایران مال
بازار سنتی

بازار سنتی ایران مال تهران یا همان تیمچه حاج علی اکبر، دقیقا همان جایی است که معماری ایرانی به بهترین شکل ممکن معرفی می‌شود. دیوار‌های سفید، گچکاری‌های هنرمندانه، طاق‌های قوسی شکل و ترکیب رنگ‌های سفید، آبی و قرمز که همگی ما را به یاد آثار باستانی دوره قاجار می‌اندازند. همه چیز زیبا، آرام و چشم نواز است. لوسترهای بسیار بزرگ، لوکس و مجللی از سقف آویزان هستند و به فضا حالت مجلل و شاهانه‌ای بخشیده‌اند. علاوه بر آنها، لوسترهای ایستاده زیبایی در کناره‌های بازارچه به چشم می‌خورند که انگار قدمت آنها به دوران قاجار باز می‌گردد. شما از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید از این بازارچه زیبا دیدن فرمایید. همچنین باید بدانید که بازارچه سنتی شامل بخش‌های مختلفی است که به تفکیک آنها را معرفی خواهیم کرد:

تالار آیینه

تالار آیینه | ایران مال تهران
تالار آیینه

تالار آیینه یکی از بخش‌های دیدنی بازارچه سنتی محسوب می‌شود که مخصوص پذیرایی از مهمانان ویژه است. طراحی داخلی این تالار با الگوبرداری از مجلس شورای ملی انجام شده و برای ساخت آن از حدود ۳۸ میلیون تکه آینه استفاده کرده‌اند.

شربت خانه

شربت خانه | ایران مال تهران
شربت خانه

در دوران قاجار، خبری از کافه و کافی شاپ نبوده. مردم برای صرف نوشیدنی‌های مختلف، عازم شربت خانه‌ها می‌شدند. بنا بر طراحی سنتی تیمچه حاج علی اکبر، یک شربت خانه به جای کافی شاپ در مرکز بازار قرار گرفته. در این شربت خانه انواع چای و شربت به قیمت بسیار مناسب سرو می‌شود. دکوراسیون داخلی این شربت خانه شبیه به یک رستوران اعیانی در دوران قاجار است. با ورود به این بخش بازارچه، مات و مبهوت تزئینات داخلی، لوستر‌های بزرگ، آیینه کاری‌های هنرمندانه و گچبری‌های سنتی خواهید شد.

سرای فیروزه در ایران مال تهران

سرای فیروزه یا همان گالری فیروزه، همانند یک موزه بسیار زیبا است که در آن آثار فیروزه به فروش می‌رسند و خرید از این گالری برای عموم آزاد است. در این بخش از ایران مال تهران می‌توانید انواع اجناس آنتیک مثل خاتم کاری، تابلو فرش، قلم زنی، مینا کاری، سفال همدان، فیروزه کاری و فنجان‌هایی با طرح شاه عباس را پیدا کنید.

سرای ابریشم

سرای ابریشم | ایران مال تهران
سرای ابریشم

همانطور که انتظار می‌رود، در این بخش می‌توانید البسه دست بافت که عموما از ابریشم بافته شده‌اند را بیابید. البته باید بدانید که اکثر لباس‌های موجود در این بخش زنانه هستند و قیمت بسیار بسیار بالایی دارند. برخی از مانتوهای ابریشم تا حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند. پس در انتخاب آنها دقت کنید!

سرای عقیق

سرای عقیق ایران مال
سرای عقیق

اگر به اجناس عتیقه، آنتیک و منحصر به فرد علاقه مند هستید، حتما باید سری به سرای عقیق بزنید. در سرای عقیق می‌توانید مبلمان، میز و اشیاء تزئینی بسیار زیبای اروپایی را پیدا کنید. این اجناس بسیار گران قیمت هستند. در سرای عقیق خرید برای عموم مردم آزاد است.

سرای زمرد

سرای زمرد
سرای زمرد

در سرای زمرد ایران مال تهران می‌توانید شاهد برترین و زیباترین فرش‌های دست بافت ایران باشید که نمادی از هنر ایرانیان هستند. در این بخش ایران مال نباید به دنبال خرید باشید. زیرا برخی از این فرش‌های نفیس، میلیارد‌ها تومان قیمت دارند! سرای زمرد بیشتر شبیه به یک موزه فرش‌های نفیس ایرانی است. همچنین گروهی هنرمند مشغول بافت فرشی ارزنده در سرای زمرد هستند و شما می‌توانید از نزدیک شاهد بافت این فرش باشید.

سوغات سرای ایران

سوغات سرای ایرانی که در نزدیکی تالار آیینه واقع شده، یک فروشگاه مخصوص سوغات‌ ایرانی است. در این فروشگاه شما می‌توانید انواع آجیل، خشکبار و شیرینی اصیل ایرانی را تهیه کنید. این بخش بیشتر برای گردشگران خارجی جذابیت دارد و آنها را با فرهنگ ایران و ایرانی آشنا می‌کند.

نمایشگاه آثار هنری در ایران مال تهران

نمایشگاه آثار هنری در ایران مال
نمایشگاه آثار هنری

نمایشگاه آثار هنری ایران مال تهران در نزدیکی هتل بین المللی آن قرار گرفته. در این نمایشگاه مدرن، می‌توانید شاهد حضور آثار هنرمندان مختلف داخلی باشید. همچنین امکان خرید آثار هنری و ارسال آن برای خریداران نیز فراهم شده.

ایوان اشراق یا همان ایوان کریستال

ایوان اشراق یا همان ایوان کریستال
ایوان کریستال

ایوان اشراق یا همان ایوان کریستال ایران مال، یکی از سالن‌های بزرگ تجاری آن محسوب می‌شود که دارای سقفی تمام شیشه‌ای به رنگ زرد است. در این سالن برندهای معروف و محبوبی مشغول به کار هستند و می‌توانید در یک فضای رویایی و زیبا خرید خود را انجام دهید.

نمایشگاه تخصصی خودرو

نمایشگاه تخصصی خودرو
نمایشگاه تخصصی خودرو

اگر به خودروهای کلاسیک و قدیمی دنیا علاقه‌مند هستید، حتما باید به سراغ نمایشگاه تخصصی خودرو ایران مال تهران بروید. دکوراسیون داخلی این نمایشگاه بر خلاف تصور، کاملا مدرن، شیک و امروزی است. همچنین امکان برگزاری حراج خودروهای کلاسیک نیز در این سالن وجود دارد.

هتل ایران مال تهران

هتل ایران مال تهران
هتل ایران مال تهران

هتل ایران مال یک هتل پنج ستاره بین المللی است که در مجموعه ایران مال تهران قرار گرفته. نزدیکی این هتل به فرودگاه امام و همچنین فرودگاه مهرآباد باعث شده تا بسیاری از مسافران اقامت در این هتل را ترجیح دهند. هتل ایران مال در ۱۸ طبقه ساخته شده و دارای ۳۵۹ اتاق مختلف است.

هایپراستار ایران مال

هایپراستار ایران مال
هایپراستار ایران مال

جالب است بدانید که بزرگ‌ترین شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف هایپر استار، در ایران مال تهران قرار گرفته. این فروشگاه با مساحت ۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع، فضای بسیار زیادی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. به همین دلیل تنوع محصولات هایپر استار ایران مال بسیار زیاد است. همچنین می‌توانید به صورت رایگان از پارکینگ آن با ظرفیت هفت هزار خودرو استفاده کنید.

سینما ایران مال

همانطور که بارها اشاره کردیم، ایران مال تهران یک مجموعه تجاری – فرهنگی محسوب می‌شود. به همین دلیل ۱۸ درصد از فضای ایران مال، به پردیس سینمایی آن اختصاص داده شده. با وجود حدود ۱۰ سالن مختلف سینما، شما می‌توانید حق انتخاب زیادی داشته باشید. در این پردیس سینمایی از به روزترین تکنولوژی اروپایی استفاده شده و می‌توانید با تمام وجود از دیدن فیلم‌های روز ایران و جهان لذت ببرید.

نمایشگاه ایران مال تهران

جالب است بدانید که ایران مال حدود ۴۵ هزار متر مربع از فضای خود را به محل برگزاری انواع نمایشگاه‌ها اختصاص داده است. نمایشگاه ایران مال دارای پنج طبقه مجزا است و می‌توانید برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از آن استفاده کنید.

رستوران و کافه های ایران مال

رستوران های ایران مال
رستوران های ایران مال

طبقه اول و سوم ایران مال تهران به فودکورت آن اختصاص داده شده است. در این دو طبقه تنوع زیادی از رستوران‌ها و کافه‌های مختلف به چشم می‌خورد. پس اگر پس از خرید و تفریحی جانانه به دنبال فضایی آرام برای میل کردن غذا و رفع خستگی می‌گردید، به فودکورت ایران مال مراجعه کنید.

رستوران قریشی در ایران مال تهران

رستوران قریشی که یکی از معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای تهران محسوب می‌شود، در طبقه سوم ایران مال نیز شعبه داشته و به مشتریان همیشگی خود بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. رستوران قریشی در منوی خود تنها غذاهای ایرانی را دارد. بر خلاف بعضی از شعب رستوران قریشی، امکان میل کردن غذا در سالن فودکورت نیز برای عموم مردم وجود دارد.

آدرس رستوران قریشی: اتوبان همت غرب، اتوبان خرازی، مجتمع ایران مال ، طبقه سوم (غرب G۳)،  فودکورت سینما

ساعت کار رستوران: ۱۰-۲۳

رستوران ساج

اگر به دنبال غذاهای سنتی ایرانی نیستید و ترجیح می‌دهید کمی تنوع را تجربه کنید، بهتر است در همان طبقه سوم فودکورت ایران مال به سراغ رستوران ساج بروید. در منوی رستوران ساج انواع غذاهای دریایی به چشم می‌خورد. امکان میل کردن غذا در محیط فودکورت وجود دارد و می‌توانید کنار خانواده یک غذای شاهانه میل کنید.

آدرس رستوران ساج: اتوبان همت غرب، اتوبان خرازی، مجتمع ایران مال ، طبقه سوم (غرب G۳)،  فودکورت سینما

ساعت کار رستوران: ۱۰-۲۳

کافه لانژ سینما

کافه لانژ به جرات یکی از بهترین کافه‌های تهران محسوب می‌شود که خوشبختانه در ایران مال نیز شعبه دارد. مزیت اصلی این کافه در موقعیت قرارگیری آن است. شما می‌توانید در طبقه سوم و در حین انتظار برای شروع فیلم مورد نظر خود، وارد این کافه شده و طعم قهوه‌های ترک آن را به همراه کیک‌های شکلاتی بچشید.

آدرس کافه لانژ سینما: اتوبان همت غرب، اتوبان خرازی، مجتمع ایران مال ، طبقه سوم (غرب G۳)،  فودکورت سینما

ساعت کار کافه: ۱۰-۲۳

دریاچه و آبنمای موزیکال

دریاچه و آبنمای موزیکال

جالب است بدانید که به تازگی دریاچه و آبنمای موزیکال ایران مال تهران نیز در بخش جنوبی آن افتتاح شده. این آبنما به جرات یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین آبنماهای جهان است و گردشگران زیادی تنها برای دیدن آن به ایران مال مراجعه می‌کنند. شب‌ها نورپردازی این آبنما، بسیار دیدنی است.

 

باغ کتاب ایران مال

باغ کتاب ایران مال
باغ کتاب ایران مال

یکی از معروف‌ترین بخش‌های مجموعه، کتابخانه ایران مال است. معماری این کتابخانه از کتابخانه موجود در دانشگاه آکسفورد انگلستان الهام گرفته است. کتابخانه ایران مال درحال‌ حاضر دارای حدودا ۵۰ هزار جلد کتاب بوده و قرار است که تا ۷۰ هزار جلد افزایش داده شود. استفاده از این کتابخانه فعلاً برای عموم آزاد است و به راحتی می‌توانید هر کتابی که می‌خواهید را برداشته و مطالعه کنید، اما حق بردنِ کتاب به بیرون از کتابخانه را ندارید. در آینده قرار است که در ورودی کتابخانه گیت نصب شود و در این صورت، برای استفاده از کتابخانه به عضویت نیاز خواهید داشت. برخی از کتاب‌ها در طبقات بالای کمدها هستند و دستتان نمی‌رسد. اما می‌توانید از کتابدارهای موجود در کتابخانه بخواهید تا آن ها را برای شما پایین بیاورند.

 

کتابخانه در کل سه طبقه است که طبقه اول کتابخانه عمومی، طبقه دوم آرشیو مجلات، و طبقه سوم هم بخش عمومی است، اما از این سه طبقه، فقط طبقه اول افتتاح شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است. کتاب‌هایی که در باغ کتاب ایران مال هستند زمینه‌های تاریخ، ادبیات، آیین و مذهب، هنر، روانشناسی و… را پوشش می‌دهند و در بعضی بخش‌ها، کتاب کودکان هم وجود دارد. البته از آنجایی که این کتابخانه تازه افتتاح شده است، هنوز فهرست‌بندی آن به صورت کامل انجام نشده و تقریبا بیش از نیمی از کتاب‌ها به صورت پراکنده در قفسه‌های گذاشته شده‌اند. همچنین کتاب‌های عتیقه چاپ مسکو که به زبان لاتین نوشته شده‌اند هم در کتابخانه ایران مال وجود دارند و می‌توانید از کتابدارها بخواهید تا آن‌ها را به شما نشان بدهند.

 

تا به امروز، چندین برنامه فرهنگی (مانند سازنوازی) در این کتابخانه برگزار شده و قرار است که در روزهای آتی، با افتتاح سایر بخش‌های کتابخانه، کمیت و کیفیت این رویدادهای فرهنگی بیشتر شود. در سرتاسر کتابخانه، قفسه‌های چوبی بلند و زیبا وجود دارند و میز و صندلی‌های راحتی برای مطالعه کتاب‌ها گذاشته شده‌اند. در کف کتابخانه، یک فرش ۳۵۰ متری زیبا پهن شده که دست‌باف است و از کاشان آورده شده است. در ضمن قرار است که علاوه بر کتابخانه عمومی، بخش جدیدی برای فروش کتاب نیز افتتاح شود. دو آسانسور آماده به کار هم در کتابخانه است. ساعات کاری کتابخانه ایران مال بصورت زیر است:

 

شنبه تا پنجشنبه: ۸ صبح تا ۱۲ شب

جمعه: ۹ صبح تا ۱۱ شب

 

مسجد ایران مال

مسجد ایران مال
مسجد ایران مال

یکی از اولین جاهای دیدنی ایران مال در طبقه اول، مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) است. این مسجد دارای دو ورودی اصلی و مجزا برای آقایان و بانوان است. زمانی که وارد مسجد می‌شوید، شاهکار معماری اسلامی استفاده شده، در نقطه به نقطه این محل توجه شما را جلب خواهد کرد. بهتر است بدانید که طرح معماری مسجد حضرت محمد رسول‌الله (ص) الهام گرفته از معماری استفاده شده در مسجد النبی است. در همان ابتدا، یک مجسمه بزرگ ساخته شده از مرمر در وسط قرار دارد که به شکل یک فنجان طراحی شده و دقیقا بالای آن، یک لوستر بسیار بزرگ و زیبا وجود دارد و نورپردازی بسیار زیبایی برای ثبت یک خاطره با عکس دارد.

 

وارد مسجد که می‌شوید، در ابتدا یک فرش یک تکه ۸۰۰ متری دست‌باف خواهید دید، یکی از بزرگ‌ترین فرش‌های یک‌تکه جهان. چیزی که این منظره را جالب‌تر می‌کند، رنگ‌های سفید و فیروزه‌ای استفاده شده است که به نوعی سقف و فرش را به هم وصل می‌کند. در صحن مسجد ایران مال، یک پیشخوان صندوق امانات وجود دارد که مسئول اشیای گمشده کل ایران مال است و اگر احیاناً چیزی گم کردید، حتماً اول از همه به مسئول امانات اطلاع بدهید. همچنین کفشداری مسجد هم با کمدهای چوبی ساخته شده، اما هنوز قابل استفاده نیست. در سراسر ایران مال، چندین ویلچر هم گذاشته شده است. برای استفاده از این ویلچرها باید کارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشید. یکی از این ویلچرها هم در همان صحن مسجد (کنار صندوق امانات) موجود است.

 

 

 

تالار الماس

تالار الماس ایران مال
تالار الماس ایران مال

تالار الماس ایران مال به تالار مد و طراحی و مد و پوشاک اسلامی اختصاص داده شده است.هدف از نامگذاری این تالار با نام الماس، ایجاد این حس در مخاطب است که این قسمت، بخش خاص و ویژه ای است و فضایی برای درخشش است. در طراحی داخلی این تالار، از درخشش، طرح و زاویای الماس گونه بهره گرفته شده است.

مجموعه ای ورزشی ایران مال

مجموعه ای ورزشی ایران مال
مجموعه ای ورزشی ایران مال

ایران مال یکی از مدرن ترین مجموعه های ورزشی تهران را در خود جای داده است و استادیوم ورزشی در واقع مهم ترین بخش مجموعه ورزشی ایران مال به شمار می آید، این استادیوم شامل سالن های ورزشی مختلفی نظیر سالن کشتی، سالن تنیس، سالن والیبال، سالن فوتسال، سالن های ویژه جانبازان و معلولین می باشد و می توان گفت که پاسخگوی نیاز های اغلب ورزشکاران و علاقمندان به ورزش است.

جالب است بدانید که این استادیوم ورزشی کاملاً مطابق با استاندارد های روز دنیا ساخته شده و به مدرن ترین فناوری های ورزشی مجهز می باشد، در این مجموعه بخش های متعددی وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از زمین های تمرین، ساختمان پستیبانی، کافه، باشگاه بدنسازی، اتاق ماساژ، مرکز پزشکی و غیره. لازم به ذکر است که در استادیوم ورزشی ایران مال، چندین سالن وی آی پی نیز وجود دارد که گردشگران تور تهران می توانند در صورت تمایل از آن ها استفاده کنند.

زمین بازی اسکواش

ایران مال تلاش دارد تا در همه جهات متمایز باشد. به همین خاطر یک مجموعه ورزشی کاملا منحصر به فرد نیز در دل خود جای داده. زمین بازی اسکواش ایران مال تهران دارای چهار کورت تمام شیشه‌ای بسیار زیبا است. جالب است بدانید که در مواقع بازی بانوان، یک پرده خودکار، دید را به داخل از بین می‌برد.

پیست اسکی

پیست اسکی
پیست اسکی

واقعا با وجود امکانات فرهنگی ورزشی مختلف، ایران مال لایق مقام برترین مجتمع تجاری ایران و شاید جهان است. ایران مال حدود چهار هزار متر مربع از مساحت خود را به پیست اسکی روی یخ اختصاص داده. این پیست کاملا حرفه‌ای است و می‌توانید روی آن انواع ورزش‌های زمستانی را انجام دهید. اگر به چنین ورزش‌هایی علاقه‌مند هستید، می‌توانید حتی در کلاس‌های آموزشی آن نیز شرکت کنید.

بولینگ ایران مال

بولینگ ایران مال که طرفداران بسیاری دارد، از جذاب‌ترین بخش‌های این مرکز تجاری و تفریحی به شمار می‌رود. این مکان با طراحی مدرن و بی‌نظیر ایجاد شده و در بخش بام بازار بزرگ ایران قرار دارد.

بولینگ ایران مال ۱۶ خط بازی دارد و که چشم‌انداز منحصربه‌فرد آن رو به دریاچه چیتگر، هر کسی را به خودش جذب می‌کند. محیط بولینگ جذاب ایران مال خانوادگی است و  لحظات بسیار جذابی را برایتان رقم می‌زند.

ایران مال
بولینگ ایران مال

استادیوم چند منظوره

استادیوم چند منظوره ایران مال در محدوده باغ ارم این مجتمع قرار دارد. ظرفیت این استادیوم در حدود ۱۳۰۰ نفر است که امکان تماشای هر نوع بازی توپی، تنیس، کشتی، ورزش‌های رزمی و … را فراهم می‌کند. در نزدیکی این مجموعه می‌توانید فروشگاه تجهیزات ورزشی و راکتی و آمادگی جسمانی را ببینید و آنچه را که نیاز دارید به راحتی از آنجا تهیه کنید. ویژگی مهم استادیوم چند منظوره ایران مال امکانات مناسب برای استفاده راحت معلولان است.

اگر از مجموعه جذاب ایران مال دیدن می‌کنید، حتما یک بار به این استادیوم بروید.

ایرن مال
استادیوم چند مظوره

شهربازی ایران مال

ایران مال جزو آن دسته از مراکز دیدنی و تفریحی تهران است که همه اعضای یک خانواده از بودن در آنجا لذت می‌برند. شهربازی ایران مال مکانی است که می‌توانید از هیجان‌انگیزترین تجربه‌ها در آن لذت ببرید. ترن هوایی در فضای بسته، پیست قایق‌های ضربه‌ای، فضای بازی لیزری، سالن نمایش کودکان و … از جذاب‌ترین وسایل بازی در شهربازی این مجموعه هستند.

ایران مال
شهربازی ایران مال

اطلاعات بازدید از ایران مال تهران

آدرس ایران مال : تهران، اتوبان خرازی (غرب به شرق)، بعد از خروجی دریاچه چیتگر، ایران مال

شماره تماس: ۰۲۱۲۹۲۹

ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۲۴ نیمه شب

هزینه بازدید: رایگان

مسیر دسترسی به ایران مال:

شما می‌توانید از دو طریق مختلف خودتان را به ایران مال برسانید.

  • مسیر اتوبان خرازی

اگر از شرق حرکت می‌کنید، می‌توانید با ادامه دادن مسیر اتوبان همت غرب خودتان را به اتوبان خرازی برسانید. سپس بعد از خروجی دریاچه چیتگر یا همان بلوار صمیعی، از خروجی طبیعت خارج شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد ایران مال تهران شوید. اما اگر از غرب تهران حرکت می‌کنید، مسیر خرازی را ادامه دهید و پیش از دریاچه چیتگر، با توجه به تابلوهای راهنما وارد ایران مال شوید.

  • مسیر اتوبان تهران = کرج

زمانی که از کرج به سمت تهران بیایید، بعد از خروجی پارک جنگلی چیتگر، باید وارد خروجی اول شوید. مسیر را مستقیم ادامه دهید تا به ایران مال برسید.

پارکینگ های ایران مال

ایران مال دارای پارکینگ‌های بسیار بزرگ با ظرفیت کلی حدود ۲۰ هزار خودرو است. شما به ازای هر ساعت توقف، باید هشت هزار تومان پرداخت کنید. اگر در ایام آخر هفته به ایران مال بیایید، ممکن است در صف‌های طولانی پارکینگ کمی معطل شوید.

نرخ تاکسی و مسیر مترو

نرخ تاکسی بر اساس مبدا شما کاملا تفاوت دارد:

مبداء دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) : ۱۰ هزار تومان

انواع نرخ تاکسی
مبداء اطراف ایران مال: ۱۰ هزار تومان

مبداء شرق تهران: ۴۰ هزار تومان

مبداء غرب تهران: ۲۰ الی ۲۵ هزار تومان

مبداء جنوب تهران: حدود ۳۰ هزار تومان

مبداء مرکز تهران:  حدود ۲۵ هزار تومان

مبداء شمال تهران: ۳۰ الی ۳۵ هزار تومان

مبداء کرج: ۳۵ الی ۴۰ هزار تومان

نزدیک‌ترین مترو به ایران مال تهران، ایستگاه چیتگر است. بعد از خروج از مترو باید تاکسی گرفته و خودتان را به ایران مال برسانید.

خب سفرزونی عزیز، نظر شما در مورد این قطب گردشگری چیست؟ به نظر شما چقدر طول می‌کشد تا اکثر ساکنین پایتخت، ایران مال را برای تفریحات خود انتخاب کنند؟ اصلا به نظر شما چرا این مجموعه در غربی‌ترین نقطه تهران بنا شده؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.