در شهر‌های مدرن دنیا، پاساژ‌‌ها دیگر فقط مکانی برای خرید و تجارت نیستند؛ بلکه به مجموعه‌هایی چند‌منظوره و جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند. در پایتخت‌ها و شهر‌های شلوغ دنیا، که مردم وقت کمتری برای سفر دارند، یکی از تفریحات مردم سر زدن به مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری است. آن‌ها می‌توانند علاوه بر خرید یا تماشای اجناس جدید، محض سرگرمی به سینما بروند، در فود‌کورت‌ها غذایی بخورند و حتی کودکان خود را به شهربازی‌های مدرن ببرند. مرکز خرید کوروش تهران، یکی از پاساژ‌های معروف و پر‌بازدید ایران است که عمد‌ه‌ی امکانات یک مرکز خرید چند‌منظوره را در خود جای داده است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد پاساژ کوروش تهران حرف بزنیم. پس سفرزون را همراهی کنید.

saadatrent

 

مرکز خرید کوروش، مجتمعی بزرگ و پر زرق و‌‌برق در غرب تهران است که در سال‌های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده. بعد از صرف پنج سال برای ساخت این مجتمع عظیم، کوروش در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. پاساژ کوروش در ۱۸ طبقه احداث شده است که ۹ طبقه از آن در زیر زمین قرار دارد. هریک از طبقات کاربری مشخصی دارند. طبقات همکف و اول، بیشتر به واحد‌های تجاری اختصاص یافته، طبقات میانی، به سینما و شهربازی و سرگرمی و طبقات بالایی هم مخصوص فودکورت است. ۷ طبقه از طبقات زیرزمین هم به پارکینگ اختصاص دارد. در ادامه با جزئیات بیشتری،‌ مرکز خرید کوروش را معرفی می‌کنیم.

 

واحدهای تجاری پاساژ کوروش تهران

کوروش مال

بیش از ۱۵ هزار متر مربع از مساحت پاساژ کوروش، به حدوداً ۵۰۰ واحد‌ تجاری اختصاص یافته است. این واحد‌ها در طبقات زیادی از طبقه‌ی منفی دو گرفته تا طبقه‌ی پنج، در سراسر پاساژ پخش و پراکنده شده‌اند و کالا‌ها و اجناس متنوعی عرضه می‌کنند. در این واحدهای تجاری محصولات متنوعی مثل پوشاک، لوازم خانگی، اسباب‌بازی، سیسمونی نوزاد، عطر و ادکلن، لوازم آرایش، تجهیزات ورزشی، شکلات و شیرینی و لوازم آشپزخانه به فروش می‌رسد. از بخش‌های قابل توجه تجاری در این پاساژ می‌توان به بورس طلا و بورس موبایل اشاره کرد. نزدیک به ۷۰ واحد تجاری در این مجتمع به کار طلا و جواهر مشغول‌اند. برند‌های مختلف تلفن همراه را نیز می‌توانید در این پاساژ پیدا کنید.

سوالات پر تکرار در مورد پاساژ کوروش

پاساژ کوروش کجاست ؟
مرکز خرید کوروش واقع در غرب تهران ، اتوبان ستاری ( شمال ) ، بعد از زیرگذر ستاری و حکیم به سمت شمال
مرکز خرید کوروش چه بخش هایی دارد ؟
مرکز خرید کوروش از ۱۸ طبقه ( ۹ طبقه زیر زمین ) و شامل رستوران ، فودکورت ، کافی شاپ ، پردیس سینمایی ، مرکز خرید ، سالن بازی
ساعت کاری پاساژ کوروش چگونه است ؟
ساعت کاری پاساژ کوروش در روزهای شنبه تا ۴ شنبه ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و ۵ شنبه جمعه ها ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

حضور برندهای جذاب در پاساژ کوروش تهران

پاساژ کوروش تهران
حضور برند‌های جذاب در پاساژ کوروش تهران

نکته‌ی مهمی که پاساژ کوروش را به مرکز خریدی متمایز تبدیل کرده است، حضور برند‌های معتبر و جذاب در این مجتمع تجاری است. برند‌های مربوط به پوشاک بیشتر در طبقات همکف و زیر همکف حضور دارند. آدیداس، ریباک، اسکچرز، پوما، اکو، اورسی، ال‌سی وایکیکی، سرجیو و ۳۶۱ درجه از برند‌های مشهور جهانی هستند که در کنار برند‌های ایرانی در پاساژ کوروش رقابت می‌کنند. برند‌هایی نظیر سواچ در زمینه‌ی ساعت و زیور آلات، ویکتورینکوس در حوزه‌ی چمدان و لوازم آشپزخانه و ایوروشه در زمینه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی نیز در این پاساژ بزرگ حضور دارند.

بازار موبایل کوروش تهران

بازار موبایل کوروش تهران
بازار موبایل کوروش تهران

در گوشه چپ طبقه اول کوروش با استفاده از چند پله، به نیم‌طبقه تقریباً بزرگی راه می‌یابیم که بازار موبایل کوروش است. این بازار موبایل حدود ۲۵ مغازه فروش موبایل یا لوازم جانبی موبایل دارد که در تمامی ساعات کار مجتمع، خدمت‌رسانی می‌کنند. تنها مسیر ورود به بازار موبایل از طبقه اول پاساژ است که ورودی بزرگ و زیبایی دارد.

در سفرزون بیشتر بخوانید :
مرکز خرید سمرقند: تحفه‌ای کمیاب در غرب تهران

مرکز خرید سانا ، نگینی ارزنده در شمال تهران

بازار طلا در پاساژ کوروش تهران

بازار طلا در پاساژ کوروش تهران

بازار طلای مجتمع کوروش دقیقاً در زیر بازار موبایل قرار دارد؛ با این تفاوت که این بازار دو طبقه است. بنابراین مسیرهای ورودی آن از دو طبقه همکف و منفی یک از گوشه سمت چپ ساختمان است. بازار طلای کوروش بازار نسبتاً بزرگی به حساب می‌آید. نزدیک به ۷۰ واحد تجاری در این مجتمع به کار طلا و جواهر مشغول‌اند و به‌ویژه خانم‌ها نمی‌توانند از ویترین‌هایش چشم بردارند.

تراریوم مرکز خرید کوروش

تراریوم مرکز خرید کوروش
تراریوم مرکز خرید کوروش

تراریوم از خانواده آکواریوم است؛ با این تفاوت که به جای نگهداری ماهیان و آبزیان در شیشه، گیاهان بین قاره‌ای و نادر در محفظه‌های شیشه‌ای آن پرورش داده می‌شود. تراریوم‌ها از جذابیت خاصی برای علاقه‌مندان به جاذبه‌های گیاهی برخوردارند. در طبقه اول پاساژ کوروش نیز یکی از این تراریوم‌های زیبا قرار گرفته که با حضور سبز و انرژی فوق‌العاده‌اش، خستگی را از تن مشتریان و فروشندگان در می‌کند.

بانکها و واحدهای اداری در پاساژ کوروش تهران

بانک مرکز خرید کوروش
بانک مرکز خرید کوروش

تنها بانک موجود در مجتمع کوروش بانک پاسارگارد است که در طبقه همکف این مجتمع قرار دارد. اما نگران نباشید! در مجتمع کوروش خودپردازهای اکثر بانک‌ها جهت دریافت پول نقد و یا انتقال وجه وجود دارد. ضمناً یکی از نمایندگی‌های ایرانسل هم در ورودی کوروش در سمت چپ قرار دارد که ارائه‌کننده انواع مدلهای ۴G و TD -LTE است.

در سفرزون بیشتر بخوانید :
مرکز خرید روشا ؛ لذت خریدی متفاوت در دل پایتخت

مرکز خرید اپال ؛ تجربه خریدی مدرن در فضایی سراسر رنگ و نور

هایپرمارکت مرکز خرید کوروش

مرکز خرید کوروش
هایپر‌مارکت مجتمع کوروش | مرکز خرید کوروش

هایپر‌مارکت‌ها از اجزای جدانشدنی مرکز‌‌خرید‌های بزرگ هستند. این بخش‌های پر‌طرفدار مایحتاج روزمره‌ی مشتریان را فراهم می‌کنند. در پاساژ کوروش هم یک شعبه از هایپر‌استار در طبقه‌ی منفی دو قرار دارد و ارائه‌کننده‌ی محصولات سوپر مارکتی است. در این هایپر،‌ محصولات غذایی، محصولات آرایشی-بهداشتی و میوه‌جات و صیفی‌جات در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در ابتدای ورودی آن نیز راهرویی وجود دارد که غذا و شیرینی می‌فروشد.

پردیس سینمایی کوروش ؛ بزرگ و مشهور

مرکز خرید کوروش
پردیس سینمایی کوروش

مهم‌ترین بخش پاساژ کوروش تهران، پردیس سینمایی آن است. گفته می‌شود که این پردیس با داشتن ۱۲ سالن چند‌منظوره، بزرگترین پردیس سینمایی کشور است. پردیس سینمایی کوروش که اولین بخش افتتاح شده در پاساژ کوروش است، سه طبقه از این مجتمع را به خود اختصاص داده است. طبقه‌ی سوم مربوط به گیشه‌ی بلیط‌فروشی است و سالن‌های سینما هم در طبقات چهارم و ششم قرار دارند. هر کدام از این سالن‌ها با اسامی جالبی نظیر رکس، گرند‌سینما، لاله‌زار، سینما کریستال و … نام‌گذاری شده‌اند. این سالن‌ها وام گرفته از نام سینما‌های قدیمی ایران است. البته این سالن‌ها تنها به سینما اختصاص نداشته و میزبان تئاتر‌ها، کنسرت‌ها و برگزاری‌ همایش‌ها نیز هستند. صندلی‌ها، پرده‌ها و تجهیزات نور و صدای سالن‌های پردیس سینمایی کوروش از کشور‌های فرانسه و کانادا خریداری شده، و از به‌روز‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات هستند.

شهربازی ژوپیتر و اتاق فرار پاساژ کوروش تهران

شهربازی ژوپیتر

در طبقه‌ی دوم مجتمع کوروش، یک شهربازی وجود دارد برای تمام گروه‌های سنی! فقط کودکان نیستند که می‌توانند از این شهربازی لذت ببرند. بلکه امکانات و تجهیزات آن، بزرگتر‌ها را هم سرگرم می‌کند. بیش از ۱۱۰ وسیله هیجان‌انگیز برای تفریح شما در شهربازی ژوپیتر در نظر گرفته شده است. ایکس باکس، چرخ‌‌ و‌فلک، ایرهاکی، مینی‌بولینگ، فوتبال‌دستی، چکش قدرتی، اسپین و دارت بخشی از این وسایل است. در کنار این‌ها می‌توانید از بخش‌های واقعیت مجازی و سینما ۹ بعدی پاساژ کوروش هم بهره‌مند شوید.

اتاق فرار هم از سرگرمی‌های جدیدی است که این روز‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این بازی گروهی، شما وارد سناریو‌های از پیش‌تعیین شده‌ای نظیر فرار از زندان،‌ سرقت از بانک یا یافتن قاتل می‌شوید. این بازی، بیش از هر چیز، هوش و خلاقیت شما را طلب می‌کند و بسیار هیجان‌انگیز است. اتاق فرار هم در طبقه‌ی دوم پاساژ کوروش قرار دارد.

شکمگردی در پاساژ کوروش تهران

پاساژ کوروش تهران
شکم‌گردی در پاساژ کوروش تهران

اما مجتمع کوروش یکی از بهترین گزینه‌ها برای شکم‌گردی در پایتخت است و رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی دارد. پاساژ کوروش دارای یک فود‌کورت در طبقه‌ی دوم است که رستوران‌های آن بیشتر فست‌فودی هستند، ولی تک و توک، کباب و استیک هم سرو می‌کنند. فود‌کورت دیگری هم بر بام این مجتمع وجود دارد که به روف‌گاردن کوروش مشهور است. شما می‌توانید در محیط دل‌انگیز این روف‌گاردن، غذای مورد علاقه‌تان را سفارش داده و از پشت شیشه‌های بزرگ کوروش‌مال، منظره‌ی غرب تهران را نظاره کنید.

علاوه بر دو فود‌کورت مذکور، کافه‌ها و رستوران‌های پراکنده‌ و معروفی هم در سرتا‌سر پاساژ وجود دارد. رستوران نایب، رستوران جنارو، کافه ویونا و امیر شکلات از جمله‌ی این رستوران‌ها و کافه‌های مشهورند که در طبقات مختلف کوروش‌مال حضور دارند. کلاکت هم که در واقع بوفه‌ی پردیس سینمایی کوروش است، در طبقه‌ی سوم قرار گرفته و خوراک و تنقلات سینما‌رو‌ها را تأمین می‌کند.

خانهکودک بهار در مجتمع تجاری کوروش

خانه‌ کودک بهار در مجتمع تجاری کوروش

خانواده‌هایی که به قصد خرید به پاساژ کوروش می‌آیند، می‌توانند با خیال راحت کودکان‌شان را به خانه‌ کودک مشارکتی بهار در طبقه‌ی سوم کوروش‌مال بسپارند و به خریدشان برسند. در این خانه کودک، گروه سنی شش ماه تا شش سال پذیرفته می‌شود و با انواع بازی‌ها و دوره‌های آموزشی به فرزندتان خوش می‌گذرد. حتی برای رشد خلاقیت فرزندان‌تان‌ هم روش‌هایی در نظر گرفته شده است.

خدمات سلامتی و بهداشت در مجتمع کوروش تهران

خدمات سلامتی و بهداشت در مجتمع کوروش تهران
خدمات سلامتی و بهداشت در مجتمع کوروش تهران

کوروش‌مال در زمینه‌ی سلامتی و پزشکی هم خدماتی ارائه می‌دهد. سلامت‌یار کوروش واقع در طبقه‌ پنجم، ارائه دهنده‌ی خدمات اولیه‌ی اورژانسی است. در طبقه سوم کوروش، جنب خانه کودک مشارکتی بهار، تنها داروخانه کوروش قرار دارد که می‌توانید لوازم آرایشی، بهداشتی و دارو از آن تهیه کنید. از طرفی دیگر در طبقه منفی یک نیز دو مرکز ماساژ وجود دارد که با استفاده از امکانات و صندلی‌های اتوماتیک ماساژ خدمات ریلکسیشن ارائه می‌دهد.

 

دیگر خدمات و امکانات پاساژ کوروش تهران

مواردی که به آن اشاره شد، کلیاتی از مرکز خرید کوروش تهران بود که بیشتر به چشم می‌آیند. اما کوروش‌مال امکانات و خدمات ریز و درشت زیادی دارد که شاید خیلی از شما اطلاعی آز آن‌ها نداشته باشید. مثلاً هیچ می‌دانستید که مجتمع کوروش قابلیت وای‌فای رایگان دارد؟ شما می‌توانید با ورود به پاساژ، وای‌فای خود را روشن کنید و روزانه ۶۰ دقیقه از اینترنت رایگان استفاده کنید. کوروش‌مال در زمینه‌ی سلامتی و پزشکی هم خدماتی ارائه می‌دهد. سلامت‌یار کوروش واقع در طبقه‌ی پنجم، ارائه دهنده‌ی خدمات اولیه‌ی اورژانسی است. در طبقه‌ی دوم هم ایستگاه ماساژی شامل خدمات ریلکسیشن و صندلی ماساژ وجود دارد. پارکینگی در هفت طبقه و با ظرفیت ۱۶۰۰ اتومبیل، ۱۱ دستگاه آسانسور، هفت دستگاه رمپ، کارواش، خیاطی و اپلیکیشن موبایل از دیگر امکانات و خدمات مجتمع تجاری کوروش هستند.

در سفرزون بیشتر بخوانید :
پاساژ گلدیس: پاساژ بزرگ و قدیمی غرب شهر

ایران مال تهران ، قطب گردشگری و پنجمین مرکز تجاری بزرگ جهان

 

پارکینگ پاساژ کوروش تهران

پارکینگ پاساژ کوروش
پارکینگ پاساژ کوروش

پاساژ کوروش دارای هفت طبقه پارکینگ و ۱۶۰۰ جایگاه پارک خودرو است. هر یک از طبقات دارای رنگی خاص هستند تا شناسایی طبقات از یکدیگر آسان باشد. همانند تمام پارکینگ‌های مدرن، هر جایگاه پارکینگ در مجتمع کوروش با استفاده از حروف انگلیسی و اعداد نامگذاری شده که پیدا کردن خودرو آسانتر گردد. به علاوه، این پارکینگ مجهز به سیستم هوشمند Park Help است که به صورت اتوماتیک تعداد فضای خالی موجود در طبقه را از طریق تابلوهایی اطلاع‌رسانی می‌کند.

در پارکینگ کوروش برنامه‌ریزی ورود و خروج خوردوها به گونه‌ای انجام شده که ترافیک و توقف ماشین‌ها به حداقل برسد. به طور مثال، ثبت ورود ماشین‌ها به صورت اتوماتیک بوده و همچین نحوه پرداخت هزینه پارکینگ به صورت الکترونیکی توسط پرسنل حاضر در مجموعه انجام می‌شود. نکته جذاب دیگر آن‌که در پارکینگ مجموعه کوروش، کارواشی وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند در هنگام ورود ماشین‌های خود را به آن‌ها بسپارند و در هنگام خروج ماشین خود را تمیز و مرتب تحویل بگیرند.

 

اپلیکیشن کوروش

اپلیکیشن کوروش
اپلیکیشن کوروش

اگر از طرفداران این مجتمع هستید و دوست دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با مجتمع کوروش داشته باشید، می‌توانید از اپلیکیشن کوروش‌مال استفاده کنید. این اپلیکیشن اطلاعات کاملی در مورد بخش‌های گوناگون مجتمع در اختیار شما قرار می‌دهد. از قبیل آن‌که چه برندها و چه واحدهایی در این مجتمع حضور دارند، برنامه روزانه سینما، شهربازی و هر چیزی که در رابطه با این مجتمع قصد دارید بدانید.

 

جشنوارههای فصلی مجتمع کوروش

جشنواره‌های فصلی مجتمع کوروش
جشنواره‌های فصلی مجتمع کوروش

برای صرفه جویی در هزینه‌ها، می‌توانید هنگام آغاز جشنواره‌های تابستانی از خدمات این مجتمع استفاده کنید. جشنواره‌های مجتمع کوروش تخفیف‌های قابل توجهی دارد و این تخفیف‌ها برای همه اجناس و ورودی‌ها؛ از خرید و غذا گرفته تا شهربازی اعمال می‌شود. همچنین تخفیف‌های ویژه‌ای هم برای خرید پایان سال در این مجتمع وجود دارد که می‌تواند هزینه‌های شما را در وقت سال نو کاهش دهد. برای اطلاع یافتن از این تخفیف‌ها و جشنواره‌ها می‌توانید به سایت مجتمع تجاری کوروش یا صفحه مجازی اینستاگرام کوروش مراجعه کنید.

 

 

بهترین زمان رفتن به پاساژ کوروش تهران

بهترین زمان رفتن به پاساژ کوروش تهران
بهترین زمان رفتن به پاساژ کوروش تهران

با توجه به اینکه بخش‌های تجاری، تفریحی و فرهنگی پاساژ کوروش از ساعت ۱۱ الی ۲۴ مشغول به فعالیت هستند، هر زمان که اراده کنید، می‌توانید از خدمات آن بهره ببرید. اما اگر برایتان اهمیت دارد که در ساعات خلوت‌تری مجتمع تجاری کوروش را بگردید، پیشنهاد می‌کنیم از صبح یعنی بین ساعت ۱۱ تا ۱۴ یا در انتهای شب از ساعت ۲۲ به بعد در آن حضور یابید. در این دو بازه جمعیت کمتری وارد مجتمع می‌شوند و عمده فضاهای مجتمع خلوت است.

ساعات کاری بخشهای مختلف مجتمع کوروش

 واحدهای مجتمع تجاری کوروش، روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح الی ۲۳ شب و روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۱۱ صبح الی ۲۴ شب مشغول به فعالیت هستند. بخش اداری این مجتمع، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا۱۷:۳۰، شهربازی از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲:۳۰ نیمه شب، سینما از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۲ شب (روزهای آخر هفته تا ساعت ۲۴) و پارکینگ از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ شب (روزهای آخر هفته تا ساعت ۲۴) مشغول به کار هستند. شما می‌توانید همه روزه با توجه به ساعت کاری بخش مدنظرتان، به پاساژ کوروش مراجعه کنید.

اطلاعات بازدید از پاساژ کوروش تهران

 ساعات بازدید:

شنبه تا چهارشنبه: ۱۱ الی ۲۳

پنجشنبه، جمعه و روز‌های تعطیل: ۱۱ الی ۲۴

آدرس: تهران، بزرگراه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی، پلاک ۵۷، پاساژ کوروش تهران

تلفن: ۰۲۱-۴۴۰۰۰۱۱۰

 

دسترسی به پاساژ کوروش تهران

مجتمع کوروش در کنار بزرگراه ستاری در مسیر جنوب به شمال، کمی بالاتر از بزرگراه حکیم و در نبش خیابان پیامبر مرکزی قرار گرفته است. اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید از تمام بزرگراه‌هایی که به ستاری راه دارند استفاده کنید. بزرگراه ستاری از بزرگراه‌های شهید آبشناسان، هاشمی رفسنجانی، همت، حکیم، شیخ فضل‌الله و لشگری قابل دسترسی است.

آدرس پاساژ کوروش روی نقشه گوگل

اگر با وسایل نقلیه‌ عمومی قصد رفتن به کوروش‌مال را دارید، خود را از طریق مترو یا اتوبوس به صادقیه برسانید و از آنجا تاکسی‌های مجتمع کوروش را سوار شوید. حتی می‌توانید از اتوبوس‌های مستقر در ایستگاه مترو صادقیه یا ارم سبز که از بزرگراه ستاری عبور می‌کنند استفاده کنید و به پاساژ کوروش تهران برسید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.