سایداسفر

تهران پر از دیدنی‌های تاریخی ارزشمندی است که بازدید از آن‌‌ها برای هر کسی جذاب و به‌یاد ماندنی است. این شهر هزار رنگ در دامن خود نقش‌های بسیاری دارد تا گردشگران و مردم خود را به گردشی فراموش نشدنی ببرد. در کنار آثار تاریخی و فرهنگی نباید مراکز تفریحی تهران را فراموش کرد. مراکزی که شما را برای لحظاتی پر از هیجان و شادی می‌کند و می‌توانید از استرس و روزمرگی‌ها دور باشید. ما در سفرزون می‌خواهیم بهترین مراکز تفریحی در این شهر را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با این تفریحات لذت‌بخش همراه ما باشید.

 

دلفیناریوم برج میلاد ، تماشای جست و خیز دلفین‌ها

دلفیناریوم برج میلاد
دلفیناریوم برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد یک مکان شگفت انگیز و عظیم است و می‌توان آن‌را یکی از خاص‌ترین مراکز تفریحی تهران دانست. این دلفیناریوم نخستین  دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه است که شما را با امکانات و تجهیزات ویژه‌اش غافلگیر می‌کند.

دلفیناریوم برج میلاد
دلفیناریوم برج میلاد

این سالن سه هزار و ۲۰۰ متر مربع مساحت دارد و در هر سانس میزبان ۱۲۰۰ نفر است. پیش از رفتن به این مکان بدانید که در حال حاضر دو دلفین به نام‌های آلفا و کاسیا در این مجموعه زندگی می‌کنند و به تازگی یک شیر دریایی هم به این خانواده اضافه شده است که همگی تحت تعلیم و مراقبت بهترین مربیان بین المللی قرار داردند.

دلفیناریوم برج میلاد
دلفیناریوم برج میلاد

می‌توانید در دلفیناریوم شاهد حرکات آکروباتیک و پرانرژی این حیوانات باشید. شما می‌توانید از طریق سایت https://dolphintehran.com بلیط‌های این مجموعه را خریداری کنید. در دلفیناریوم می‌توانید لذت شنا با دلفین‌ها، عکاسی با آن‌ها و قایق سواری را تجربه کنید همچنین تماشای نقاشی کشیدن دلفین‌ها و شیردریایی از دیگر تجربه‌هایی است که در این مکان به دست می‌آورید.

آکواریوم و موزه صلح پارک شهر ، از قدیمی‌ترین مراکز تفریحی تهران

موزه صلح پارک شهر
موزه صلح پارک شهر

پارک شهر را می‌توان قدیمی‌ترین بوستان تهران دانست که در حال حاضر به یکی از پر طرفدارترین مراکز تفریحی تهران تبدیل شده است. در این مجموعه‌ی گسترده و سرسبز دو مجموعه قرار دارد که بیشتر از سایر بخش‌های پارک شهر مورد اهمیت مردم است. یکی از آن‌ها آکواریوم پارک است. این آکواریوم در ایام جنگ ایران و عراق در ضلع جنوبی پارک بنا شد تا جان‌پناهی باشد برای مردم اما پس از جنگ کاربری این مکان تغییر کرد و در حال حاضر ماهی‌های بسیاری در آن زندگی می‌کنند و رنگی تازه به پارک شهر بخشیده‌اند. همچنین اگر از طرفداران پرورش ماهی هستید در این مکان می‌توانید ماهی و آکواریوم خریداری کنید.

موزه صلح پارک شهر
موزه صلح پارک شهر

اما موزه صلح پارک شهر یکی از موزه‌های شبکه‌‌ی بین‌ المللی موزه‌های صلح محسوب می‌شود. این بنا در ضلعه شمالی پارک شهر قرار دارد و در آن تلاش شده تا آثاری به نمایش درآید که نتایج مخرب زیستی، انسانی، روانی، اقتصادی و جهانی پدیده‌ی زیان‌بار جنگ را به‌خوبی نشان دهد. برای لمس بیشتر این موضوع تعدادی از راهنمایان موزه از آسیب دیدگان جنگ هستند. موزه صلح پارک شهر تهران در سال ۱۳۸۶ توسط اعضای انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی تاسیس شد. از دیگر امکانات موزه صلح می‌توان به کتابخانه صلح، گالری هنر برای صلح، کارگاه های آموزشی، موزه مجازی و استودیوی ثبت تاریخ شفاهی اشاره کرد.

موزه صلح پارک شهر
موزه صلح پارک شهر

زمان بازدید: همه روزه به جز پنج شنبه ها، جمعه ها و ایام تعطیل

ساعات بازدید: ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا۱۷:۰۰

سورتمه دربند تهران ، ترشح آدرنالین در گلابدره

سورتمه دربند تهران
سورتمه دربند تهران

سورتمه دربند تهران یکی دیگر از مراکز تفریحی تهران است که هیجان و زیبایی طبیعت این شهر را در کنار یکدیگر به شما هدیه می‌دهد. اگر از طرفداران تفریحات هیجان‌انگیز هستید این مکان یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. بوستان گلابدره در سال ۱۳۹۲ مجهز به مسیر سورتمه سواری شد این سورتمه با سرعت ۴۰کیلومتر برساعت مسیری بیش از ۸۵۰ متر را در مسیری بالاتر از سطح زمین و پیچ در پیچ بر روی ریل های مطمئن و ایمن طی می‌کند.

سورتمه دربند تهران
سورتمه دربند تهران | از جاهای تفریحی تهران

ماشین‌های این مسیر ظرفیتی دو نفره دارند. از دیگر امکانات سورتمه دربند تهران می‌توان به سافاری پارک وحشت، سینما پرواز و ماشین کوبنده اشاره کرد که هر کدام خاطرات فراموش نشدنی را برای شما می‌سازند. بلیط این تفریحات را می‌توانید از طریق سایت http://iran-fun.ir/darbandsled/ اقدام کنید.

سورتمه دربند تهران
سورتمه دربند تهران

تله کابین توچال ، گذر از تن سفید کوه‌ها

تله کابین توچال
تله کابین توچال

طرفداران طبیعت و ورزش همگی در این مکان گرد هم می‌آیند. توچال یکی از مراکز تفریحی تهران است که منظره‌ای خاص را در برابر چشم‌های شما قرار می‌دهد. توچال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کوهنوردی است همچنین در این مکان می‌توانید در ایستگاه اول تله‌کابین توچال  وسایل اسکی کرایه کنید. می‌توانید ست کامل اسکی آلپاین شامل کفش، باتوم و چوب اسکی و ست اسنوبرد شامل کفش و اسنوبورد را کرایه کنید.

تله کابین توچال
تله کابین توچال

در کنار این دو ورزش می‌توانید از امکانات دیگر مجموعه مانند تیراندازی با کمان، پینت بال، زمین تنیس و بانجی جامپینگ ۴۰ متری که در ایستگاه اول قرار دارند استفاده کنید. چنانچه از طرفداران شب‌مانی در ارتفاعات هستید هتل توچال منتظر شما است، برای رزرو اتاق این هتل باید در ایستگاه اول فرم ویژه آن را پر کنید و با پرداخت هزینه و امانت کارت ملی اتاق خود را داشته باشید.

بگ جامپ توچال ، یک پرش هیجان‌انگیز

بگ جامپ توچال
بگ جامپ توچال

در مجموعه‌ی توچال یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین تفریحات باشگاه بگ جامپ توچال است. بگ جامپ ورزش یا تفریحی است که شخص ورزشکار خودش را پایین پرتاب می کند، البته روی زمین هم یک تشک بادی بزرگ اتریشی با استانداردهای جهانی وجود دارد. بگ جامپ توچال اولین باشگاه بگ جامپ در ایران است که سکوی پرش آن ۲۸ متر ارتفاع دارد.

بگ جامپ توچال
بگ جامپ توچال

سینمای ۷ بعدی پارک آب و آتش ، لمس نزدیک لذت و هیجان

سینمای ۷ بعدی پارک آب و آتش
سینمای ۷ بعدی پارک آب و آتش

این سینمای ۷ بعدی یکی از مراکز تفریحی تهران است که طرفداران آن از گروه‌های علاقمندان به نسل جدید سرگرمی‌ها تشکیل شده و بسیاری از آن‌ها در رده‌‌های سنی کودکان تا نوجوانان هستند. سینمای هفت بعدی پارک آب و آتش از جدیدترین نمونه‌های سینما‌های چند بعدی با سینما گیم است. شما می‌توانید در این مرکز تفریحی از این امکانات استفاده کنید.
– سینما گیم ۷ بعدی با تفنگ لیزری در پارک آب و آتش
– فضای طوفان،رعد و برق و باد
– مجهز به سیستم حرکتی الکتریکی
– قابل استفاده برای افراد بالای ۷ سال
– اولین سینما گیم ۷ بعدی ایران
– دارای بزرگترین پرده سه بعدی در ایران
– مدت زمان استفاده ۵ الی ۷ دقیقه
– تجربه حرکت صندلی ها با سرعت و شتاب متفاوت
– تفریحی سرشار از هیجان برای تمام افراد خانواده
– ارائه جدید‌ترین فیلم‌ها

سینمای ۷ بعدی پارک آب و آتش | مکان های تفریحی تهران
سینمای ۷ بعدی پارک آب و آتش | مکان های تفریحی تهران

دهکده آبی پارس ، شادی روی موج‌ها

دهکده آبی پارس
دهکده آبی پارس

در دهکده‌ آبی پارس شما می‌توانید مجموعه‌ای از سرگرمی‌های لذت بخش آبی را تجربه کنید. این پارک آبی اولین و بزرگ‌ترین نمونه در استان‌های تهران و البرز است که تمام تفریحات آن مطابق استاندارد‌های جهانی است و کل مجموعه آن مجهز به جدیدترین سیستم میکروب زدایی است. از تفریحات این مجموعه می‌توان به سرسره‌های پیچشی، یو، سرعتی، مسابقه‌ای و سقوط آزاد ساده و لوپدار، سیاه چال، چاله فضایی، رودخانه وحشی، دریاچه موج، پارک آبی کودکان و مهد کودک (مخصوص بانوان) اشاره کرد.

دهکده آبی پارس
دهکده آبی پارس

همچنین برخی از خدمات دهکده آبی پارس جزو امکانات VIPمحسوب می‌شوند؛ مانند: استخر شیشه‌ای، سونای خشک، بخار و سرد، جکوزی و بدنسازی. شما می‌توانید در کنار این تفریحات خود را به یک وعده غذای خوشمزه یا یک نوشیدنی در رستوران و کافه‌های مجموعه دعوت کنید.

باشگاه موتورسواری صحرایی اتوبان بابایی ، برای عاشقان سرعت

باشگاه موتورسواری صحرایی اتوبان بابایی
باشگاه موتورسواری صحرایی اتوبان بابایی

اگر از طرفداران سرعت و هیجان هستید در میان مراکز تفریحی تهران باشگاه موتورسواری صحرایی اتوبان بابایی بهترین انتخاب است. موتورهای چهارچرخ این مجموعه یکی از پر هیجان‌ترین وسایل این باشگاه است که می‌توانید با آن‌ها یک مسیر پر فراز و نشیب را در نهایت امنیت پشت سر بگذارید. این تفریح در هر فصل می‌تواند لذت‌بخش باشد و مدت استفاده از هر موتور ۱۵ دقیقه است.

سرزمین عجایب مجتمع تیراژه اشرفی اصفهانی ، حال خوب کودکی

سرزمین عجایب مجتمع تیراژه
سرزمین عجایب مجتمع تیراژه

سرزمین عجایب همیشه همان نقطه‌ی پر شور و حال و رنگارنگی است که شما را به دل خاطرات و شادی‌های کودکی می‌برد و صدای خنده و شادی کودکان حال همه را بهتر می‌کند. سرزمین عجایب در طبقه‌ی چهارم مجتمع تجاری تیراژه قرار دارد و انواع وسایل بازی مناسب برای رده‌های سنی مختلف را ارائه می‌دهد.

سرزمین عجایب مجتمع تیراژه
سرزمین عجایب مجتمع تیراژه

از بازی‌های پر هیجان این مجموعه می‌توان به ماشین کوبنده  موتور کوبنده، سفینه گردان، قطار، چرخ و فلک، سفر دریایی، سفر هوایی، بالن ، هواپیما، ماشین فرفره، رانندگی کوچولو، مینی بولینگ، تیراندازی لیزری، تیراندازی باکلت و سیمیلاتورها، ایر هاکی، دربی، رالی، سرزمین ماجراجویان، قصر بادی، دنیای خردسالان و.. اشاره کرد.

دربند ، محله‌‌ی قدیمی و مهربان تهران

دربند
دربند

محله دربند یکی از اولین انتخاب‌ها در میان مراکز تفریحی است که عاشقان طبیعت را به سوی خود می‌کشد. این محله‌ی قدیمی پر از جاذبه‌های است که برای هر کسی دوست داشتنی است. این محله برای تفریحاتی مانند پیاده روی در هوای خوش، عکاسی از طبیعت، شکم گردی عکاسی و کوه‌نوردی بسیار مناسب است. دربند را در هر فصل که ببینید زیبایی‌های خاص خود را دارد که شما را مجذوب می‌کند. در این محله می‌توانید به این اماکن دسترسی راحتی داشته باشید.

باشگاه انقلاب ، مجموعه‌ی کاملی از سرگرمی‌ها

باشگاه انقلاب
باشگاه انقلاب

این مجموعه فرهنگی ورزشی در سال ۱۳۳۷ افتتاح شد و در یکی از مناطق خوش آب وهوای تهران قرار دارد. وسعت این مجموعه قریب به  یک میلیون متر مربع است و این مساحت بین فضای سبز و فضاهای دیگر باشگاه تقسیم شده است. همچنین این مجموعه یک جاده‌ی تندرستی به طول حدود ۲۵۰۰ متر دارد که زمین‌های گلف را نیز در بر می‌گیرد. امکانات مجموعه ورزشی انقلاب شامل این موارد است:

باشگاه انقلاب
باشگاه انقلاب

گلف، سالن پدل، اسکیت، تنیس، سالن پینت بال، تنیس زمین بولینگ، فوتبال چمن مصنوعی، بیلیارد، فوتبال چمن طبیعی، مینی گلف، استخر آقایان، پینگ پنگ، اسکواش بانوان، ماهیگیری، اسکواش آقایان، جاده تندرستی، فوتسال و هندبال، سالن چند منظوره، والیبال و بسکتبال، سالن تخصصی بانوان، سالن تخصصی آقایان، سالن خانوادگی، استخر بانوان و سالن تیر اندازی.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.