جاهای دیدنی تهران در شب، گشت‌و‌گذار در یکی از بزرگ‌ترین کلان‌شهرهای منطقه را به سیاحتی خاطره‌انگیز تبدیل می‌کند. انصافاً باید گفت جذابیت‌های بسیاری از این جاهای دیدنی در شب بیشتر است. بعضی از جاهای دیدنی تهران نیز در تمامی شبانه‌روز دیدنی هستند، با این حال گردشگری شبانه در آن‌ها صفای دیگری دارد. به همین دلیل افراد بی‌شماری را سراغ داریم که شب‌ها به دل تهران می‌زنند و به گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی این شهر مشغول می‌شوند. از آنجایی که مطمئن هستیم مخاطبان زیادی داریم که به گردشگری شبانه در تهران علاقه دارند، فهرستی کامل از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب آماده کرده‌ایم. در این فهرست به بام‌های دیدنی تهران اشاره می‌کنیم که شب‌ها منظره‌ای تماشایی دارند. سپس نگاهی به خیابان‌هایی میندازیم که شب‌ها از همیشه دیدنی‌تر می‌شوند. در نهایت نیز پارک‌ها و محله‌هایی را معرفی می‌کنیم که شب‌گردی در آن‌ها حسابی خوش می‌گذرد.

saadatrent

بام تهران | تماشای مناظر زیبای تهران

منظور از بام تهران، جاهای است که می‌توانید از ارتفاع، شاهد مناظر بی‌نظیر و مثال‌زدنی باشید. بام‌های تهران نیز همان طور که حدس می‌زنید، در مناطق شمالی شهر قرار دارند. در این مناطق، هنگام شب می‌توانید شاهد مناظری عجیب باشید که مثال آن را ندیده‌اید. جالب است بدانید که در تهران ۱۳ بام مختلف وجود دارد که در این بخش شما را با چندتای آن‌ها آشنا می‌کنیم.

  • بام توچال

جاهای دیدنی تهران در شب

بام توچال معروف‌ترین بام تهران است که آن را با نام بام ولنجک نیز می‌شناسند. اگر سری به این بام بزنید، می‌توانید خودتان را به مجموعه تفریحی توچال نیز برسانید. در این مجموعه امکانات تفریحی، رفاهی و خدماتی بسیاری وجود دارد. در مجموعه بام توچال، چند کافه فعالیت می‌کنند که میز و صندلی خود را کنار مناظر بام تهران قرار داده‌اند. مخصوصاً در روزهای آخر هفته و تعطیلات، تا پاسی از نیمه شب نیز زندگی در این بام جریان دارد. برخی جوانان این بام را پاتوق شب‌زنده‌داری خود می‌کنند. پس بام توچال را حتماً به لیست جاهای دیدنی تهران در شب اضافه کنید.

آدرس: تهران، بزرگراه چمران، ولنجک

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • بام محک

بام محک در محله محک و شمال دارآباد قرار دارد. در حقیقت این بام در شمال‌شرق تهران واقع شده است. بام محک امکانات خاصی ندارد. در حقیقت حتی یک مغازه و سرویس بهداشتی هم در این بام تعبیه نشده است. بام تهران یک زمین وسیع و بزرگ دارد که می‌توانید در آن زیلو بیاندازید و از تماشای مناظر تهران لذت ببرید. البته برخی ترجیح می‌دهند که داخل ماشین بنشینند و از مناظر لذت ببرند. هنگام شب، جوانان در این مکان کنار هم جمع می‌شوند. یکی گیتار می‌آورد و دیگری زیر آواز می‌زند. خلاصه که هرکسی در این بام به نوعی تفریح می‌کند و سرگرم می‌شود. بام محک نیز از جمله بهترین جاهای دیدنی تهران در شب است.

آدرس: تهران، بزرگراه امام علی شمال، بلوار مژدی، محک

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • بام بوعلی

بام‌های تهران مخصوص ساکنین شرق و شمال نیست. اگر در محدوده غرب تهران حضور دارید، می‌توانید از بزرگراه یادگار امام سری به بلوار شهید ذبیحی بزنید و از آنجا خودتان را به بام بوعلی برسانید. بام بوعلی از جمله بام‌های دنج و آرام تهران است که پاتوقی برای جوانان غرب تهران محسوب می‌شود. این بام را هم باید در فهرست جاهای دیدنی تهران در شب قرار داد. بام بوعلی چشم‌اندازی زیبا به برج میلاد دارد. به این ترتیب هنگام شب می‌توانید شاهد منظره‌ای خیره‌کننده از تهران باشید.

آدرس: تهران، بزرگراه یادگار، خیابان ذبیهی

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • بام فراز

از دیگر بام‌های معروف تهران، بام فراز است. این بام در منطقه شمال‌غرب تهران و محله سعادت‌آباد قرار دارد. بام فراز در نزدیکی پارک پرواز نیز واقع شده است. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. بام فراز پاتوق بچه‌های شهرک غرب و سعادت‌آباد به حساب می‌آید. هنگام شب بسیاری برای تماشای مناظر خیره‌کننده تهران به بام فراز می‌آیند. از این بالا خانه‌ها قد یک قوطی کبریت می‌شوند. همچنین می‌توانید از ساختمان هتل اسپیناس پالاس این منطقه نیز دیدن کنید که یک ساختمان بسیار عظیم و زیبا است. بام فراز هم برای ماشین‌سواری و هم برای آرامش‌گرفتن و تماشای مناظر جان می‌دهد. در بام فراز چند صندلی برای لذت بردن از مناظر نیز تعبیه شده است.

آدرس: تهران، سعادت‌آباد، میدان بهرود، بام فراز

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

پارک‌گردی | بهترین جاهای دیدنی تهران در شب

تهران به اندازه‌ای پارک‌های زیبا و تماشایی دارد که هرچقدر در آن‌ها گشت‌‌و‌گذار داشته باشید، کم است. خوشبختانه بسیاری از این پارک‌ها تا پاسی از شب پذیرای طبیعت‌دوست‌ها هستند. به لحاظ امکانات رفاهی نیز این پارک‌ها شرایطی مناسب فراهم کرده‌اند. در نتیجه اگر به پیاده‌روی‌های شبانه علاقه دارید و می‌خواهید گشت‌وگذاری جانانه در بهترین جاهای دیدنی تهران در شب داشته باشید، حتماً سری به پارک‌های زیر بزنید.

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم تهران است که شب‌ها زیبایی‌های آن دوچندان می‌شود.این پارک با ترکیبی از عناصر طبیعی و هنرمندانه، نمادی از همزیستی آب و آتش را در خود جای داده است. طراحی پارک آب و آتش توسط معماران ایرانی انجام شده است. این طراحی به گونه‌ای صورت رفته تا فضایی آرام و زیبا را برای خانواده‌ها و گردشگران ایجاد کند. از طرف دیگر نمادهایی از فرهنگ و تاریخ ایران نیز در این پارک خودنمایی می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته پارک آب و آتش، توجه زیاد به فضاهای باز است. این پارک با داشتن فضای سبز وسیع، آبنماهای زیبا، پل‌های هنری و مجموعه‌ای از آثار ارزشمند، فضایی خاطره‌ساز را ایجاد کرده است. همچنین در این پارک امکاناتی نظیر سالن های ورزشی، کافه و رستوران‌هایی با منوهای متنوع و فضای باز برای برگزاری مراسم و رویدادهای فرهنگی وجود دارد.

بوستان آب و آتش که با نام پارک حضرت ابراهیم نیز شناخته می‌شود، در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز تماشایی است. با این حال از آنجایی که آتش و آب، نمادهای اصلی این پارک به حساب می‌آیند، جاذبه‌های بصری این پارک در شب‌ افزایش می‌یابد. بساط انواع تفریحات سرگرم‌کننده در پارک آب‌ و‌ آتش مهیاست. اگر اهل پیاده‌روی هستید و می‌خواهید شبانه به قدم‌زدن در پارک مشغول شوید، پارک آب‌ و‌ آتش انتخاب مناسبی برای شماست. سالن آمفی‌ تئاتر با ظرفیت ۳۷۰ نفر، باشگاه ورزشی و فودکورت از دیگر ویژگی‌های پارک آب‌ و‌ آتش به حساب می‌آید. به ویژگی‌هایی که گفتیم، پل ابریشم، فانوس دریایی و لانه کبوتر را نیز اضافه کنید.

آدرس پارک آب‌ و‌ آتش: تهران، خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین.

ساعت بازدید پارک آب‌ و‌ آتش: شبانه‌روزی

هزینه بازدید پارک‌ آب‌ و‌ آتش: رایگان (سرگرمی‌های پارک هزینه‌‌های جداگانه‌ای دارد).

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

جاهای دیدنی تهران در شب در گوشه‌و‌کنار این شهر پراکنده‌‌اند. برای نمونه می‌توان به دریاچه چیتگر اشاره کرد. این دریاچه که به آن دریاچه شهدای خلیج فارس نیز می‌گویند، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی ایران به حساب می‌آید. چیتگر از آن دسته دریاچه‌های مصنوعی است که جاذبه‌های بصری و تفریحات بی‌شماری دارد. جالب است بدانید بساط تفریح و سرگرمی در چهارفصل خدا در دریاچه چیتگر مهیاست. جالب‌تر اینکه این دریاچه تفریحی تا صبح از علاقه‌مندان پذیرایی نمی‌کند. با این حال درهای دریاچه ۱۲ شب باز است. در نتیجه برای گشت‌و‌گذار در تهران تا پاسی از شب روی دریاچه چیتگر می‌توانید حساب باز کنید.

دریاچه چیتگر یکی از جاهای دیدنی تهران در شب است که پیاده‌روی در آن حسابی خوش می‌گذرد. اطراف این دریاچه مسیری برای پیاده‌روی دارد. طول این مسیر چیزی حدود ۷ کیلومتر است. در حین پیاده‌روی دور دریاچه چیتگر از تاجِ سدِ این دریاچه نیز گذر می‌کنید. با فرا رسیدن شب، نورپردازی زیبایی روی تاجِ دریاچه انجام می‌شود. دریاچه چیتگر، مسیری نیز مخصوص دوچرخه‌سواری دارد. ویژگی‌های این دریاچه برای شب‌گردی به همین‌جا خلاصه نمی‌شود. بام لند چیتگر، شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن بام لند، تشک پرش آزاد، اسکای فلایر بام لند، فوتبال دستی انسانی بام لند، و شهر بادی به‌عنوان دیگر سرگرمی‌هایی دریاچه چیتگر شناخته می‌شود. اگر به دنبال مکانی برای تفریح و سرگرمی می‌گردید و می‌خواهید تا پاسی از شب حسابی خوش بگذرانید، دریاچه چیتگر انتخاب مناسبی برای شماست.

آدرس دریاچه چیتگر: تهران، انتهای اتوبان همت غرب.

ساعت کار دریاچه چیتگر: ۶ صبح تا ۱۲ نیمه‌شب.

هزینه بازدید دریاچه چیتگر: رایگان (سرگرمی‌های پارک هزینه‌‌های جداگانه‌ای دارد).

باغ ایرانی (ده ونک)

باغ ایرانی
باغ ایرانی

جاهای دیدنی تهران در شب، جاذبه‌های متفاوتی دارند. هر کدام از این مکان‌ها، سرگرمی خاصی را برای علاقه‌مندان شب‌گردی در تهران فراهم کرده‌اند. با این حال انصافاً باید گفت باغ ایرانی، یکی از بهترین مکان‌هایی است که گردشگران برای شب‌گردی در تهران انتخاب می‌کنند. باغی که از آن صحبت می‌کنیم به داشتن لاله‌های زیبا و تماشایی معروف است. این لاله‌ها در طول روز زیبایی خاصی دارند. با فرا رسیدن شب نیز آب‌و‌هوای مطبوع این باغ به اندازه‌ای دلپذیر می‌شود که به‌راحتی نمی‌توانید باغ را ترک کنید. باغ ایرانی محیطی امن و دلنشین برای خانواده‌ها دارد. در نتیجه اگر به همراه دوستان یا اعضای خانواده به دنبال یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب می‌گردید، باغ ایرانی را به خاطر داشته باشید.

باغ ایرانی در منطقه ونکِ تهران قرار دارد. مسیرِ این منطقه بسیار سرراست است. به لطف این شرایط در هر کجای تهران که باشید، به‌راحتی می‌توانید راه باغ ایرانی ده ونک را در پیش بگیرید. مترو و اتوبوس‌های شهری در فاصله‌ای نزدیک با باغ ایرانی ایستگاه دارد. برای تعریف از باغ ایرانی کافیست به این نکته اشاره کنیم که این باغ حدود ۳.۵ هکتار مساحت دارد. از این مساحت، ۲ هکتار به فضای سبز اختصاص داده شده است. بیشتر این فضای سبز را گل‌های لاله پوشانده است.

انصافاً باید گفت باغ ایرانی در تمامی چهار فصل خدا زیباست. با این حال از آنجایی که شکوفه‌های لاله در فروردین تا اواخر اردیبهشت شکوفا می‌شود، این ماه‌ها به‌عنوان بهترین زمان برای گردشگری در باغ ایرانی شناخته می‌شود. این شرایط باغ ایرانی را به یکی از بهترین پارک های تهران تبدیل کرده است.

آدرس باغ ایرانی: تهران، خیابان شیخ بهایی شمالی، ۲۰ متری پیروزان، کوچه شهید صابری.

ساعت بازدید باغ ایرانی: شبانه‌روزی.

هزینه بازدید باغ ایرانی: رایگان.

پارک ملت تهران

پارک ملت تهران

اگر به دنبال مکانی همه‌چیزتمام به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب می‌گردید، پارک ملت تهران را انتخاب کنید. این پارک از هر لحاظ که فکرش را بکنید برای گردشگری شبانه مناسب است. اولین چیزی که درباره پارک ملت تهران خودنمایی می‌کند، مساحت وسیع این پارک است. پارک ملت تهران چیزی حدود ۳۰ هکتار مساحت دارد. در این زمین وسیع، بساط هر تفریح و سرگرمی که فکرش را بکنید مهیاست. دیرینگی این پارک به ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد. به لطف قدمت زیاد، این پارک درختان تنومند و سرسبزی دارد. شمشاد، یوکا، ارغوان، زبان گنجشک، سرو، بیدمجنون، اقاقیا، نارون، چنار، صنوبر و سدروس در گوشه‌و‌کنار این پارک خودنمایی می‌کند. در کنار این درخت‌های زیبا، پارک ملت تهران میزبان گل‌های بی‌شماری است. در مجموع می‌‌توان گفت چیزی حدود ‍۱۲۰ گونه گیاهی متنوع در پارک ملت تهران وجود دارد.

این پارک در شمال تهران واقع شده و مسیری سرراست دارد. برای رسیدن به پارک ملت از اتوبوس‌های شهری، تاکسی، خودرو شخصی و مترو می‌توانید کمک بگیرید. به لطف این شرایط، هر زمان که هوش شب‌گردی در تهران کردید، می‌توانید راه پارک ملت را در پیش بگیرید. جاذبه‌های پارک ملت فقط به گیاهان زیبای آن خلاصه نمی‌شود. در این پارک تندیس‌هایی از مشاهیر ایران زمین قرار گرفته است. سازه‌های هنری، دریاچه مصنوعی، آب‌نماهای تماشایی و پردیس سینمایی از دیگر ویژگی‌هایی است که در پارک ملت تهران وجود دارد.

این پارک به هزارویک دلیل یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب است. برای نمونه می‌توان به نورپردازیِ آب‌نماهای زیبای پارک ملت اشاره کرد. این نورپردازی با موسیقی دلنوازی همراه می‌شود و جلوه‌ای زیبا پیش روی علاقه‌مندان گشت‌و‌گذار شبانه قرار می‌دهد.

آدرس پارک ملت تهران: خیابان ولیعصر، جنب بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی.

ساعت بازدید پارک ملت تهران: ۸ صبح تا ۱۱ شب.

هزینه: رایگان

بوستان نهج البلاغه

یکی دیگر از پارک‌هایی که علاقه‌مندان به گردشگری در جاهای دیدنی تهران در شب آن را انتخاب می‌کنند، بوستان نهج البلاغه است. این بوستان چیزی حدود ۳۵ هکتار مساحت دارد. بوستانی که از آن صحبت می‌کنیم مکانی جذاب و مناسب برای پیاده‌روی است. این بوستان ۸ مسیر پیاده‌روی دارد. به علاقه‌مندان دوچرخه سواری نیز این نوید را بدهیم که بوستان نهج البلاغه ۹ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری دارد. به لحاظ ورزش‌های همگانی نیز با بوستانی روبه‌رو هستیم که در آن ۱۸۰۰ متر مربع به دستگاه‌های ورزشی اختصاص داده شده است. به لطف این شرایط، اگر هوای پیاده‌روی شبانه در یکی از بهترین پارک های تهران به سر شما زد، در انتخاب بوستان نهج البلاغه شک نکنید. این پارک، گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌هاست. قسمتی از آب این پارک نیز توسط قنات تامین می‌شود.

این پارک در کنار جاذبه‌های طبیعی، زیبایی‌های دیگری نیز دارد. برای نمونه می‌توان به پل معلق، یادمان شهدا و سرگرمی‌های مخصوص کودکان و بزرگسالان اشاره کرد. از آنجایی که با یکی از بهترین پارک‌های تهران روبه‌رو هستیم، با خیال راحت می‌توانید روی امکانات رفاهی بوستان نهج البلاغه حساب باز کنید. در گوشه‌و‌کنار این پارک آلاچیق‌هایی برای استراحت تعبیه شده است. چندین چشمه سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبخوری و نیمکت را نیز به امکانات رفاهی بوستان نهج البلاغه اضافه کنید. به علاقه‌مندان شکم‌گردی شبانه در تهران نیز این خبر خوش را بدهیم که بوستان نهج البلاغه بهترین مکان برای خوردن خوراکی‌های خوشمزه است. رستورانی شیک و اعیانی در این پارک وجود دارد. کافه‌گردها نیز خاطرتان جمع باشد که پارک نهج البلاغه، از کافه‌ای شیک با نوشیدنی‌هایی گوارا بهره می‌برد.

آدرس پارک نهج البلاغه تهران: شمال بزرگراه شهید همت.

ساعت بازدید پارک نهج البلاغه تهران: شبانه‌روزی.

هزینه بازدید پارک نهج البلاغه تهران: رایگان.

پارک ارم تهران

پارک ارم تهران
پارک ارم تهران

جاهای دیدنی تهران در شب یکی از دیگری تماشایی هستند. با این حال انصافاً در بین تمامی این جاها نمی‌توان از پارک ارم تهران گذشت. ارم، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی ایران است. این پارک به اندازه‌ای جاهای دیدنی دارد که ساعت‌ها می‌توانید بدون اینکه حوصله‌تان سر برود، به گشت‌و‌گذار در آن مشغول شوید. برای تعریف از پارک ارم خالی از لطف نیست اگر به این نکته بپردازیم که این پارک ۳ شهربازی بسیار بزرگ و مجهز دارد. جالب است بدانید بزرگ‌ترین شهربازی ایران در پارک ارم خودنمایی می‌کند. دریاچه‌‌ای مخصوص ماهیگیری و قایق‌رانی را نیز به ویژگی‌های پارک ارم تهران اضافه کنید. این پارک در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز زیباست. با این حال انصافاً باید اعتراف کرد شهربازی پارک ارم در شب از همیشه تماشایی‌تر می‌شود.

پارک ارم چیزی حدود ۷۰ هکتار وسعت دارد. دریاچه‌ای ۹ هکتاری در این پارک تعبیه شده است. به لطف این دریاچه و فضای سبزِ پارک، آب‌و‌هوای داخل آن همیشه دلپذیر و مطبوع است. پارک ارم میزبان یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های ایران است. شهربازی‌های این پارک برای کودکان ۳ سال به بالا سرگرمی دارد. در نتیجه اگر به همراه اعضای خانواده می‌خواهید شب‌گردی جانانه‌ای را در یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب تجربه کنید، پارک ارم بهترین گزینه برای شماست. در این پارک چندین رستوران اشرافی نیز وجود دارد. به این رستوران‌ها، کافه‌های شیک و دنج را هم اضافه کنید. این رستوران‌ها، شب‌گردی شبانه در پارک ارم را به عیشی تبدیل می‌کند که نظیر آن را در کمتر جایی سراغ داریم.

آدرس پارک ارم تهران: کیلومتر ۴ اتوبان تهران، کرج، بعد از پل شهید باکری.

ساعت بازدید پارک ارم تهران: ۶ صبح تا ۱۲ شب.

هزینه بازدید پارک ارم تهران: بسته به سرگرمی‌ها متفاوت است.

پارک ساعی تهران

پارک ساعی

پارک ساعی یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های تهران است که در شب و روز جاذبه‌های چشمگیری دارد. اگر به دنبال مکانی برای گشت‌و‌گذار شبانه در تهران می‌گردید، پارک ساعی تهران انتخاب مناسبی برای شماست. پارک ساعی در نزدیکی مراکز خرید و رستوران‌های متعددی قرار دارد. این امکان به گردشگران این پارک می‌دهد که پس از لذت بردن از طبیعت و فضای آرامش‌بخش پارک، به خرید و خوردن در مراکز نزدیک و متنوع دسترسی داشته باشند. به لحاظ مسافت نیز خاطرتان جمع باشد که با هر وسیله‌ای که اراده کنید، به‌راحتی به پارک ساعی می‌رسید. اتوبوس‌های بی.‌آر.‌تی در همسایگی این پارک ایستگاه دارند. یکی از خط‌های مترو تهران نیز از این پارک می‌گذرد. جالب است بدانید پارک ساعی، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران است. این پارک در ۱۳۲۹ خورشیدی ساخته شد.

در گوشه‌و‌کنار پارک ساعی، درختان سربه‌فلک‌کشیده‌ای قرار دارند. این درختان، آب‌و‌هوای پارک را دلپذیر و مطبوع کرده‌اند. به ویژگی‌هایی که گفتیم، چندین تندیس زیبا و تماشایی را نیز اضافه کنید. زمین مخصوص بازی کودکان، آبنمای موزیکال، دریاچه مصنوعی و مکانی مناسب برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به‌عنوان دیگر ویژگی‌های پارک ساعی شناخته می‌شود. در بسیاری از قسمت‌های این پارک، آلاچیق‌هایی تعبیه شده است.

 جالب است بدانید قسمتی از بوستان ساعی با باغ ژاپنی شهرت پیدا کرده است. در این قسمت، پرنده‌های خوش‌خرام به زندگی و خودنمایی مشغول هستند. در قسمتی دیگر از این پارک نیز گونه‌های مختلف جانوری زندگی می‌کنند. امکان ندارد گشت‌و‌گذاری در پارک ساعی داشته باشید و چشم شما به سنجاب، مرغابی، قو، غاز، قوچ، خرگوش و طاووس نیفتد. طوطی‌های شکرکن نیز از دیگر پرنده‌های زیبای این پارک به حساب می‌آیند.

آدرس پارک ساعی تهران: خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک.

ساعت بازدید پارک ساعی تهران: شبانه‌روزی.

هزینه بازدید از پارک ساعی تهران: رایگان (سرگرمی‌های مختلف این پارک هزینه‌‌ای جداگانه دارد).

خیابان‌گردی | بهترین جاهای دیدنی تهران در شب

برخی خیابان‌های تهران صبح و شب بسیار متفاوتی دارند. وقتی که هنگام شب وارد این خیابان‌ها می‌شوید، اصلاً تصویر نمی‌کنید که در طول روز چقدر شلوغ و پرجنب‌وجوش بوده‌اند. در این بخش مقاله قصد داریم تا بهترین خیابان‌های تهران را برای شب‌گردی به شما معرفی کنیم.

  • ولیعصر

خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان در تمام خاورمیانه است. این خیابان جنوب تا شمال تهران را به هم می‌دوزد. ولیعصر از میدان راه آهن آغاز می‌شود و تا خود میدان تجریش ادامه دارد. از چهارراه ولیعصر و پارک دانشجو، ظاهر خیابان ولیعصر تغییر می‌کند و به پاتوقی برای جوانان تبدیل می‌شود. هرچه به‌سمت پارک‌وی نزدیک شوید، آب‌وهوا بهتر و مناظر زیباتر خواهند شد. البته اگر در طول مسیر پیاده بروید، شاهد حضور دستفروشان در نزدیکی میدان ولیعصر نیز خواهید بود. اگر هنگام شب خوش‌شانس باشید، شاید آش و حلیم حاج مهدی نیز باز باشد. آخه واقعاً آخر شب آدم گرسنه می‌شود و دلش غذا می‌خواهد! در مسیر می‌توانید سری به پارک ملت یا حتی دربند نیز بزنید. تا خود صبح بسیاری از مغازه‌ها فعالیت می‌کنند. با همه این اوصاف ولیعصر را باید در زمره جاهای دیدنی تهران در شب قرار داد.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • سی تیر

جاهای دیدنی تهران در شب

خیابان سی تیر از جمله خیابان‌های فرهنگی هنری تهران به حساب می‌آید. این خیابان در مرکز شهر و محدوده جمهوری واقع شده است. شهرداری تهران تصمیم گرفت تا چند سال پیش، خیابان سی تیر را سنگ فرش کند. از همان دوران بود که شب‌گردی در این خیابان اوج گرفت. سی تیر در محدوده طرح ترافیک قرار دارد؛ اما هنگام شب خبری از طرح ترافیک نیست. همچنین در طول شب، تا نزدیکی صبح دکه‌ها و ماشین‌های غذاهای خیابانی مختلف به سی تیر می‌آیند. در این خیابان سرتاسر پر از دکه غذاهای خیابانی می‌شود. یکی جیگر و دیگری کباب تابه‌ای درست می‌کند و به مردم ارائه می‌دهد! مردم نیز از این موضوع استقبال می‌کنند. البته الحق که طعم غذاهای این خیابان بی‌نظیر است. به لطف شلوغی جمعیت، امنیت نیز به‌صورت کامل در آن برقرار می‌شود.

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • پیروزی

خیابان پیروزی در جنوب‌شرق تهران قرار دارد. این خیابان در حال حاضر به بورس شکم‌گردی در جنوب‌شرق پایتخت تبدیل شده است. با وجود آنکه سرتاسر این خیابان ده‌ها ساندویچی و رستوران مختلف حضور دارند؛ اما از ۱۲ شب به بعد می‌توانید شاهد حضور دکه‌ها و ماشین‌های غذاهای خیابانی در پیروزی باشید. از نظر ظاهری شباهت بسیاری بین خیابان پیروزی و خیابان سی تیر هنگام شب وجود دارد. این خیابان نیز بهترین جاهای دیدنی تهران در شب محسوب می‌شود. جالب است بدانید که خیابان پیروزی بورس باربکیو در هنگام شب است. از دل و جگر گرفته تا سوسیس و سیب‌زمینی زغالی می‌توانید در این خیابان سفارش دهید.

آدرس: تهران، خیابان پیروزی

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • بلوار کشاورز

بلوار کشاورز از جمله بلوارهای قدیمی تهران است. این بلوار در مرکز شهر و محدوده ولیعصر قرار دارد. در گذشته این بلوار را با نام بلوار الیزابت می‌شناختند. بلوار کشاورز بلواری عریض است. در میان بلوار فضایی سبزی بزرگ همانند پارک قرار دارد. این فضای سبز را شهرداری همانند روز نورپردازی و روشن کرده است. قدم زدن در این بلوار می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. بلوار کشاورز، خیابان ولیعصر تهران را به کارگر شمالی متصل می‌کند. جالب است بدانید که هتل اسپیناس بلوار کشاورز در همین خیابان قرار دارد. از قضا کافه و رستوران آن نیز به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند. پس اگر حین پیاده‌روی احساس گرسنگی کردید، می‌توانید سری به این هتل بزنید. در ضمن پارک لاله معروف نیز در همین بلوار است. پس خودتان را برای یک تیر و چند نشان آماده کنید.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بلوار کشاورز

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

  • اندرزگو

بلوار اندرزگو از دیگر جاهای دیدنی تهران در شب تبدیل شده است. در طول روز این خیابان بسیار شلوغ است. بسیاری از خانه‌های اطراف این بلوار، همگی اداری هستند. به همین خاطر در طول روز شلوغی بسیاری در اندرزگو و فرمانیه وجود دارد؛ اما هنگام شب دنیای اندرزگو متفاوت است. در طول شب جوانان برای گشت‌و‌گذار این خیابان را انتخاب می‌کنند. همچنین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های لوکس این خیابان نیز تا نیمه شب فعالیت می‌کنند. به همین خاطر می‌توانید تا نزدیک صبح، در این خیابان حضور داشته باشید و وقت‌گذرانی کنید. هروقت که احساس کردید حوصله شما هنگام شب سر رفته است، مستقیم به سراغ خیابان اندرزگو بروید! قطعاً در این خیابان سرتان گرم می‌شود. در ضمن پارک قیطریه نیز در نزدیکی همین بلوار قرار دارد. پس می‌توانید سری هم به پارک بزرگ قیطریه بزنید و کمی وقت‌گذرانی کنید.

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

محله دولت آباد تهران

محله دولت آباد تهران

مطمئن هستیم شما هم با ما هم‌ عقیده‌اید که خیابان‌گردی شبانه در محله‌های تهران، صفای خاص خودش را دارد. به همین دلیل در این قسمت از معرفی بهترین جاهای دیدنی تهران در شب، به محله دولت آباد می‌پردازیم. از هر لحاظ که فکرش را بکنید این محله با دیگر محله‌های تهران تفاوت دارد. برای علاقه‌مندان گشت‌و‌گذار شبانه در تهران باید بگوییم که دولت آباد، درواقع شهرکی است که در قسمت جنوبی تهران ساخته شده. این شهرک با محله‌هایی مانند شاه عبدالعظیم و مشیریه همسایه است. دلیل تفاوت محله دولت آباد با دیگر جاهای تهران را می‌توان حضور عرب‌ها در این محله دانست. ماجرای حضور عرب‌ها در این محله داستان جالبی دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

از قرار معلوم، سال‌ها پیش، صدام تعداد زیادی ایرانی‌های ساکن عراق را از این سرزمین بیرون راند. این عزیزان عربِ ایرانی به تهران آمدند و در منطقه‌ا‌ی که امروز با نام دولت آباد می‌شناسیم، ساکن شدند. وجود عرب‌ها در این شهرک باعث شده تا حس‌و‌حالی متفاوت نسبت به دیگر محله‌های تهران داشته باشد. با فرارسیدن شب، خوراکی‌‌فروشی‌های خیابانی در این محله غوغا به پا می‌کنند و بهترین غذاهای عربی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. امکان ندارد گشتی شبانه در محله دولت آباد بزنید و چشم شما به جمال مردان دشداشه‌پوش روشن نشود.

اگر حرف ما را زمین نینداختید و سری به محله دولت آباد زدید، حتماً از بلوار دولت آباد بازدید کنید. بیشتر فروشگاه‌های این بلوار در اختیار عرب‌هاست. در این گشت‌و‌گذار از خوردن فلافل‌های خوشمزه و سمبوسه‌های عربی نیز غافل نشوید. شاورما و شیرینی‌های لبنانی را هم امتحان کنید. دلیل این شهرت را می‌توان در بقعه امام زادگان ابراهیم و اسماعیل و مسجد اباذر دانست.

آدرس محله دولت آباد: جنوب شرقی تهران، منطقه ۲۰ شهرداری.

ساعت بازدید محله دولت آباد: شبانه‌روزی.

هزینه بازدید محله دولت آباد: رایگان.

درکه

بسیاری از علاقه‌مندان گردشگری در جاهای دیدنی تهران در شب، درکه را انتخاب می‌کنند. با توجه به جاذبه‌های گردشگری درکه، انصافاً باید گفت این انتخاب بی‌حکمت نیست. درکه در طول روز مکان مناسب برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی است. چراغ گردشگری این منطقه با فرارسیدن شب، پرنورتر می‌شود. درکه به داشتن آب‌و‌هوای مطبوع و دلپذیر معروف است. این منطقه در دامنه کوه‌های شمالی تهران واقع شده است. منطقه‌ای که از آن‌ صحبت می‌کنیم در فاصله‌ای نزدیک میان محله‌های ولنجک و اوین خودنمایی می‌کند. جالب است بدانید به لحاظ دیرینگی نیز درکه، یکی از مکان‌های کهن تهران به حساب می‌آید. تاریخچه این منطقه به حدود سده‌های پنجم هجری قمری باز می گردد. این منطقه در کنار زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های مذهبی نیز دارد. در این زمینه می‌توان به مقبره امام‌زاده سید محمد والی اشاره کرد.

میدان درکه، مهم‌ترین مرکز گردشگری شبانه این منطقه به حساب می‌آید. در اطراف این میدان تا چشم کار می‌کند، مغازه‌های خوراکی فروشی و رستوران‌های شیک و اشرافی قرار گرفته‌اند. این مغازه‌ها تا پاسی از شب باز هستند و از علاقه‌مندان به بازدید از جاهای دیدنی تهران در شب، استقبال می‌کنند. رستوران اسپیو درکه و رستوران البرز درکه در گروه بهترین رستوران‌های این منطقه قرار دارد. اگر هم اهل کافه گردی هستید و می‌‌خواهید تا پاسی از شب در یکی از بهترین کافه های درکه بنشینید و گل بگویید و گل بشنوید، سری به کافه گیل درکه بزنید. از آنجایی که درکه، منطقه‌‌ای ییلاقی است، گشت‌و‌گذار بهاری و تابستانی بیشتر در آن خوش می‌گذرد. با این حال رستوران‌های این منطقه شرایطی مناسب برای مشتریانی فراهم کرده‌‌اند که می‌خواهند شب‌های طولانی پاییز و زمستان را در درکه به تفریح و سرگرمی مشغول شوند.

آدرس درکه: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داودیان، درکه.

ساعت بازدید درکه: شبانه‌روزی

هزینه بازدید درکه: رایگان

دربند

برای علاقه‌مندانِ گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی تهران در شب باید بگوییم که دربند، در روزگاران دور دهکده‌ای کوچک بود. این منطقه اکنون به یکی از محله‌‌های قدیمی شمال تهران تبدیل شده است. محبوبیت دربند در بین گردشگران به‌اندازه‌ای است که امکان ندارد راهی تهران شوید و نام این منطقه به گوش شما نخورد. دربند، شرایطی بسیار مناسب برای طبیعت‌گردی دارد. این منطقه به مسیر کوه‌نوردی و تله سیژ نزدیک است. در گوشه‌‌و‌کنار دربند تا دلتان بخواهد رستوران‌های اعیانی با خوراکی‌های اشرافی صف کشیده‌اند. وجود این رستوران‌ها، جذابیت شب‌گردی در دربند را دوچندان کرده است. در این منطقه فروشگاه‌های بسیاری با ویترین‌های رنگارنگ خودنمایی می‌کند. به این فروشگاه‌ها، فروشنده‌های خیابانی را هم اضافه کنید. امکان ندارد راهی دربند شوید و چشم شما به کیوسک‌های فروش لواشک‌های خوشمزه و باقالی‌های هوس‌برانگیز نیفتد.

آوازه شب‌های دربند به گوش علاقه‌مندان شب‌گردی رسیده است. در نتیجه این منطقه شب‌ها، شلوغ و پرگردشگر است. حضور گردشگران در این ناحیه، صفای شب‌گردی را در دربند افزایش می‌دهد. به لطف همجواری با طبیعت، دربند آب‌و‌هوای بهتری نسبت به دیگر محله‌های تهران دارد. محبوبیت این منطقه باعث شده تا چندین خط اتوبوس بین شهری در دربند ایستگاه داشته باشد. خط مترو نیز از این منطقه گذر می‌کند.

برای رسیدن به دربند و گذران شب می‌توانید روی کمک راننده‌های تاکسی‌های شهری و اینترنتی نیز حساب باز کنید. پیاده‌روی، کوهنوردی، بازدید از آبشار دوقلو دربند، تله‌سیژ و شکم‌گردی در رستوران‌های این منطقه از سرگرمی‌هایی است که در دربند می‌توانید به آن‌ها مشغول شوید. اگر حرف ما را زمین نینداختید و شب‌هنگام راهی دربند شدید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً‌ سری به رستوران باغ بهشت دربند، رستوران پای کوه و رستوران باغ ایرانی بزنید.

آدرس دربند: میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند.

ساعت بازدید دربند: شبانه‌روزی (تفریحات مختلفِ دربند ساعت بازدید متفاوتی دارد).

هزینه بازدید دربند: رایگان (سرگرمی‌های پارک هزینه‌‌های جداگانه‌ای دارد).

برج میلاد

برج میلاد
برج میلاد

برج میلاد یکی از نمادهای شهر تهران است که جان می‌دهد برای گردشگری و شب‌گردی. این برج با ارتفاعی حدود ۴۳۵ متر از سطح زمین، به عنوان یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان شناخته می‌شود. استفاده از فناوری‌های پیشرفته در طراحی و ساخت برج میلاد، این امکان را به مهندسان و معماران داده که با بهینه‌سازی هزینه‌ها، به ارتفاعی بی‌نظیر دست یابند. این برج با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، از جمله سیستم هوشمند، سیستم کنترل دما و رطوبت و سیستم امنیتی هوشمند ساخته شده است.

با توجه به اینکه برج میلاد در محلی با جمعیت زیاد و جایگاه اقتصادی مهم قرار دارد، این ساختمان تبدیل به یک مرکز تجاری، فرهنگی و تفریحی شده است. در طبقات مختلف برج، می‌توان به مراکز خرید و رستوران‌های متنوع دسترسی داشت. انصافاً باید گفت کمتر مکانی را در بین تمامی جاهای دیدنی تهران در شب سراغ داریم که منظره‌ای همانند برج میلاد پیش روی علاقه‌مندان قرار دهد.

آدرس برج میلاد: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد.

ساعت بازدید برج میلاد: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب.

هزینه بازدید برج میلاد: طرح ۸۰ هزارتومانی و طرح ۱۲۰ هزارتومانی

سخن پایانی

جاهای دیدنی تهران در شب به اندازه‌ای است که اگر بخواهیم به تمامی آن‌ها اشاره کنیم، مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود. به همین دلیل از آنجایی که رسم داریم بهترین‌ها را به همراهان خود معرفی کنیم، مکان‌هایی را نام بردیم که گردشگری شبانه‌ در آن‌ها حسابی خوش می‌گذرد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرینی از گشت‌و‌گذار در بهترین جاهای دیدنی تهران در شب دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.