سایداسفر

سفر به کیش یکی از پرطرفدار ترین سفرها در طول سال برای گردشگران از سراسر جهان است. اما همواره این سوال پرسیده می شود که بهترین ماه سفر به کیش چه ماهی است؟ برای پاسخ به این پرسش باید گفت تمام ماه های سال. بسته به نوع سفر شما کیش می تواند در هر دوازده ماه سال جذاب باشد اما باید بدانید که هدف شما از سفر به کیش چه چیزی است. در این مقاله سفر به کیش را از جوانب گوناگونی مورد بررسی قرار می دهیم تا بفهمیم بهترین زمان سفر به این جزیره جذاب و دیدنی چه ماهی از سال است.

بهترین ماه برای بازدید از جشنواره ها

جشنواره های مختلفی در ماه های تابستان برگزار می شود. مسابقات مختلف، جشنواره خرید، جشنواره تفریحات آبی، جنگ های شبانه و کنسرت همه و همه در تابستان میهمان کیش خواهند بود. در این فصل تابستان قیمت اجناس و اقامتگاه به شدت پایین می آید و می توان گفت سفر مقرون به صرفه ای است. اما در نظر داشته باشید چیزی که بقیه گردشگران را در ماه های تابستان از کیش فراری می دهد گرما است. در تابستان دمای هوا تا ۵۰ درجه سانتیگراد بالا می رود و انتظار فصل خنکی را نداشته باشید.

بهترین ماه برای تفریحات آبی

کیش یکی از جزایر مجهز در زمینه تفریحات آبی است. بیشتر گردشگران چند روز از سفر خود را به آب بازی در آب های خلیج فارس می گذرانند. کیش تفریحات آبی از غواصی تا جت اسکی، فلای بورد، پارک آبی، شاتل، پاراسل، پلاژهای اختصاصی با امکانات متنوعی دارد. یکی از زیبا های این جزیره این است که این تفریحات در تمامی طول سال قابل استفاده است. اما بهترین فصل برای تفریحات آبی بهار و فروردین ماه است. در این ماه با افزایش گردشگر تفریحات بیشتری را در خط ساحلی مشاهده خواهید کرد و تنوع تفریحات نسبت به بقیه ماه ها بیشتر است. ضمن اینکه در این ماه دریا مواج نیست و تفریحات آبی قابل استفاده است. دقت داشته باشید قیمت تفریحات دریایی در نیمه اول سال پایین تر از نیمه دوم آن است.

بهترین ماه برای تفریحات آبی

بهترین ماه از نظر ارزانی

سفر به کیش برخلاف تصور عموم یک سفر لاکچری داخلی نیست. در واقع می توان با هر بودجه ای از این جزیره زیبا بازدید کرد. در ماه های پاییز و زمستان با مساعد تر شدن آب و هوا نسبت به تابستان قیمت اقامتگاه و هزینه های دیگر افزایش می یابد. اما در فصل بهار و تابستان با گرمی بیشتر تخفیف های بسیاری بر روی همه هزینه ها اعمال می شود. البته در فروردین به علت تعطیلات نوروز قیمت ها اندکی افزایش پیدا می کنند ولی با ورود به اردیبهشت شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود. پس اگر می خواهید تا بلیط هواپیما کیش را ارزان بخرید کافی است در ماه های اردیبهشت تا شهریور به وبسایت پته سر بزنید. در این ماه ها علاوه بر قیمت اقامت و هواپیما قیمت های خورد و خوراک نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت. همچنین این ماه ها زمان مناسبی برای خرید در پاساژ های کیش به شمار می رود.

بهترین ماه برای سفر دست جمعی

هرچه تعداد همراهان در کیش بیشتر باشد به مراتب سفری بهتر و زیبا تر خواهید داشت. در کنار خانواده بودن و تجربه تفریحات آبی و کنسرت رفتن در این جزیره زیبا حس و حال دیگری دارد. بهترین زمان برای سفر دست جمعی به کیش نوروز است. در این زمان با تعطیلی مدارس و اداره ها بهترین موقعیت برای یک مسافرت دست جمعی است. در ایام نوروز با افزایش مسافر هزینه های گردش و اقامت در کیش بالا می رود اما اگر تعداد شما زیاد باشد با استفاده گروهی از امکانات هزینه های شما به شدت پایین می آید. سفر در نوروز بهترین زمان برای در کنار هم بودن و تخلیه انرژی های منفی و خستگی سالی که گذشت است.

بهترین ماه برای سفر دست جمعی

خلوت ترین ماه برای سفر

در ابتدای مهر ماه و همچنین ابتدای اسفند خلوت ترین زمان رفتن به کیش است. در مهر ماه افرادی که برای خریدهای فصلی به جزیره آمده بودند آنجا را ترک می کنند. با بازگشایی مدارس امکان سفر از بیشتر افراد گرفته می شود و مهر ماه را به خلوت ترین زمان ممکن برای سفر به کیش تبدیل می کند. در ابتدای اسفند نیز با تلاطم ماه آخر سال برخورد می کنیم. بسیاری ترجیح می دهند این ماه را سخت کار کنند و سفر خود به کیش را تا نوروز به تعویق بیاندازند. اگر از شلوغی بدتان می آید به هیچ وجه ماه های آذر و فروردین و بهمن به کیش نروید در این ماه ها جمعیت گردشگر حاضر در جزیره به حداکثر خود می رسد. هرچه تعداد مسافر کمتر باشد قیمت سفر و هزینه های شما پایین تر می آید پس اگر انتظار سفری ارزان با آب و هوای معتدل به کیش را دارید در مهر و اسفند به کیش بروید. در اسفند ماه به علت باد های موسمی ممکن است استفاده از تفریحاتی مانند پاراسل برایتان امکان پذیر نباشد.

کلام پایانی

جاهای دیدنی کیش در همه ماه های سال دیدنی و جذاب است. در فروردین به علت نوروز باستانی این جزیره حال و هوای زیبایی دارد و میزبان کنسرت های بسیاری از خوانندگان محبوب است. سفر اما نیاز به هم سفر دارد پس اگر هنوز همسفری برای خود انتخاب نکرده اید پته آماده است تا شما را در این سفر همراهی کندو وبسایت پته با ارائه ارزان ترین قیمت با کیفیت بالا برای بلیط هواپیما کیش خیال شما را از سفری دلنشین راحت می کند.