سایداسفر

جزیره کیش یکی از جزایر استان هرمزگان است که در آب‌های خیلج فارس واقع شده است. این جزیره یکی از جزایر ایران است که به دلیل داشتن شرایط آب‌وهوایی ویژه کاملا مناسب رویش مرجان‌های دریایی است. به همین دلیل آب‌های اطراف سواحل این جزیره به دلیل زیبایی منحصر‌به‌فردشان به یکی از جاذبه‌های تفریحی کیش تبدیل شده‌اند. علاوه بر این، جزیره کیش به عنوان قدیمی‌ترین جزیره ایران از جاذبه‌های تاریخی دیدنی بسیاری نیز برخوردار است که در ادامه این مطلب شمارا با این جزیره و نحوه رزرو هتل در کیش آشنا می‌کنیم.

جاذبه‌های دیدنی کیش

اگر برای سفرهای نوروزی خود جزیره کیش را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کرده‌اید، بهتر است قبل شروع سفر با جاذبه‌های دیدنی آن آشنا شوید تا بتوانید روزهای اقامت خود را متناسب با آن‌‌ها برنامه‌ریزی کنید. در نتیجه با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توانید در زمان اندک خود از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی جزیره دیدن کنید.

کشتی یونانی 

یکی از جاذبه‌های دیدنی در جزیره کیش، کشتی به گل نشسته یونانی است. مالک این کشتی ابتدا کشور انگلستان بود که سال‌ها بعد این کشتی به مالکان دیگر ایرانی و یونانی واگذار شد. این کشتی پس از کش و قوس‌های فراوان بر آب سرانجام در ۴ مرداد ۱۳۴۵ به گل نشست، با این حال بعد از گذشت سال‌ها از این واقعه علت به گل نشستن این کشتی عظیم‌الجثه که آخرین بار تحت مالکیت یک شخص یونانی بود در هاله‌ای از ابهام است.

در طی چندین دهه گذشته این کشتی به گل نشسته به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی جزیره کیش تبدیل شده است. زیرا که ترکیب غروب خورشید و کشتی یونانی یک چشم‌انداز بی‌نظیری از زیبایی را برای تماشا کردن و گرفتن عکس‌های به‌یادماندنی فراهم کرده است.

شهر زیر زمینی کاریز کیش

شهر زیر زمینی کاریز کیش

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کیش که به‌خاطر قدمت ۲۵۰۰ ساله‌ خود دارای محبوبیت خاصی در بین مسافران جزیره است، شهر تاریخی زیرمینی کاریز کیش است. این شهر زیرزمینی به دلیل ویژگی‌های خاصی مانند دیوارهای پوشیده از مرجان، صدف‌های طبیعی، فسیل‌ و سنگواره‌هایی با قدمت ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال یکی از شگفتی‌های جزیره کیش است که بی‌دلیل بی‌همتا بودنش در دنیا به ثبت جهانی رسیده است.

این شهر که در عمق ۱۶ متری از سطح زمین قرار گرفته است در ساختار خود دارای کانال‌های زیرزمینی و قنات‌هایی است که در گذشته محل تامین آب برای مناطق باغو، صفین و شهر کهن حریره بوده است. به‌گونه‌ای که روان آب‌های حاصل از بارندگی از طریق کانا‌ل‌ها به این شهر وارد شده سپس بعد از عبور از کانال‌های مرجانی و قنات‌ها این آب‌ها کاملا تصفیه و قابل استفاده می‌شدند.

امروزه در فضای داخلی این شهر یک مجموعه رفاهی فرهنگی متشکل از موزه خلیج فارس، رستوران، غرفه صنایع دستی و عکاسخانه برای بازیدکنندگان این شهر فراهم آماده است. یکی از مزیت‌های این منطقه باستانی دسترسی راحت آن به برخی از هتل‌های کیش مانند هتل شایان کیش است. این هتل کیش در فاصله ۹/۶ کیلومتری در حدود ۱۱ دقیقه‌ای از این اثر جهانی قرار دارد. 

مجموعه درخت سبز 

درخت سبز ۶۰۰ ساله جزیره کیش یکی دیگری از جاذبه‌های دیدنی جزیره کیش است که تماشای آن خالی از لطف نیست. این درخت که در فاصله بسیار کمی تا شهر باستانی حریره قرار دارد یک درخت لور یا اصطلاحا انجیر معابد با ریشه‌های عمیق ، شاخه و برگ‌های سبز و سر به فلک کشیده است. این درخت که بومی هند و چین است که در زمان حکومت ایلخانی و تیموری به این جزیره وارد شد.

امروزه در اطراف این درخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساله یک مجموعه تفریحی سرسبز ایجاد شده که یک مکان عالی برای گذراندن اوقاعت فراغت و تفریح برای ساکنین جزیره و مسافران آن را به وجود آورده است. در این محل امکاناتی مانند آلاچیق، رستوران، بوفه برای رفاه بیشتر بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است.

شهر حریره کیش

شهر حریره کیش

از دیگر جاذبه‌های تاریخی جزیره کیش، می‌توان به شهر جزیره کیش با قدمت بیش از ۸۰۰ سال اشاره کرد. این شهر باستانی که در فاصله ده دقیقه‌ای از هتل‌های پنج ستاره جزیره مانند هتل شایان کیش قرار دارد در قرن‌های گذشته به‌واسطه موقعیت جغرافیایی ویژه خود در زمره یکی از بندرگاه‌های مهم در حوزه خلیج فارس قرار داشت. 

این شهر که در مساحت ۱۲۰ هکتاری متشکل از ساختمان‌های مستحکم از سنگ‌های آهکی و مرجانی در منطقه‌ای سرسبز بنا شده بود. در حال حاضر، بقایای به‌جا مانده از این شهر کهن که معمولا در کتب‌های تاریخی از آن‌ به‌عنوان یک شهر ثروتمند پرتردد و سرسبز یاد می‌شود به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی کیش تبدیل شده است.

تفریحات آبی جزیره کیش

اگر از ارتفاع یا آب نمی‌ترسید پس بهتر است، بدانید که یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و جذاب دیگر جزیره کیش شامل تفریحات آبی این جزیره است. جزیره کیش به‌دلیل شرایط آب و هوایی ویژه منطقه خود از دسته مناطق ایران است که می‌توان در تمام فصل از تفریحات آبی آن استفاده کرد. یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در جزیره کیش غواصی در آب‌های مرجانی جزیره است که می‌توانید بعد از یک آموزش کوتاه با کمک مربی به تماشای دنیای پر از رمز و راز زیر آب بروید. 

از دیگر تفریحات آبی هیجان‌انگیز جزیره پاراسل سواری است که به کمک چترهای پاراسل یک پرواز شیرین و پر از هیجان را می‌توانید در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متری آبی‌های نیلگون خلیج فارس تجربه کنید. از دیگر تفریحات آبی در این جزیره می‌توان شاتل سواری، اسکی روی آب، اسکوتر زیر دریایی، بنانا، فلای بورد اشاره کرد.

تفریحات آبی جزیره کیش

وجود یک آکواریوم آب شور بزرگ یکی دیگر از تفریحات آبی جزیره است که برای اولین بار در جزیره کیش افتتاح شد و به عنوان اولین آکواریوم شور خاورمیانه شهرت دارد. این آکواریوم از بخش بزرگ و کوچک تشکیل شده است، در این آکواریوم شما علاوه بر تماشای آبزیان بزرگ جثه مانند کوسه، کروکودیل و مار می‌توانید نظاره‌گر بیش ۷۰ نوع ماهی کمیاب آب شیرین باشید. یکی دیگر از تفریحات آبی جزیره که در کنار آکواریوم شور قرار گرفته است، مجموعه دلفیناریوم کیش است که یک تفریحگاه عالی برای کودکان به‌شمار می‎‌آید.

بهترین روش رزرو اقامتگاه‌های پنج ستاره کیش

حال که با برخی از مهم‌ترین تفریحات آبی و جاذبه‌های دیدنی جزیره کیش آشنا شده‌اید، اگر برای سفر نوروزی یا تعطیلات تابستانی خود قصد سفر به کیش را دارید، می‌توانید رزرو هتل در سایت اسنپ تریپ برای ررزرو بهترین و مجلل‌ترین هتل‌های این جزیره اقدام کنید.