سفر با همسفر خوشه! این گزاره ای است که کم و بیش مابین خانواده های ایرانی شنیده می شود و طرفداران خاص خود را دارد. واقعیت این است که بود و نبود همسفر بی تاثیر نیست. یک همسفر بد می تواند سفرتان را بگند بکشد و از طرف دیگر یک همسفر خوب سفر را می تواند تبدیل به یک رویا بکند.  ما در سفرزون می‌خواهیم در مورد پیدا کردن همسفر با شما حرف بزنیم، بیشتر در پیدا کردن همسفر در خارج از کشور به شما پیشنهاد هایی خواهیم داد در مورد سفرهای داخلی هم چند نکته را برایتان در نظر گرفته ایم.

saadatrent

اصلا من به همسفر نیاز دارم؟

نمی خواهیم در اینجا به این سوال پاسخ بدهیم می خواهیم به شما یک تلنگر بزنیم. دوستی داشتیم که می خواست دور ایران را بگردد و به دنبال همسفر می گشت! او مدام به ما می گفت، چرا من نمی تونم همسفری پیدا کنم! جواب این دوستمان این است که شما به همسفر نیاز ندارید به یک همراه نیاز دارید، معلوم کنید آیا به همسفر نیاز دارید و یا به دنبال همراه هستید. اینکه چطور همراه پیدا کنید واقعا معلوم نیست ولی پیدا کردن همسفر راهکارهایی دارد که در ادامه می توانید آنها را بخوانید.

تکرار می کنیم آیا من به همسفر نیاز دارم؟

دوستی داشتیم که برنامه اصفهان گردی برای خودش ریخته بود و میخواست برای این سفر همسفری داشته باشد وقتی از او پرسیدم که چرا همسفر می خواهی جوابی که می داد این بود” بدون همسفر همه چیز کسل کننده است” . کسانی که چنین جوابی دارند عموما همسفران خوبی نیستند چرا که اینها ادمهایی هستند که بلد نیستند حال خود را خوب کنند و جذاب باشند، اگر جزو چنین ادمهایی باشید مطمئن باشید همسفری هم که از روی شانس شاید پیدا کنید از سفر کردن با شما انقدر لذت نخواهد برد.


در سفرزون بخوانید:  راهنمای سفر با کودکان ؛ نکات و توصیه‌هایی که لازم دارید


اگر چنین فردی هستید شما بیشتر به این نیاز دارید که سفر کردن یاد بگیرید تا اینکه همسفر پیدا کنید.

کدام نوع همسفر؟

دو نوع همسفر وجود دارد، یک همسفری که در سفر با او آشنا می شوید دوست می شوید. نوع دیگری از همسفر این است که آشنایی پیدا می کنید تا با او به سفر بروید.

برای اینکه همسفر پیدا کنید باید بدانید به دنبال کدام نوع همسفر می گردید، در سفرهای داخلی همسفر آشنا پیشنهاد می شود و در سفرهای خارجی شما همسفرهای سفری با شما بیشتر همراه می شوند.

سفرهای داخلی

پیدا کردن پایه سفر قبل از شروع سفرهای داخلی بسیار راحت تر از پیدا کردن همسفر در داخل سفر است، در اینجا می خواهم حرکتی که خودم بسیار استفاده کرده ام را با شما در میان بگذارم.

یک: من پنج دوست صمیمی دارم که روزانه با آنها دورادور گپ و گفت دارم، وقتی هوس سفر می کنم به همه آنها اعلام می کنم که دلم میخواد به سفر بروم، آنها یا خودشان با من همراه شده اند یا یکی را به من معرفی کردند که با او به سفر بروم.

این دوستانم دو نفرشان متاهل، دو تای آنها خانم و یکی دوست دوران کارشناسی دانشگاه ام است که به خوبی همدیگه را میشناسیم. آنها می دانند که من در سفر کردن به دنبال پیدا کردن همراه نیستم و تنها پیشنهاد میکنم که همسفر داشته باشم آنها می دانند اگر من همسفر هم نداشته باشم سفرهایم را می روم. پس اولین راه در پیدا کردن همسفر، دوستان صمیمی شما هستند.


در سفرزون بخوانید:  چگونه برنامه سفر موفق بچینیم یا راه‌های لذت بردن از سفر


دو: من برای سفرهای دوری که داشته ام بیشتر به دنبال همسفر پسر بوده و هستم ما پسرها راحت تر بلد هستیم خودمان را برای همین گارد کمتری نسبت به همدیگر داریم. بار روانی جامعه هم روی ما نیست. پیشنهاد می کنم در سفرهای داخلی به دنبال هم سفر هم جنس باشید. اینطور همه چیز راحت تر پیش می رود.

سه: برای سفرهای کوتاه به دنبال همسفر نباشید ولی دوست بسازید برای خودتان. من در سفرهای سه چهار روزه سعی میکنم به جمع هایی که دوست دارم با آنها معاشرت کنم بروم و گپ و گفت کوتاهی داشته باشم. همه چیز اینطور راحت تر خواهد بود در سفرهای طولانی مدت همراهان بیشتری خواهید داشت و می توانید بر روی این افراد کمی حساب کنید.

چهار: شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید، من در مسافرتی که به تبریز داشتم همسفرم را از شبکه های اجتماعی پیدا کردم، او اعلام کرده بود که می خواهد برود تبریز و دوست ندارد تنها باشد لذا برایش پیامی گذاشتم و به او گفتم به صفحه ام سر بزند اگر از لایف استایلم خوشش آمد خوشحال می شوم که با او همسفر شوم. اتفاقی که افتاد این بود بعد از دیدن صفحه ام آن را پذیرفت و یکی از صمیمی ترین سفرهای من رخ داد.

اینها نکاتی هستند که در سفرهای داخلی در نظر گرفته ام لازم است دو نکته را بار دیگر به شما گوشزد کنم، در سفرهای داخلی واقعا نیاز به همسفر آنقدر جدی نیست چرا که ما ایرانی ها بسیار خون گرم هستیم و به راحتی می توانید با گپ و گفت با میزبان هایتان در جاهای مختلف، کمی دور خود را شلوغ کنید. نکته دوم اینکه سعی نکنید به این بهانه که اگر پایه سفر پیدا شد پیشنهاد سفر بدهید، این کار سبب می شود دو اتفاق بیافتد شما با هر جواب منفی که می شنوید به شدت حس بدی خواهید داشت و کم کم از سفر زده می شوید. نکته دوم اینکه این گزاره اثبات می شود که شما بیشتر نیاز به همراه دارید تا همسفر.

سفرهای خارجی

قدم اول برای پیدا کردن همسفر ، سبک سفر درست

قدم اول پیدا کردن همسفر، انتخاب سبک سفر مناسب است، اگر سفر خود را طوری برنامه ریزی کرده اید که سه شب در هتل باشید و با هواپیما بروید و بیایید باید به شما بگویم که احتمال پیدا کردن همسفر برای شما کمترین حالت ممکن خواهد بود.سبک سفر بک پکری بهترین حالت برای پیدا کردن دوست است ولی سفرهای نوع دیگه هم می تواند شما را به دوستی ها در سفر برساند.


در سفرزون بخوانید:  سفر به پاریس ؛ از پاتوق جویس تا بهترین هتل های پاریس


قدم دوم هتل یا هاستل

بهترین روش دوست شدن در سفرهای خارجی این است که با هاستلی ها بپرید. هاستلی ها ادمهایی هستند که عموما افراد برونگرا و سفر برو ها به آن پناه می برند. هاستل امکانات کمتری نسبت به هتل دارد ولی آدمهای بیشتر در اطرافتان هستند. اگر خانمی هستید که اولین بار است می خواهید در هاستل اقامت کنید پیشنهاد می کنم که در قسمت دخترها اقامت کنید شاید برایتان معاشرت با مردها و حالاتشان کمی عجیب باشد.

تورهای خارجی هاستل ها

تورها همیشه جزو پر پتانسیل برای پیدا کردن همسفر و معاشرت کردن هستند، پیشنهاد می کنیم که آنها را دنبال کنید مخصوصا تورهایی که هاستل ها برگزار می کنند از بسیار جنبه ها جذاب هستند چرا که شما با آدمهایی رو به رو می شوید که مثل خودتان هستند از بین آنها می توانید معاشرت را شروع کنید و برای مقصد احتمالی همسفری برای خود دست و پا کنید.

حمل و نقل طولانی !

شنیده اید که میگن ادمها در سفرهای اتوبوسی همه داشته ها و نداشته هاشون رو بیرون می ریزند. شما در سفرهای خارجی هم این نکته را مشاهده می کنید سعی کنید که سفرهایی را انجام بدهید که وسیله حمل و نقل در آن طولانی باشد تا راحت بتوانید دوست پیدا کنید.

به جای اینکه انتخاب بشید انتخاب کنید!

واقعا در سفرهای خارجی کمتر پیش می آید شما توسط عده ای انتخاب بشید راحت باشید و اگر از جمعی خوشتان آمد بگویید که سلام من فلانی هستم می تونم تو جمعتون باشم؟ عموما جواب مثبتی خواهید شنید. سخت نگیرید این کاری بی ادبانه نیست و سفر برو ها همه دنبال خوش گذراندن هستن شما را راحت تر می پذیرند.

دیدتون رو به همسفر عوض کنید

همسفر رد سفرهای خارجی مخصوصا یعنی این نیست که همه مسیر را با او بروید، شما برای سفر خود برنامه ای دارید باید یاد بگیرید که در مواقع حساس نه بگویید تا پشیمانی برایتان پیش نیاید.

در این مقاله سعی کردیم به صورت کوتاه در مورد پیدا کردن همسفر با شما نکاتی را مرور کنیم. سفرهای داخلی با سفرهای خارجی فرق دارند این نکته را همیشه در نظر داشته باشید. و نکته ای که باید آویزه گوش خود بکنید این است که همراه را با همسفر اشتباه نگیرید! ارزیابی و قضاوت هایتان را از افرادی که با شما همسفر هستند کم کنید تا همسفر های بیشتری با شما همراه شوند.

نظرات خودتان را از پیدا کردن همسفر با ما در میان بگذارید مطمئن باشید خوشحال خواهیم بود تا نظرات شما را بشنویم. سفرزون را دنبال کنید.