9.0
امتیاز

نکات مثبت

  • چند منظوره بودن مجتمع (خرید، شکم گردی و تماشای فیلم)
  • معماری زیبا و فضای منحصر به فرد
  • امکانات مدرن و کارآمد نظیر آسانسور و پارکینگ با ظرفیت مناسب
  • دسترسی خوب در مرکز شهر

نکات منفی

  • قرار داشتن در محدوده طرح ترافیک و منطقه شلوغ تهران

مراکز خرید همیشه از پربازدید‌ترین جاذبه‌ها در پایتخت‌ها و شهر‌های بزرگ‌اند و با ظاهر و کاربری نوین‌شان، گردشگران علاقه‌مند را به سوی خود جذب می‌کنند. در میان دود و دم و ساختمان‌های قدیمی و غبار‌ گرفته مرکز تهران، مرکز خریدی با نمای مدرن قد بر‌افراشته و چشم هر رهگذری را به دنبال خود می‌کشد. چارسو نام مرکز خرید چند‌‌منظوره‌ای است که چند سالی هست به یکی از پاتوق‌های محبوب شهروندان تهرانی تبدیل شده است. چه به دنبال خرید دستگاه‌های دیجیتال باشید و چه اهل هنر و سینما، پاساژ چارسو می‌تواند مقصد مناسبی برای تهران‌گردی امروز شما باشد. حتی می‌توانید برای یک شکم‌گردی دلچسب نیز عازم چارسو شوید و دلی از عزا در‌بیاورید! به هر‌حال مجتمع چارسو طوری طراحی شده که بتواند زمان شما را پر کرده و حسابی شما را به همراه خانواده یا دوستانتان سرگرم کند. در این مطلب از سفرزون می‌خواهیم از مرکز خرید چارسو و تفریحات متنوع آن برایتان بگوییم. پس مثل همیشه با همراهی گرمتان به ما انرژی بدهید.

saadatrent

معرفی مرکز خرید چارسو

مرکز خرید چارسو
مرکز خرید چارسو

چارسو یک مجتمع چند‌منظوره است که در سال ۱۳۹۱ با اهداف تجاری، تفریحی و فرهنگی افتتاح شد. این مجتمع در تقاطع خیابان جمهوری با پل حافظ واقع شده و درست رو‌به‌روی پاساژ علاء‌الدین قرار دارد. نمای مدرن و منحصر به فرد ساختمان چارسو،‌ آن را از بافت قدیمی مرکز شهر و ساختمان‌های مجاور متمایز می‌کند. مجتمع چارسو شامل سه قسمت اصلی مرکز خرید، فود کورت و پردیس سینمایی است که در هفت طبقه سازمان‌دهی شده است. قسمت پایین مجموعه متشکل از فروشگاه‌های تجاری بزرگ، قسمت میانی آن شامل فروشگاه‌های تجاری کوچک و قسمت فوقانی مجموعه محل تجمع رستوران‌ها و سالن‌های سینما است. بازار چارسو یکی از بزرگترین مراکز خرید کالاهای دیجیتال است که امکانات بسیاری را برای رفاه حال مشتریان و بازدیدکنندگان در خود جای داده‌ است.


برای دریافت راهنمای سفر به تهران کلیک کنید.


معماری و تقسیم فضا

مرکز خرید چارسو
مرکز خرید چارسو

معماری مدرن و اکسپرسیونیستی پاساژ چارسو به گونه‌ای است که به شکل سه تکه نامنظم بر روی هم لغزیده و اصلی‌ترین عامل تفاوت آن با ساختمان‌های قدیمی مجاور است. معماری داخلی پاساژ نیز چشمگیر است. قرارگیری یک فضای خالی بزرگ در مرکز مجموعه و حرکت پله‌های برقی در اطراف آن، ضمن ایجاد یکپارچگی در عملکردهای مختلف، حرکت بین طبقات را برای بازدیدکنندگان به تجربه‌ای خاص تبدیل می‌کند. این بازار دارای پانزده هزار متر فضای تجاری، ۳۳۰ باب مغازه و هزار واحد پارکینگ است. مرکز خرید چارسو در طبقه همکف به عرضه محصولات صوتی و تصویری اختصاص دارد. در طبقات اول تا چهارم نیز به فروش موبایل و لوازم جانبی می‌پردازد. طبقات پنجم و ششم و هفتم نیز به فود کورت و پردیس سینمایی اختصاص دارد.

بازار چارسو

مرکز خرید چارسو
مرکز خرید چارسو

در مرکز خرید چارسو و به‌ویژه در طبقه همکف تمامی برند‌های معروف دیجیتال را پیدا خواهید کرد. هر برند در فروشگاه خود انواع لوازم خانگی و کالا‌های دیجیتال خود را به مشتریان معرفی می‌کند. در طبقات دیگر چارسو نسبت به طبقه همکف، فروشگاه‌های بیشتری پیدا خواهید کرد. این واحدهای تجاری به فروش و تعمیر دستگاه‌های دیجیتال و لوازم جانبی آن‌ها می‌پردازند. فروشگاهی هم برای عرضه‌ وسایل موسیقی مانند گیتار، گیتار برقی و پیانو فعالیت می‌کند. هنگام عبور از کنار فروشگاه‌های لوازم صوتی، صدای پخش موسیقی را خواهید شنید. اگر از طرفداران بازی‌های دیجیتالی هستید، حتما سری به طبقات چارسو بزنید. فروشگاه‌های کنسول‌های بازی‌ دیجیتالی از محبوب‌ترین عرضه‌کنندگان در بازار چارسو هستند. اگر هم دنبال کیف مخصوص برای گجت‌هایتان می‌گردید، در فروشگاه‌های بازار چارسو کیف‌هایی رنگارنگ در طرح‌ها و مدل‌های مختلف پیدا خواهید کرد.

در سفرزون بخوانید :
مرکز خرید روشا ؛ لذت خریدی متفاوت در دل پایتخت

مرکز خرید اپال ؛ تجربه خریدی مدرن در فضایی سراسر رنگ و نور

فودکورت چارسو

فود کورت مرکز خرید چارسو
فود کورت مرکز خرید چارسو

طبقه پنجم مرکز خرید چارسو به فودکورتی بزرگ اختصاص دارد. چندین رستوران با نام‌های مختلف انواع غذاهای  داخلی و خارجی اعم از ساندویچ، برگر، پیتزا، پاستا، پیش‌غذا، سالاد، دسر و نوشیدنی را به شما عرضه می‌کنند. پس از سفارش پیجر مخصوصی به شما داده می‌شود که با آماده شدن غذا، چراغ آن روشن و خاموش خواهد شد. میز و صندلی‌های کوچک چهار نفره این فودکورت انتخاب مناسبی برای دورهمی‌های کوچک است. میزهای بلند و صندلی‌های پایه‌ بلند مخصوص که پشت میزها چیده شده‌اند، برای دورهمی‌ها و جمع‌های دوستانه و شلوغ گزینه بهتری خواهند بود. اگر تصمیم دارید با خانواده به فودکورت چارسو بروید، از مبل‌های غذاخوری مشکی و بزرگی که کنار پنجره‌های فودکورت قرار دارند، استفاده کنید. در این طبقه، صفحه نمایش بزرگی هم وجود دارد که تیزر فیلم‌های روی پرده سینما را نشان می‌دهد. گاهی رویداد‌های مهم ورزشی نظیر جام جهانی فوتبال نیز از این نمایشگر پخش می‌شود و خیل فوتبال دوستان را دور هم جمع می‌کند. تراس بزرگ مجتمع چارسو در طبقه فودکورت به‌عنوان اتاق سیگار شناخته می‌شود. افراد با سیگار کشیدن در این تراس علاوه‌بر لذت از زیبایی و منظره شهر، فضایی اختصاصی برای این کار دارند.

در سفرزون بخوانید :
مرکز خرید سمرقند: تحفه‌ای کمیاب در غرب تهران

مرکز خرید سانا ، نگینی ارزنده در شمال تهران

پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو
پردیس سینمایی چارسو

پردیس سینمایی چارسو واقع در طبقه هفتم مجموعه، دارای پنج سالن سینما با تکنولوژی صدا و تصویر مدرن است که نزدیک به هزار نفر ظرفیت دارد. علاوه بر پخش فیلم‌های روز گیشه، از این سالن‌ها برای اجرای کنسرت یا برگزاری فستیوال‌ها و همایش‌ها نیز استفاده می‌شود. محیط خارجی آن هم با فرش قرمز و معماری زیبا شما را به یاد فرش قرمز جشنواره‌های سینمایی می‌اندازد. همچنین اکران خصوصی و عمومی بعضی از فیلم‌ها به همراه مصاحبه و نشست عوامل فیلم هم در این مجموعه برگزار می‌شود. در سالن‌های پردیس سینمایی چارسو، جایگاه‌هایی ویژه برای تماشاگران معلول هم در نظر گرفته شده است. با استفاده از سایت چارسو یا اپلیکیشن‌های خرید بلیت، علاوه‌بر پرداخت هزینه، می‌توانید محل نشستن خود را نیز انتخاب کنید.

پردیس سینمایی چارسو
پردیس سینمایی چارسو

جاذبههای اطراف چارسو

کاخ مرمر
کاخ مرمر

مجتمع چارسو درست در مرکز تهران قرار داشته و به بسیاری از جاذبه‌های این شهر نزدیک است. از تئاتر شهر و تالار وحدت گرفته تا موزه ملی ایران، کاخ مرمر و موزه عبرت. همچنین پارک شهر و خیابان سی تیر نیز با این مرکز خرید فاصله کمی دارند.

امکانات مرکز خرید چارسو

مرکز خرید چارسو
مرکز خرید چارسو

دو هزار و ۵۰۰ متر انبار تجاری، هشت آسانسور با ظرفیت حداکثر ۱۵ نفر و دو آسانسور حمل بار با ظرفیت سه تُن، ۱۶ دستگاه پله برقی و ۹۰ سرویس بهداشتی در کل پاساژ تنها بخشی از امکانات مجتمع چارسو است. پارکینگ چارسو هم با ظرفیت هزار اتومبیل، با رفع یکی از مهم‌ترین معضلات مراجعه به مرکز شهر، تا حد زیادی خیال بازدیدکنندگان را راحت کرده است.

اطلاعات بازدید از مرکز خرید چارسو

مرکز خرید چارسو
مرکز خرید چارسو

ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب (به جز تعطیلات رسمی)

قیمت بلیط: ورود به مجموعه چارسو رایگان است اما برای خرید یا استفاده از فودکورت و سینما باید هزینه پرداخت کنید

آدرس مرکز خرید چارسو: تهران، تقاطع خیابان جمهوری اسلامی و پل حافظ، مرکز خرید چارسو

مسیر دسترسی به مرکز خرید چارسو : برای رسیدن به مجموعه چارسو می‌توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. بهترین ایستگاه مترو برای دسترسی به این مجموعه، ایستگاه سعدی در خط یک متروی تهران است. بعد از رسیدن به این ایستگا و خروج از ایستگاه می‌توانید با اتوبوس‌هایی که از میدان بهارستان به میدان جمهوری تردد می‌کنند، استفاده کنید و در ایستگاه پل حافظ از اتوبوس پیاده شوید. همچنین اگر استفاده از خط ۴ مترو برای شما راحت‌تر است می‌توانید در ایستگاه تئاتر شهر (که از نظر مسافت به چارسو نزدیک‌تر است) از قطار پیاده شوید. پس از خروج از ایستگاه با حدود ده دقیقه پیاده‌روی به خیابان جمهوری بروید و با اتوبوس یا تاکسی و یا ده دقیقه دیگر پیاده‌روی به مجتمع چارسو برسید.

شماره تماس : ۶۱۷۲۰۰۰۰ ـ ۰۲۱

موقعیت مرکز خرید چارسو روی نقشه گوگل

بهترین زمان بازدید از مرکز خرید چارسو

مرکز خرید چارسو
مرکز خرید چارسو

بسته به نوع فعالیتی که چارسو را برای آن انتخاب کرده‌اید، باید زمان مناسبی را هم برای آن انتخاب کنید. اگر برای شکم‌گردی یا تماشای فیلم به چارسو می‌روید، بهتر است شب‌ را برنامه کنید. شب‌های چارسو با نور‌پردازی‌های خیره کننده‌اش واقعاً زیباست. اما اگر به قصد خرید لوازم دیجیتال عازم چارسو هستید، هر ساعت از روز که سر بزنید، فروشنده‌ها پذیرای مشتریان هستند.

در سفرزون بخوانید :
پاساژ گلدیس : پاساژ بزرگ و قدیمی غرب شهر

ایران مال تهران ، قطب گردشگری و پنجمین مرکز تجاری بزرگ جهان

توصیههای بازدید از چارسو

مرکز خرید چارسو
مرکز خرید چارسو

اگر برای رسیدن به بلیط سینمایی که از پیش رزرو کرده‌اید و خیلی عجله دارید،‌ حتما از آسانسور‌های مجتمع استفاده کنید. طی کردن هفت طبقه با پله برقی ممکن است کمی وقتتان را بگیرد.

شما سفرزونی عزیز، چند بار از مرکز خرید چارسو بازدید کرده‌اید؟ خاطرات و نقطه نظرات خود در مورد این جاذبه را با سفرزون در میان بگذارید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.