اگر از گشت و گذار در مراکز خرید و سواحل زیبای جزیره قشم خسته شده‌اید وقت آن است که سراغ امتحان کردن طعم‌های جدید در رستوران های قشم برویم و حال و هوای جزیره را با مزه‌ی غذاهای محلی‌اش بیشتر لمس کنیم. سفرزون امروز لیستی از پرطرفداران‌ترین رستوران‌های جزیره را آماده کرده تا در سفرتان آسوده خاطر باشید و بین انتخاب‌های متعدد سردرگم نمانید.

saadatrent

رستوران قلعه ، همسایه‌ی جنوبی پرتغالی‌ها

این رستوران دریایی که طراحی خاصی دارد یکی از بهترین رستوران های قشم است. می‌توانید هنگام سرو غذا یکی از محیط‌های داخلی یا خارجی رستوران را انتخاب کنید و ویویی رو به آب‌های نیلی داشته باشید. در رستوران قلعه همیشه به غذایی تازه دسترسی دارید و مواد غذایی صید روز هستند. یکی از نکات جالب رستوران قلعه منوی آن است که به صورت شفاهی برای شما خوانده می‌شود.

ساعت کار:  ۱ بعدازظهر تا ۳ بعدازظهر، و از ۸ شب تا ۱۱ شب

آدرس رستوران قلعه قشم : قشم، میدان ولایت، جنب قلعه پرتغالی‌ها

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۲۴۷۶۵

رستوران قلعه
رستوران قلعه

رستوران خاله ، میزبان شبانه‌ی جزیره در میان رستوران های قشم

این رستوران صمیمی یکی از بهترین انتخاب‌های جزیره است خصوصا برای کسانی‌که شب‌گردی را دوست دارند. رستوران خاله را زنی از اهالی جزیره راه‌اندازی کرده است و تمامی غذاهایش به‌صورت ساندویچ آماده می‌شوند. اگر در میان رستوران های قشم این مکان را انتخاب کردید، فلافل و عنکاس را حتما امتحان کنید.
چند نکته‌ی مهم که در خصوص این رستوران نباید فراموش کنید:
۱- رستوران خاله فقط شب‌ها باز است و ساعت کاری‌اش از ۷ تا ۱۰ شب محدود می‌شود.
۲- غذا در فضای آزاد و روی صندلی‌های فایبرگلاس سرو می‌شوند.
۳- لیست غذاهای مورد نظر را به روی یک کاغذ بنویسید و به خاله تحویل دهید.

ساعت کار: ۷ شب تا ۱۰ شب

محدوده قیمتی: اقتصادی

آدرس رستوران خاله قشم : ضلع شمالی جزیره قشم، شمال قلعه پرتغالی‌ها

رستوران خاله | رستوران های قشم
رستوران خاله

رستوران نعیم و سلف سرویسی هیجان‌انگیز

در میان رستوران های قشم ، رستوران نعیم نیز خیلی طرفدار دارد. عوامل مختلفی سبب این محبوبیت شده اما یکی از جذابیت‌های آن میز اردوی رستوران و سلف سرویس آن است. این رستوران منویی متنوع دارد و حق انتخاب‌های بسیاری دارید.

محدوده قیمتی: متوسط رو به گران

آدرس رستوران نعیم قشم : قشم، میدان امام قلى خان، جنب شهرک ساحلى

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۲۶۶۶۵

رستوران نعیم | رستوران های قشم
رستوران نعیم | رستوران های قشم

رستوران آبشار قشم ، قدیمی در میان رستوران های قشم

رستوران آبشار قشم یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های این جزیره است و بزرگ‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود. این رستوران یکی از بهترین انتخاب‌‌ها برای غذاهای دریایی است و منوی آن تنوع بالایی دارد.

ساعت کار:

هر روز به‌ جز چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد

یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

آدرس رستوران آبشار قشم : قشم، روبروی مجتمع تجاری بین‌المللی مرجان قشم

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۴۷۱۳۸

رستوران آبشار قشم
رستوران آبشار قشم

رستوران الوند برای همه‌ی سلیقه‌ها

اگر طرفدار غذاهای دریایی نیستید، رستوران الوند می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد چرا که سایر غذاهای آن نیز به همان کیفیت هستند. اما به طرفداران غذاهای دریایی بشقاب میکس این رستوران را پیشنهاد می‌کنیم که ترکیبی از بهترین‌های دریا است.

محدوده قیمتی: گران

آدرس رستوران الوند قشم : بلوار آزادگان، جنوب غربی میدان شهدای قشم (نبش خیابان الهیه)

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۲۸۸۰۵

رستوران الوند | بهترین رستوران های قشم
رستوران الوند | بهترین رستوران های قشم

رستوران حاج غفور ، یک غذای دریایی متفاوت

رستوران حاج غفور مخصوص عاشقان غذاهای دریایی است و از پر طرفدارترین غذاهای آن می‌توان به قلیه ماهی و میگو اشاره کرد و شما قطعا طرفدار قلیه می‌شوید.

محدوده قیمتی: اقتصادی

آدرس رستوران حاج غفور قشم : بلوار خلیج فارس شرقی، جنب مسجد شیخ حاجی رمضان

لذت طعم واقعی قلیه ماهی | رستوران حاج غفور
لذت طعم واقعی قلیه ماهی | رستوران حاج غفور

رستوران دریا ، یک میزبان مجلل

این رستوران مجلل در بازار دریا قرار دارد و یکی از بهترین رستوران های قشم در زمینه‌ی غذاهای دریایی است. شما در منوی متنوع این رستوران می‌توانید یک وعده‌ی خاص دریایی را نوش جان کنید و خاطره‌ی آن‌را برای همیشه در ذهن نگه‌دارید.

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۵ بعد از ظهر

آدرس رستوران دریا قشم :قشم، درگهان، مجتمع تجاری دریا، رستوران دریا

شماره تماس:  ۰۷۶۳۵۲۷۳۵۹۰

رستوران دریا | بهترین رستوران های قشم
رستوران دریا | بهترین رستوران های قشم

رستوران پرشین گلف ۱ درگهان از بهترین رستوران های قشم

این رستوران در مجتمع تجاری اقامتی پرشین گلف قرار دارد. شما می‌توانید یک وعده غذای خوشمزه را همانطور که به وسعت بی‌انتهای خلیچ فارس می‌نگرید، میل کنید و از محیط رستوران لذت ببرید.

ساعت کار: ۱۱ ظهر تا ۱۱ شب

محدوده قیمتی: اقتصادی

آدرس رستوران پرشین گلف ۱ درگهان : جزیره قشم، درگهان، مجتمع تجاری اقامتی پرشین گلف ۱، طبقه اول، پلاک ۵۰۰

شماره تماس: ۰۷۶۲۵۲۶۹۵۲۷

رستوران پرشین گلف ۱ درگهان
رستوران پرشین گلف ۱ درگهان

کافه و رستوران شب های دفاری ، حس و حالی خوب

کافه رستوران شب های دفاری در روستایی به همین نام قرار دارد. محیطی ساده و صمیمی که در همان بدو ورود به رستوران بنای خشتی آن خودنمایی می‌کنید. محیط شب های دفاری به شکلی سنتی تزئین شده است و همان حس خوب محلی را به شما هدیه می‌کند. این رستوران منویی کامل دارد و برای صرف غذا شما باید چهارزانو روی فرش‌های رنگارنگ بنشینید و به پشتی‌ها تکیه بدهید و غذایی لذیذ میل کنید. این محل در میان رستوران های قشم به دلیل سبک خاص خود طرفداران بسیاری دارد. شما علاوه بر خوردن غذاهای محلی قشم می‌توانید غذاهای عربی هم میل کنید.

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

محدوده قیمتی: اقتصادی

آدرس رستوران شب‌ های دفاری قشم : قشم، از جاده دریا (به سمت جزایر ناز)، ابتدای روستای دفاری

شماره تماس: ۰۹۱۷۱۹۹۹۹۳۶

کافه و رستوران شب های دفاری
کافه و رستوران شب های دفاری

رستوران شب های طلایی قشم ، آرامش بعد از پیاده‌روی

بعد از قدم زدن در پارک ساحلی زیتون، وقت آن است که به رستوران شب های طلایی قشم سر بزنید. این رستوران فضایی آرام دارد و ساحل قشم پیش روی شما است. در این رستوران انتخاب‌های بسیاری دارید. از غذای دریایی و کباب تا فست فودهای خوشمزه.

ساعت کار: ۵ بعد از ظهر تا ۱:۳۰ بامداد

آدرس رستوران شب های طلایی قشم :  قشم، پارک ساحلی زیتون، ضلع جنوب غربی، رستوران شب های طلایی قشم

شماره تماس: ۰۹۳۶۳۹۷۴۱۰۳

رستوران شب های طلایی قشم
رستوران شب های طلایی قشم

رستوران ایران زمین ، جایی برای غذای درست

این رستوران با شعار «ما غذا را درست درست می‌کنیم» آغاز به کار کرد. ایران زمین به عنوان یکی از بهترین رستوران های قشم شناخته می‌شود. منوی این رستوران پر از گزینه‌های هیجان‌انگیز است، از غذاهای ایرانی، دریایی، عربی و… میز اردوی آن یکی دیگر از گزینه‌های هیجان‌انگیز این رستوران است. از جمله غذاهای این منو : خورشت روز، قلیه ماهی (هوور)، پلو لبنانی با گوشت، گوبولی ماهی و در هر روز یک نوع غذای عربی پخت می‌شود . این رستوران در طبقه سوم مجتمع ایران زمین قرار دارد.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب

آدرس رستوران ایران زمین قشم : قشم، درگهان، میدان انقلاب، مجتمع ایران زمین، طبقه سوم

شماره تماس:

۰۷۶۳۵۲۶۹۲۰۴

۰۹۱۷۷۶۱۷۹۶۰

رستوران ایران زمین | از بهترین رستوران های قشم
رستوران ایران زمین | از بهترین رستوران های قشم

فست فود شاورما فطایر قشم

فست فود شاورما فطایر یکی از منحصربه‌فردترین و خاص‌ترین رستوران های قشم است. در این فست فود بیش از ۱۰۰ پیش غذا، لقمه، حلویات، شامیات و دنگیات عربی سرو می‌شود. معمولا شب‌ها جلوی این فست فود، صفی طولانی را شاهد خواهید بود. اما با وجود پرسنل فعال، لازم نیست بیش از ۲۰ دقیقه منتظر سرو غذا باشید. یکی از جذابیت‌های این رستوران، در منوی آن است. شما قطعا هیچ از این گزینه‌های داخل منوی غذایی فست فود شاورما فطایر را نمی‌شناسید. به همین خاطر حس کنجکاوی شما را تحریک می‌کند تا همه آنها را در نوبت‌های مختلف سفارش دهید!

در ضمن باید بدانید که سرآشپز این فست فود عربی، فردی با ملیت لبنانی است. پس طعمی که در این رستوران می‌چشید، کاملا اصیل خواهد بود. غذاهای شاورما فطایر اکثرا چرب و پر از ادویه‌های مختلف هستند. بهتر است حداقل یک بار آنها را امتحان کنید.

ساعت کار: ۱۹ غروب تا ۲۴ بامداد

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس فست فود شاورما فطایر: استان هرمزگان، جزیره قشم، چهارراه رسالت، خیابان دانش، مجموعه غذای فطایر

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۰۰

فست فود شاورما فطایر قشم | رستوران های قشم
فست فود شاورما فطایر قشم

رستوران امیران قشم | یکی از بهترین رستوران های قشم

رستوران امیران یکی از مجلل‌ترین رستوران های قشم است. به محض ورود، جذب دکوراسیون قرمز و صندلی‌های مجلل آن خواهید شد. این رستوران، یک محیط عالی برای میل کردن شامی مجلل و شاهانه در کنار خانواده محسوب می‌شود. نورپردازی سقف این رستوران بسیار هنرمندانه و خلاقانه انجام شده و شما را به یاد آسمان پر از ستاره شب می‌اندازد. آینه‌های بزرگ و گچ‌کاری‌های ماهرانه باعث شده تا حس دوران رنسانس به شما منتقل شود. همه چیز این رستوران لاکچری و مجلل است و خدماتی پنج ستاره را در اختیار شما قرار می‌دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما منوی دریایی و سنتی این رستوران را حداقل یک بار امتحان کنید و از کیفیت آن لذت ببرید. همچنین پس از میل کردن غذا، می‌توانید از منوی کافی شاپ رستوران امیران نیز استفاده کنید.

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۲۴ بامداد

محدوده قیمتی: گران

آدرس رستوران امیران: استان هرمزگان، جزیره قشم، مجتمع سیتی سنتر یک، طبقه دوم

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۴۶۹۴۰

رستوران امیران قشم
رستوران امیران قشم

رستوران خوان بوم قشم

رستوران خوان بوم در بین رستوران های قشم دارای بهترین و خاص‌ترین طراحی دکوراسیون است. زمانی که وارد این رستوران زیبا می‌شوید، انگار قدم به یک غار قدیمی در دل کوه گذاشته‌اید. طراحی این رستوران بسیار خلاقانه است و احساس می‌کنید که در دل کوه مشغول میل کردن غذا هستید. منوی رستوران خوان بوم قشم بسیار متنوع است و از فست فود تا غذاهای دریایی و سنتی را شامل می‌شود. به همین خاطر می‌تواند گزینه مناسبی برای یک شام خانوادگی با سلیقه‌های متفاوت باشد. همچنین این رستوران دارای منوی کافی شاپ جداگانه نیز هست که حتما باید طعم بستنی‌های میوه‌ای آن را بچشید. نکته جالب توجه این است که شما می‌توانید روی میزهای معمولی یا روی تخت‌های سنتی بنشینید. تخت‌های سنتی در دخمه‌هایی منحصربه‌فرد قرار گرفته‌اند تا فضای خصوصی شما را حفظ کنند و برای جمع‌های خانوادگی بسیار مناسب هستند.

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر – ۱۹ عصر تا ۲۴ بامداد

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس رستوران خوان بوم: استان هرمزگان، جزیره قشم، بلوار امام قلی، خیابان خلیج فارس، روبروی درب جنوبی مجتمع تجاری ستاره، همکف هتل مارینا ۲

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۴۱۳۱۳

رستوران گلدن فود درگهان

رستوران گلدن فود در منطقه درگهان قشم قرار گرفته. منطقه درگهان به خاطر وجود پاساژ‌ها و مراکز خرید متعدد، یکی از مناطق پرتردد است. اگر پس از یک روز طولانی و گشت و گذار در مجتمع‌های تجاری مختلف خسته و گرسنه شدید، بهتر است رستوران گلدن فود را به یاد داشته باشید. رستوران گلدن فود یکی از معروف‌ترین رستوران های قشم محسوب می‌شود و شاید بسیاری از محلیان نیز آن را به شما معرفی کنند. منوی این رستوران سنتی و دریایی است. البته ما منوی تازه و خوشمزه دریایی آن را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

همچنین باید بدانید که رستوران گلدن فود در خط ساحلی خلیج همیشه فارس قرار گرفته و می‌توانید با دیدن منظره خلیج، غذای خود را میل کنید. این رستوران بسیار بزرگ است و فضای باز منحصربه‌فردی دارد. طراحی نمای آن شبیه به یک قلعه بزرگ است و حتما شما را جذب خود می‌کند. از مهمانان در فضای داخلی با میز و صندلی و در فضای باز با تخت‌های سنتی پذیرایی می‌شود.

ظاهر داخلی رستوران نسبتا ساده اما کاملا تمیز است. شما می‌توانید در محوطه باز و کنار ساحل خلیج همیشه فارس غذای خود را میل کرده و حسابی استراحت کنید. در ضمن باید بدانید که این رستوران دارای یک زمین بازی بزرگ برای کودکان است. پس فرزندان شما برای مدت طولانی می‌توانند در آن سرگرم باشند.

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۲۴ بامداد

محدوده قیمتی: متوسط رو به بالا

آدرس رستوران گلدن فود درگهان: استان هرمزگان، جزیره قشم، منطقه درگهان، ضلع غربی بازار دو دلفین، ۱۰۰ متری کلانتری

شماره تماس: ۰۷۶۳۵۲۶۹۲۸۷

رستوران گلدن فود درگهان | رستوران های قشم
رستوران گلدن فود درگهان

رستوران سنتی ناخدا علی صالح

رستوران سنتی ناخدا علی صالح یکی از جذاب‌ترین رستوران‌های سنتی قشم به حساب می‌آید. همیشه حضور در رستوران‌های سنتی و بوم‌گردی یک شهر می‌تواند بسیار جذاب باشد. با حضور در این رستوران‌ها می‌توانید طعم واقعی غذاهای محلی را بچشید. رستوران سنتی ناخدا علی صالح نیز از آن دسته رستوران‌هایی است که به‌خوبی طراحی کرده‌اند و حال و هوای جنوب دارد. این رستوران به‌صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و این موضوع جذابیت آن را دوچندان خواهد کرد. رستوران سنتی ناخدا علی صالح در روستای سهیلی قرار دارد. این رستوران غذاهایی با صید روز تهیه می‌کند که بسیار خوشمزه هستند.

رستوران سنتی ناخدا علی صالح در نزدیکی جنگل حرای قشم واقع شده است.  پس حتماً بعد بازدید از جنگل‌های حرا، سری به رستوران سنتی ناخدا علی صالح بزنید. در این رستوران هر نوع غذای دریایی که در قشم مرسوم است را می‌توانید سفارش دهید. در این میان می‌توان به پودینی کوسه، قلیه ماهی، میکس ویژه، ماهی مرکب، صدف، خرچنگ، لابستر کله پهن، بابستر شاخ دار و هواری میگو اشاره کنیم. همچنین انواع خرما و ترشی محلی کنار غذا سرو می‌شوند. در ضمن باید بدانید که در این رستوران همیشه موسیقی زنده برنامه اجرا می‌کنند.

آدرس: جزیره قشم، روستای سهیلی

شماره تماس: ۳۶۳۵۲۸۱ ۰۹۱۷

ساعت کار: شبانه‌روزی

رستوران مطعم سلطان

رستوران مطعم سلطان یکی از ارزانترین رستوران های قشم به حساب می‌آید. این رستوران در حقیقت یک فست‌فود سنتی به حساب می‌آید. عجب قلمی شد، فست‌فود یک عبارت انگلیسی به معنای غذای سریع چطور با کلمه سنتی جور در می‌آید! خب در اصل این رستوران غذاهایی سبک و دم‌دستی به سبک عربی و لبنانی تهیه می‌کند. غذاهایی همانند شاورمای مرغ و گوشت، حمس، پیتزا بیورتی، محشی الاطراف، تراوا و امثال آن را می‌توانید در رستوران مطعم سلطان سفارش دهید. خب این غذاها فقط به قول خودمان ته‌دلی هستند! در حقیقت یک وعده غذای اصلی به حساب نمی‌آیند و می‌توانید هر وقت که دلتان حوس یک چیز خوشمزه کرد، سری به رستوران مطعم سلطان بزنید.

قیمت غذاهای رستوران مطعم سلطان بسیار ارزان و مناسب است. این رستوران فضای باز برای صرف غذا دارد. با حضور در این رستوران احساس آرامش خاصی خواهید کرد. غذاها به‌سرعت آماده می‌شوند و خوراک یک میان‌وعده عالی برای عصر هستند. فقط باید حواستان باشد که غذاهای این رستوران طعم نسبتاً تندی دارند.

آدرس: جزیره قشم، شهر قشم، میدان امام قلی‌خان، نخل زرین، خیابان پیام، رو‌به‌روی برج‌های دوقلوی آپادانا

شماره تماس: ۳۵۲۴۲۵۵۰ ۰۷۶

ساعت کار: ۱۲ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۴

 

 


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های قشم کلیک کنید.