وان، یکی از شهرهای توریستی ترکیه، شهری تاریخی با جاذبه‌های گردشگری بسیار است که یکی از جاذبه‌های توریستی‌اش را مراکز خرید آن تشکیل می‌دهند. اغلب مسافران برای خرید کالاهای چرمی و لوازم چوبی درجه‌یک مراکز خرید وان ترکیه را انتخاب می‌کنند. با سفرزون همراه شوید تا یک به یک به سراغ بهترین مراکز خرید وان ترکیه برویم و امکان خرید در وان ترکیه را تجربه کنیم. پیش از آن در ویدیوی بالا با ما به یک گشت محازی در وان بیایید و همراه با ما سفرزونی‌ها برای زیبایی‌های وان رویاپردازی کنید. بعد از تماشای هر کدام از دیدنی های وان ، حتما یک خرید لذت‌بخش روزتان را می‌سازد!

saadatrent

 

مراکز خرید وان ترکیه

شهر وان پر از مراکز خرید بزرگ است و می‌توان گفت به نسبت جمعیت و مساحت این تعداد مراکز خرید تعجب برانگیز است. البته باید گفت اکثر برندهایی که در آنتالیا و استانبول شعبه دارند، در وان نیز فعال هستند. بنابراین اگر کسی قصد دارد برای خرید به ترکیه برود، وان برای او گزینه مناسبی است؛ چون هزینه‌ی سفر بسیار کم‌تر از سفر استانبول یا آنتالیا است و این موضوع خرید در وان ترکیه را به یک تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد تبدیل می‌کند.

با توجه به آن‌چه گفته شد، شاید برای شما سوال شود که با وجود این حجم از تعدد مراکز خرید بزرگ چگونه می‌بایست راه خود را برای انتخاب بهترین مراکز خرید وان ترکیه در راستای صرفه‌جویی وقت انتخاب کنیم؟ از آن‌جایی که وقت زیادی از مسافران در سفرهای خارجی صرف خرید سوغاتی و بازدید از مراکز خرید این مقاصد گردشگری می‌شود، حیاتی است تا نکاتی را در رابطه با مراکز خرید وان ترکیه بدانید، در ادامه به این مهم پرداخته‌ایم.

بازار قدیمی وان با برندهای بزرگ جهان

مراکز خرید وان ترکیه که نباید از دست داد - بازار سنتی وان
بازار سنتی وان

بازار اصلی شهر وان از دو خیابان متقاطع «کاظم کارابکر» و «جمهوریت» شکل گرفته و از ابتدا تا انتهایش پر از غرفه‌هایی‌ست که نام نشان‌های خارجی و معروف اروپایی و آمریکایی را در خود جا داده است. کافی‌ست کمی چشم بگردانید تا نمایندگی برندهایی مانند آدیداس، ال‌سی‌واکی‌کی، نایکی، کینتکس و… را در این‌جا ببینید.‌ این‌جا برای یک تجربه‌ی لوکس خرید در وان ترکیه بسیار مناسب است.

آ.و.م وان؛ هرچه از یک مرکز خرید می‌خواهید

از بین تمام مراکز خرید معروف وان ترکیه وان ای‌‌وی‌ام van avm شهرت باورنکردنی دارد. شاید به این‌خاطر که برای برندهای بزرگ هم مغازه گرفتن در آن کار ساده‌ایی نیست. AVM مخفف کلمه‌ی «Alis Veris MerkeziK» معنایش همان «مرکز خریدوفروش» است.

وان آ.و.م و تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد خرید
وان آ.و.م و تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد خرید

مجموعه‌ای مستطیلی، سفیدرنگ که بازدیدکنندگان معمولاً بیست دقیقه تا یک ساعت و نیم را برای بازدید از این مجموعه صرف می‌کنند و در محله‌ی سرحد (serhat mahallesi) قرار دارد. این مجموعه شامل سه‌طبقه مرکز خرید به‌علاوه یک طبقه دارای کافی‌شاپ، سینما، فودکورت و محل بازی کودکان است. این مرکز همه‌روزه به‌جز روز ملی ترکیه و روز کودک از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب دایر است و برای تجربه‌ی عالی خرید در وان ترکیه بسیار مناسب است.

برندهای آ.و.م و خرید در وان ترکیه

آن‌طور که از نظرات گردشگران برمی‌آید، آن‌ها از van avm به‌عنوان بهترین مرکز خرید در وان یاد می‌کنند. در این مجموعه بیش از ۹۰ برند شناخته‌شده نمایندگی دارند. پوشاک بانوان و آقایان ازجمله ال‌سی‌وای‌کیکی، فلو، کوتون، پنتی، دی فکتو، پیر کاردین، آدیداس و.. را می‌توان با قیمت مناسب خریداری کرد. همچنین بخشی از این مرکزخرید به لوازم‌خانگی اختصاص دارد. اگر کمی سخت‌گیرانه نگاه کنیم، تنها مشکل van avm این است که از هتل‌های شهر وان اندکی دور است که البته به‌راحتی می‌توان با یک تاکسی به آنجا رسید.

شاید جالب باشد بدانید که از افتتاح مرکز خرید وان ای وی‌ام چند سال بیش‌تر نمی‌گذرد و در سال ۲۰۱۵ بود که این مجموعه درهای خود را به روی مشتاقان مد و بازارهای جهانی گشود. چیزی نگذشت که در طی یک سال، شمار بازدیدکنندگان وان ای‌وی‌ام رکوردی باورنکردنی رقم زد و در اعداد و ارقام، به‌راحتی تمام مراکز خرید معروف ترکیه را پشت سر گذاشت.

تورکوز آ.و.م ، مرکز خرید سنتی و شبانه‌روزی

مراکز خرید وان ترکیه که نباید از دست داد! - خرید در وان ترکیه - Turkuaz Avm
Turkuaz Avm بسیاری از برندهای معروف پوشاک در وان را در خود جای داده است

این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید وان است که در مرکز این شهر قرار دارد و حال و هوای سنتی و محلی دارد و در آن می‌توان سوغات و اجناس اصل ترکیه را همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۲:۳۰ شب تهیه کرد.

در این مجموعه علاوه بر برندهای ترکیه‌ای برندهای اروپایی هم می‌توان یافت. همچنین این مرکز دارای کافی‌شاپ و سالن آمفی تئاتر است.

آیدین پریهام ، تاماراگریل و بیرکوک را از دست ندهید

مراکز خرید وان ترکیه که نباید از دست داد!
رستوران‌های Aydin periham را از دست ندهید

«آیدین پریهام» از آن اسم‌هایی‌ است که اگر در وان سراغش را بگیرید، خیلی سریع به شما آدرس سرراستش را می‌دهند. این مرکز خرید نزدیک یک رستوران معروف است و اتفاقا هر دو آن‌ها باعث شهرت یکدیگر شده‌اند؛ «تامارا گریل» و «بیرکوک» هردو از رستوران‌های معروف وان هستند که گردشگران بعد از خرید به آن‌ها سر می‌زنند تا دلی از عزا دربیاورند.

این مجموعه تقریباً قدیمی بوده و به نظر نمی‌رسد که بتواند با مراکز خرید جدید رقابت کند، اما یکی از بهترین مراکز خرید وان ترکیه به‌شمار می‌آید که در مرکز شهر قرار دارد. این مجموعه نیز همانند دو مجموعه قبلی دارای سالن تئاتر، کافی‌شاپ و البته فود کورت است. احتمالاً یکی از نکات مثبت خرید از این مجموعه این است که مطمئن خواهید بود کالای اصل و باکیفیت خریداری می‌کنید؛ پس نگران قیمت‌ها نباشید.

آتایوس سیلور ، طعم شیرین ترکی

یکی از مراکز خرید پرطرفدار وان، آتایوس سیلور Atayos silver نام دارد که در نزدیکی این بازار محبوب در وان می‌توانید هتل‌ها و رستوان های خوب پیدا کنید. در این مرکز خرید می‌توانید هرچه لازم دارید پیدا کنید؛ مانند شیرینی‌ها و باقلواهای معروف ترکیه‌ای. در این مرکز خرید همانند سایر مراکز می‌توانید از فروشگاه‌های برندهای مختلف خریداری کرده و از رستوران‌ها استفاده کنید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های ترکیه کلیک کنید.