سایداسفر

سفر به کشورهای خارجی یکی از تجربیات جالب و آموزنده در زندگی بسیاری از افراد است. اما برای اینکه سفر لذت‌بخش و بدون مشکل باشد، باید به برخی از مسائل توجه کرد. یکی از این مسائل انتخاب چمدان مناسب برای سفر است. انتخاب یک چمدان مناسب تاثیر مثبتی بر راحتی و امنیت سفر دارد. برعکس، انتخاب یک چمدان نامناسب باعث ایجاد مشکلات و مشقت‌های بسیاری برای مسافر می‌شود. چگونه می‌توان یک چمدان مناسب برای سفر خارجی خریداری کرد؟ چه مدل‌هایی از چمدان برای سفرهای خارجی مناسب‌تر هستند؟

در این راستا، ابتدا معیارهایی که باید در انتخاب چمدان در نظر گرفته شوند، مانند اندازه، وزن، جنس، طراحی، قیمت و کیفیت چمدان را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سپس چند مدل از بهترین چمدان‌های مناسب سفر خارجی را به شما معرفی می‌کنیم. برای داشتن تجربه یک سفر رویایی با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

چمدانی با وزن کم و سبک بخرید!

چمدان‌های سبک‌ گزینه مناسب‌تری برای سفرهای خارجی هستند، چون بار بیشتری را با خود می‌برید و از پرداخت جریمه اضافه بار در امان هستید. چمدان‌های سبک‌ به‌راحتی قابل حمل هستند و فشار کمتری به بدن می‌آورند. برای خرید چمدان سبک، باید به جنس و ساختار چمدان توجه کنید. چمدان‌هایی که از جنس فایبرگلاس، پلی‌کربنات یا پلی‌پروپیلن ساخته شده‌اند، معمولا سبک‌تر از چمدان‌هایی از جنس چرم، پارچه، یا آلومینیوم هستند. 

وزن چمدان برای سفرهای خارجی بسته به اندازه و ظرفیت چمدان باید بین ۲ تا ۵ کیلوگرم باشد. البته، این وزن‌ها ممکن است بر اساس برند، مدل و جنس چمدان متفاوت باشند، پس بهتر است قبل از خرید، وزن چمدان را چک کنید. ناگفته نماند کوله‌های مسافرتی نیز گزینه‌ای عالی برای سفر سبک هستند. برای مثال کوله مسافرتی دلسی، یک کوله باکیفیت عالی و در عین حال سبک است که یک سفر راحت را برای شما فراهم می‌کند. 

ابعاد چمدان را متناسب با مقدار و اندازه لوازم خود انتخاب کنید

به‌طور‌کلی، چمدان‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند: چمدان سایز کوچک (کابین)، چمدان سایز متوسط، چمدان سایز بزرگ، و چمدان سایز خیلی بزرگ. ابعاد استاندارد این چمدان‌ها در جدول زیر آمده است:

 

سایز چمدان ارتفاع عرض عمق
سایز کوچک (کابین) ۵۵cm / 19 inches ۳۲cm / 13 inches ۱۸cm / 7 inches
سایز متوسط ۶۷cm / 26 inches ۴۵cm / 18 inches ۲۵cm / 10 inches
سایز بزرگ ۷۶cm / 30 inches ۴۸cm / 19 inches ۲۹cm / 11 inches
سایز خیلی بزرگ ۸۱cm / 32 inches ۵۱cm / 20 inches ۳۱cm / 12 inches

برای سفرهای کوتاه مدت و تعطیلات، یک چمدان سایز کوچک برای حمل آسان‌تر توصیه می‌شود، در حالی که در سفرهای بلند مدت لازم است یک چمدان سایز بزرگ یا خیلی بزرگ با فضای بیشتری داشته باشید. 

چمدان با چه جنس و کیفیتی برای سفرهای خارجی مناسب است؟

به‌طور‌کلی، چمدان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ چمدان‌‌هایی با جنس سخت و نرم. چمدان‌هایی که بدنه سخت دارند از موادی مانند پلی‌کربنات، پلی‌پروپیلن، تیتانیوم-پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده‌اند. این نوع چمدان‌ها مقاومت بالایی در برابر ضربه، خط و خش و سرقت دارند و برای سفرهای بین‌المللی مناسب هستند. چمدان‌ با بدنه نرم که از برزنت، پارچه یا چرم ساخته می‌شوند، انعطاف‌پذیری بالایی دارند و برای سفرهای کوتاه‌مدت و جاده‌ای مناسب هستند. 

به امکانات و فضای داخلی چمدان دقت کنید!

فضای داخلی چمدان باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانید وسایل خود را به‌راحتی و مرتب در آن قرار دهید. برای این منظور، باید به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

  • داشتن قفل‌های TSA کلیددار، اثر انگشتی و رمزی. 
  • محفظه، جیب‌های داخلی و خارجی برای سازماندهی بیشتر وسایل. 
  • کمربند نگهدارنده و محفظه لباس‌های خیس یا چرک. 
  • جای شارژر، جیب‌ با دسترسی آسان و دسته‌های قابل تنظیم.
  • چرخ‌های ۳۶۰ درجه‌ای یا دوگانه صاف که حمل‌ونقل آن‌را آسان‌تر کند.

با رعایت این ویژگی‌ها، می‌توانید چمدان مناسب برای سفر خود انتخاب کرده و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. 

از رنگ‌های روشن خنثی در خرید چمدان استفاده کنید!

رنگ چمدان مناسب سفرهای خارجی بسته به سلیقه و نیاز هر شخص متفاوت است. اما برخی از نکاتی که باید در انتخاب رنگ چمدان در نظر گرفت عبارت‌اند از:

  • رنگ‌های روشن و زرد، بهتر از رنگ‌های تیره و مشکی هستند، چون در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های حمل‌ونقل بهتر دیده می‌شوند و احتمال گم شدن یا سرقت آن‌ها کمتر است.
  • رنگ‌های سرد و آبی در آب‌وهوای گرم، کمتر کثیف می‌شوند و گردو‌غبار را جذب می‌کنند.
  • رنگ‌های خنثی و ساده از ویژگی ست‌پذیری با لباس‌های شما برخوردار هستند.

با این توضیحات، می‌توان گفت رنگ‌هایی مانند خاکستری، آبی کم‌رنگ، سفید و زرد، از بهترین انتخاب‌ها برای چمدان سفرهای خارجی هستند.

از رنگ‌های روشن خنثی در خرید چمدان استفاده کنید!

معرفی ۳ مدل چمدان مناسب برای سفرهای خارجی

برای انتخاب چمدان مناسب، باید به جنس، طراحی، اندازه، وزن، قیمت و کیفیت آن توجه کنید. برخی از بهترین برندهای چمدان مسافرتی عبارت‌اند از:

  • سامسونیت: سامسونیت یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای چمدان مسافرتی است که از جنس‌های مقاوم و باکیفیت تولید می‌شود.
  • دلسی: دلسی از ساک‌های مسافرتی سبک و زیبای فرانسوی است.
  • امریکن توریستر: امریکن توریستر یکی از برندهای ارزان‌قیمت و محبوب چمدان مسافرتی با جنس‌های پارچه‌ای و غیرپارچه‌ای است.

در ادامه، ۳ مدل از بهترین چمدان‌ برند دلسی، مناسب مسافرت‌های خارجی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- چمدان دلسی مدل BELMONT PLUS؛ راحتی و آسایش در حرکت با چرخ‌های بی‌صدا

چمدان دلسی مدل BELMONT PLUS یکی از محصولات برند فرانسوی دلسی از جنس پلی پروپیلن نشکن و مقاوم است. چمدان مسافرتی دلسی چهار چرخ دوبل و بی‌صدا، دسته تلسکوپی قابل تنظیم، قفل TSA و زیپ سکیورتک دارد. BELMONT PLUS در سه سایز کابین، متوسط و بزرگ در رنگ‌های مختلفی مانند سرمه‌ای، قرمز، صورتی، آبی، سبز و مشکی عرضه می‌شود

۲- سفرهای هوایی دلچسب با چمدان FLIGHT LIGHT

چمدان دلسی مدل FLIGHT LITE یک چمدان سافت و سبک، مناسب برای سفر با هواپیما است. این چمدان با قفل TSA امنیت بالایی برای وسایل شما فراهم می‌کند. فلایت‌لایت مجهز به زیپ افزایش حجم است که به شما  امکان می‌دهد تا وسایل بیشتری در آن جا دهید.

چرخ‌های بی صدا و دسته‌های قابل تنظیم این چمدان، حمل و نقل را راحت و آسان می‌کنند. این‌ چمدان در سه سایز و در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شود. اگر به‌دنبال یک ساک دستی سبک برای استفاده کنار این چمدان هستید، ساک مسافرتی دلسی Maubert با جنس بدنه سبک و پارچه‌ای، گزینه مناسب و جمع‌و‌جور برای شما است.

۳- دلسی مدل HARDSIDE CRUISE؛ چمدان با بدنه سخت و مقاوم برای سفرهای طولانی

چمدان دلسی مدل HARDSIDE CRUISE یک چمدان با بدنه سخت و مقاوم به وزن ۳.۲ کیلوگرم و مناسب سفرهای طولانی است. این چمدان گنجایش بار تا ظرفیت ۱۰ کیلوگرم را دارد. مجهز به قفل TSA است که امنیت بالایی را برای وسایل شما فراهم می‌کند. این چمدان همچنین دارای زیپ افزایش حجم است و امکان دسترسی بیشتری به فضای داخلی چمدان به شما می‌دهد.

3- دلسی مدل HARDSIDE CRUISE؛ چمدان با بدنه سخت و مقاوم برای سفرهای طولانی

بهترین چمدان‌های سفرهای خارجی را از دلسی بخرید

در این مقاله موارد مهم در انتخاب مناسب‌ترین چمدان مسافرت‌ خارجی اعم‌از رنگ، اندازه، ابعاد و وزن را بررسی کردیم. همچنین سه مدل از بهترین چمدان‌های مسافرتی را برای انتخاب راحت شما عزیزان پیشنهاد دادیم. چمدان‌های دلسی همان برند نام آشنای فرانسوی در زمینه تولید ساک و کیف‌های مسافرتی با کیفیت و راحتی بالا است که کلیه نیازها و توقعات شما را در زمینه خرید یک ساک مسافرتی برطرف می‌کند. برای خرید چمدان، ساک و کوله‌پشتی‌های برند دلسی کافی است به آدرس وب‌سایت chamedaniran مراجعه کرده و از بخش فروشگاهی اقدام کنید.