سایداسفر

استفاده از کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت در ایران به یکی از نیازهای اساسی امروزی تبدیل شده است. کارت‌های اعتباری همچون مسترکارت امکانات فوق‌العاده‌ای مانند دریافت وجه از کشورهای خارجی، خرید از وبسایت‌های خارجی و پرداخت‌های آنلاین مربوط به کار، تحصیل و یا حتی تفریحی را فراهم کرده ‌است. همین کاربرد و مزایای مستر کارت، بسیاری از ایرانیان را به خرید مستر کارت ترغیب می‌کند. اما آیا مستر کارت در ایران کار می‌کند؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا با نحوه صدور مستر کارت در ایران و محدودیت‌های استفاده از آن، بیشتر آشنا شویم. 

مستر کارت چیست؟

مستر کارت چیست؟

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید در آزمون آیلتس ثبت نام کنید و یا از یک سایت خارجی مانند آمازون خرید نمایید و به دنبال روشی برای پرداخت هزینه آن‌ها باشید؟ اگر جهت انجام پرداخت‌های بین‌المللی کمی جستجو کرده باشید، حتما نام مستر کارت به گوشتان خورده است. 

مسترکارت یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های پرداخت در دنیاست که از طریق آن می‌توانید، اقدام به جابه جایی پول در میان ۲۰۰ کشور جهان کنید. 

مسترکارت بیش از صدها نمایندگی در سراسر دنیا دارد واز کارت‌های اعتباری و نقدی برای پرداخت هزینه بهره می‌برد. همچنین از آنجایی‌که این کمپانی تمام استانداردهای شرکت‌های مالی را رعایت می‌کند، اکثر سایت‌های خارجی از درگاه پرداخت آنلاین مسترکارت استفاده می‌کنند. اما متاسفانه با وجود چنین مزیت‌های زیادی، استفاده از مسترکارت در ایران با دشواری‌های زیادی همراه است. 

آیا استفاده از مستر کارت برای ایرانیان امکان پذیر است؟

با وجود تحریم‌های بانکی، ایرانیان جهت بهره‌مندی از خدمات مسترکارت مانند سایر کارت‌های بین‌المللی دیگر، با محدودیت‌های مختلفی روبه‌رو هستند. شما در ایران نمی‌توانید صاحب حساب مسترکارت باشید و حساب خود را وریفای کنید؛ به همین علت برخی از شرکت‌ها و موسسات مختلف در ایران از طریق بانک‌های شرکت‌های خارجی، اقدام به صدور مسترکارت می‌کنند. 

اهمیت و ضرورت استفاده از مسترکارت برای ایرانیان 

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید و باید با خودتان ارز حمل کنید، از سایت‌های خارجی خرید کنید و یا در آزمون‌های بین‌المللی ثبت نام نمایید، به مستر کارت نیاز دارید. با داشتن مسترکارت دیگر لازم نیست در سفرهای خارجی پول نقد همراهتان باشد و می‌توانید تمامی هزینه‌های سفر مانند رزرو بلیط، هتل و … را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. همانطور که می‌دانید امکان پرداخت وجه و تراکنش‌های بین‌المللی به صورت مستقیم در ایران وجود ندارد. 

به طور کلی شما می‌توانید تمامی معاملات بین‌المللی را از طریق مسترکارت انجام دهید؛ اقداماتی که با کارت‌های بانکی ایرانی امکان‌پذیر نیست!

کاربردهای مسترکارت برای ایرانیان 

  • پرداخت هزینه‌های سفارت مانند تعیین وقت سفارت سوئد، کانادا و…
  • ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی مانند تافل، آیلتس و…
  • خرید از سایت‌های خارجی همچون آمازون، علی اکسپرس و…
  • رزرو هتل‌های خارجی، رزرو بلیط و….
  • پرداخت شهریه دانشگاه‌های خارج از کشور
  • خرید اشتراک ماهانه وب سایت‌های خارجی

چگونه تحریم مسترکارت را دور بزنیم؟

با اینکه مسترکارت خدمات خود را به ایرانیان ارائه نمی‌دهد، اما همیشه راهی برای دور زدن این تحریم‌ها وجود دارد که از طریق آن می‌توانید این تحریم‌ها را دور بزنید و از مسترکارت در داخل کشور استفاده کنید. بهترین روش برای داشتن مستر کارت در ایران، استفاده از خدمات شرکت‌های واسط فعال در این حوزه است. 

به همین منظور ایرانیکارت در کنار سایر مجموعه‌های معتبر دیگر، اقدام به صدور مسترکارت و ویزاکارت در ایران می‌کند. شما جهت بهره‌مندی از خدمات این مجموعه ایمن و معتبر می‌توانید درخواست خود را در سایت ایرانیکارت ثبت نمایید. 

نکات مهم استفاده از مسترکارت در ایران 

با توجه به کاربردهای زیاد مسترکارت، بسیاری از ایرانی‌ها به دنبال افتتاح حساب مسترکارت هستند. در صورتی‌که شماهم قصد استفاده از مسترکارت را دارید، باید چند نکته مهم را رعایت کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم. 

اولین نکته مهم این است که صدور مسترکارت فیزیکی در ایران خیلی سخت و پیچیده است؛ به همین خاطر شما باید جهت خرید مسترکارت مجازی اقدام کنید. 

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، تغییر آی‎پی است. همانطور که می‌دانید مسترکارت اجازه نمی‌دهد تا با آی‌پی ایران برای خود حساب ایجاد کنید؛ بنابراین باید از اکانت‌های وریفای شده در کشورهای دیگر استفاده کنیم. 

در چنین شرایطی لازم است آی‌پی خود را به همان کشوری که اکانت مسترکارت وریفای شده‌است، تغییر دهید. مثلا اگر مسترکارت مربوط به کشور آلمان است، باید جهت دسترسی به حساب خود از آی‌پی آلمان استفاده کنید. 

در آخر به این موضوع هم توجه کنید که اگر مسترکارت متوجه هویت ایرانی شما بشود، حسابتان را مسدود خواهد کرد و دیگر امکان استفاده و دسترسی به اکانت خود را نخواهید داشت. بنابراین برای استفاده از مسترکارت در ایران، نکات ایمنی را رعایت کنید.

در ادامه نکاتی را مطرح می‌کنیم که رعایت این موارد، امنیت صدور مسترکارت را تضمین می‌کند.

نکات مهم صدور مسترکارت در ایران 

اگر می‌خواهید کارت‌های اعتباری مانند مسترکارت را به بانک‌های خارجی متصل کنید، حتما از نام و مشخصات فردی خودتان استفاده کنید. 

اگر مایل به خرید کارت‌های اعتباری هدیه همچون مسترکارت پیش‌پرداختی باشید، اطمینان حاصل کنید که حتما امکان خرید محصولات و یا خدمات مدنظرتان از طریق این کارت‌ها وجود دارد. 

مراحل صدور مسترکارت در ایران 

  1. ابتدا در یکی از شرکت‌های واسط و ایمن مانند ایرانیکارت ثبت نام کنید
  2. سپس درخواست صدور مسترکارت را در مجموعه مدنظر ثبت کنید
  3. فرم‌های بانکی و موارد خواسته‌شده را تکمیل نمایید
  4. اسکن مدارک لازم و ضروری مانند گذرنامه و کارت ملی را ارسال کنید
  5. مبلغ پیش پرداخت جهت صدور مسترکارت را پرداخت نمایید

به طور معمول بعد از انجام مراحل قبل، حدود ۱۰ روز کاری طول خواهد کشید تا مسترکارت برای شما صادر شود. 

راهنمای پرداخت با مستر کارت

راهنمای پرداخت با مستر کارت 

هر مسترکارت حاوی اطلاعات زیر است:

۱- شماره ۱۶ رقمی کارت

Card Number – 16 Digits

۲- نام دارنده کارت

Card Holder Name / Name on Card

۳- تاریخ انقضای کارت

Expire Date / Valid Through Date

۴- کد سه رقمی پشت کارت

CCV2 / CVV2 / Security Code / Card Verification Value / CID

۵- آدرس صورتحساب

Billing Address

در هنگام انجام تراکنش‌های مالی هنگامی که مرحله پرداخت رسید، نوع پرداخت خود را (ویزا کارت، مسترکارت، حساب پی پال و …) روی گزینه مسترکارت قرار دهید و با وارد کردن اطلاعات فوق، به راحتی پرداخت خود را نهایی کنید. 

درنظرداشته باشید برای خرید آنلاین از سایت‌های خارجی مانند پرداخت‌های داخلی به پسورد دوم نیازی نخواهید داشت. 

آیا مستر کارت به صورت اختصاصی هم اقدام به صدور کارت اعتباری می‌کند؟

برخلاف تصورات نادرست خیلی از افراد، شرکت مسترکارت هیچگونه اقدامی جهت صدور کارت‌های اعتباری نمی‌کند. در واقع مسترکارت با بانک و موسسات مالی مختلف در سراسر جهان کار می‌کند و از طریق این بانک‌ها، کارت اعتباری صادر می‌شود. همین موضوع باعث افزایش امنیت مالی مسترکارت شده است و کاربران با خیالی آسوده از این پلتفرم مالی جهت مبادلات ارزی خود استفاده می‌کنند.  

خرید مسترکارت در ایران

خرید مسترکارت در ایران

در این مطلب با مسترکارت و کاربردهای آن، نحوه صدور مسترکارت در ایران و نکات مهمی که در هنگام خرید باید مدنظر قرار دهید، صحبت کردیم.

با اینکه مسترکارت، ایران را تحریم کرده است اما همچنان امکان استفاده از خدمات مسترکارت برای ایرانیان وجود دارد. شما می‌توانید با خرید مسترکارت از شرکت‌های واسط، مستقیما به معاملات مالی در سراسر جهان بپردازید. امیدواریم به سوالات شما در خصوص اینکه آیا مستر کارت در ایران کار می‌کند، پاسخ لازم و کافی را داده باشیم.