بین مسافرهای ایرانی، ترکیه همیشه مشتری‌های خودش را دارد. چندان فرقی ندارد ارز چقدر بالا و پائین برود و سفر کردن چقدر راحت‌تر یا سخت‌تر بشود، همواره افراد بسیاری هستند که بازدید از جاهای دیدنی ترکیه و گشت و گذار در مراکز خریدش از زمین و هوا خودشان را به آن‌جا می‌رسانند، اما معمولا مسافران ایرانی به مقصد شهرهای ساحلی ترکیه یا پایتخت فرهنگی آن استانبول عازم آن کشور می‌شوند. جالب است بدانید، ترکیه به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی جهان ۱۰ها شهر دیدنی و جذاب دیگر هم دارد و جاهای دیدنی ترکیه فقط به یکی دو شهر محدود نیستند.

saadatrent

برای خرید راحت بلیط ھواپیما تھران استانبول کلیک کنید.

به‌دلیل خاص بودن جاهای دیدنی ترکیه ، این‌بار می‌خواهیم در سفرزون ۹ شهر جذاب این کشور دیدنی را معرفی کنیم. پس اول در سفر مجازی به ترکیه همراه ما باشید و بعد برنامه‌ی سفرتان به ترکیه را برنامه‌ریزی کنید.

شهر فرهنگ در میان جاهای دیدنی ترکیه |آنکارا

ankara ، پایتخت زیبای ترکیه
ankara ، پایتخت زیبای ترکیه

پایتخت ترکیه آنکارا شهری بسیار مدرن است. این شهر مرکز اجتماع ساختمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و ساختمان‌های تجاری است، اما این مقدمه نباید شما را از رفتن به این شهر منصرف کند، زیرا آنکارا یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه است. این شهر دقیقا در مرکز منطقه‌ی تاریخی آناتولی قرار دارد و یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی و فرهنگی کشور تاریخی ترکیه به حساب می‌آید. این شهر معماری بسیار جذابی دارد. روزها، زندگی در آن پر جنب و جوش است و شب‌ها ریتم زندگی در آن هیجان‌انگیز و دلرباست.

بیش‌ترین تمرکز موزه‌ها در این شهر است و با سفر به آنکارا می‌توانید با گشت و گذار در موزه‌های جذاب آن در تاریخ سفر کنید. پس اگر گذرتان به آنکارا افتاد به هیچ عنوان موزه‌ی «تمدن آناتولی» را از دست ندهید.

آبشاری از تمدن و خانه‌های سنگی |ماردین

mardin یکی از جاهای دیدنی ترکیه که حتما باید از نزدیک ببینید
mardin یکی از جاهای دیدنی ترکیه که حتما باید از نزدیک ببینید

منطقه‌ی ماردین یکی از قدیمی‌ترین زیستگاه‌ها در ترکیه است. شهر ماردین که مرکز منطقه‌ی ماردین است، بیش‌تر به جهت تنوع زیستی بی‌مثال و همزیستی فرهنگ‌های متفاوت مشهور است. علاوه‌ بر این‌ها علت دیگر شهرت این شهر خانه‌های سنگی‌اش است که مانند آبشار از تپه‌ها سرازیر شده‌اند و شکل ویژه‌ای به شهر بخشیده‌اند. این مسیر سرازیر و پر و پیچ را به‌راحتی می‌توانید قدم‌زنان طی کنید و همان‌طور که از کنار خانه‌های جذاب عبور می‌کنید، سری هم به آثار تاریخی بی‌نظیری مانند «دیر زعفران» بزنید، این دیر یکی از قدیمی‌ترین دیرهای باقی‌مانده در جهان است.

در حین این پیاده‌روی گذرتان به مدرسه‌ی «سلطان عیسی» هم خواهد افتاد، این مدرسه در گذشته مدرسه‌ی نجوم و محلی برای رصد ستارگان بود.

تلفیقی از عرفان و تاریخ و زیبایی | قونیه

اگر اهل آرامش و تفکر هستید به konya سفر کنید
اگر اهل آرامش و تفکر هستید به konya سفر کنید

«قونیه» یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان و یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ترکیه است. هرساله، خیل عظیم زائران و علاقه‌مندان به حضرت مولانا به این شهر سفر و در مراسم مختلف شرکت می‌کنند. هروقتِ سال که به قونیه سربزنید مقبره مولانا را مملو از جمعیت مشتاق خواهید یافت. شاید ندانید، دلیل دیگر شهرت این شهر معماری چشم‌نواز بازمانده از دوران سلجوقی است، زیرا این شهر در زمانه‌ای که اوج قدرت سلجوقیان بود، مرکز این حکومت بود.

امروزه، بعضی از ساختمان‌های بازمانده از آن دوران، مانند مسجد علا‌ءالدین و خرابه‌های کاخ سلجوقی، جزو میراث فرهنگی جهان محسوب می‌شوند. پس از سفر به این شهر نه تنها تمامی محاسن سفر به ترکیه را برای‌تان به ارمغان می‌آورد، بلکه از نظر معنوی نیز شما را غنی خواهد کرد و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری را پیش روی‌تان می‌گستراند.

قابی تاریخی از دریا و کوه | آنتالیا

ساحلی آبی و زیبا در ترکیه antalya
ساحلی آبی و زیبا در ترکیه antalya

اگر تا به‌حال لم دادن در ساحل دریا را تجربه کرده‌اید؟ اگر به‌دنبال یک تجربه‌ی نو و استثنایی هستید، به شما ساحل جذاب «آنتالیا» را پیشنهاد می‌دهیم. آنتالیا شهر بزرگ و پرشوری است که در کرانه‌ی دریای مدیترانه لمیده است. هتل‌ها، ساحل‌های هیجان‌انگیز و رستوران‌های فوق‌العاده‌ی این شهر از نظر تعداد، تنوع و کیفیت زبانزد هستند. ساحل این شهر هم یکی از تمیز‌ترین و خواستنی‌ترین ساحل‌های ترکیه است. بخش خیلی جذاب ساحل آنتالیا این است که می‌توانید در ساحل دریا لم دهید و دل به آرامش موج‌های دریا بسپارید، در عین حال، از منظره‌ی سبز کوه‌های پیش‌روی‌تان که با آثار باستانی مزین شده‌اند، لذت ببرید.

در سفر به آنتالیا نه تنها گزینه‌ی آب‌تنی و ساحل در دسترس‌تان است، بلکه کوه‌نوردی، موزه‌گردی، تماشای آثار باستانی، ورزش‌های آبی، شکم‌گردی و خرید هم در لیست تفریح‌های‌‌تان قرار دارد.

تابلوی نقاشی در دل کوه | مارماریس

marmaris تابلویی زیبا در آبی و لاجوردی
marmaris تابلویی زیبا در آبی و لاجوردی

یکی از پرطرفدارترین و پرترافیک‌ترین تفرجگاه‌های کنار دریایی، «مارماریس» است. مارماریس با سواحل ماسه‌ای سفیدش، معماری تاریخی‌اش، آب سبز آبی و کوهستان فراخ‌اش یک تابلوی نقاشی کامل از تمامی زیبایی‌های طبیعی است. این جزیره بهشت توریست‌ها و مسافرانی است که به جست‌وجوی آرامش و فرار از روزمرگی چمدان می‌بندند و عازم سفر می‌شوند.

زندگی شبانه‌ی پر سر و صدا و هیجان‌انگیز، ورزش‌های آبی متنوع، منوی وسیع و وسوسه‌برانگیز رستوران‌ها و امکان ماجراجویی‌های نایاب؛ این‌ها همه گستره‌ی وسیعی‌اند که مارماریس سخاوتمندانه در برابر شما می‌گستراند. عازم مارماریس که شوید، می‌توانید از تورهای قایق‌رانی روی دریا برای کشف مناظر طبیعی اطراف و روستاهای سنتی که در همسایگی آن قرار دارند لذت ببرید. همچنین، سفرهای یک روزه به شهرهای اطراف، مانند دالیان، پاموکاله، افِسِس و جزیره‌ی کلئوپاترا، خاطره‌ای دل‌انگیز و فراموش نشدنی از شادی و گشت و گذار برای شما به ارمغان خواهد آورد.

گره‌گاه عصر باستان و دوران مدرن | سیده

side شهر ساحلی در دل تاریخ باستان
side شهر ساحلی در دل تاریخ باستان

در دوران پامفیلیا این اسکله به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اسکله‌های دوران باستان شناخته می‌شود. چهار قرن قبل از میلاد مسیح، الکساندر کبیر به‌عنوان یک نقطه‌ی سوق‌الجیشی توجه ویژه‌ای به این شهر نشان می‌داد.

امروزه «سیده» یکی از دیدنی‌ترین جاهای ترکیه است که در آن تلفیق بسیار جذابی از شهری کلاسیک و تفریحگاه‌های مدرن کنار هم چیده شده‌اند. چشم‌انداز بی‌نظیری از دریا، میزهای شام اشتهابرانگیز و زندگی شبانه‌ی پرشور و پر جست و خیز پیشنهاداتی هستند که در سیده با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. شهری بازمانده از دوران هلنسیتی و روم باستان، که شامل آمفی‌تئاتر و معبد می‌شود، جزو قسمت‌های فراموش‌نشدنی سفر شما خواهند بود. اما کلمات به هیچ عنوان قادر نیستند حتی بخش کوچکی از آن را توصیف کنند.

زادگاه یکی از عجایب هفتگانه | بدروم

bodrum از جاهای دیدنی ترکیه که باید حتما ببینید
bodrum از جاهای دیدنی ترکیه که باید حتما ببینید

جالب است بدانید، اولین مردمی که به فکر ساخت مقبره افتادند، ساکنین بدروم بودند. بعد از آن‌ها مقبره‌های بسیاری در سراسر دنیا بنا شد و بعدها یک مقبره به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه‌ی جهان نام‌گذاری شد. امروزه، ساحل‌های سنگی بدروم گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا جلب می‌کنند و یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه است.

بدروم‌گردی بدون سرزدن به قلعه‌ی پتر مقدس کامل نمی‌شود. این قلعه در سال ۱۴۰۲ میلادی ساخته شد و امروز به‌عنوان یک موزه از آن استفاده می‌شود. آب دریا در بدروم به‌طرز حیرت‌آوری آبی است و ترکیب این رنگ آبی و کافه‌های خوش‌ترکیب که کنار دریا لمیده‌اند منظره‌ای فراموش‌نشدنی ساخته‌اند.

بزرگ‌ترین شهر روم باستان | افسوس

ephesus شهر تاریخی از زمان روم باستان در ترکیه
ephesus شهر تاریخی از زمان روم باستان در ترکیه

گفتیم که فرهنگ مقبره‌سازی از بدروم شروع شد و تمامی جهان گسترش پیدا کرد، اما ساکنین اولیه‌ی ترکیه کنونی هرگز اجازه ندادند در این زمینه کسی از آن‌ها پیشی بگیرد. در قرن اول میلادی، مقبره‌ی «آرتمیس» توسط آن‌ها در شهر افسس بنا شد که بعدها به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه نامگذاری شد.

افسوس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر امپراتوری روم بوده و از بهترین جاهای دیدنی ترکیه است. مردم ترکیه بسیار به این میراث باستانی خود می‌نازند و امروز از بازمانده‌های شهر قدیم بسیار خوب نگهداری می‌کنند و هرساله توریست‌های بسیاری برای دیدن آن می‌شتابند. در میان آن بازمانده‌ها تئاتر عظیمی قرار دارد، این تئاتر ماجراهای بسیاری را به خود دیده است و قطعا شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

کتابخانه‌ی «سلسوس» هم ساختمان جذاب و عجیب دیگری‌ست. این ساختمان دوطبقه بیش از ۲ هزار طومار باستانی را در خود جای داده است. پس افسوس را حتما در لیست جاهای دیدنی که در زمان حیات باید به آن‌جا بروید، قرار دهید.

خاستگاه افسانه‌های آناتولی |کاپادوکیا

cappadocia
cappadocia

وجود دهانه‌های آتش‌فشان‌ها، قله‌های مخروطی شکل و دود‌کش‌های کوهستانی افسانه‌‌ای کاپادوکیا را تبدیل به یک شهر اعجاب‌برانگیز کرده است و در میان بهترین جاهای دیدنی ترکیه است. آن‌چنان که از دیرباز این سرزمین خاستگاه داستان‌های بسیاری بوده است. این‌ها دست به دست عجایب طبیعی دیگر، مانند فرسایش کوه‌ها و گدازه‌های آتش‌فشانی سرد شده، اشکال بی‌مثالی را در میان کوه‌ها خلق کرده‌اند.

انسان هم در این میان بی‌کار ننشست. هزاران سال قبل، بشر در میان این کوه‌های عجیب خانه‌ها، کلیساها و شهرهای زیرزمینی را از خود به‌جا گذاشت. به تمامی این‌ها، تونل‌های فراری که هتتی‌ها ساخته‌اند تا از شر ایرانی‌ها و یونانی‌ها در امان بمانند را اضافه کنید. مجموع تمامی این‌ها، «کاپادوکیا» را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و دیدنی‌ترین جاهای ترکیه کرده است. شاید عطش شما برای سفر به این شهر بیش‌تر شود وقتی بدانید که امروزه بسیاری از این تونل‌ها و خانه‌های سنگی به‌عنوان هتل استفاده می‌شود.

معرفی برخی دیگر از جاهای دیدنی ترکیه

خب دوستان، به صورت کامل با نواحی مختلف ترکیه آشنا شدید، حالا بهتر است تا سری به جاهای دیدنی مختلف این کشور بزنیم.

مسجد سلیمانیه | استانبول

مسجد سلیمانیه یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آید. این مسجد بین سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ میلادی به دستور سلطان سلیمان احداث شده است. خواجه معمار سنان آغا، یکی از معروف‌ترین معمارهای تمام تاریخ، وظیفه ساخت این مسجد را به عهده داشته است. این مسجد از نظر معماری دارای ۴ منار و ترکیبی از سبک معماری اسلامی و همچنین بیزانسی است. از نظر معماری شباهت بسیاری بین این مسجد و مسجد ایاصوفیه وجود دارد. یکی از نکات جالبی که درباره این مسجد وجود دارد این است که شامل بخش‌های مختلف می‌شود. مسجد سلیمانیه استانبول دارای بخش‌های متعدد همانند مدرسه، کاروانسرا، کتابخانه، بیمارستان، حمام و آشپزخانه می‌شود. این بنا مربوط به دوران امپراتوری عثمانی است و روی تپه سوم استانبول جا خوش کرده است. بد نیست بدانید مسجد سلیمانیه دومین مسجد بزرگ استانبول به حساب می‌آید. منظره این مسجد در هنگام غروب بسیار دیدنی است.

منطقه سلطان احمد | استانبول

منطقه سلطان احمد یکی از معروف‌ترین مناطق استانبول به حساب می‌آید. این منطقه ارزش بسیاری دارد و جزو مناطق اعیان‌نشین استانبول محسوب می‌شود. منطقه سلطان احمد همانند میدان تکسیم، یکی از مناطق پرتردد نیز است. یعنی از هر کجای استانبول که بخواهید می‌توانید در کمترین زمان ممکن و به‌راحتی تمام خودتان را به این منطقه برسانید. بسیاری از آثار تاریخی جنجالی و زیبای استانبول نیز در همین منطقه واقع شده‌اند. به‌عنوان مثال کاخ توپقاپی، مسجد کبود، هیپودروم، موزه هنرهای ترکی یا همان قصر ابراهیم پاشا، مسجد زیبای ایاصوفیه، حمام ترکی معروف، بازار آراستا و چندین اثر تاریخی دیگر در همین منطقه قرار دارند.

به همین خاطر در سفر به استانبول می‌توانید یک روز را مخصوص به بازدید از منطقه سلطان احمد قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید. برای بازدید از این منطقه تماشایی باید یک روز کامل را کنار بگذارید. به این ترتیب در طول یک روز از بسیاری از جاهای دیدنی ترکیه دیدن خواهید کرد. توجه داشته باشید برای بازدید از تمامی جاهای دیدنی این منطقه، نیازی به کرایه تاکسی نیست و بهتر است پای پیاده در منطقه گشت‌و‌گذار کنید. لازم به ذکر است در این منطقه رستوران‌های لوکس و غذاهای خیابانی عالی نیز حضور دارند.

ایاصوفیه | استانبول

مسجد ایاصوفیه را می‌توان جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی ترکیه دانست. این مسجد به نوعی سمبل ترکیه و البته شهر زیبای استانبول محسوب می‌شود. برخی این مکان را با نام مسجد ایاصوفیه و برخی دیگر آن را با نام کلیسای ایاصوفیه می‌شناسند. این مسئله شاید برای شما عجیب باشد. برای حل این مسئله باید بدانید که ایاصوفیه در سال ۵۳۲ به دستور ژوستین یکم ساخته شد. در ابتدا ایاصوفیه یک کلیسای بسیار بزرگ بود. قدمت آن نیز به دوران بیزانس باز می‌گردد. پس از فتح استانبول به دست دولت عثمانی، این کلیسا به یک مسجد بسیار بزرگ تبدیل شد که آن را امروزه با نام ایاصوفیه می‌شناسند. این مسجد ارزش بسیاری دارد و بسیار عظیم است.

در این مسجد می‌توانیم شاهد نقاشی‌های اصیل، نوشته‌های قرآنی روی دیوار، منبر چوبی زیبا، مناره‌های تماشایی و محرابی مجلل باشیم. به همین خاطر پس از به قدرت رسیدن آتاتورک، این مسجد به موزه تبدیل شد تا جلوی آسیب رسیدن به آن گرفته شود. در حال حاضر این مسجد یکی از مهم‌ترین موزه‌های و جاهای دیدنی ترکیه به حساب می‌آید که بازدید از آن را باید حتماً در برنامه سفرتان قرار دهید.

تنگه بسفر | استانبول

ترکیه را بسیاری با نام اوراسیا می‌شناسند. این کشور از بخش تنگه بسفر، مسیر ارتباطی بین آسیا و اروپا به حساب می‌آید. استانبول تنها شهری در دنیا است که به بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود. این یعنی بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی دیگر در آسیا قرار دارد! این تقسیم‌بندی جغرافیایی عجیب از میان تنگه‌ای با نا تنگه بسفر انجام می‌شود. تنگه بسفر به همین خاطر اهمیت بسیاری دارد. فقط در همین قسمت دنیا است که یک تنگه، شهری را به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌کند. از اهمیت جغرافیایی آن که بگذریم، باید بدانید که این تنگه یکی از زیباترین جاهای دیدنی ترکیه محسوب می‌شود.

انواع تورهای کروز و آبی در این منطقه برگزار می‌شوند. بسیاری از گردشگران اروپایی نیز عاشق همین تور کروز هستند که چندین ساعت به طول می‌انجامد. در این تور می‌توانید از جاهای دیدنی تاریخی مختلف همانند خانه‌های تاریخی بزرگ چوبی، آرنا ووت کوی، ببک، قصر بیگلربیگی ترکیه، امیرگان، قلعه ارپا، منطقه ساریر، موزه صاقب، رستوران بابا آدام و غیره دیدن کنید.

آنیت‌کابیر | آنکارا

مصطفی کمال آتاترک، رئیس‌جمهور اسبق ترکیه، یکی از مورد احترام‌ترین افراد در تمام ترکیه به حساب می‌آید. او بنیانگذار و اولین رئیس‌جمهور جمهوری ترکیه بوده است. وی تلاش بسیاری در جهت رفاه و استقلال مردم این کشور کرد. به همین خاطر در بین مردم از ارج و قرب فراوانی برخوردار است. از‌این‌رو پس از فوت کمال آتاترک، مقبره‌ای بزرگ روی یک تپه در آنکارا برای او بنا کردند. این مقبره یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ترکیه به حساب می‌آید. زمانی که از مردم محلی درباره مهم‌ترین جاهای دیدنی ترکیه بپرسید، قطعاً آنیت کابیر یا همان مقبره آتاترک را به شما معرفی خواهند کرد. جالب است بدانید قبر عصمت اینونو، دومین رئیس جمهور ترکیه نیز در همین مقبره قرار دارد. این مقبره در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است و مجسمه بزرگی از آتاترک نیز در آن به چشم می‌خورد.

موزه تمدن آناتولی | آنکارا

ترکیه نیز همانند ایران، جزو قدیمی‌ترین مناطق آسیا و دنیا به حساب می‌آید. در بخش‌هایی از ترکیه می‌توانیم شاهد آثار تاریخی متعلق به ۱۰هزار سال پیش باشیم. حتی در برخی موارد می‌توان گفت که قدمت تاریخی تمدن در ترکیه بیشتر از ایران است. البته در آن دوران خبری از دولت عثمانی و حتی قوم آریا نبوده است. بلکه تمدن‌های دیگری در این منطقه زندگی می‌کردند که با ورود قوم آریا، تاریخ فصل جدیدی را آغاز کرد. موزه تمدن آناتولی شامل ساختمان انبار بازار بزرگ محمود پاشا عثمانی، موزه هیتی و کاروانسرای کونسانلو هان می‌شود. در این موزه از حدود ۲۰۰هزار شی مختلف تاریخی نگهداری می‌شود. برخی از این اشیاء ارزش بسیاری دارند و نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت. بازدید از این موزه که یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ترکیه است، اکیداً توصیه می‌شود.

موزه رحمی کوچ | آنکارا

آیا به تماشای خودروهای کلاسیک علاقه‌مند هستید؟ پس حتماً سری به موزه رحمی کوچ بزنید. این موزه یک موزه صنعتی خصوصی است. موضع اصلی این موزه، تاریخ حمل و نقل و همچنین ارتباطات در ترکیه محسوب می‌شود. رحمی کوچ یکی از اعضای خاندان ثروتمند ترکیه و همچنین رئیس بازنشته گروه معروف کوچ است. این موزه در سال ۱۹۹۱ افتتاح و تا سال ۱۹۹۴ به‌صورت کامل تکمیل شد. البته در کنار این موزه، موزه‌ای دیگر وجود دارد که به خواهر رحمی کوچ متعلق است. این موزه نیز ارزش بسیاری دارد؛ اما ابعاد آن کوچکتر از موزه اصلی است. موزه دوم را در سال ۲۰۰۵ افتتاح کرده‌اند و به‌صورت کلی مجموعه موزه‌های رحمی کوچ، جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی ترکیه به حساب می‌آیند.

مسجد حاج بیرم | آنکارا

مسجد حاج بیرم یکی دیگر از مهم‌ترین مساجد ترکیه است که در آنکارا قرار دارد. قدمت این مسجد به دوران عثمانی باز می‌گردد. بر اساس اسناد تاریخی، در بین قرن ۱۷ تا اوایل قرن ۱۸، ساخت این مسجد به طول انجامیده است. سقف مسجد چوبی است و در تزئین آن از نمادهایی همچون گل و گیاهان استفاده کرده‌اند. حاج بیرم یکی از افتخارات کشور ترکیه و جزو شاعرای مهم ترک است. به همین خاطر نام مسجد را حاج بیرم گذاشته‌اند تا یاد و خاطره وی از بین مردم پاک نشود. این مسجد در سال ۲۰۱۶ در فهرست آزمایشی میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسید.

موزه زندان اولوکانلار | آنکارا

موزه زندان اولوکانلار در حقیقت موزه سابق آنکارا است. این زندان در سال ۲۰۱۱ تعطیل شد و آن را به یک موزه تبدیل کردند. زندان همیشه برای افراد کلاه‌بردار یا جانی نیست. گاهی دست تقدیر به شکلی رقم می‌خورد که انسان‌های صاف و ساده روانه زندان می‌شوند. در این زندان، زندانیان سیاسی مختلفی حضور داشتند. با حضور در این موزه می‌توانید متوجه سختی‌هایی شوید که آن‌ها را در راه آزادی و استقلال کشور کشیدند. پس از بازدید از این موزه، غم خاصی در قلبتان احساس خواهید کرد.

موزه آنتالیا | آنتالیا

بسیاری از مسافران، آنتالیا را به‌عنوان یک شهر تفریحی می‌شناسند. این در حالی است که آنتالیا دارای جوانب تاریخی و فرهنگی متعدد نیز است. موزه آنتالیا یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ترکیه به حساب می‌آید. این موزه دارای ۱۳ سالن مختلف است. در هر سالن به آثار تاریخی یک دوره خاص پرداخته می‌شود. بازه زمانی از دوره پارینه‌سنگی آغاز شده و تا دوران عثمانی ادامه دارد. در این موزه از مجسمه‌های خدایان و الهه‌های مختلف نیز نگهداری می‌شود که جزو آثار برجسته آن به حساب می‌آیند. عکاسی کنار این آثار می‌تواند به یک خاطره خوش از سفرتان به ترکیه تبدیل شود.

ترمسوس | آنتالیا

درست در ۳۰کیلومتری شهر آنتالیا، شهری تاریخی و باستانی با نام ترمسوس وجود دارد. این شهر تاریخی جزو معدود شهرهایی است که به‌خوبی از آن محافظت کرده‌اند. ساختار شهر در ارتفاع ۱،۰۵۰ متری از سطح دریا بنا شده است. پس برای بازدید از آن باید پیاده‌روی در مسیر سخت کوهستانی را به جان بخرید. البته بلافاصله بعد از تماشای زیبایی این شهر باستانی، سختی مسیر را به‌کلی فراموش خواهید کرد. در این شهر یک تئاتر بسیار بزرگ در میان صخره وجود دارد. همچنین می‌توانید از چند معبد مختلف، قبرستان باستانی، پارک ملی و یک ورزشگاه بزرگ در این شهر دیدن کنید. پس بهتر است ساعات ابتدایی صبح را برای بازدید انتخاب نمایید. بازدید کامل شما با در نظر گرفتن مسیر پیاده‌روی، از صبح تا غروب ادامه پیدا می‌کند.

خب دوستان عزیز سفرزون، نظر شما درباره جاهای دیدنی ترکیه چیست؟ شما از کدام یک تا کنون دیدن کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان درباره بهترین شهر ترکیه به اشتراک بگذارید.