استانبول سال­‌هاست یکی از مقصدهای محبوب گردشگران ایرانی است. شهری که علاوه بر جاذبه­‌های فرهنگی و تاریخی مراکز تفریحی بی‌­شماری هم دارد. شاید قبلا هم به استانبول سفر کرده باشیم و بعد از سفر به خودمان گفته باشیم که کاش می‌­دانستم این یا آن مرکز تفریحی هم وجود دارد و از دست نمی­‌دادم. افسوس­‌ها و چه حیف­‌هایی که بعد از سفر به سراغ اغلب گردشگران می‌­آید. واقعیت این است که شهری مثل استانبول با مراکز تفریحی پرتعدادش برای گردشگران امتیاز بزرگی است اما در عین حال کار را هم کمی سخت می­‌کند. بنابراین قبل از سفر باید حسابی با مراکز تفریحی استانبول آشنا شویم.

saadatrent

چرا که در یک سفر نمی‌­توان به سراغ تمام تفریحات رفت و باید از میان آن‌ها، براساس مدت زمان سفر و علائق و بودجه سفر مناسب‌­ترین و بهترین تفریحات را انتخاب کرد. اما برای انتخاب درست که بعدها حسرت نخوریم که تفریح موردعلاقه­‌مان را از دست داده­ایم باید اطلاع درست و دقیقی از مراکز تفریحی مقصدمان جمع‌­آوری کنیم. برای گردش و تفریح در شهر رنگارنگی مثل استانبول داشتن اطلاعات درباره مراکز تفریحی کمک­‌مان می­‌کند سفری لذت­‌بخش و فراموش­‌نشدنی را تجربه کنیم. در این مطلب سفرزون قصد داریم از مراکز تفریحی استانبول برایتان بگوییم. اگر برنامه سفر به ترکیه و مراکز تفریحی استانبول را دارید و می­‌خواهید از سفرتان بهره­‌ی کافی ببرید و خاطره­ای فراموش­‌نشدنی بسازید با ما همراه شوید.

حمام ترکی، خوش‌گذرانی به سبک عثمانی در مراکز تفریحی استانبول

مراکز تفریحی استانبول

یک تجربه­‌ی فوق­‌العاده در سفر به استانبول حمام ترکی است. این تجربه­‌ی بی­‌نظیر کمی تا قسمتی گران‌­قیمت است اما حمام­‌های ترکی با قیمت متوسط هم وجود دارند اما نوع خدماتی که ارائه می‌­دهند کمی متفاوت است اما به لحاظ تجربه حمام ترکی در فضایی با معماری سنتی و به جا آوردن آداب حمام تفاوتی با حمام­‌های گران­‌قیمت ندارند. یکی از مزایای حمام ترکی این است که به عنوان گردشگر درک عمیق­‌تری از سنت­‌های کشور ترکیه خواهید داشت و خاطره‌ه­ای متفاوت از سفر در ذهن­تان باقی خواهد ماند.

قدمت حمام ترکی به قرن­‌ها قبل برمی‌گردد یعنی زمانی که ترک­‌ها هنوز به منطقه آناتولی یا همان ترکیه امروزی نرسیده بودند و هنوز رومی‌­ها بر این منطقه سلطه داشتند. وقتی ترک­‌های مسلمان به آناتولی رسیدند با سنت‌­های حمام رومی آشنا شدند و در طی سال‌­ها فرهنگ نظافت ترک­‌ها که حاکمان جدید آناتولی بودند با فرهنگ رومی ترکیب شد و سنتی را به وجود آورد که امروز به نام حمام ترکی می­‌شناسیم. حمام ترکی در گذشته صرفا محلی برای شست‌­وشو و نظافت نبوده و نقش مهمی در معاشرت روزمره مردم هم داشته است.

امکان بهره بردن از یکی از جذاب‌­ترین مراکز تفریحی استانبول برای گردشگران با به بودجه سفری متفاوت فراهم است. حمام خرم سلطان، حمام کیلیک علی پاشا، حمام سلطان مهرماه، حمام آقا، حمام جمبرلیتاش، حمام گالاتاسرای و حمام سوفولار از مشهورترین حمام‌های ترکی استانبول هستند که برای استفاده از خدمات آن‌ها می­‌بایست بین ۵۰ تا ۳۰۰ لیر هزینه کنید.


برای دریافت راهنمای سفر به استانبول کلیک کنید.


پارک آبی آکوالند استانبول، تجربه هیجان تمام عیار

پارک آبی آکوالند در شهر استانبول یک شهر کوچک پر از تفریحات آبی جذاب است. شهر آبی پر از انواع و اقسام سرسره‌­های هیجان­‌انگیز، استخرهای متنوع مثل استخر مواج و استخر المپیک و بازی­‌های پرهیجانی مثل سونامی، سقوط آزاد و… کلاب دلفین که در آن می‌­توانید نمایش دلفین‌­ها را ببینید و در کنار آنها شنا کنید،یکی از جذاب­‌ترین بخش­‌های پارک آبی استانبول است. اگر به همراه خانواده و فرزندان­تان به استانبول سفر می­‌کنید حتما به پارک آبی آکوالند سر بزنید و خاطره‌ه­ای بی­‌نظیر برای خود و خانواده­‌تان بسازید.

برای رفتن به مجموعه آکوالند می­‌توانید از سرویس‌­های رایگان مجموعه که در مناطق پرگردشگر استانبول مانند تکسیم و فاتح و…ایستگاه دارند استفاده کنید. بلیت این مجموعه برای بزرگسالان حدود ۶۰ لیره و برای کودکان حدود ۳۰ لیره است و در ماه­‌های اردیبهشت تا شهریور فعال است.

خیابان گردی در استانبول، تفریح بی­‌پایان

خیابان استقلال - انتخابی در مراکز تفریحی استانیول
خیابان استقلال – انتخابی در مراکز تفریحی استانیول

اغراق نیست اگر بگوییم خیابان­‌ها جالب­‌ترین مراکز تفریحی استانبول هستند. این شهر جذاب و دلربا پر است از خیابان­‌های زیبا با مغازه­های هیجان‌­انگیز و کافه­‌های دلنشین و منظره باشکوه دریا که در هر فصلی از سال زیبا و چشم­‌نوازند. اگر یکی از جذابیت­های شهری استانبول نقاشی‌­های دیواری هستند که یادگارهای هنرمندان خیابانی گمنام محسوب می­‌شوند. بیشترین گرافیتی‌­ها در محله‌­های ششیهانه، کاراکوی و کادی­کوی وجود دارند.

برای گردشگران ایرانی خیابان استقلال نام‌­آشناترین خیایان این شهر است. ما پیشنهاد می‌­کنیم فقط به گردش در این خیایان تاریخی زیبا اکتفا نکنید و به محله­‌های جهانگیر و بی­اغلو هم سر بزنید که در جوار خیابان استقلال هستند.

پیشنهاد می‌­کنیم حتما در خیابان کاراکوی ساندویچ ماهی بخورید. در محله مدا قدم بزنید و گاهی در کافه‌­ها خستگی در کنید و به مغازه­‌های ارزان­‌قیمت این خیابان سر بزنید و از خرید خرده­‌ریزهای زیبا لذت ببرید. به خیابان بغداد در بخش آسیایی استانبول هم حتما سر بزنید که یکی از زیباترین خیابان­‌های این شهر جادویی است. گشت‌­وگذار در خیابان نیشان­تاشی را هم از قلم نیندازید و با قدم زدن در این محله دلربا به گذشته­‌های این شهر سفر کنید.

 

کشتی سواری در تنگه بسفر، شاخ طلایی استانبول

کشتی‌سواری در تنگه بسفر - از مراکز تفریحی استانبول
کشتی‌سواری در تنگه بسفر – از مراکز تفریحی استانبول

تنگه بُسفُر تنگه مشهور شهر استانبول است و پل روی این تنگه ۳۰ کیلومتری دو قاره اروپا و آسیا را به هم متصل می­‌کند. یکی از محبوب‌­ترین مراکز تفریحی استانبول این تنگه است که گردشگران دوست دارند سوار بر قایق­‌ها فاصله بین دو قاره در یک شهر را طی کنند. برای قایق سواری در تنگه بسفر هم می‌­توانید بلیت کشتی­‌های کروز را تهیه کنید که معمولا برنامه‌­هایی مانند موسیقی زنده و شام در این کشتی­‌ها تدارک دیده شده. قیمت کروز از ۱۲۰ تا ۶۰۰ لیره متغیر است. اما اگر ترجیح می‌­دهید اقتصادی­‌تر از گشت­‌وگذار در بسفر لذت ببرید می­توانید از چندین اسکله شهر بلیت قایق­ به قیمت ۲۵ لیره تهیه کنید.

 

خانه خون آشام استانبول، سرنخ­ها را پیدا کنید

اگر در سفر به استانبول به دنبال تفریحی متفاوت هستید که ماجراجویانه و پرهیجان­ هم باشد، خانه خون‌­آشام کاملا برایتان مناسب است. خانه خون­‌آشام یک نوع بازی پازلی فرار از اتاق است. شما از لحظه ورود به خانه خون­‌آشام به یک بازی مهیج و نفس­گیر وارد می­شوید و باید برای فرار از دنیای معمایی و پیچ­‌درپیچ خون‌­آشام­ها سرنخ پیدا کنید.

برای وارد شدن به خانه خون­­آشام حتما باید از قبل رزرو کنید. توجه به چند نکته لازم است از جمله اینکه این بازی مخصوص افراد بالای ۱۶ سال است، حداقل ۲ نفر برای انجام بازی لازم است و وارد شدن به خانه خون­‌آشام برای افرادی که مبتلا به بیماری قلبی یا صرع هستند ممنوع است.

 

توزک استانبول، لذت و هیجان یک شهر جادویی

متفاوت­‌ترین مراکز تفریحی استانبول اتاق­‌های بازی هستند که توزک استانبول یکی از آن‌هاست. اگر اهل ماجراجویی و حل معما هستید بهترین انتخاب برایتان توزک است که تشکیل شده از اتاق­‌های مختلف و با ورود به هر اتاق وارد داستان مربوط به آن می‌­شوید و باید راهی برای گریز پیدا کنید. توزک هم مانند خانه خون­‌آشام یک بازی گروهی است.

 

غواصی و ساحل گردی در استانبول، سفر به دنیای زیر آب در دو قاره

غواصی و ساحل گردی از تفریحات استانبول | مراکز تفریحی استانبول
غواصی و ساحل گردی از تفریحات استانبول

غواصی یکی از تفریحات محبوب در ترکیه است و علاقه‌­مندان این تفریح پرهیجان به اطراف دریای مدیترانه و اژه می‌­روند اما در استانبول هم امکان غواصی وجود دارد. شبه­‌جزیره گالیپولی در نزدیکی استانبول یکی از مقصدهای محبوب غواص‌­های حرفه‌­ای است. در استانبول می­‌توانید غواصی بسیار هیجان­‌انگیز در کنار کوسه­‌ها در آکواریوم فلوریا را هم تجربه کنید. برای غواصی در کنار کوسه‌­ها باید از قبل وقت رزرو کرده و ۳۰۰ لیره هزینه بپردازید.

در شهری که از سه طرف با دریا احاطه شده ساحل­گردی یکی از تفریحات اصلی است. استانبول سواحل زیبایی دارد که امکانات کافی و مناسبی برای گذراندن یک روز دلپذیر در اختیار گردشگران قرار می­‌دهند. اگر دوست دارید در آرامش­‌بخش‌­ترین مراکز تفریحی استانبول وقت بگذرانید انتخاب­‌های زیادی دارید.

مشهورترین سواحل استانبول ساحل­‌های جزایز پرنس هستند. در این سواحل زیبا هیچ‌­نوع وسیله نقلیه موتوری وجود ندارد. برای رفتن به جزایر باید به اسکله کاباتاش در بی­اغلو رفته و با اتوبوس­‌های دریایی خود را به جزایر برسانید. سواحل طلایی و دالیا به ترتیب در ۱۵ و ۲۰ کیلومتری شهر استانبول هم محل مناسبی برای گذراندن یک روز خوش در کنار دریا هستند. سواحل سولار و نان­استاپ امکانات ورزش­‌های آبی و کایت­سواری را هم برای گردشگران فراهم کرده­‌اند. اما اگر ترجیح می­‌دهید داخل شهر استانبول ساحل‌­گردی کنید بهترین انتخاب ساحل فلوریاست که در یکی از اعیان­‌نشین‌­ترین و مجلل­‌ترین محله­‌های استانبول قرار دارد.

 

تله کابین استانبول، گشت و گذار بر فراز شهر

تله کابین که ترک­‌ها به آن تله فریک می­‌گویند این روزها یکی از تفریحات محبوب استانبول است که کاملا هم کم‌­هزینه است. تله کابین استانبول در محله ایوب و بر بالای تپه پیر لوطی قرار دارد که یکی از زیباترین تپه‌­های استانبول است و به نام تپه عشاق هم معروف است. تله کابین ۴ اتاق دارد که ظرفیت هشت مسافر را دارند و مسیر ۶۲۵ متری را در سه دقیقه طی می­‌کند. اگر استانبول کارت داشته باشید قیمت بلیت تله کابین ۳ لیره و بدون استانبول کارت بابد ۵ لیره برای بلیت بپردازید. در یکی از جذاب‌­ترین مراکز تفریحی استانبول منتظر مناظر شگفت­‌انگیز شاخ طلایی، تپه­‌های استانبول و بام­‌های سرخ رنگ شهر در زیر پایتان باشید.

 

شهربازی‌­های مهیج، همه چیز برای خوش­گذرانی مهیاست

مراکز تفریحی استانبول

شهر استانبول جایی که کم ندارد شهربازی­‌های متنوع و هیجان­‌انگیز است. پارک و موزه ژوراسیک لند یکی از معروف‌­ترین شهربازی­‌های استانبول است که ۷۰ نوع دایناسور شبیه‌­سازی شده در آن وجود دارد. این شهربازی در مرکز خرید فروم استانبول قرار دارد. ویالند در محله ایوب هم از دیگر شهربازی­‌های استانبول است که بزرگی­‌اش برابر با ۱۰۰ زمین فوتبال است و سه بخش دنیای بازی و هیجان و ماجراجویی دارد و بیش از ۵۰ بازی مختلف در آن تدارک دیده شده.

در ویاسی­تما پارک، از مدرن­‌ترین شهربازی­های استانبول، تجربه پرهیجانی در انتظار گردشگران است؛ ترن هوایی ردفایر که پنجمین ترن هوایی سریع و بزرگ اروپاست. ترن ردفایر که سرعتش در ۲ ثانیه به ۱۱۰ کیلومتر بر ثانیه می­‌رسد طولی در حدود یک کیلومتر دارد و ارتفاع بلندترین نقطه آن ۵۵ متر است. جاذبه دیگر این پارک وجود طولانی‌­ترین آکواریوم شهر استانبول با طیف متنوعی از موجودات دریایی است. ساعت ۸ هر شب کنسرت رایگان در ویاسی­تما پارک برگزار می‌شود.

اگر به اتفاق خانواده به استانبول سفر کرد‌‌ه‌­اید، اکستریم اونچر پارک که یکی از بهترین مراکز تفریحی استانبول است و وسایل تفریح و بازی برای سنین مختلف را دارد، بهترین انتخاب برای شماست. این پارک در حاشیه شهر قرار دارد و برای رفتن می­توانید از سرویس‌­های پارک استفاده کنید. هزینه‌­های تفریح بسته به نوع بازی­‌ها متفاوت هستند.

پارک بایرام پاشا، پارک کودک فشانه، لونا پارک بوستانجی، فلوریا لونا پارک و موی پارک و فان لب و ویاکریزی پارک هم از دیگر شهربازی‌­های شهر استانبول هستند.

 

دوچرخه سواری تفریح متفاوت در استانبول

دوچرخه‌سواری در استانبول | مراکز تفریحی استانبول
دوچرخه‌سواری در استانبول

اگر دوست دارید در شهر محبوب­‌تان ورزشکارانه گشت‌­وگذار کنید، امکانات آن برایتان فراهم شده است. در بخش آسیایی شهر استانبول مسیرهای مخصوص دوچرخه‌­سواری وجود دارد که از کنار دیدنی­‌های فرهنگی و تاریخی شهر عبور می­‌کند و می­‌توانید بعد از بازدید از محل موردنظرتان مسیر را ادامه دهید. برای دوچرخه سواری تجهیزات ایمنی کامل هم در اختیارتان قرار می‌­گیرد. علاوه بر می­‌توانید در تورهای دوچرخه­‌سواری مانند تور گلدن هورن، جزایر پرنس و جنگل­‌های استانبول هم شرکت کنید.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول کلیک کنید.