وقتی حرف از سفر خارجی می‌شود، آن هم سفری که مقصدش نزدیک و هزینه‌اش ارزان باشد، سفر به وان یکی از گزینه‌هایی‌ست که به ذهنمان می‌رسد. شهر زیبای وان به سبب نزدیکی به مرز مشترک ایران و ترکیه، طرفدران ایرانی بسیاری دارد. این شهر تاریخی، همیشه محبوبیت زیادی بین گردشگران داشته است، خصوصا برای کسانی‌که عاشق گربه هستند؛ زیرا وان به گربه‌های سفیدرنگ با موهای بلند و چشمان آبی و سبز معروف است.

saadatrent

سفر به وان شبیه رفتن به یکی از شهرهای کشور خودمان است؛ فقط کافیست دلتان بخواهد ارزان سفر و خرید کنید، از طبیعتی بکر لذت ببرید و در عین حال، با وسایل نقلیه ساده مثل اتوبوس به شهری خارجی بروید، آنوقت می‌توانید بدون داشتن ویزا و همراه داشتن گذرنامه، چمدانتان را ببندید و با پیدا کردن راه‌های مناسب سفر به وان ترکیه ، به این شهر دیدنی سفر کنید. البته باید بدانید برای رفتن به وان، نیاز دارید اطلاعات دقیقی درباره مسیرهای رفت و آمد و چگونگی عبور از مرز کسب کنید؛ زیرا این شهر فرودگاه بین‌المللی ندارد و شما باید بهترین راه زمینی را برای سفرتان انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از سفرتان نهایت لذت و استفاده را ببرید، با سفرزون همراه باشید تا از فراز و فرودهای این سفر دل‌انگیز آگاه شوید.

شهر وان در کجا قرار دارد؟

بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه و دریاچه وان ۲
جزیره آکتامار

شهر وان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی کشور ترکیه است که در شرق این کشور قرار دارد و مردمانش بیشتر به زبان کردی صحبت می‌کنند تا ترکی. جمعیت حدودی این شهر ۳۷ هزار نفر است و قدمتش به سه هزار و ۴۰۰ سال پیش باز می‌گردد. در گذشته این شهر را با نام «توشپا» می‌شناختند که پایتخت پادشاهی باستانی «اورارتو» محسوب می‌شد. یکی از دلایل محبوبیت این شهر به نسبت کوچک، مجاورتش با دریاچه وان است که با مساحت سه هزار و ۷۱۳ کیلومتر مربع، بزرگترین دریاچه کشور ترکیه است. در ادامه می‌خواهیم کمی بیشتر از دریاچه زیبای وان برایتان بگوییم.

بزرگترین دریاچه کشور ترکیه

راهنمای سفر به شهر وان - سفر به شهر وان - تور وان ترکیه - حمل و نقل در شهر وان - بهترین زمان سفر به وان
دریاچه وان

دریاچه وان به عنوان بزرگترین دریاچه در کشور ترکیه، زیستگاهِ ماهیانی‌ست که در دیگر دریاچه‌های ترکیه نخواهید دید. اگر اهل شنا و آب‌تنی باشید، می‌توانید با خیال راحت تنی به آب بزنید و هیجان سفرتان را دوچندان کنید. این دریاچه برای شنا کاملا مناسب است و خطری شما را تهدید نخواهد کرد. جالب است که حتی اگر در فصل سرد به شهر وان سفر کنید، می‌توانید در دریاچه زلالش شنا کنید؛ زیرا غلظت بالای نمک آن، از یخ زدن آب جلوگیری می‌کند.

خرید، اولویت اول گردشگران برای سفر به وان

شهر وان جز آن دسته از شهرهای ترکیه است که مسافران زیادی برای خرید کالاهای چرمی و لوازم چوبی درجه ‌یک، به مراکز خریدش مراجعه می‌کنند. این شهر پر از مراکز خرید بزرگ است و می‌توان گفت به نسبتِ جمعیت و مساحتش، این تعداد مراکز خرید تعجب برانگیز است. البته باید گفت اکثر برندهایی که در آنتالیا و استانبول شعبه دارند، در وان نیز فعال هستند. بنابراین اگر کسی قصد دارد برای خرید به ترکیه برود، شهر وان برای او گزینه مناسب‌تری است؛ چون هزینه‌ی سفر بسیار کمتر از سفر استانبول یا آنتالیا است و این موضوع، خرید را به یک تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد تبدیل می‌کند. از آنجایی که ممکن است در سفر به وان ، وقت زیادی را صرف خرید سوغاتی و بازدید از مراکز خرید کنید، حیاتی است تا نکاتی را در رابطه با مراکز خرید وان ترکیه بدانید. در ادامه مراکز مهم خرید را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار قدیمی وان با برندهای بزرگ جهان

مراکز خرید وان ترکیه که نباید از دست داد - بازار سنتی وان
بازار سنتی وان

بازار اصلی شهر وان از دو خیابان متقاطع «کاظم کارابکر» و «جمهوریت» شکل گرفته و از ابتدا تا انتهایش پر از غرفه‌هایی‌ست که نام و نشان‌های خارجی و معروف اروپایی و آمریکایی را در خود جای داده است. کافی‌ست کمی چشم بگردانید تا نمایندگی برندهایی مانند آدیداس، ال‌سی‌واکی‌کی، نایکی، کینتکس و… را در اینجا ببینید.‌ اینجا برای یک تجربه‌ی لوکسِ خرید در وانِ ترکیه بسیار مناسب است.

مراکز خرید خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر

مرکز خرید وان ای وی ام ، هرچه از یک مرکز خرید می‌خواهید

وان آ.و.م و تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد خرید
وان آ.و.م و تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد خرید

از بین تمام مراکز خرید معروف وان ترکیه، وان ای‌‌وی‌ام (Van AVM) ، شهرت زیادی دارد. این مجموعه در بلوار جمهوری شهر وان قرار دارد؛ به همین دلیل می‌توانید خیلی راحت خودتان را به آنجا برسانید.

اگر اهل خرید از برند‌ها هستید، ۹۰ برند شناخته ‌شده در این مرکز خرید نمایندگی دارند. برندهایی را مانند ال‌سی‌وای‌کیکی، فلو، کوتون، پنتی، دی فکتو، پیر کاردین، آدیداس و.. می‌توانید در آنجا ببینید. همچنین بخشی از این مرکز خرید به لوازم‌ خانگی اختصاص دارد.

شما برای بازدید از این مجموعه، معمولاً یک ساعت و نیم وقت نیاز دارید. وان ای وی ام شامل سه‌طبقه مرکز خرید به‌علاوه یک طبقه کافی‌شاپ، سینما، فودکورت و محل بازی کودکان است. این مرکز همه‌ روزه به‌ جز روز ملی ترکیه و روز کودک، از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب باز است.

تورکوز ای وی ام ، مرکز خرید سنتی و شبانه‌روزی

Turkuaz Avm
Turkuaz Avm بسیاری از برندهای معروف پوشاک در وان را در خود جای داده است

این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید وان است که در مرکز این شهر قرار دارد و حال و هوای سنتی و محلی آن، شما را جذب خود می‌کند. محصولاتی که در فروشگاه‌های این مرکز خرید به فروش می رسند معمولا برند ترک و محلی هستند که قیمت مناسبی هم دارند.

این مجموعه همه‌روزه از ساعت هشت و نیم صبح الی ۱۲ و نیم شب برای کسانی که دوست دارند اجناس و سوغات اصل ترکیه را تهیه کنند، باز است.

آیدین پریهام ، تاماراگریل و بیرکوک را از دست ندهید

رستوران‌های Aydin periham را از دست ندهید
رستوران‌های Aydin periham را از دست ندهید

آیدین پریهام از آن مراکز خریدی‌ است که اگر در وان سراغش را بگیرید، خیلی سریع به شما آدرس سرراستش را می‌دهند. این مرکز خرید نزدیک رستوران های معروف تامارا گریل و بیر چوک شاورما قرار گرفته است که بعد از خریدتان و برای امتحان غذاهای محلی شهر وان، می‌توانید به آنها سری بزنید.

این مجموعه دارای سالن تئاتر، کافی‌شاپ و البته فود کورت است. احتمالاً یکی از نکات مثبت خرید از این مجموعه این است که مطمئن خواهید بود کالای اصل و باکیفیت خریداری می‌کنید؛ پس نگران قیمت‌ها نباشید.

آتایوس سیلور ، طعم شیرین ترکی

یکی از مراکز خرید پرطرفدار وان، آتایوس سیلور (Atayos silver) نام دارد که در نزدیکی این بازار محبوب در وان، می‌توانید هتل‌ها و رستوان های خوبی پیدا کنید. در این مرکز خرید هرچه لازم دارید، مانند شیرینی‌ها و باقلواهای معروف ترکیه‌ای را به راحتی پیدا می‌کنید. در این مرکز خرید همانند سایر مراکز می‌توانید از فروشگاه‌هایی که برندهای مختلف دارند، خریداری کرده و از رستوران‌ها استفاده کنید.

تفریحات در سفر به وان

یکی از بهترین تفریحات در سفر به وان ، تفریحات آبی در دریاچه وان و کوهنوردی در اطراف آن است. همانطور که گفتیم خرید نیز یکی از فعالیت‌های لذت‌بخش در این شهر است. غیر از اینها، اگر دوست داشته باشید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر نیز دیدن کنید، ما لیستی از بهترینِ آنها را برایتان تهیه کرده‌ایم:

  1. قلعه وان

دژ-وان
دژ وان | یک جای جذاب در وان ترکیه

اگر دوست دارید سفرتان را کامل کنید و با گذشته شهر بیشتر آمیخته شوید، سری به قلعه سه هزار ساله وان که بر ارتفاعاتِ ساحلِ شرقی دریاچه وان قرار گرفته است بزنید. در نزدیکی این قلعه می‌توانید کتیبه خشایارشا را، که یکی از معدود کتیبه های هخامنشی است، ببینید.

  1. جزایر آکدامار، آدیر، کوش و جارپاناک

بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه و دریاچه وان ۲
جزیره‌ی آکدامار | بزرگ‌ترین جزیره‌ی دریاچه‌ی وان

این چهار جزیره در دریاچه وان قرار گرفته‌‌اند. اگر قصد داشته باشید در سفر به وان از این جزیره‌ها دیدن کنید، باید با قایق‌هایی که در دریاچه قرار دارند خودتان را به آنجا برسانید. فراموش نکنید که در این جزایر، دیدنی های باستانی و بقایای تاریخی‌ای وجود دارند که دیدنشان می‌تواند شما را به دل تاریخ رهسپار کند.

  1. کلیسای صلیب مقدس

کلیسای-صلیب-مقدس
کلیسایی باشکوه و زیبا در جزیره آختامار وان ترکیه

این کلیسا یکی از زیباترین جاذبه‌های وان است که در جزیره آکدامار قرار دارد و قدمتش به قرن دهم میلادی بر می گردد.

  1. کلیسا آختامار

این کلیسا در فاصله ۴۱ کیلومتری جنوب غربی شهر وان و بر روی جزیره آختامار قرار دارد. این کلیسا هم‌اکنون به‌صورت یک موزه درآمده و دارای دیوارهایی مزین به آیه‌های عهد عتیق است.

  1. کلیسای واراگاوانک

کلیسای واراگاوانک
کلیسای واراگاوانک

کلیسای قدیمی واراگاوانک در ۹ کیلومتری شهر وان قرار دارد و یکی از زیباترین کلیساهای این منطقه است.

  1. آبشار مرادیه

مرادیه | یک آبشار زیبا در وان ترکیه
آبشار مرادیه

آبشار مرادیه یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی شهر وان ترکیه است که در ۸۸ کیلومتری این شهر قرار دارد. این آبشار در همه فصل‌ها پرآب است. اگر دوست داشته باشید بعد از گشت و گذار استراحت کنید، می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آنجا نیز سری بزنید.

  1. موزه احلات

این موزه یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های شهر است که در آن می‌توانید اشیایی از دوران سلجوقیان را ببینید. این موزه در نزدیکی شهر احلات، یکی از شهرهای نزدیک به دریاچه وان قرار دارد.

بهترین زمان سفر به وان

راهنمای سفر به شهر وان - سفر به شهر وان - تور وان ترکیه - حمل و نقل در شهر وان - بهترین زمان سفر به وان
بهترین زمان سفر به وان | بهار در وان ترکیه

آب‌ و هوای شهر وان بی تشابه به ایران نیست؛ این شهر تابستان‌هایی گرم و زمستان‌های سرد دارد. گرمترین ماه سال در این شهر خرداد و سردترین ماه بهمن است. شاید پاییز بهترین زمان برای سفر به وان ترکیه باشد. نکته دیگر این است که وان آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل میزبان جمعیت زیادی از گردشگران ایرانی است. بنابراین برای انتخاب بهترین زمان سفر به وان ، اگر دوست ندارید با شلوغی و قیمت‌های گران هتل رو به رو شوید، بهتر است روزهای تعطیل و آخر هفته را فراموش کنید.

راه‌های دسترسی به شهر وان ترکیه

سفر وان می‌تواند یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های شما باشد. شاید همه ما تنها راه رفتن به شهرهای خارجی را هواپیما بدانیم. سفر به خارج، یادآورِ درگیری‌های قبل از سفر برای گرفتن ویزا و سوار شدن به هواپیما است. اما در سفر خود به شهر وان، خبری از این درگیری‌ها نیست.

راه‌های زمینی زیادی برای رسیدن به وان وجود دارند. از میان آنها سفر با تور، سفر با وسیله شخصی و یا وسایل حمل و نقل عمومی از بهترین‌ راه‌های سفر شما هستند.

۱-سفر با ماشین شخصی

راهنمای سفر به شهر وان - سفر به شهر وان - تور وان ترکیه - حمل و نقل در شهر وان - بهترین زمان سفر به وان
سفر به وان با اتومبیل شخصی می‌تواند خاطره‌انگیز باشد

پیش از سفر با خودرو شخصی خود، حتما از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. برای رسیدن به وان با وسیله شخصی، لازم است خودتان را به مرز ایران-ترکیه برسانید. سه مرز مشترک ایران-ترکیه عبارتند از: مرز بازرگان، مرز سرو و مرز رازی

پیشنهاد ما به شما این است که برای سفر با خودرو شخصی، به مرز رازی که در نزدیکی شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است بروید.

نقشه راه شما برای رسیدن به وان (با فرض اینکه مبدا شما تهران است) اینگونه خواهد بود:

تهران>تبریز>خوی>رازی>وان

زمان حدودی رسیدن به تبریز از تهران هفت ساعت، از تبریز تا رازی سه ساعت و از رازی تا وان یک ساعت و نیم است.

نکته مهم این است که این مرز از ساعت ۹ صبح تا پنج بعد از ظهر باز است. پس برای رفتنتان زمان را فراموش نکنید.

مرز بازرگان و سرو ۲۴ ساعته باز است اما شما زمان بیشتری را در راه هستید.

نکات مهم سفر به وان با خودرو شخصی

در راهنمای سفر به وان بخوانید ۶
برای رفت‌وآمد در شهر وان، بهتر است وسیله‌ی نقلیه‌ی مناسب انتخاب کنید

اگر از آن دسته از مسافرانی هستید که لذت رانندگی در جاده‌های زیبا را به نشستن در وسایل نقلیه عمومی ترجیح می‌دهید و دوست دارید با ماشین خودتان سفر کنید، چند نکته را قبل از راه افتادن مد نظر قرار دهید.

شما حتما باید گواهینامه و پلاک بین‌المللی، مجوز خروج از کشور(کاپوتاژ)، دفترچه مالیک خودرو و بیمه خودرو داشته باشید که برای دریافتشان می‌توانید به مراکز مربوط مراجعه کنید و به راحتی آنها را تهیه کنید.

به دلیل متفاوت بودن قیمت بنزین در ایران و وان، باید تفاوت هزینه بنزین را نیز بپردازید.

برآورد هزینه این موارد تقریبا ۷۰۰ هزار تومان است. اگر دوست ندارید این مبلغ را هزینه کنید، می‌توانید با ماشین خود به مرز بروید، سپس ماشینتان را در پارکینگ‌های روباز آنجا با هزینه کم پارک کنید، و از آنجا با وسایل نقلیه عمومی سفرتان را ادامه دهید.

۲-سفر با قطار به شهر وان ترکیه

اگر دوست ندارید خودتان رانندگی کنید، پیشنهاد ما به شما سفر با قطار است. البته باید در نظر داشته باشید که سفر به وان با قطار کمی زمان‌بر است. زیرا قطار در دو ایستگاه رازی و ایستگاه مرزیِ «کاپیکوی» در راه‌آهن ترکیه توقف می‌کند و شما باید در این دو ایستگاه از قطار پیاده شوید و تشریفات گمرک و گذرنامه (خروج از ایران و ورود به کشور ترکیه) را انجام دهید. توقفات مرزی در هر ایستگاه، حدود دو ساعت طول می‌کشد.

هزینه حدودی بلیطِ یک طرفه این قطار، ۲۲۵ هزار تومان برای بزرگسالان و ۱۳۰ هزار تومان برای خردسالان است. شما می‌توانید بلیط‌تان را از کانال‌های فروش بلیط قطار از جمله دفاتر فروش سامانه ۱۵۳۹ و سایت رجا تهیه کنید.

نکته دیگر اینکه قطار تبریز- وان، هفته‌ای یکبار بین این دو شهر رفت و آمد می‌کند.

نقشه راه شما برای رسیدن به وان (با فرض اینکه مبدا شما تهران است) اینگونه خواهد بود:

تهران>تبریز>وان (البته همانطور که گفتیم قطار در مرزهای رازی و «کاپیکوی» نیز توقف می‌کند)

۳-سفر با اتوبوس به وان، تجربه‌ای متفاوت و کم‌هزینه

راهنمای سفر به شهر وان - سفر به شهر وان - تور وان ترکیه - حمل و نقل در شهر وان - بهترین زمان سفر به وان
سفر به وان، با تور، وسایل نقلیه‌ی عمومی به آسانی و با هزینه‌ای کم

شاید بتوان گفت بهترین راه سفر به وان، استفاده از اتوبوس است. زیرا نسبت به سفر با ماشین شخصی کم‌هزینه تر است، و نسبت به سفر با قطار خستگی کمتری دارد.

با اتوبوس شما‌ می‌توانید با هزینه تقریبی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به شهر وان برسید. برای اینکار ابتدا باید با اتوبوس از تهران به خوی و از خوی با ون‌های ترکی، به وان بروید.

نقشه راه شما برای رسیدن به وان (با فرض اینکه مبدا شما تهران است) اینگونه خواهد بود:

تهران>خوی>وان

غیر از این راه دیگری نیز هست که ابتدا می‌توانید با اتوبوس از تهران به تبریز و از آنجا با ون به وان بروید.

۴-سفر به وان با تور ، تجربه لذتِ همراهی با گروه

شاید بعضی از شما هیچ کدام از راه‌های بالا را برای سفرتان انتخاب نکنید. در این‌صورت می‌توانید با تور سفر کنید و برنامه‌ریزی سفرتان را به تورها بسپارید. اینگونه شاید بیشتر بتوانید از سفرتان لذت ببرید.

هزینه حدودی سفرِ سه روزه به شهر وان ترکیه با تور، ۶۰۰ هزار تومان تا دو میلیون است.

هزینه سفر به شهر وان

این را فراموش نکنید که قبل از سفر، هزینه‌هایتان را به صورت تقریبی حساب کنید تا در طول سفرتان با مشکل رو به رو نشوید.

اگر با تور سفر نمی‌کنید، غیر از هزینه رفت و آمد با راه‌های مختلفی که بررسی کردیم، باید هزینه هتل یا اقامتگاهی که می‌خواهید در آن بمانید، خورد و خوراک، تفریح و حمل و نقل درون شهری را هم حساب کنید. اگر قصد دارید خرید کنید، هزینه خریدتان را نیز به صورت جدا در نظر بگیرید.

۱-هزینه حمل و نقل درون شهری با دلموش

برای جا‌به‌جایی در شهر وان ترکیه می‌توانید از ون‌‌هایی به اسم دلموش استفاده کنید که قیمت‌شان از حدود دو تا ۲۰ هزار تومان است.

۲-هزینه اقامت در وان

در راهنمای سفر به وان بخوانید ۴
پیش از رفتن به وان ، محل اقامت خود را انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید جایی را برای اقامت انتخاب کنید، بسته به بودجه‌تان باید تصمیم بگیرید کجا بمانید. این شهر هتل و چند هتل-آپارتمان و هاستل دارد. هزینه هتل‌ها بر اساس کیفیت و ستاره‌شان متفاوت است، اما به صورت تقریبی، شبی ۱۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و خرده‌ای است.

اگر قصد دارید بیشتر از یک هفته در این شهر اقامت کنید، اجاره‌ی آپارتمان مقرون‌به‌صرفه‌ است. قیمت آپارتمان براساس دوری و نزدیکی به مرکز شهر و تعداد اتاق‌خواب‌ها و البته فصل «های‌سیزن» و غیر از آن، تعیین می‌شود. قیمت یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر، حدود ۶۰۰ لیر برای هر شب است و همین آپارتمان خارج از مرکز شهر تا ۲۰۰ لیر ارزان‌تر است.

در راهنمای سفر به وان بخوانید ۴
بخش عمده‌ی هزینه‌های سفر به وان را هزینه‌ی اقامت تشکیل می‌دهد

۳-هزینه خورد و خوراک

هزینه‌های خورد و خوراک در وان تقریبا مناسب و منطقی است. یک وعده صبحانه ۱۰ تا ۲۰ لیر، ناهار یا شام در رستورانی ارزان ۷ تا ۱۵ لیر و در رستوران‌های متوسط و گران ۲۵ تا ۵۵ لیر قیمت دارد.قیمت فست‌فودها هم ۱۰ تا ۱۵ لیر است.

معرفی چند رستوران و غذا در سفر به وان

غذاهای معروف وان

برای صرف غذا در وان برنامه‌ریزی داشته باشید

اگر دوست دارید غذاهای محلی وان را امتحان کنید، خوراکی‌های ترکی مانند کوفته، بورک، آدانا کباب، بلغور پلو، کباب تنوری بره، لهماجون و غیره را می‌توانید سفارش دهید.

به جز اینها، فست‌فودهای بین‌المللی و ترکی هم در وان شعبه دارند.

رستوران‌های معروف وان

باک‌هله‌باک‌یوسف‌کوناک، کروانسارای و هالیل‌ابراهیم‌سوفراسی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های وان هستند.

خیلی جالب است که صفت غنی‌ترین و معروف‌ترین صبحانه‌های ترکیه، متعلق به وان است و اصولا صبحانه خوردن در این شهر، یکی از تجربه‌های به‌یادماندنی‌ است که حتما باید در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید.

سوتچو کنان کهولتی، امساک کهولتی سالن و رستوران سوتچو فتزی، از بهترین و معروف‌ترین جاهایی‌ست که می‌توانید در آنها، صبحانه‌های مخصوص این شهر را میل کنید.

سفر به وان ترکیه ، رستوران‌ها ، غذاها و صبحانه‌های معرکه‌ ۷
رستوران سوتچو فتزی و یک ناهار معرکه در فضای باز

بهترین هتل های وان

انتخاب اقامتگاه یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به حساب می‌آید. این مسئله نه چندان بزرگ، باعث تفاوت قیمت بسیاری در هزینه‌های سفرتان می‌شود. پس برای آنکه بتوانید سفری مناسب بر اساس بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید داشته باشید، باید بتوانید بهترین هتل را انتخاب کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید گاهی اوقات خدماتی بیش از مبلغی که پرداخت می‌کنید دریافت خواهید کرد. به‌صورت بالعکس گاهی نیز کیفیت خدمات یک هتل، به‌مراتب کمتر از بهایی است که برای آن پرداخته‌اید. پس در راهنمای سفر وان ، حتماً باید بهترین هتل‌های این شهر را نیز بشناسید.

  • هتل هیلتون

هتل هیلتون یکی از شعب برند زنجیره‌ای هتل هیلتون محسوب می‌شود. این هتل ۵ ستاره دارد و یکی از گران‌قیمت‌ترین هتل‌های این شهر به حساب می‌آید. هتل هیلتون وان در نزدیکی دریاچه وان واقع شده است. به همین خاطر برخی از هتل‌ها دارای چشم‌اندازی خیره‌کننده به دریاچه وان و مناطق کوهستانی هستند. در هر اتاق می‌توانید از تمامی امکانات رفاهی بهره‌مند شوید. همچنین وجود امکاناتی همچون ترانسفر، استخر، سرویس یو آل و غیره، این هتل را به یکی از بهترین هتل‌های وان تبدیل می‌کند. همچنین دسترسی هتل هیلتون وان تا مراکز تفریحی و تاریخی نیز بسیار کم است. همین مسئله یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود. البته بابت تمامی این مزایا، باید هزینه بیشتری را در مقایسه با سایر هتل‌های بپردازید.

شماره تماس: ۰۹۰-۴۳۲۲۲۷۰۲۲۷

آدرس: Ipek Yolu Caddesi 8 km, Van 65300 Turkey

  • هتل Elite world

هتل Elite world یکی دیگر از بهترین هتل های وان به حساب می‌آید. این هتل نیز ۵ ستاره دارد و رقیب اصلی هتل هیلتون در وان به حساب می‌آید. جالب است بدانید این هتل از نظر ظاهری، امکانات، خدمات و حتی هزینه اقامت، تفاوت چندانی با هتل هیلتون ندارد. پس می‌توان گفت که انتخاب بین این دو هتل، کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. در حقیقت بسیاری از مسافران زمانی که قادر به یافتن اتاق خالی در یکی از آن‌ها نباشند، در دیگری اقامت می‌کنند. همچنین این هتل دارای امکاناتی همچون استخر رایگان، صبحانه سلف‌سرویس، سالن بدنسازی مجهز، حمام ترکی، سونا، لاندری، اتاق ماساژ، اجاره خودرو، ترانسفر فرودگاهی و غیره است. پس می‌توانید آرامش و خدمات لوس را در این هتل هدیه بگیرید.

شماره تماس: ۰۹۰-۴۳۲۴۸۴۱۱۱۱

آدرس: Kazimkarabekir Bulvari No: 67 Bahcivan Mah., Van 34435 Turkey

  • گراند هتل وان

گراند هتل نیز جزو هتل‌های زنجیره‌ای محسوب می‌شود. این هتل در سراسر دنیا شعب دارد. همه ما نیز این برند را به‌عنوان یکی از برترین برندهای هتل‌داری در تمام دنیا می‌شناسیم. این در حالی است که گراند هتل وان، یکی از هتل‌های ۴ستاره این شهر به حساب می‌آید. این هتل در نزدیکی موزه تاریخی وان و ۴کیلومتری ایستگاه اتوبوس آن قرار دارد. همچنین دونر کباب حاجی بابا که یکی از معروف‌ترین دونر کبابی‌های تمام وان محسوب می‌شود، درست رو‌به‌روی هتل قرار دارد. همچنین وجود ایستگاه تاکسی در نزدیکی هتل و نمایندگی‌های معروف همانند ال سی واکی در فاصله کمی از هتل، گراند هتل را به یکی از بهترین هتل های وان تبدیل می‌کند. این هتل کیفیت خدمات مطلوبی دارد و در عین حال حتی کمتری را در مقایسه با هتل‌های ۵ ستاره از مسافران دریافت می‌کند.

شماره تماس: ۰۹۰-۴۳۲۲۱۴۸۸۸۸

آدرس: Serefiye, Irfan Bastug Cd. no : 4, 65000 Van Merkez/Van, Turkey

  • هتل هالدی

هتل هالدی یکی از محبوب‌ترین هتل های وان در بین مسافران ایرانی به حساب می‌آِد. این هتل ظاهری بسیار ساده دارد و در نزدیکی بسیاری از جاهای دیدنی وان و همچنین مراکز تجاری جا خوش کرده است. هزینه اقامت در این هتل مقرون‌به‌صرفه است و لازم نیز هزینه‌های گزافی را همانند هتل هیلتون بپردازید. در این هتل می‌توانید از حداقل امکانات رفاهی و خدماتی با کیفیت بسیار عالی و مطلوب بهره‌مند شوید. در حقیقت تفاوت این هتل با هتل‌های لوکس ۵ستاره، تجمل کمتر است و در خدمات هیچ کم یا کاستی وجود ندارد. پس اگر به‌دنبال اقامت آرام و در عین حال اقتصادی هستید، حتماً سری به هتل هالدی بزنید. این هتل فاصله کمی تا خیابان جمهوریت دارد و همین مسئله یک مزیت عالی به حساب می‌آید.

شماره تماس: ۰۹۰-۴۳۲۲۱۴۹۶۹۵

آدرس: Cumhuriyet Cad. Demirciler Sok. No: 4 Serefiye Mahallesi, Van 65100 Turkey

آخرین نکته را یادتان باشد که برای سفر به ترکیه، به ویزا نیاز ندارید اما حتما باید گذرنامه داشته باشد.قبل از سفر از اعتبار گذرنامه‌تان اطمینان حاصل کنید.

سفرزونی‌های عزیز، آیا اطلاعات این مطلب برایتان مفید بود؟ اگر به این شهر سفر کردید، ترجیح می‌دهید کدام جاذبه‌هایش را ببینید و چه تفریحی را انتخاب می‌کنید؟ یادتان باشد موقع سفر، یک دوربین با خودتان ببرید و عکس‌هایی که می‌گیرید را با ما به اشتراک بگذارید. خواندنِ تجربه شما از سفرتان برای ما لذت بخش خواهد بود، پس اگر چیزی نوشتید برای ما هم بفرستید.

 

بگرد، بخند، زندگی کن
تور های سفرزون تور های سفرزون
تور های سفرزون تور های سفرزون