سایداسفر

تهران در طول هفته بسیار شلوغ است. همه جا ترافیک و صدای بوق ماشین از هر جایی به گوش می‌رسد. هوا آلوده است و همه دنبال و کار و زندگی خود هستند. هیچکس به تفریح فکر نمی‌کند. همه یا سر کار یا در مسیر هستند. به همین خاطر همه جا شلوغ و پرازدحام است؛ اما جمعه داستان فرق می‌کند. در روز جمعه، پایتخت ناگهان آرام می‌شود. انگار که آب روی آتش ریخته باشید. از صبح جمعه که چشم باز می‌کنید، همه چیز آرام است. سکوت شهر را فرا می‌گیرد. آن تهران پرازدحام و شلوغ، به شهری آرام تبدیل می‌شود. خب در این روز باید فرصت را مغتنم بدانید و سری به جاهای دیدنی پایتخت بزنید. می‌گویید کجا!؟ نگران نباشید، با ما همراه شوید تا بهترین جاهای دیدنی تهران روز جمعه را بهتر بشناسید.

پل طبیعت

چند سالی است که پل طبیعت به لیست جاهای دیدنی تهران اضافه شده است. این پل روی بزرگراه مدرس قرار دارد و یک پل پیاده‌رو است. وقتی که روی این پل حضور داشته باشید، می‌توانید از تماشای مناظر زیبایی لذت ببرید. در طول هفته، بزرگراه مدرس بسیار شلوغ و پرسروصدا است. به همین خاطر شاید به جای هوای تازه، بیشتر دود و دم بخورید! اما در روز جمعه، آرامش را در پل طبیعت می‌توانید احساس کنید. روی این پل چندین و چند کافه و رستوران مختلف وجود دارند. از قضا اکثر آن‌ها دارای منوی صبحانه نیز هستند. پس چه بهتر که صبحانه روز جمعه را روی پل طبیعت نوش جان کنید.

در ضمن با توجه به اینکه پل طبیعت پارک طالقانی را به پارک آب و آتش وصل می‌کند، می‌توانید برای ورزش نیز به یکی از این دو پارک بروید. مثلاً اول صبح لباس ورزشی بپوشید و در پارک طالقانی بدوید، سپس برای صبحانه به پل طبیعت بروید. صبح جمعه هوا صاف و پاک است و می‌توانید از چشم‌انداز زیبا و آرامش لذت ببرید.

آدرس: تهران، بزرگراه مدرس

ساعت بازدید: ۲۴ساعته

هزینه بازدید: رایگان

بام تهران

وقتی که صحبت از جاهای دیدنی تهران روز جمعه باشد، حتماً نام بام تهران به ذهنمان می‌رسد. جالب است بدانید که تهران چند بام مختلف دارد. یک بام در محک قرار دارد. این بام به بام محک نیز مشهور است. بام فراز، بام نیاوران، بام ولنجک، بام شیان و بام شهرک ولیعصر مینی‌سیتی، هر کدام از این بام‌ها دارای زیبایی خاصی هستند. پس بر اساس موقعیت قرارگیری خانه خودتان، یکی را برای تفریح در روز جمعه انتخاب کنید. بام‌های تهران اکثراً پاتوق جوانان است.

هم می‌توانید داخل ماشین بنشینید و از مناظر لذت ببرید و هم می‌توانید پیاده شوید و روی صندلی مناظر را تماشا کنید. منظره تهران از ارتفاع آنقدر زیباست که فقط دوست دارید چند دقیقه به آن خیره بمانید. هنگام غروب برخی جوانان خوش‌ذوق گیتار می‌آورند و زیر آواز می‌زنند. حتی برخی آتش درست می‌کنند و مشغول شب‌زنده‌داری می‌شوند. خلاصه که بام تهران یک پاتوق عالی برای روز جمعه است.

آدرس: مناطق مختلف تهران

ساعت بازدید: ۲۴ساعته

هزینه بازدید: رایگان

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه از جمله زیباترین پارک‌های تهران به حساب می‌آید. این پارک در منطقه اعیان‌نشین نیاوران قرار دارد. پارک جمشیدیه در مناطق کوهستانی واقع شده است. بد نیست بدانید که یکی از مسیرهای صعود به توچال، از پارک جمشیدیه آغاز می‌شود. پس اگر مسیر را تا انتها بروید، به توچال خواهید رسید. این پارک در هر فصل سال زیبایی خاصی دارد. صبح جمعه هم پاتوق کوهنوردان و بچه‌های ورزشکار پایتخت می‌شود. حتی اگر حال و حوصله صعود و این ورزش‌ها را ندارید، می‌توانید کمی در پارک قدم بزنید. حتی در این پارک چند رستوران و کافی‌شاپ هم وجود دارد. پس تا ظهر کمی تفریح کنید، نهار را نوش جان کنید و سپس به‌سمت خانه بروید. این پارک در ساعات اولیه صبح جمعه بسیار آرام و دوست‌داشتنی است. پس حتماً باید آن را در لیست جاهای دیدنی تهران روز جمعه قرار دهیم.

آدرس: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

ساعت بازدید: ۲۴ساعته

هزینه بازدید: رایگان

دربند

جاهای دیدنی تهران روز جمعه

آخ آخ که اصلاً روز جمعه در دربند یک مزه دیگر می‌دهد! دربند جزو مناطق ییلاقی و مهم تهران به حساب می‌آید. این منطقه خوش‌آب‌وهوا و کوهستانی در شمالی‌ترین منطقه پایتخت و بالای تجریش قرار دارد. از زیبایی طبیعت دربند که هرچه بگوییم کم است. در طول مسیر هم که ده‌ها رستوران و دکه وجود دارند. تخت برخی رستوران‌ها روی رودخانه یا در کنار آن واقع شده است. پس می‌توانید پای خود را در آب کنید و یک پرس چلوکباب جانانه بزنید. همچنین جوانان نیز می‌توانند سری به سفره‌خانه بزنند و از قل‌قل قلیان لذت ببرند. در کنار رستوران‌ها، دکه‌هایی خوشمزه حضور دارند. این دکه‌ها بورس لواشک و ترشیجات همانند آلوچه هستند. البته در فصل مناسب، آش، لبو، شلغم یا باقالا هم سرو می‌کنند. خلاصه که دربند یک مسیر عالی برای تفریح و شکم‌گردی و از جمله بهترین جاهای دیدنی تهران روز جمعه است.

آدرس: تهران، تجریش، میدان دربند

ساعت بازدید: ۲۴ساعته

هزینه بازدید: رایگان

شهربازی ارم

شهربازی ارم که قدیمی‌های پایتخت آن را با نام پارک خرم نیز می‌شناسند، از جمله قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مجموعه‌های تفریحی تهران است. این شهربازی در غرب پایتخت قرار دارد و در روزهای جمعه، پر از صدای جیغ و فریاد کودکان می‌شود. الحق که این صدا، صدای جریان زندگی است. شاید ما را هم به یاد دوران خوش کودکی بیاندازد. شهربازی ارم یک مجموعه کامل تفریحی است. در این مجموعه از چند شهربازی سرپوشیده که مناسب گروه‌های مختلف سنی است تا شهربازی روباز و باغ‌وحش می‌توانید لذت ببرید. اصلاً باید صبح روز جمعه شال و کلاه کنید و به شهربازی ارم بروید و آخر شب به خانه بازگردید! حتی در این شرایط باز هم برخی جاذبه‌های این پارک را از دست می‌دهید! شهربازی ارم قطعاً جزو بهترین جاهای دیدنی تهران روز جمعه مخصوصاً برای کودکان و نوجوانان است.

آدرس: تهران، ابتدای اتوبان تهران – کرج

ساعت بازدید: روزهای جمعه از ۱۰ الی ۲۲

هزینه بازدید: ورودی ۵هزار تومان

ایران مال

ایران مال بزرگترین مرکز خرید ایران و یکی از بزرگترین مراکز خرید در تمام آسیا به حساب می‌آید. این مرکز خرید چندمنظوره بزرگ در سال ۱۳۹۷ افتتاح شد. در حال حاضر ایران مال یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران نیز محسوب می‌شود. در این مرکز خرید می‌توانید از جاهای مختلف از جمله شربت خانه، زمین تنیس، پیست یخ و … استفاده کنید. از مغازه‌های گران‌قیمت و لوکس آن هم که هرچه بگوییم کم گفتیم. این مرکز خرید در نزدیکی دریاچه چیتگر قرار دارد. دسترسی به ایران مال در روزهای هفته برای ساکنین شرق تهران شاید دشوار باشد؛ اما خب جمعه خبری از ترافیک نیست. پس می‌توانید با خیال آسوده سری به این مرکز خرید زیبا بزنید و تا بعد از ظهر سرگرم باشید.

آدرس: تهران، بزرگراه خرازی غرب

ساعت بازدید: روزهای جمعه از ۹ الی ۲۳

هزینه بازدید: رایگان

دریاچه چیتگر

حالا که صحبت از دریاچه چیتگر به میان آمد، بهتر است به این مجموعه تفریحی بسیار بزرگ نیز اشاره کنیم. دریاچه چیتگر با هدف ساخت یک مجموعه تفریحی بسیار بزرگ در غرب افتتاح شد. حال امروز چند سالی از افتتاح آن می‌گذرد. خوشبختانه شهرداری تهران در ساخت این مجموعه بسیار موفق عمل کرده است. در محوطه دریاچه چیتگر به روش‌های مختلف می‌توانید تفریح کنید و سرگرم باشید. تفریح و سرگرمی در این دریاچه حد و مرزی ندارد. هم می‌توانید با قایق به داخل دریاچه بروید و هم به آسمان رفته و زیپ لاین را تجربه کنید! بازی‌های هیجان‌انگیزی همانند پینت بال و فوتبال حبابی نیز در دریاچه چیتگر وجود دارند. خلاصه که اگر به این مجموعه بیایید، از صبح تا آخر شب سرگرم خواهید بود. این مجموعه برای تمامی گروه‌های سنی می‌تواند جذاب باشد.

آدرس: تهران، بزرگراه خرازی، منطقه ۲۲

ساعت بازدید: روزهای جمعه از ۱۰ الی ۲۴

هزینه بازدید: رایگان

خیابان سی تیر

اگر ساکن پایتخت هستید، حتماً طرح ترافیک دست و پایتان را حسابی بسته است. خب خوشبختانه در روزهای جمعه خبری از هیچگونه طرح ترافیک نیست. پس می‌توانید آزادانه ماشین خود را بردارید و به هر جایی که می‌خواهید بروید. چه بهتر که در بین جاهای دیدنی تهران روز جمعه سری به خیابان سی تیر بزنید. خیابانی که این روزها آن را سنگ فرش کرده‌اند و بورس غذاهای خیابانی در تهران شده است. این خیابان هنگام شب بسیار شلوغ می‌شود. همچنین در طول روز هم می‌توانید سری به موزه‌های مختلفی که در این خیابان حضور دارند بزنید. توجه داشته باشید که قدم زدن در این خیابان بسیار مزه می‌دهد. پس ماشین خود را یک گوشه پارک کنید و در این خیابان قدم بزنید. خیابان سی تیر از صبح تا شب شما را در روز جمعه می‌سازد.

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

کاخ گلستان

کاخ گلستان از جمله زیباترین کاخ موزه‌های تهران است. این کاخ موزه در منطقه بازار تهران قرار دارد. به همین خاطر بسیاری از گردشگران به‌خاطر محدوده طرح ترافیک، قادر به بازدید از آن نیستند. خب در روزهای جمعه که طرح ترافیکی نیست! پس یک راست استارت بزنید و به بازار تهران بروید. کاخ گلستان از جمله مهم‌ترین کاخ موزه‌های تهران است. این کاخ زیبا به دوران قاجار تعلق دارد. رضاخان هم مدتی از این کاخ استفاده کرد. در حال حاضر داخل کاخ گلستان از آثار تاریخی بسیاری نگه‌داری می‌کنند. لازم به ذکر است که این کاخ موزه دارای معماری بسیار بی‌نظیری است که شما را خیره به خود خواهد کرد. در نهایت هم می‌توانید برای نهار به رستوران مسلم یا شرف اسلامی بازار بروید!

آدرس: تهران، ۱۵ خرداد، بازار تهران، میدان ارگ

ساعت بازدید: روزهای جمعه از ۹ الی ۱۸:۳۰

هزینه بازدید: ورودی ۵هزار تومان

کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد از دیگر کاخ موزه هایی است که می‌توان در لیست جاهای دیدنی تهران روز جمعه قرار داد. کاخ سعدآباد در محدوده دربند و داخل باقی دلباز قرار دارد. این کاخ از جمله کاخ‌هایی بود که در دوران پهلوی بیشتر کاربرد داشت. البته در دوران قاجار و مخصوصاً ناصرالدین شاه قاجار نیز از این کاخ به‌عنوان کاخ ییلاقی و تابستانی استفاده می‌کردند. کاخ سعدآباد شامل چندین و چند عمارت مختلف می‌شود. هر عمارت بسیار تماشایی است و باید از آن دیدن کنید. پس بهتر است از ساعات اولیه صبح به این باغ بروید تا هم حال و هوایتان عوض شود و هم زمان کافی داشته باشید که یک دل سیر این باغ را ببینید.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، انتهای خیابان شهید کمال طاهری

ساعت بازدید: ۹ صبح الی ۱۷

هزینه بازدید: ورودی ۵هزار تومان

کاخ نیاوران

حال که صحبت از کاخ‌های قدیمی تهران به میان آمد، بهتر است کاخ نیاوران را هم به لیست جاهای دیدنی تهران روز جمعه اضافه کنیم. همان طور که از نام این کاخ مشخص است، در منطقه نیاوران تهران قرار دارد. البته این روزها محله نیاوران را با نام محله باهنر می‌شناسند. کاخ نیاوران در حقیقت محل زندگی خاندان پهلوی دوم بود. وقتی که شاه از ایران رفت، تمامی اسباب و اثاثیه او به همان شکل باقی ماند. حتی لباس‌های خود را هم جمع نکرده بودند. به همین خاطر بازدید از کاخ نیاوران شما را با زندگی خاندان پهلوی بیشتر آشنا می‌کند. این کاخ با کمک طرح فرح دیبا، ملکه ایران ساخته شد. کاخ ظاهری بسیار زیبا دارد. البته چند عمارت مختلف که قدمت آن‌ها به دوران قاجار باز می‌گردد نیز در این مجموعه وجود دارند. برای مثال کوشک احمدشاهی از جمله عمارت‌های قجری این مجموعه است.

آدرس: تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

ساعت بازدید: ۹ صبح الی ۱۷

هزینه بازدید: ورودی ۵هزار تومان

خب دوستان عزیز سفرزون، فکر می‌کنیم که یک برنامه جامع و عالی برای مدت‌ها در جمعه دارید! شما کدام جای دیدنی تهران را به این لیست اضافه می‌کنید؟ به نظرتان کدام یک از این جاذبه‌ها بیشتر از همه هیجان‌انگیز هستند؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.