سایداسفر

تهران از جمله بزرگترین شهرهای ایران است. در این شهر جاذبه‌های تفریحی و دیدنی بسیاری وجود دارد. در این میان، پارک‌های تهران بسیار بی‌نظیر، بزرگ، زیبا و باامکانات فراوان هستند. هر کس به بهانه‌ای سری به پارک‌های تهران می‌زند. برخی عاشق پیک‌نیک هستند، برخی به‌دنبال جایی برای خلوت کردن می‌گردند، برخی برای سرگرمی فرزندانشان به پارک می‌روند و برخی دیگر پارک را جایی عالی برای ورزش انتخاب می‌کنند. پارک جایی پر از اکسیژن است. جایی که می‌توانید در اکسیژن خالص نفس بکشید و از طبیعت لذت ببرید. در میان پارک‌های تهران، برخی امکانات ورزشی بهتر و مناسب‌تری دارند. به همین خاطر برای ورزش بهتر هستند. در این مقاله هم قصد داریم تا بهترین پارک ها تهران برای ورزش را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس اگر به ورزش در پارک علاقه دارید، در این مقاله همراه ما باشید.

پارک شهر تهران

بهترین پارک ها تهران برای ورزش

پارک شهر از جمله قدیمی‌ترین پارک‌های تهران است. این پارک در منطقه ۱۲ تهران و محدوده مرکز شهر قرار دارد. قدمت این پارک به دوران پهلوی و سال ۱۳۳۹ باز می‌گردد. در این پارک امکانات رفاهی، خدماتی، تفریحی و البته ورزشی فراوانی وجود دارد. در بخشی از این پارک می‌توانید حتی سوار قایق پدالی شوید و در دریاچه قایق‌سواری کنید. این پارک وسعت بسیاری دارد و می‌توانید از آن به‌راحتی برای ورزش استفاده کنید. دور تا دور آن، مسیری عالی برای پیاده‌روی به چشم می‌خورد. این مسیر برای کسانی که به پیاده‌روی و دویدن در پارک علاقه‌مند هستند، جان می‌دهد. همچنین باید بدانید که می‌توانید از تجهیزات ورزشی مختلف در کنار میز تنیس رومیزی، زمین‌های ورزشی مختلف و … نیز در این پارک استفاده کنید. در نهایت وقتی که خسته شدید، می‌توانید سری به رستوران سنتی پارک شهر تهران بزنید.

آدرس: تهران، محدوده خیابان‌های خیام و شهید فیاض‌بخش

پارک نیاوران

پارک نیاوران از دیگر بهترین پارک ها تهران برای ورزش محسوب می‌شود. این پارک به دستور محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۴۸ ساخته شد. پارک نیاوران در منطقه شمال تهران قرار دارد و دارای آب‌وهوایی بی‌نظیر است. پارک نیاوران ۶۲هزار مترمربع وسعت دارد. به همین خاطر می‌توانید قطعاً یک جای دنج و عالی برای ورزش در آن پیدا کنید. این پارک دارای بخش‌های ورزشی مختلفی است. جالب است بدانید که در این پارک سالن ورزشی مخصوص بانوان نیز وجود دارد. همین موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از بانوان، پارک نیاوران را برای ورزش خود انتخاب کنند. در این سالن ورزشی، تجهیزات و امکانات کافی برای ورزش در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد.

از طرف دیگ حتی زمین تمرین اسب‌سواری نیز در این پارک وجود دارد. به همین خاطر پارک نیاوران را می‌توان یک پارک ورزشی چندمنظوره دانست. همچنین در این پارک امکان استفاده از چهار استخر بزرگ وجود دارد که هر یک از دیگری بهتر هستند. در نتیجه می‌توان گفت که این پارک از جمله بهترین پارک ها تهران برای ورزش به حساب می‌آید. در صورتی که محل سکونت یا محل کارتان در محدوده شمال تهران قرار دارد، حتماً سری به پارک نیاوران بزنید.

آدرس: تهران، شمال خیابان پاسداران، مجاورت میدان نیاوران

پارک پرواز

پارک پرواز از جمله معروف‌ترین پارک‌های غرب تهران به حساب می‌آید. این پارک در محله سعادت‌آباد قرار دارد. پارک پرواز پاتوق بسیاری از جوان غرب تهران است. پارک پرواز در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این پارک از جمله بزرگترین و بهترین پارک‌های غرب تهران است. در این پارک می‌توانید به شکل‌های مختلف سرگرم شوید. پارک پرواز دارای مسیر پیاده‌روی بسیار ایدئال است. توجه داشته باشید که این پارک به‌صورت کوهستانی است. به همین خاطر مسیر پیاده‌روی در آن کمی دشوار خواهد بود. مسیری که برای پیاده‌روی در این پارک تعبیه کرده‌اند، برای دوچرخه‌سواری نیز بسیار مناسب است.

این پارک در مناطق کوهستانی شمال غرب تهران قرار دارد. به همین خاطر دارای آب‌وهوای بسیار مناسب و دوست‌داشتنی است. وقتی که در این پارک ورزش کنید، ریه‌های شما پر از اکسیژن خالص خواهد شد. در این پارک می‌توانید از زمین فوتبال، زمین اسکیت، میز شطرنج، میز تنیس روی میز و سایر تجهیزات ورزشی همانند تجهیزات بدنسازی استفاده نمایید. این پارک قطعاً از بهترین پارک ها تهران برای ورزش محسوب می‌شود. همچنین برای استراحت می‌توانید از کافه‌ها یا آلاچیق‌های داخل پارک استفاده کنید.

آدرس: تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود

پارک جوانمردان

پارک جوان مردان در منطقه غرب تهران و محدوده کن قرار دارد. منطقه کن از جمله مناطق خوش آب‌وهوای ییلاقی به حساب می‌آید. این پارک با وجود محورهای مخصوص پیاده‌روی به طول ۲۴هزار متر، از جمله بهترین پارک ها تهران برای ورزش و پیاده‌روی به حساب می‌آید. از میان پارک جوانمردان تهران، رودخانه کن عبور می‌کند. همین موضوع باعث زیبایی دو چندان پارک می‌شود. در میان این پارک، برکه‌ای کوچک با نام برکه پرندگان نیز به چشم می‌خورد. جالب است بدانید علاوه‌بر مسیر ۲۴هزار متری پیاده‌روی، مسیر ۸هزار متری مخصوص دوچرخه‌سواری در این پارک تعبیه شده است. زمانی که مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از هم تفکیک شده باشند، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بسیار ایمن و عالی خواهد بود.

علاوه‌بر مسیر دوچرخه سواری و پیاده‌روی، در این پارک می‌توانید از زمین اسکیت، میز شطرنج، میز پینگ‌پنگ، زمین تنیس و .. نیز استفاده کنید. این پارک برای هر نوع تفریح، ورزش و خوش‌گذرانی به‌صورت خانوادگی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در زمستان این پارک هوایی نسبتاً سرد دارد. پس بهتر است در هنگام زمستان، پارک‌های دیگر تهران را برای ورزش انتخاب کنید.

آدرس: تهران، اتوبان همت، بلوار دهکده المپیک، جنب خیابان طبیعت

بوستان آزادگان

بهترین پارک ها تهران برای ورزش

بوستان آزادگان از جمله پارک‌های معروف جنوب تهران است. این پارک در منطقه ۱۵ و کمربندی آزادگان قرار دارد. بوستان آزادگان با ۱۱۲هزار هکتار وسعت، بزرگترین پارک در تمام ایران به حساب می‌آید! این پارک پوشش گیاهی بسیار متنوع و بی‌نظیری دارد. به همین خاطر با وجود آنکه بوستان آزادگان در محدوده جنوب تهران واقع شده است؛ اما آب‌وهوایی بسیار عالی و اکسیژن خالص را می‌توانید در ان احساس کنید. این بوستان با توجه به وسعت فراوان خود، دارای امکانات رفاهی، خدماتی، تفریحی و البته ورزشی است.

در این پارک می‌توانید از مسیر پیاده‌روی دور دریاچه مصنوعی لذت برید. یا اینکه از مسیر دوچرخه‌سواری دور پارک استفاده کنید. در این پارک می‌توانید از زمین فوتبال، زمین اسکیت، زمین والیبال، بدمینتون، میز شطرنج، میز پینگ‌پنگ و … استفاده کنید. لازم به ذکر است که یک زمین دومیدانی استاندارد نیز در این پارک تعبیه کرده‌اند.  بوستان آزادگان دارای پارکینگ رایگان است. پس می‌توانید با خیال آسوده از بابت امنیت خودرو و یافتن جای پارک، برای ورزش صبحگاهی عازم این پارک شوید. بوستان آزادگان برای تفریح‌های خانوادگی و پیک‌نیک هم جان می‌دهد. همچنین می‌توانید بعد از خستگی، کمی در آلاچیق‌ها استراحت کنید.

آدرس: تهران، ناحیه چهار شهرداری منطقه ۱۵ تهران، میدان بسیج، کمربندی آزادگان، جنوب پارک آبی آزادگان

بوستان آبشار

بهترین پارک ها تهران برای ورزش

بوستان آبشار از جمله دنج‌ترین پارک‌های تهران به حساب می‌آید. این پارک جزو پارک‌های جدید تهران است که در حاشیه پایتخت قرار دارد. به همین خاطر بوستان آبشار فضایی آرام و دوست‌داشتنی دارد. بوستان آبشار در محدوده شمال‌غرب حاشیه تهران و در ارتفاعات قرار دارد. وقتی که خودتان را به بوستان آبشار برسانید، شاهد منظره‌ای بی‌نظیر از تهران خواهید بود. این پارک هوایی بسیار دلپذیر و کمی خنک دارد. حتی در تابستان هم خبری از گرمای شدید هوا در این پارک نیست. بوستان آبشار به شکلی کاملاً خاص و پلکانی طراحی شده است. این پارک از جمله پارک‌های کوهستانی به حساب می‌آید و چشم‌اندازی بسیار زیبا دارد. در این پارک یک دریاچه مصنوعی نیز طراحی کرده‌اند. مسیر دور دریاچه از جمله بهترین مسیرهای پیاده‌روی به حساب می‌آید.

بوستان آبشار شاید تجهیزات ورزشی یا زمین‌های ورزشی بزرگ و متنوعی نداشته باشد. پس شاید از خودتان بپرسید که چرا این پارک را در لیست بهترین پارک ها تهران برای ورزش قرار داده‌ایم؟ در حقیقت داخل بوستان آبشار، یک مسیر پیاده‌روی ۲۵کیلومتری کوهپیمایی وجود دارد. این مسیر برای افرادی که به ورزش کوهپیمایی علاقه‌مند هستند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. البته همان طور که اشاره کردیم، مسیر کوتاه و بدون دردسری نیز در کنار دریاچه مصنوعی این بوستان قرار دارد.

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران

پارک شطرنج

پارک شطرنج از جمله پارک‌های معروف در شمال تهران است. این پارک در سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید. پارک شطرنج فضایی دنج و بسیار آرام و دوست‌داشتنی دارد. این پارک دارای تجهیزات ورزشی عمومی بسیار مناسبی است. تجهیزات با تنوع کامل در این پارک قرار داده شده‌اند. پس حتی در روزهای شلوغ هم می‌توانید از ورزش در پارک شطرنج لذت ببرید. در این پارک مسیر پیاده‌روی و مسیر دوچرخه‌سواری کاملاً حرفه‌ای و استاندارد وجود دارد. این پارک را باید به یک دلیل بسیار مهم در لیست بهترین پارک های تهران برای ورزش قرار داد. در حقیقت این پارک محل برگزاری مسابقات شطرنج است. اصلاً به همین خاطر است که نام آن را پارک شطرنج قرار داده‌اند. در هر گوشه از این پارک، یک میز شطرنج به چشم می‌خورد. همچنین یک سال بزرگ به بازی شطرنج اختصاص داده شده است.

آدرس: تهران، خیابان آجودانیه، نبش کوچه سیزدهم شرقی

بوستان ولایت

بوستان ولایت از جمله بزرگترین پارک‌های تهران است. این پارک در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۲۷۰هکتار افتتاح شد. جالب است بدانید که بوستان ولایت در زمین سابق پادگان قلعه مرغی قرار دارد. این بوستان دارای امکانات تفریحی ورزشی بسیار متنوعی است. جالب است بدانید که بخشی از این بوستان، به حضور بانوان اختصاص یافته است. به‌هیچ‌وجه آقایان اجازه ورود به این بخش را ندارند. به این ترتیب بانوان عزیز می‌توانند بدون رعایت حجاب، مشغول ورزش شوند و از هوای آزاد پارک لذت ببرند.

در این پارک هر نوع امکاناتی که تصور کنید وجود دارد. شما می‌توانید از گشتگاه پیاده یا همان باغراه ایرانی برای پیاده‌روی آرام استفاده کنید. یا اینکه سری به مسیر تندرستی بزنید و حسابی بدوید. مسیر دوچرخه‌سواری نیز در این پارک کاملاً مجزا است و می‌توانید حسابی رکاب بزنید و از دوچرخه‌سواری سرعتی لذت ببرید. برای اسکیت سواری، می‌توانید سری به پیست اسکیت بزنید. رینگ اتوموبیل‌رانی و موتورسواری، صخره‌نوردی و زمین بازی کودکان نیز از دیگر امکانات بوستان ولایت به حساب می‌آید. همچنین می‌توانید از بانجی جامپینگ مرتفع و معروف این بوستان نیز استفاده کنید. همه‌روزه حدود ۱۵۰هزار نفر از این پارک دیدن می‌کنند. البته آنقدر وسعت آن بزرگ است که حضور این تعداد جمعیت در آن اصلاً احساس نمی‌شود. بوستان ولایت قطعاً از جمله بهترین پارک ها تهران برای ورزش به حساب می‌آید.

آدرس: تهران، انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان

پارک المهدی

بوستان المهدی از دیگر بهترین پارک ها تهران برای ورزش به حساب می‌آید. این بوستان در ضلع جنوب‌شرقی میدان آزادی قرار دارد. پس برای کسانی که ساکن شرق هستند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. این پارک ۶۵هزار مترمربع وسعت دارد. دریاچه‌ای بزرگ نیز در میان آن به چشم می‌خورد. از زیبایی این پارک ه بگذریم، باید به تجهیزات ورزشی آن اشاره کنیم. خب این پارک با ۶۵هزار مترمربع وسعت، مسیر پیاده‌روی بسیار طولانی و عالی دارد. همچنین یک مسیر دوچرخه‌سواری مجزا نیز در این پارک تعبیه شده است. پس می‌توانید از هر کدام به‌صورت جداگانه استفاده نمایید.

به غیر از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، امکان تفریح در زمین اسکیت نیز وجود دارد. همچنین می‌توانید از تجهیزات پروش اندام و بدنسازی نیز در این پارک استفاده کنید. این پارک دارای بخش‌های مختلفی است و می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند.

آدرس: تهران، ضلع جنوب شرقی میدان آزادی

پارک رضوان

پارک رضوا از جمله پارک‌های جنوب تهران است. کمتر کسی این پارک را می‌شناسد؛ اما ساکنین منطقه، عاشق آن هستند. پارک رضوان از جمله قدیمی‌ترین پارک‌های پایتخت است. قدمت برخی درخت‌های آن به بیش از ۵۰ سال پیش باز می‌گردد. در این پارک می‌توانید ساعت‌ها مشغول تفریح و سرگرمی باشید. البته ما قصد تفریح نداریم! بلکه می‌خواهیم ورزش کنیم و به تناسب‌اندام خود اهمیت دهیم. در این پارک می‌توانید از زمین چمن مصنوعی فوتبال به‌صورت رایگان استفاده کنید. این زمین فوتبال در محدوده جنوب تهران بسیار معروف است. همچنین امکان استفاده از سالن چند منظوره ورزشی نیز وجود دارد. پس پارک رضوان را نیز باید در فهرست بهترین پارک های تهران برای ورزش قرار داد.

آدرس: خیابان امام خمینی، انتهای خیابان قصر الدشت، خیابان کمیل

پارک پلیس

در نهایت قصد داریم تا درباره پارک پلیس صحبت کنیم. پارک پلیس از جمله بزرگترین و معروف‌ترین پارک‌های شرق تهران است. این پارک در محدوده توحید و تهرانپارس قرار دارد. پارک پلیس در زمینی به مساحت ۵۱۶هزار مترمربع قرار دارد. پوشش گیاهی و ظاهر این پارک بی‌نظیر است. پارک پلیس آنقدر وسعت دارد که شلوغی جمعیت در آن اصلاً به چشم نمی‌خورد. این پارک به‌وسیله بلوار استقلال به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. دورتادور هر بخش، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بسیار بزرگی وجود دارد. در این پارک می‌توانید از امکانات ورزشی همانند وسایل بدنسازی، میز پین‌پنگ و … نیز استفاده کنید.

خب دوستان عزیز سفرزون، شما به‌صورت کامل با بهرتین پارک ها تهران برای ورزش آشنا شدید. نظر شما درباره این لیست چیست؟ آیا پارک خاصی را برای ورزش به‌صورت منظم انتخاب کرده‌اید؟ اگر اینطور است، آن پارک را به ما و سایر دوستان نیز معرفی کنید تا ما هم آن را به این لیست اضافه کنیم. یادتان نرود که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم.