سایداسفر

اگر اهل سفر و تجربه‌ی لذت‌های ناب آن هستید، پس بدون شک از چشیدن غذاهای جدید و متنوع در مقصد هیجان‌زده خواهید شد. یکی از خوش‌ترین لحظات سفر، مختص خوراکی‌ها، غذاها و شکم‌گردی‌هایی است که در کافه‌ها، رستوران‌ها و غذاخوری‌های کوچک و بزرگ خیابان‌های یک شهر می‌شود تجربه کرد. اصفهان هم مثل بسیاری از مقاصد گردشگری داخل ایران، طعم‌های مهیج و اصیلی دارد که توریست‌ها شیفته‌ی آن هستند. این شهر با اصالتی تاریخی و خوشمزگی‌های ناب سنتی خود، از مسافرانش پذیرایی می‌کند. وقت‌گذرانی در رستوران های اصفهان برای هر گردشگری لذت‌بخش خواهد بود.

این شهر پر از رستوران‌های متنوعی همانند رستوران کافه ارکیده اصفهان است که هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. اگر به دنبال نوش جان کردن یک غذای سنتی در یک رستوران محلی هستید یا از چشیدن یک طعم جدید در یک رستوران لاکچری لذت می‌برید، تفاوتی ندارد؛ اصفهان شما را راضی می‌کند. با سفرزون همراه شوید تا سری به رستوران های اصفهان بزنیم.

۱. رستوران ارکیده اصفهان، غذای اصیل و با کیفیت ایرانی

1. رستوران ارکیده اصفهان، غذای اصیل و با کیفیت ایرانی

اینجا به یک وعده غذای اصیل و ایرانی و البته با کیفیت در یکی از قدیمی‌ترین مطبخ‌های شاهین‌شهر دعوت هستید! مطبخ کاروانسرای مادرشاه که اکنون به واسطه حضور مجموعه رستوران‌های ارکیده با عطر و بوی نابِ کباب‌ها و غذاهای ایرانی و محلی جانِ تازه ای به خود گرفته است. اگر هوس یک کباب شیشلیکِ لذیذ را کردید حتما به این رستوران سر بزنید که شیشلیک‌های معروفی دارد. اما مجموعه رستوران‌های ارکیده  شامل رستوران نیست بلکه در دوبخش کافه و شربت‌خانه نیز از میهمانان خود پذیرایی میکند. در فصل‌های گرم سال می‌توانید در حیاط باصفای کاروانسرا و در ماه‌های سرد هم در سَرای اصلی این کاروانسرا بنشینید و از معماری بی‌نظیر  طراحی خاصِ این فضا لذت ببرید. رستوران کافه ارکیده در شعبه اصفهان خود با ارائه خدمات خاص و متفاوت و غذاهای با کیفیت توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب نموده است.  خدماتی نظیر اجرای موسیقی زنده، اجرای تم‌های مناسبتی و اختصاصی، خدمات رایگان ویژه کودکان، منوی متنوع از غذاهای ایرانی و فرنگی در بخش رستوران و کافه، سرو نوشیدنی های سنتی در بخش شربتخانه و طراحی فضای سنتی ولی خاص مانند “شاه‌نشین” برای گردشگران، جذابیت حضور در این کاروانسرا را دوچندان نموده است.

اطلاعات رستوران ارکیده اصفهان :

آدرس رستوران ارکیده اصفهان: انتهای اتوبان کاشان – اصفهان، کاروانسرای عباسی(مادرشاه)، رستوران کافه ارکیده

شماره تماس: 

۰۳۱۴۵۶۴۴۴۸۰-۵

آدرس اینستاگرام رستوران ارکیده اصفهان: orkideh_restaurant

۲.رستوران شهرزاد ، یک انتخاب لوکس و سنتی در میان رستوران های اصفهان

رستوران شهرزاد ، لوکس و سنتی در میان رستوران های اصفهان
رستوران شهرزاد ، لوکس و سنتی در میان رستوران های اصفهان

اگر دنبال یک رستوران لوکس با تزیینات سنتی و اصیل هستید، رستوران شهرزاد یک انتخاب فوق‌العاده است. این رستوران قدیمی از بهترین رستوران های اصفهان است که با نقاشی‌ها و آینه کاری‌های سنتی تزیین شده است و شیشه‌های رنگی پنجره‌های آن، انعکاس زیبایی از سنت و اصالت اصفهان را به نمایش می‌گذارد. کیفیت غذای رستوران شهرزاد اصفهان مثال‌زدنی است و شلوغی همیشگی آن، تأیید کننده‌ی این کیفیت است. در این رستوران انواع غذاهای اصیل ایرانی و اصفهانی به همراه غذاهای فرنگی، با بهترین کیفت سرو می‌شود تا هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. اگر از غذا خوردن در فضایی مزین به نقش و نگارهای اصیل اصفهان لذت می‌برید و در عین حال خواهان یک رستوران لوکس هستید، در سفرتان به این شهر حتما سری به رستوران شهرزاد بزنید.

اطلاعات رستوران شهرزاد اصفهان :

آدرس رستوران شهرزاد : اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۰۴۴۹۰

۳. رستوران ایتالیایی زاوا ، یک طعم خاص در اصفهان

رستوران ایتالیایی زاوا | از رستوران های اصفهان
رستوران ایتالیایی زاوا | از رستوران های اصفهان

در خیابان شیخ صدوقی اصفهان، رستورانی وجود دارد که طعم و بوی خوش غذاهای ایتالیایی آن در شهر مشهور است. رستوران ایتالیایی زاوا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که شیفته‌ی مزه‌ی خوب غذاهای ایتالیایی هستند و در سفر هم از تجربه‌ی این طعم لذت می‌برند. این رستوران به شکلی زیبا طراحی شده است و دکوراسیون خاص و آرامش‌بخش آن، لذت خوشمزگی غذاها را چند برابر می‌کند. اگر در طول سفرتان، هوس خوردن غذای ایتالیایی به سرتان زد، حتما رفتن به زاوا را در لیست رستوران‌گری‌تان بگنجانید و فراموش نکنید که پاستا و لازانیای معروف آن را امتحان کنید.

اطلاعات رستوران زاوا اصفهان :

آدرس رستوران ایتالیایی زاوا : اصفهان، خیابان شیخ صدوق جنوبی، خیابان پرواز، پلاک ۴۷

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۷۰۱۰۰

۴. رستوران شاندیز اصفهان

رستوران شاندیز اصفهان | رستوران های اصفهان
رستوران شاندیز اصفهان | رستوران های اصفهان

اگر دلتان می‌خواهد یک طعم لذیذ و با کیفیت را در اصفهان تجربه کنید، رستوران شاندیز گزینه‌ی خوبی برای رستوران‌گردی‌تان است. در این رستوران می‌توانید طعم لذیذ کباب اصیل ایرانی را با طبخی اصفهانی تجربه کنید و کیفیت سفرتان را با خوشمزگی دیگر غذاهای این رستوران بالا ببرید. این رستوران در خیابان شیخ صدوق شمالی، نبش خیابان مفید واقع شده ودر بین رستوران های اصفهان ، انتخاب بسیاری از توریست‌های این شهر است.

اطلاعات رستوران شاندیز اصفهان :

آدرس رستوران شاندیز اصفهان : اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، نبش خیابان شیخ مفید، طبقه زیرین بانک سرمایه، رستوران شاندیز ایران زمین

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۶۳۵۰۰۱

۵. رستوران آراخوان اصفهان ، لذت غذا در یک نمای تاریخی

رستوران آراخوان اصفهان
رستوران آراخوان اصفهان

یکی از رستوران‌هایی که در اصفهان هیچگاه فراموشش نخواهید کرد، رستوران آراخوان است که در ابتدای چهارباغ بالا واقع شده است. وارد این رستوران که بشوید، نقش و نگار و قوس‌های زیبایی که بر دیوارها جا گرفته‌اند، این تصور را برای شما به‌وجود می‌آورد که وارد یکی از مکان‌های تاریخی اصفهان شده‌اید. این رستوران مشابه معماری مکان‌های تاریخی و سنتی اصفهان تزیین شده است و شما را به حال و هوای این آثار باستانی می‌برد. کیفیت غذاهای آراخوان در بین رستوران های اصفهان مثال‌زدنی است و انتخاب بیشتر گردشگرهای شهر است. این رستوران با فضایی سنتی و دل‌چسب، پاسخگوی خوبی برای بیش‌تر ذائقه‌ها خواهد بود.

اطلاعات رستوران آراخوان اصفهان :

آدرس رستوران آراخوان اصفهان : اصفهان، سی و سه پل، ابتدای چهارباغ بالا، جنب مجتمع کوثر

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۸۴۵۴۷

۶. رستوران نیکان اصفهان ، یک انتخاب همیشگی برای همه سلیقه‌ها

رستوران نیکان اصفهان
رستوران نیکان اصفهان

رستوران نیکان از بهترین رستوران های اصفهان است که برای هه‌ی ذائقه‌ها پیشنهادهای خوشمزه‌ای دارد. این رستوران با فضایی دلچسب و آرامش‌بخش در خیابان میرفندرسکی اصفهان واقع شده و به تنوع بالای منو مشهور است. اگر هوس خوردن غذاهای اصیل ایرانی را دارید یا از طعم خوش غذاهای ترکی، فرانسوی، ایتالیایی و… هیجان‌زده می‌شوید، منوی نیکان انتخاب‌های خوشمزه‌ای را پیش روی‌تان قرار می‌دهد. کیفیت بالای این رستوران به حدی راضی کننده است که تجربه‌ی یک بار آن برای هر فرد کافی است تا مشتری همیشگی آن شود. رستوران نیکان فرصت خوبی است که در رستوران‌گردی‌تان در شهر اصفهان، یک غذای خانوادگی را در جمعی دوست داشتنی تجربه کنید.

اطلاعات رستوران نیکان اصفهان :

آدرس رستوران نیکان اصفهان : اصفهان، خیابان میرفندرسکی ، روبه‌روی هلال احمر، رستوران نیکان

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۶۱۳۳۷۵

۷. رستوران وی آی پی اصفهان ، یک انتخاب لاکچری

اگر طرفدار رستوران‌های لاکچری با منوی سلف سرویس هستید، رستوران وی آی پی اصفهان یک پیشنهاد فوق‌العاده و راضی کننده برایتان خواهد بود. این رستوران با کیفیتی مثال‌زدنی و تنوع بالای غذایی به شکل سلف سرویس از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و هیچ محدودیتی برای مشتریان در انتخاب غذا و دیگر سرویس‌ها وجود ندارد. چیدمان و طراحی بسیار شیک این رستوران، فضایی زیبا و دلفریب به‌وجود آورده که آرامش را با سرو غذا عجین کرده است. این رستوران گزینه‌ی بسیار مناسبی برای خاطره‌سازی یک شام دلچسب در اصفهان است.

اطلاعات رستوران وی آی پی اصفهان :

آدرس رستوران وی آی پی اصفهان : اصفهان، خیابان چهارباغ بالا

شمارخ تماس: ۰۳۱۳۶۵۵۰۴۰۰

۸. رستوران باغ شهر اصفهان ، چشم‌اندازی فراموشن‌شدنی به زیبایی‌های نصف جهان

رستوران باغ شهر اصفهان
رستوران باغ شهر اصفهان

دنیایی از کباب‌های خوشمزه و خوش‌پخت به همراه دیگر غذاهای اصیل ایرانی را می‌توانید در رستوران باغ شهر اصفهان نوش جان کنید. تمام جذابیت‌های این رستوران در تنوع منوی خوشمزه‌ی آن خلاصه نمی‌شود. بام منحصر‌به‌فرد و بسیار وسیع این رستوران، یکی از دل‌انگیز‌ترین فضاهایی است که می‌شود زیر آسمان شهر یک طعم لذیذ را تجربه کرد. پیش رویتان یک قابی فوق‌العاده از عمارت و باغ هشت بهشت و مدرسه و خیابان چهارباغ عباسی وجود دارد که هوش از سرتان می‌برد و شما را بیش از پیش شیفته‌ی این رستوران می‌کند. اگر به دنبال یک تجربه‌ی لذت‌بخش در بین رستوران های اصفهان هستید، حتما سری به رستوران باغ شهر بزنید و از ترکیب زیبایی نصف جهان و طعم خوش غذاهای اصیل آن لذت ببرید.

اطلاعات رستوران باغ شهر اصفهان :

آدرس رستوران باغ شهر اصفهان : اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، روبه‌روی خیابان شیخ بهایی، بام مجتمع تجاری هشت بهشت، بام رستوران سنتی باغ شهر

شماره تماس: ۰۳۱۹۵۰۲۰۰۳۱

۹. رستوران شب نشین اصفهان ، سرو خوشمزگی در قصری چینی

رستوران شب نشین اصفهان
رستوران شب نشین اصفهان

رستوران شب نشین یکی از خلاقانه‌ترین طراحی‌های فضا را در بین رستوران های اصفهان به خود اختصاص داده است. این رستوران با نمایی بسیار زیبا در فضایی مشابه یک قصر چینی، از مهمانان خود با بهترین نوع غذاهای اصیل ایرانی پذیرایی می‌کند. کباب‌های این رستوران در اصفهان بسیار خواهان دارد که طعم خوش آن‌ها در این قصر آسیایی چند برابر می‌شود. رستوران شب نشین با طراحی منحصربه‌فرد خود در شب‌های اصفهان می‌درخشد و حضور پر رونق مردم شهر، آن را خواستنی‌تر کرده است. اگر به اصفهان سفر کردید و سری به این رستوران زدید، فراموش نکنید که حتماً طعم کباب بختیاری ناب آن را بچشید.

اطلاعات رستوران شب نشین اصفهان :

آدرس رستوران شب نشین اصفهان : اصفهان، بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه

شماره تماس: ۰۳۱۳۳۳۹۳۶۳۳

۱۰. رستوران نقش جهان اصفهان ، تجربه‌ی خوشمزه به سبکی سنتی

رستوران نقش جهان اصفهان
رستوران نقش جهان اصفهان

سفر به اصفهان و گشت در کوچه و خیابان‌های آن، حسی از اصالت و سنت را در بین گردشگران زنده می‌کند که می‌شود لذت این حس را با سرو غذا در یک محیط زیبا و سنتی چند برابر کرد. رستوران سنتی نقش جهان اصفهان ، برای لذت بردن از یک غذای دلچسب ایرانی، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در نصف جهان پیش روی شما قرار دارد. معماری این سفره خانه سنتی، به شکل هوشمندانه‌ای المان‌های معماری اصیل اصفهان را با شیوه‌ی نوین معماری ایرانی آمیخته تا جذابیت فضا را چند برابر کند. در گشت‌وگذارتان در میدان نقش جهان سری به این رستوران بزنید و در فضای زیبای آن همراه یک موسیقی اصیل ایرانی، از خوشمزگی غذای‌تان لذت ببرید.

اطلاعات رستوران نقش جهان اصفهان :

آدرس رستوران نقش جهان اصفهان: اصفهان، میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف الله، داخل بازار

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۱۹۰۶۸

۱۱. رستوران حکیم باشی ، حس خوشمزه‌ی اصفهان‌گردی

رستوران حکیم باشی
رستوران حکیم باشی

اصفهان پر از رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی است که با طراحی جالب خود، حس جذابی از شکم‌گردی را در این شهر تاریخی به مسافران القا می‌کنند. رستوران حکیم باشی اصفهان یکی از این نوع رستوران‌های سنتی شهر است که با فضایی جذاب و کیفیت غذایی مثال‌زدنی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. شیشه‌های رنگی، تخت‌های چوبی و دیگر المان‌های سنتی در این رستوران حسی سرشار از سرزندگی را به‌وجود آورده است. اگر مشتاق نوش جان کردن یک غذای اصیل در فضایی سنتی و نوستالژیک اصفهانی هستید، حتما سری به رستوران حکیم باشی شهر بزنید.

اطلاعات رستوران حکیم باشی اصفهان :

آدرس رستوران حکیم باشی اصفهان : اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، بازاربزرگ حکیم، طبقه اول

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۱۲۰۲۳۷

۱۲. رستوران خوانسالار اصفهان ، طعم غذا در پس آجرهای یک بنای سنتی

رستوران خوانسالار اصفهان
رستوران خوانسالار اصفهان

رستوران خوانسالار اصفهان، در چهارباغ بالا، فضایی سنتی و آجری را طراحی کرده تا به محض ورود خودتان را در دل یک بنای از تاریخ برگشته احساس کنید. دیوارهای آجری، قوس‌های نوستالژیک و فضایی صمیمی و هر المانی که شما را به یاد زیبایی‌های اصیل و قدیمی بیندازد، در این رستوران خودنمایی می‌کند. در این فضای دلنشین از طعم خوش غذای خود که به سبکی اصفهانی طبخ می‌شود لذت ببرید و در این محیط گرم و صمیمی وقت بگذرانید.

اطلاعات رستوران خوانسالار اصفهان :

آدرس رستوران خوانسالار اصفهان : اصفهان، چهارباغ بالا، روبه‌روی تعاونی برق منطقه

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۶۶۰۶۰۴

۱۳. بریانی اعظم اصفهان ، مقر یک خوشمزه سنتی در شهر

بریانی اعظم اصفهان
بریانی اعظم اصفهان

بریان غذای محبوب و اصیل اصفهان است که لذت خوردن آن یکی از مهم‌ترین بخش‌های اصفهان‌گردی است. این ترکیب خوشمزه از گوشت گوسفند و جگر، در میان یک نان سنتی، با حجمی کوچک، یکی از غذاهای بسیار مقوی اصفهان است که محبوبیتش از مرزهای این شهر گذشته و هر گردشگری مشتاق تجربه‌ی لذت طعم آن است. بریانی‌های مختلفی در اصفهان این غذا را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و یکی از بهترین بریانی‌های شهر، بریانی اعظم است که در چهار شعبه‌ی مختلف، با بهترین کیفیت بریان اصفهان از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

اطلاعات بریانی اعظم اصفهان :

آدرس شعبه ۱: اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۰۲۰۷۰

آدرس شعبه ۲: اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست

شماره تماس: ۰۳۱۳۳۳۸۳۰۷۰

آدرس شعبه ۳: اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین

شماره تماس:۰۳۱۳۲۱۲۵۷۳۰

آدرس شعبه ۴: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۸۰۹۳۹

۱۴. کافه رستوران مس و قالی اصفهان ، آرامش در فضایی صمیمی

کافه رستوران مس و قالی اصفهان
کافه رستوران مس و قالی اصفهان

در یک محیط سنتی و مزین به میز و صندلی‌های چوبی قدیمی، هم از خوشمزگی‌های یک کافه لذت ببرید و هم یک غذای خوش‌طعم را تجربه کنید. کافه رستوران مس و قالی با یک طراحی ساده و سنتی، فضایی دلچسب برای وقت‌گذرانی به‌جود آورده که از بهترین گزینه‌ها برای کافه گردی در اصفهان است.

اطلاعات رستوران مس و قالی اصفهان :

آدرس کافه رستوران مس و قالی اصفهان : اصفهان، خیابان سپه

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۲۲۷۶۴

۱۵. کافه رستوران هرمس ، لذت خوشمزگی در اصفهان

کافه رستوران هرمس
کافه رستوران هرمس

برای تجربه‌ی کافه نشینی در کوچه میدان جلفای اصفهان، هرمس انتخاب خوبی خواهد بود. این مقر خوشمزگی علاوه بر طعم‌های مرسوم یک کافه، چند نوع غذا هم سرو می‌کند و یکی از دلچسب‌ترین کافه رستوران‌های اصفهان محسوب می‌شود. این کافه رستوران طراحی جذاب و خاصی دارد که آن را به فضایی آرامش‌بخش برای وقت‌گذرانی تبدیل کرده است.

اطلاعات رستوران هرمس اصفهان :

آدرس: اصفهان، خیابان نظر میانی، خیابان کلیسا وانک، کوچه میدان جلفا

شماره تماس: ۰۳۱۳۵۵۵۵۵۵۵

۱۶. کافه رستوران سنتی آزادگان

کافه رستوران سنتی آزادگان | رستوران های اصفهان
کافه رستوران سنتی آزادگان

قهوه خانه چاه حاج میرزا یا همان کافه رستوران سنتی آزادگان، یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین رستوران های اصفهان محسوب می‌شود. جالب است بدانید که یکی از سرآشپزان آمریکایی در سفر خود به ایران، از این قهوه خانه سنتی بازدید کرده و با فرهنگ مردم اصفهان آشنا شده. این کافه رستوران، یک قهوه خانه بسیار قدیمی است که قدمت آن به بیش از ۵۰ سال باز می‌گردد. صاحب اصلی این رستوران، حاج محمد علی خواجه معروف به حاج میرزا در طی سالیان سال توانسته عتیقه‌جات مختلفی را گرد هم جمع کند و منظره بسیار زیبایی را خلق نماید.

در این قهوه خانه صدها وسیله عتیقه به چشم می‌خورد که برخی از آنها قدمت صد ساله دارند. بسیاری از گردشگران تنها به خاطر دیدن فضای منحصر به فرد و وسایل عتیقه،  به این رستوران سری می‌زنند و در آن عکس‌های یادگاری زیبایی می‌گیرند. اما باید بدانید که دیزی، گوش فیل با دوغ و بریونی این کافه رستوران بسیار تعریفی است و حتما باید آنها را امتحان کنید. البته باید در نظر داشته باشید که برای دسترسی به این رستوران، نیاز به پیاده روی خواهید داشت. زیرا رستوران سنتی آزادگان در دل یکی از بازارهای قدیمی اصفهان قرار گرفته.

اطلاعات کافه رستوران سنتی آزادگان اصفهان :

ساعت کار: ۷ صبح تا ۲۲ شب

محدوده قیمتی: متوسط

آدرس کافه رستوران سنتی آزادگان: اصفهان، خیابان حاج میرزا، بازار آهنگران

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۱۱۲۲۵

۱۷. کافه رستوران آرک. آ

کافه رستوران آرک. آ | رستوران های اصفهان
کافه رستوران آرک. آ

در نزدیکی کلیسای وانک، یکی از زیباترین و بهترین رستوران های اصفهان قرار دارد. کافه رستوران آرک. آ در بین رستوران های اصفهان دارای بهترین فضای داخلی است. این رستوران دارای محیطی کاملا سنتی بوده و در فضای باز و مسقف، پذیرای مهمانان عزیز خود خواهد بود. منوی این رستوران، منوی سنتی ایرانی است. شما باید طعم کباب‌ها و همچنین بریونی ویژه این رستوران را بچشید. معماری بنای این کافه رستوران بسیار منحصر به فرد، آرامش بخش، خاص و دیدنی است. یک حیاط بسیار بزرگ در دل این رستوران قرار گرفته که شما می‌توانید غذای خود را در آنجا میل کنید. همچنین حجره‌های کوچکی در اطراف حیاط قرار دارند که امکان میل کردن غذا در یک محیط کاملا دنج و خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند. منوی کافه آرک.آ نیز بسیار تکمیل است و می‌توانید پس از میل کردن یک غذای خوشمزه، از انواع بستنی و نوشیدنی نیز لذت ببرید.

اطلاعات کافه رستوران آرک.آ اصفهان :

ساعت کار: ۹ صبح تا ۲۴ بامداد

محدوده قیمتی: نسبتا گران

آدرس کافه رستوران آرک. آ: اصفهان، محله جلفا، خیابان کلیسای وانک

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۹۰۹۲۰

۱۸. کافه رستوران فیروز شربت

کافه رستوران فیروز شربت | رستوران های اصفهان
کافه رستوران فیروز شربت

در دوران قاجار، به جای کافه‌های امروزی، شربت خانه یا همان قهوه خانه‌ها وجود داشتند. بنابراین از نام این کافه رستوران نیز می‌توان فهمید که حال و هوای کاملا سنتی دارد. این کافه رستوران در خیابان وانک و در نزدیکی کلیسای وانک اصفهان قرار گرفته و از نظر طراحی دکوراسیون داخلی، یکی از زیباترین رستوران های اصفهان محسوب می‌شود. حتی درب ورودی این کافه رستوران، شبیه به حجره‌های قدیمی است. دربی چوبی و ضمخت به همراه شیشه‌های رنگی که بسیاری را جذب خود می‌کند. همه چیز در این رستوران شما را به یاد گذشته می‌اندازد. میز‌های چوبی و تابلوهای قدیمی، همه و همه به همراه یک منوی غذا و نوشیدنی عالی، باعث شده‌اند تا بسیاری از گردشگران و مسافران حداقل یک بار سری به فیروز شربت بزنند. با ورود به این رستوران، می‌خواهید ساعت‌ها در آن بمانید و از دیدن فضای دلپذیر آن لذت ببرید.

اطلاعات کافه رستوران فیروز شربت اصفهان :

ساعت کار: ۸ صبح تا ۲۴ بامداد

محدوده قیمتی: متوسط رو به بالا

آدرس کافه رستوران فیروز شربت: استان اصفهان، جلفا، خیابان حکیم نظامی، کوی کلیسای وانک، روبروی هتل جلفا

شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۶۸۰۰۹

۱۹. رستوران ملک سلطان جارچی باشی

رستوران ملک سلطان جارچی باشی | رستوران های اصفهان
رستوران ملک سلطان جارچی باشی

در اصفهان همه چیز رنگ و بوی تاریخی دارد. رستوران ملک سلطان جارچی باشی، یکی از زیباترین رستوران های اصفهان محسوب می‌شود که در مجموعه تاریخی فرهنگی ملک سلطان قرار گرفته. در بدو ورود به سالن اصلی این رستوران، مات و مبهوت زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی آن خواهید شد. سقف‌های قوسی شکل، گچ‌کاری‌های سفید و کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای هنرمندانه که دقیقا به سبک و سیاق دوره صفوی انجام شده‌اند. همه چیز بسیار دقیق و با ظرافت کامل طراحی شده. آرامش در فضا موج می‌زند. صندلی‌های چوبی باعث شده‌اند تا حس تاریخی بیشتری به شما القاء شود. منوی این رستوران نیز همانطور که انتظار می‌رود، کاملا سنتی است. پس بهتر است طعم انواع کباب و همچنین بریونی این رستوران را حداقل یک بار بچشید.

اطلاعات رستوران ملک سلطان جارچی باشی اصفهان :

ساعت کار: ۱۲ ظهر الی ۲۴ بامداد

محدوده قیمتی: گران

آدرس رستوران ملک سلطان جارچی باشی: اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم (کوچه باغ قلندرها)، مجموعه تاریخی و اقامتی ملک سلطان جارچی باشی

شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۰۷۴۵۳

۲۰. رستوران خوان گستر ، معروف‌ترین رستوران های اصفهان

رستوران خوان گستر
رستوران خوان گستر

رستوران خوان گستر یکی دیگر از رستوران های اصفهان است که در منطقه جلفا و در نزدیکی کلیسای وانک قرار گرفته. طراحی دکوراسیون داخلی این رستوران بر خلاف سایر رستوران های اصفهان ، بسیار ساده و بی آلایش است. رنگ آبی آسمانی، روی دیوارهای ساده رستوران خوان گستر به علاوه تابلوهای هنری ساده‌ای که بر روی آنها قرار گرفته، باعث می‌شود آرامش را در وجود خود احساس کنید. این رستوران در دل شلوغی مرکز شهر اصفهان، فضایی آرام را در اختیار شما قرار می‌دهد. میز‌های چوبی و نورپردازی بسیار ملایم باعث تقویت این حس آرامش می‌شود. منوی غذایی این رستوران ، کاملا سنتی است و باید حتما طعم خوراک سنتی اصفهان یعنی خورش ماست را در این رستوران امتحان کنید. در ضمن باید بدانید که در این رستوران، ساعات خاصی به اجرای برنامه موسیقی زنده اختصاص داده می‌شود.

اطلاعات رستوران خوان گستر اصفهان :

ساعت کار: ۱۲ ظهر تا ۱۵:۳۰ بعد از ظهر برای صرف نهار و ۲۰ شب تا ۲۲:۳۰ برای صرف شام

محدوده قیمتی: گران

آدرس رستوران خوان گستر: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، خیابان کلیسای وانک

شماره تماس : ۰۳۱۳۶۲۷۸۹۸۹

۲۱. رستوران ترنج

رستوران ترنج یکی از زیباترین و بهترین رستوران های اصفهان است. این رستوران را با نام مجموعه رستوران هوانس نیز می‌شناسند. رستوران ترنج در محله جلفا قرار دارد. محله جلفا یکی از معروف‌ترین محله‌های توریستی اصفهان محسوب می‌شود. همه ساله هزاران گردشگر از این محله بازدید می‌کنند. به همین خاطر رستوران‌های بسیاری در محله جلفا فعالیت می‌کنند. با این حال رستوران ترنج یکی از بهترین رستوران‌هایی است که در محله جلفا حضور دارد. پس در برنامه سفر خود زمانی که قصد بازدید جاهای دیدنی محله جلفا از جمله کلیسای وانک را داشتید، می‌توانید بعد از ظهر سری به رستوران ترنج بزنید و دلی از عزا در بیاورید.

همان طور که می‌توانید حدس بزنید، این رستوران نیز در یکی از خانه‌]ای تاریخی اصفهان قرار دارد. این خانه درست در کنار کلیسای تاریخی هوانس واقع شده است. به همین خاطر آن را با نام رستوران هوانس نیز می‌شناسند. فضای این رستوران بسیار زیبا، باصفا و دوست‌داشتنی است. با حضور در این رستوران، دلتان باز می‌شود. لازم به ذکر است که رستوران ترنج یک کافه رستوران است. پس می‌توانید فقط از بخش کافه و منوی نوشیدنی استفاده کنید. حتی حضور در این رستوران و نشستن روی صندلی‌های چوبی کنار حوض اصلی آن نیز می‌تواند به خاطره‌ای دوست‌داشتنی تبدیل شود.

آدرس: اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس (خانه ترنج)

شماره تماس: ۳۶۲۹۳۷۸۸-۰۳۱

۲۲. کافه رستوران عمارت نمکدان

کافه رستوران عمارت نمکدان یکی دیگر از رستوران های اصفهان هست که حتی با دیدن عکس آن هم حس و حال خوبی را به آدم منتقل می‌کند. البته که اکثر رستوران های اصفهان همین ویژگی را دارند و دارای طراحی بی‌نظیر هستند. در سفر به اصفهان باید خودتان را برای دیدن چنین رستوران‌های زیبایی که هر کدام قابلیت تبدیل شدن به یک موزه زیبا را دارند، آماده کنید. کافه رستوران عمارت نمکدان در خانه‌ای قرار دارد که شما را به یاد خانه مادربزرگ‌ها می‌اندازد. خانه‌ای زیبا و پرمهر که از هر گوشه آن انرژی می‌بارد.

این رستوران را بر اساس معماری همان دوران بازسازی کرده‌اند. به همین خاطر وقتی که وارد آن می‌شوید، احساس می‌کنید که واقعاً در تاریخ سفر کرده‌اید و در دوران قاجار قرار دارید. مدیریت رستوران برای ایجاد این حس تلاش بسیاری کرده است. وسایل تزئینی و دکوری بسیاری در این رستوران وجود دارند که هر کدام برای ما نوستالژی هستند. منوی این کافه رستوران انواع غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم را شامل می‌شود. پس می‌توانید بر اساس سلیقه خود، هرچه که دلتان می‌خواهد سفارش دهید.

آدرس: اصفهان، خیابان استانداری، اول کوچه پشت مطبخ

شماره تماس: ۰۳۱ ۳۲۲۴۷۳۱۳

۲۳. کافه رستوران هوگر

همانند موارد دیگری که به آن‌ها اشاره کردیم، کافه رستوران هوگر نیز یکی دیگر از آن رستوران‌های زیبایی است که در خانه‌های قدیمی اصفهان قرار دارد. البته این خانه هر خانه‌ای نیست. خانه‌ای که کافه رستوران هوگر در آن واقع شده است را با نام خانه دهدشتی اصفهان می‌شناسند. این خانه از جمله مهم‌ترین خانه‌های تاریخی اصفهان است. در راهنمای سفر اصفهان همیشه بازدید از این خانه تاریخی را توصیه می‌کنند. این خانه معماری بسیار زیبا و تماشایی دارد و در بین خانه‌های تاریخی اصفهان دارای ارج و قرب خاصی است. خوشبختانه حسابی دستی به سر و گوش این خانه کشیده‌اند و بخشی از آن را به کافه رستوران هوگر تبدیل کرده‌اند.

حتی اگر میل به غذای اصلی هم نداشته باشید، با دیدن غذاهای خوشمزه سنتی کافه رستوران هوگر، اشتهای شما باز می‌شود .البته که می‌توانید فقط از منوی کافه استفاده کنید و به جای آن از فضای زیبای خانه لذت ببرید. کافه رستوران هوگر یکی از بهترین رستوران های اصفهان است که هم برای کیفیت غذا و هم برای فضای زیبا، دلتان می‌خواهد نه یک بار بلکه چند بار به آن سر بزنید.

آدرس: اصفهان، دروازه دولت، خیابان باب الرحمه، کوچه شماره ۱۱۰

شماره تماس: ٠٩١٣۴٢٠٨٠٠۴

۲۴. فود کورت سیتی سنتر

سیتی سنتر یکی از بزرگترین مراکز خرید اصفهان محسوب می‌شود. بسیاری از مسافران برای خرید سوغات اصفهان یا حتی پاساژگردی، به این پاساژ مراجعه می‌کنند .یک طبقه از این مرکز خرید را به فودکورت اختصاص داده‌اند. در فودکورت سیتی سنتر انواع مختلف رستوران‌های سنتی و فرنگی و فست‌فود فعالیت می‌کنند. اکثر آن‌ها کیفیت بسیاری دارند و می‌توانید بر اساس سلیقه اعضای خانواده، یکی را انتخاب کنید.

آدرس: اصفهان، شهر اصفهان، بزرگراه شهید دستجردی، مرکز تفریحی گردشگری سیتی سنتر

شماره تماس: ۰۳۱ ۳۶۵۵۰۵۰۴

در سفرتان به اصفهان، رستوران‌گردی‌های این شهر تاریخی را از دست ندهید. تجربه‌ی لذت‌بخش طعم‌های متنوع در نصف جهان، یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های گردش در این شهر تاریخ و اصالت است. به این شهر سفر کنید، سراغ مکان‌های تاریخی بروید، به کوچه و بازار سر بزنید و رفتن به رستوران‌های خوشمزه‌ی آن را هم از دست ندهید. سفرزون منتظر نظرات و دیدگاه‌های شما در مورد رستوران های اصفهان است.


برای آشنایی بیشتر با دیدنی های اصفهان کلیک کنید.