اقامتگاه‌های بوم گردی طرفداران بسیاری دارند. مکان‌هایی که حس و حال صمیمی دارند و خاطره‌ی سفرتان را به‌یاد ماندنی‌تر می‌کنند. خیلی از مسافران ترجیح می‌دهند در این اقامتگاه‌ها ساکن شوند. به‌ویژه در سال‌های اخیر این محبوبیت بیشتر شده. در سفرزون می‌خواهیم بهترین اقامتگاه های بوم گردی را معرفی کنیم.

saadatrent

با ما همراه باشید تا لیستی از بهترین‌ها را آماده کنیم. در سفرتان آسوده خاطر باشید و از میان گزینه‌‌های عالی انتخاب کنید. اقامتگاه‌ها به شما فرصت تجربه‌ای تازه می‌دهند. تجربه‌ای که با حفظ محیط زیست شما را با فرهنگ مقصد گردشگری نیز پیوند می‌دهد.

اقامتگاه ماه بی بی اردکان

این اقامتگاه یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران است. ماه بی بی در ساختمانی تاریخی فعال است. عمر بنای این اقامتگاه حدود ۳۰۰ سال تخمین زده شده. اقامتگاه بوم گردی ماه بی بی حالتی سنتی دارد. حال و هوای اردکان در این محل جاری است. این خانه با با سه دری های قرینه، تالاری مرتفع، حوض و حیاط، پایابی به اعماق قنات، بادگیری برافراشته و پشت بامی با چشم اندازی بی نظیر از بافت تاریخی اردکان یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

آدرس: اردکان، خیابان طالقانی، خیابان آیت الله داماد، بافت تاریخی

 

 

 اقامتگاه گلستان راز شیراز 

اگر در شیراز به دنبال  بهترین اقامتگاه بوم گردی هستید گلستان راز را پیشنهاد می‌کنیم. این اقامتگاه درست در نزدیکی مسجد صورتی نصیر قرار دارد. همچنین شما دسترسی راحتی به سایر دیدنی‌های شیراز دارید. فضای صمیمی گلستان راز بسیاری از مسافران را به‌سوی خود می‌کشد.

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، رو به روی مسجد نصیرالملک، کوچه ۳۶

 اقامتگاه ابریشم رامیان

برای اسکان در اقامتگاه ابریشم باید به بافت قدییم رامیان بروید. این اقامتگاه بوم گردی با معماری ساده و نشاط گل‌هایش از شما استقبال می‌کند. در این محل می‌توانید غذاهای سنتی را میل کنید. اقامتگاه ابریشم رامیان مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰ متر مربع ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۴۰ گردشگر را دارد.

آدرس: استان گلستان ، شهر رامیان ، بالاتر از میدان امام علی، کوچه امام ۴۴

اکو کمپ عشایری دورنا 

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های بوم گردی دورنا در مشگین شهر است. این اکو کمپ عشایری فرصت لمس طبیعت را به شما می‌دهد. دورنا در منطقه ییلاقی ملک سویی بنا شده است. طبیعت زیبا اطراف اقامتگاه شما را از زندگی ماشینی دور می‌کند.

شما در انتخاب محل اقامت نیز دو انتخاب دارید. سوئیت‌های اقامتی گرد و چادرهای عشایر؛ هرکدام ویژگی خاص خود را دارند.

از دیگر نکات مثبت اکو کمپ عشایری دورنا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • رستوران مطابق سلیقه‌های مختلف
  • نزدیکی به آبشار گورگور
  • تفریحات هیجان انگیزی مثل اسب سواری و دوچرخه سواری، پرواز با پاراگلایدر و اسکی
  • نزدیکی به آب گرم ملک سویی و آب گرم قینرجه

آدرسمشگین شهر، جاده گردشگری موئیل، ۲۰ کیلومتری جنوب مشگین شهر، نرسیده به دوراهی آبگرم قینرجه، سمت چپ، ۱ کیلومتر بعد از روستای ناصرآباد (دیزو)

 اقامتگاه بوم گردی پلاسجان

این اقامتگاه در روستای موغان قرار دارد. پلاسجان یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی منطقه است. شما می‌توانید غذاهایی کاملا ارگانیک سفارش بدهید. همچنین بازدید از طبیعت و آثار تاریخی منطقه در برنامه‌ی این اقامتگاه است. در این اقامت بیشتر از هر چیز معماری سنتی مکان شما را جذب می‌کند.

آدرس: فریدن، روستای موغان

اقامتگاه بوم گردی نار تی تی 

خاصیت ویژه‌ی نار تی تی این است که خانه‌ای زرتشتی است. این اقامتگاه منعکس کننده روح آرام شهر یزد است. اقامتگاه نار تی تی در شهر تفت و در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری یزد قرار دارد. شما در مسیرتان از دل باغ‌های انار عبور می‌کنید. سراسر این اقامت پر از لذت و آرامش است.

آدرس: یزد، تفت، پل کوکبیه، خیابان راحت آباد، کوچه خیام (خوابگاه) ، نار تی تی

در سفرزون بیشتر بخوانید :

اقامتگاه بوم گردی آویلا 

 

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های بوم گردی ایران آویلا است. این اقامتگاه بر فراز کوهستان قرار دارد. تصویری که در مقابل شما قرار می‌گیرد طبیعتی رویایی است. اگر تیرماه به این منطقه سفر کنید می‌توانید لذت شیدن شاه توت را تجربه کنید.  همچنین در فصل گلاب گیری این ناحیه مملو از جمعیت است.

آدرس: اصفهان، برزک ( ۵۶ کیلومتری پس از کاشان)، محله مصلی

اقامتگاه بوم گردی خانه باغ شاکر

یکی از بهترین اقامتگاه های آران بیدگل خانه باغ شاکر است. این اقامتگاه دارای ۶ اتاق و ظرفیت ۴۰ نفر است. یکی از خدمات عالی مجموعه سرو چای آتشی است. از تفریحات مجموعه می‌توان به شتر سواری و آفرود اشاره کرد.

 آدرس: خیابان شهید ملکیان، خیابان شهیدان کریم پناه، جاده خاکی سمت چپ ، دشت حسین آباد

اقامتگاه بومگردی خانه حوضک 

این اقامتگاه یکی از محبوب‌ترین‌ها در شهر اصفهان است. خانه حوض محیطی با صفا دارد. این اقامتگاه به بسیاری از آثار شهر، به‌خصوص مسجد جامع نزدیک است. فضای سنتی و خدمات مجموعه آن را محبوب کرده. شما می‌توانید در این مکان غذاها و نوشیدنی‌های محلی را تجربه کنید.

آدرس: اصفهان، خیابان مجلسی، پشت مسجد جامع عتیق اصفهان

اقامتگاه بوم گردی آلمن

این اقامتگاه با سایر بوم گردی‌ها متفاوت است. آلمن در بخش قدیمی شهر حسن آباد قرار دارد. این منطقه جغرافیایی کویری دارد و برای فصل‌های سرد سال مناسب است. این خانه‌‎ی قدیمی ۴۰۰ متر مربع وسعت دارد. دارای شش اتاق است و ظرفیت پذیرش ۳۵ تا ۴۰ میهمان را داراست.

از ویژگی‌هایی که آلمن را در فهرست بهترین اقامتگاه های بوم گردی قرار داده این مواردند:

  1. ایجاد فضایی مناسب جهت فعالیت هنرمندان و اجرای پروژه های هنری در منطقه کویر اصفهان
  2. برگزاری پروژه های هنری، علمی ، محیط زیستی، گردشگری با رویکرد و توجه به فضاهای طبیعی، زیست بوم و فرهنگ منطقه
  3. حمایت از صنایع دستی بومی
  4. سعی و تلاش در جهت احیای صنایع دستی فراموش شده در منطقه
  5. ایجاد نگاه نوین در عرصه گردشگری با ترکیب صنایع دستی و فرهنگ بومی با هنر معاصر
  6. ایجاد فضای گردشگری مناسب جهت معرفی ظرفیت های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و بومی منطقه و کمک به رشد اقتصادی
  7. ایجاد فضاهای مناسب آموزشی و فرهنگی برای بانوان و کودکان شهر حسن آباد


آدرس: حسن آباد، خیابان استقلال، کوچه شهید جمشیدی

اقامتگاه بومگردی خانه خشتی

ویژگی خوب این اقامتگاه بومگردی نزدیکی آن به میدان امیر چخماخ است. اقامتگاه بومگردی خانه خشتی در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. برای شناخت بیشتر آداب و رسوم شهر یزد در این مکان ساکن شوید.

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، رو به روی امام زاده شاهزاده فاضل، کوچه ۲۱ – پلاک ۲۶

اقامتگاه بوم گردی خانه نخجیر

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های بومگردی خانه نخجیر است. این بنا با تاریخی صد ساله در شهر نراق فعالیت می‌کند. این اقامتگاه بیش از هرچیز یک خانه باغ است. یکی از ارزشمندترین خدمات مجموعه استفاده از محصولات غذایی کاملا ارگانیک است. همچنین روح سنت‌های محلی در این مکان جاری است.

آدرس: نراق، خیابان فاضل نراقی، کوچه سلمان، روبروی برج حاج رئیس

اقامتگاه بوم گردی گیله بوم 

یکی از بهترین اقامتگاه های بوم گردی که در روستای قاسم آباد سفلی قرار دارد گلیه بوم است. این اقامتگاه با فضایی کاملا سنتی و با صفا از مهمانان پذیرایی می‌کند. تمام اتاق‌های گیله مرد اسامی مختلفی دارند. در این مکان می‌توانید غذای محلی نوش جان کنید و از موسیقی قاسم آبادی لذت ببرید.

آدرس: گیلان، حدفاصل کلاچای و چابکسر، روستای قاسم آباد سفلی، کوچه ابریشم ۱، پلاک ۶۹

اقامتگاه بوم گردی تلارخانه بردبار 

بهترین اقامتگاه های بوم گردی

اقامتگاه بومگردی تلارخانه یکی بهترین اقامتگاه های بوم گردی منطقه است. تلارخانه از کاه گل و چوب ساخته شده و همین شما را بی واسطه با طبیعت پیوند می‌دهد. این اقامتگاه سنتی برای هر فصلی شرایطی مناسب دارد. قبل از اسکان توجه داشته باشید که اقامتگاه بوم گردی تلار خانه تخت ندارد. این اقامتگاه در منطقه خمام فعال است.

آدرس: گیلان، کیلومتر ۲۰ جاده رشت به بندر انزلی، روستای خمام، کمربندی، میدان ولیعصر، روستای مرزدشت،ابتدای خیابان امام زاده

اقامتگاه بوم گردی کوهسار پرشکفت

اگر راهی سفر به استان فارس شدید یکی از بهترین اقامتگاه های بومگردی که پیشنهاد می‌کنیم کوهسار پرشکفت است. این اقامتگاه در روستایی زیبا قرار دارد. روستای پرشکفت دارای بافتی سنتی است. اقامتگاه نیز به همین شیوه بنا شده است. در این محل می‌توانید غذاهای لذیذ محلی را بچشید. در کنار آن هر وعده نان گرم در دسترس است. باغچه‌ای در حیاط اقامتگاه کوهسار است که مواد اولیه غذاهای مسافران را از ان می‌چینند.

آدرس: شیراز، روستای پرشکفت

اکوکمپ ساتیار 

این اقامتگاه بوم گردی در ۲۵ کیلومتری شهر پاوه واقع شده است. ساتیار از بنایی کاملا ارگانیک برخوردار است. در هنگام اقامت خود از خصوصیات طبیعت دوستی گردانندگان مجموعه لذت می‌برید. اقامتگاه بنایی سنتی دارد و تزئینات داخلی آن بر گرفته از فرهنگ منطقه است. در طی اقامت می‌توانید از برنامه‌های خاص اقامتگاه بوم گردی ساتیار لذت ببرید. وعده‌های غذایی این مکان را از دست ندهید.

آدرس: پاوه، بخش باینگان، روستا ساتیاری

در سفرزون بیشتر بخوانید :

اقامتگاه بومگردی لرد سوزا 

بهترین اقامتگاه های بوم گردی

لرد سوزا مناسب کسانی است که می‌خواهند در نزدیکی جزایر ناز اقامت کنند. اقامتگاه بوم گردی لرد سوزا نیز در فهرست بهترین اقامتگاه های بوم گردی قرار دارد. محیط لرد سوزا کاملا سنتی است و در آن حال و هوای جنوب موج می‌زند.

آدرس: هرمزگان، جزیره قشم، شهر سوزا، خیابان پیامبر اعظم، جنب ایستگاه تاکسی

بهترین اقامتگاه های بوم گردی ، لذت سفری صمیمی

تعداد اقامتگاه های محبوب بوم گردی در ایران فهرستی طولانی می‌سازند. برخی از اقامتگاه‌های برتر دیگر را در ادامه نام می‌بریم:

  • اقامتگاه بومگردی
  • سرای کربلایی فریدون
  • آمادای
  • هارپاک
  • اقامتگاه بوم گردی گیل گمش
  • اقامتگاه بوم گردی گالش کولام
  • اقامتگاه بوم گردی عمونوروز
  • اقامتگاه بوم گردی اق سید ذبیح الله
  • اقامتگاه بوم گردی نخل و نرگس کریت
  • اقامتگاه بوم گردی آتشونی

اگر شما تجربه‌ی اقامت در هر کدام از این اقامتگاه‌های زیبا را داشته‌اید برای بنویسید؟

چه اقامتگاه دیگری می‌شناسید که جای آن در فهرست ما خالی است؟

برای سفرزون بنویسید.