همانطور که می دانید مسافرت یکی از بهترین روش‌های افزایش روحیه و ‌درکردن خستگی پس از مدت ها کار و تلاش است. شما با مشافرت کردن انرژی مضاعفی را برای کار و زندگی خواهید گرفت. ایران دارای شهرهای زیبا و دینی است که اگر به آنها سر نزید می توان گفت نصف عمر شما برفنا رفته است. رفتن به سفر با خودروی شخصی حال و هوای دیگری دارد زیرا شما در هر مکان و در هر زمان می توانید توقف کنید و از مسیر خود لذت ببرید. در صورتی که نتوانید با خودروی مناسب خود سفر کنید به شما پیشنهاد می کنم از خدمات اجاره ماشین برای سفر استفاده کنید. اما اینکه چه خودرویی مناسب سفر است بسیار نکته مهمی می باشد. در ادامه به معیار انتخاب ماشین و خودروهای مناسب سفر اشاره خواهیم کرد.

معیارهای انتخاب بهترین ماشین برای سفر

هر فرد ممکن است برای انتخاب ماشین مناسب در سفر معیارهای مختلفی داشته باشد، اما مهمترین و اساسی ترین آیتم ها را در زیر جمع آوری کرده ایم تا بتوانید برای اجاره ماشین انتخاب درستی را داشته باشید:

  1. فضای کافی داخل کابین و صندوق‌عقب

توجه به این نکته که شما در طول سفر باید ساعت ها در اتومبیل بنشیند نشان دهیده این است که باید فضای کافی و صندلی های نرم و راحت برای سرنشینان وجود داشته باشد، در غیر این صورت پس از گذشت چند ساعت شما دچار کمر درد خواهید شد. و دارا بودن فضای مناسب برای چمدان و دیگر وسایل نیز مهم می باشد. در نتیجه خودروهای هاچ‌بک یا صندوق‌عقب کوچک برای مسافرت خانوادگی مناسب نیستند.

  1. خودرویی با مصرف سوخت پایین

سفر با خودروی پرمصرف، هزینه‌های سفر را بالا می‌برد و باید مبلغ بیشتری برای بنزین بپردازید و همچنین در طول مسیر همیشه باید نگران تمام‌شدن بنزین و پیداکردن پمپ‌بنزین باشید. بنابراین میزان مصرف سوخت خودرو را فراموش نکنید.

  1. ایمنی و استحکام بدنه

همانطور که می‌دانید هرساله تعداد زیادی از هم‌وطنان در جاده‌ جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین ایمنی و استحکام بدنه خودرو از ویژگی‌های مهم بهترین ماشین برای مسافرت به شمار می رود. در نتیجه به استانداردهای فنی خودرو توجه کنید و ماشینی را انتخاب کنید که نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار ایران ازنظر ایمنی وضعیت بهتری داشته باشد.

  1. دردسترس‌بودن قطعات و لوازم

ممکن است با وجود معاینه فنی و سرویس، ماشین در طول مسیر با نقص فنی و مشکلاتی مواجه شود و به‌ناچار نیاز باشد که به تعمیرگاه مراجعه کنید. بنابراین دردسترس‌بودن قطعات و لوازم آن را نیز در نظر داشته باشید.

  1. سیستم سرمایش و گرمایش

با توجه به اینکه در مسافرت ها شما زمان زیادی را در خودرو سپری می کنید، به همین دلیل لازم است ماشین شما سیستم سرمایش و گرمایش مناسبی داشته باشد تا در مسیرهای هوای نامناسب شما را اذیت نکند.

بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی در ایران1

بهترین ماشین برای مسافرت

در زیر به تعدادی از بهترین خودروهای اجاره ای برای مسافرت را اشاره می کنیم تا با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

۱- سمند سورن ELX

سمند سورن ELX که سالهاست در بازار ایران وارد شده است. جز ایمنترین خودروی ایرانی شناخته شده است.  سمند سورن دارای ترمز‌های دیسکی مطمئن و قوی، شاسی مستحکم، کیسه هوا و بدنه آن نیز بسیار محکم و ایمن می باشد به هیمن دلیل جز بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت به شمار می رود.

۲- کیا سراتو

کیا سراتو یکی از پرطرفدارترین خودروهای سدان برای مسافرت است. این خودرو دارای  ظاهری مدرن و جذاب، فضای داخلی بزرگ که برای مسافرت خانوادگی با ۵ سرنشین بسیار مناسب است. ویژگی های کیا سراتو: ترمزهای مجهز به ABS  و EBD، کیسه هوا، پدال‌های استاندارد و مصرف سوخت نسبتا پایین می باشد.

۳- چری تیگو ۷

چری تیگو ۷ یکی از باکیفیت‌ترین شاسی‌بلندهای چینی است که وارد بازار ایران شده است. این خودرو علاوه بر طراحی ظاهری جذاب، ویژگی‌های ایمنی خوبی نیز دارد و بسیاری از استانداردهای روز دنیا در تولید آن رعایت شده‌اند. بدنه این خودرو از استحکام کافی برخوردار است و ترمزها نیز عملکرد خوبی دارند. تیگو ۷ دارای چند کیسه هوا است و فضای داخلی آن نیز به‌اندازه کافی بزرگ است.

۴- لندکروز

یکی از محصولات محبوب این غول خودروساز است که با گذشت ۷۰ سال، آخرین نسل از این خودرو بر روی خط تولید شرکت تویوتا قرار دارد و همچنان محبوبیت خود را از دست نداده است. این خودروی لوکس به دلایل زیادی از جمله موتور قدرتمند، ایمنی، و امکانات و قابلیت بالا از مناسب ترین خودروهای حال حاضر برای سفر می باشد.

اجاره خودرو برای سفر

شما می توانید با انتخاب یک شرکت معتبر و سرشناس برای مسافرت خود، خودرویی مناسب براساس بودجه و علاقه خود انتخاب کنید. خودرو اجاره ای به دو صورت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می گیرد:

  • اجاره خودرو با راننده: راننده‌ای آشنا با امور تشریفاتی در اختیار شما خواهد بود. در این روش نیاز به ارائه هیچگونه مدرکی نیستید و تمام مسئولیت ها برعهده وی و شرکت خواهد بود.
  • اجاره خودرو بدون راننده: خودرو در اختیار شما خواهد بود و می توانید آزادانه بدون محدودیت زمانی و مکانی به هر منطقه ای با ارائه مدارک سفر کنید.

توجه کنید شما می توانید تمامی معیارهایی که بالاتر گفته شد را برای اجاره ماشین در نظر داشته باشید و با توجه به هزینه یکی را انتخاب کنید.

بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی در ایران2

سخن آخر

برای اجاره ماشین با شرایط آسان و قیمتی مناسب باید شرکت مورد اعتمادی را پیدا کنید که ما با تحقیقات بسیار سعادت رنت را پیدا کرده ایم. این مجموعه دارای انواع خودو در برند و مدل های مختلف است که با در نظر گرفتن بودجه می توانید اقدام به رزرو خودرو نمایید. برای ترانسفر مهاناتان می توانید از اجاره خودرو در فرودگاه امام و مهرآباد این مجموعه نیز استفاده کنید تا به راحتی به آنها را به محل مورد نظر برسانید. در واقع اگر به شهر تهران سفر کردید و برای چند روز نیاز به خودرو داشتید می توانید خودرو را از فرودگاه تحویل گرفته و در محل دیگر عودت دهید. سعادت رنت آماده ارائه خدمات در طول ۲۴ ساعت شبانه روز می باشد. با مراجعه به سایت این مجموعه می توانید از خودروهای موجود آن مطلع شوید.