شیراز به دلیل وجود مکان‌های شگفت‌انگیز و تاریخی در این شهر، قطعاً یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین شهرهای ایران است. این شهر تقریباً جزو برنامه‌های سفر بیشتر علاقمندان به سفر و گردشگری است و افرادی که برای اولین بار به ایران سفر می‌کنند و بلیط قطار تهیه می‌کنند، هرگز بدون بازدید از شیراز به خانه‌های خود باز نمی‌گردند. گردشگران داخل کشور هم بخصوص در فصل بهار مشتاق سفر به این شهر فرهنگی و تاریخی کشور هستند. در شهر شیراز که به شعر شعر و هنر نیز معروف است، مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارد، به همین دلیل است که هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی در این شهر وجود دارد که در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم به تعدادی از بهترین هتل‌های شیراز از نظر گردشگران اشاره کنیم.

۱) هتل زندیه

هتل مدرن زندیه یک هتل ۵ ستاره است در قلب شهر شیراز و در مجاورت مجموعه تاریخی و باارزش زندیه احداث شده است. این هتل که با ظاهری منحصر به فرد و عمیقاً الهام گرفته از معماری تاریخی شیراز ساخته شده است، فضایی چشم‌نواز و آرامش‌بخش را برای مهمانان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، ارگ آجری سر به فلک کشیده، کاخ سلطنتی شگفت‌انگیز زند (موزه کنونی)، مسجد باشکوه با مناره‌های آبی لاجوردی درخشان و بازار وکیل مسقف باشکوه که از شمال به جنوب شهر امتداد دارد، همگی در نزدیکی این هتل هستند. این هتل در خیابان هجرت شیراز قرار دارد.

۲) هتل بزرگ چمران

هتل چمران مرتفع‌ترین هتل پایتخت فرهنگ و تاریخ ایران است که واقع در منطقه زیبای قصردشت، با چشم‌اندازی خیره‌کننده از شهر شیراز و باغ‌های بهشتی در مجاورت آن است. هتل بزرگ چمران با بهره‌گیری از دانش و تجربه متخصصان در صنعت هتلداری و با در نظر گرفتن تمام استانداردهای بین‌المللی برای کیفیت خدمات، نوید یک اقامت به یاد ماندنی و پر از آرامش و صفا را به گردشگران می‌دهد.

فضای داخلی هتل بسیار هیجان‌انگیز و زیبا است و پرسنل هتل گرم و صمیمی هستند. در این هتل علاوه بر غذاهای ایرانی به شما غذاهای بین‌المللی مثل غذای ایتالیایی هم ارائه می‌شود. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به حمام مراکشی، باشگاه ورزشی و کافی شاپ اشاره کرد. این هتل در بلوار چمران شیراز واقع شده است.

بهترین هتل های شیراز از نظر گردشگران1

۳) هتل بزرگ شیراز

اگر بلیط قطار شیراز مشهد را تهیه کردید و به دنبال اقامتگاه برای چند روز هستید،‌ باید بگوییم این هتل مجلل شیراز تنها ۱۰ دقیقه با تمام جاذبه‌های گردشگری مهم در شهر فاصله دارد. این هتل با ارائه وای فای رایگان و تجهیزات مدرن در مرکز تناسب اندام نظر بسیاری از گردشگران را جلب کرده است. باشگاه ورزشی در هتل دارای سونا و استخر نیز است. منظره پانورامای شهر از مرکز تناسب اندام هتل و ۵ رستوران مختلف هتل و تمام اتاق‌های شرقی قسمت مورد علاقه مهمانان است. پنت هاوس با بیش از ۱۰۰۰ متر مربع فضای داخلی و خارجی بهترین بخش هتل است.

داخل هتل رستوران‌های بین المللی و ایرانی متعددی وجود دارد. رستوران‌گردان هتل دارای چشم‌انداز پانورامایی فوق‌العاده‌ای است که صخره‌های کوهستانی اطراف را به نمایش می‌گذارد. هتل بزرگ شیراز در میدان قرآن واقع شده است.

۴) هتل الیزه شیراز

در منطقه شمالی شیراز و اطراف مراکز خرید، غذاخوری‌ها و کافی شاپ‌های امروزی، هتل مدرن الیزه شیراز قرار دارد. اگر به دنبال فضای بیشتری در اتاق خود هستید، حتما اتاق‌های VIP هتل الیزه را رزرو کنید. از امکانات هتل می‌توان به باشگاه ورزشی، استخر، سونای بخار و خشک، جکوزی و اتاق ماساژ اشاره کرد.

خدمات سرویس‌دهی شبانه‌روزی و در ۶۸ اتاق این هتل، نیز نظر بسیاری از گردشگران را به این هتل جلب کرده است.

بهترین هتل های شیراز از نظر گردشگران2

۵) هتل هما شیراز

هتل همای شیراز، یکی از بهترین انتخاب‌ها در منطقه برای افرادی است که تور لحظه آخری شیراز خریداری کرده‌اند. موقعیت مکانی هتل عالی است، یعنی منطقه‌ای آرام در نزدیکی تمام مراکز تاریخی و تجاری. استانداردهای خدمات بین‌المللی در کنار مهمان‌نوازی اصیل شیرازی که شاخص‌ترین خصوصیت اخلاقی مردم این شهر است را می توان در هتل هما شیراز به خوبی درک کرد.

بیشتر از ۲۳۰ اتاق و سوئیت در هتل هما قرار دارد. سالن همایش، رستوران‌های متعدد، مرکز تناسب اندام و سایر امکانات هتل نظر بسیاری از مسافران را به این هتل جلب کرده است. هتل هما در خیابان مشکین فام، جنب پارک آزادی شیراز واقع شده است.

۶) هتل کریمخان

یکی دیگر از جذاب‌ترین هتل‌های شیراز برای گردشگران، هتل کریمخان است. فاصله هتل تا فرودگاه ۲۰ دقیقه است و ۵۰ دقیقه تا کاخ معروف و باستانی تخت جمشید فاصله دارد. همچنین هتل کریمخان ۵ دقیقه تا بازار وکیل، حمام وکیل، ۵ دقیقه تا آرامگاه دو شاعر نامدار ایران حافظ و سعدی فاصله دارد.

امکانات هتل شامل اتاق‌ها و سوئیت‌های یک‌نفره، دو نفره با تجهیزاتی مثل تلفن، سیستم آنتن مرکزی، وای‌فای، صندوق امانات، مینی‌بار، سیستم کارت الکترونیکی درها، تلویزیون، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، حمام و یخچال است. هتل کریمخان در خیابان رودکی شیراز قرار دارد.

یکی از جاذبه‌های هتل کریمخان وجود چایخانه و کافی شاپ سنتی آن است که در آن انواع چای، دمنوش، قهوه، دسر،‌ بستنی و سایر خوراکی‌های خوشمزه سرو می‌شود.

۷) هتل آریو برزن

بلیط هواپیما شهر شیراز را تهیه کنید و به هتل آریوبرزن بروید! یکی از بهترین هتل های ۴ ستاره در شیراز، هتل آریو برزن است که توانسته گواهینامه ها و قدردانی های داخلی و بین المللی مانند ISO 9001 انگلستان و Holiday Check-in 2016 را دریافت کند.

هتل آریو برزن نزدیک به مرکز قدیمی شهر قرار دارد. محله‌ای که هتل در آن قرار دارد بسیار زیبا و نشاط‌آور است. اتاق‌های هتل مجهز، باامکانات و دارای سرویس شبانه‌روزی هستند.

از جاذبه‌های هتل می‌توان به نزدیکی آن به مجموعه زندیه، امامزاده شاه چراغ، خانه قوام، خانه زینت‌الملک و نصیرالعلم اشاره کرد. این هتل در خیابان رودکی شیراز واقع شده است.

بهترین هتل های شیراز از نظر گردشگران3

۸) هتل ساسان

صمیمانه‌ترین هتل شهر تاریخی و باستانی شیراز هتل ساسان است. هتل ساسان واقع در مرکز شهر شیراز است. بسیاری از گردشگرانی که به شیراز می‌آیند، هتل ساسان شیراز را برای اقامت برمی‌گزینند. هتل ساسان در مرکز شهر در میان بانک‌ها، اماکن زیارتی، تفریحی، تجاری و نزدیک بنای تاریخی زندیه واقع شده است. آدرس این هتل خیابان زند، داخل خیابان انوری است.

۹) هتل پارک شیراز

شاید برایتان سوال باشد که چرا بسیاری از مسافران هنگام بازدید از شیراز، هتل پارک شیراز را در میان هتل‌ های شیراز هتل انتخابی خود می‌کنند. این هتل با ارائه ترکیبی ایده‌آل از مدرنی و راحتی، مجموعه‌ای از امکانات رفاهی را برای مسافران ارائه می‌دهد. هتل پارک شیراز هتلی با تهویه مطبوع در اتاق‌ها است و به راحتی می‌توانید در طول اقامت خود با دیگران در ارتباط باشید، زیرا دسترسی رایگان به اینترنت برای مهمانان فراهم شده است. این هتل دارای سرویس اتاق ۲۴ ساعته است. علاوه بر این، میهمانان می‌توانند از رستوران محبوب این هتل غذاهای مورد علاقه خود را سفارش دهند. برای مهمانانی که وسیله نقلیه دارند، پارکینگ رایگان در دسترس است. هتل پارک شیراز در نزدیکی برخی از مشهورترین مکان های دیدنی شیراز مانند خانه زینت الملک و خانه قوام قرار دارد. آدرس هتل میدان زند در داخل خیابان سعدی است.

۱۰) هتل بین المللی پارس

این هتل دارای سرویس اتاق و دربان است. علاوه بر این، هتل بین‌المللی پارس با ارائه یک مرکز تناسب اندام و صبحانه رایگان، استراحت دلپذیری را در روزهای شلوغ شما فراهم می‌کند. برای مهمانانی که وسیله نقلیه دارند، پارکینگ رایگان در دسترس است.

اگر در شیراز به دنبال کافه می‌گردید، از رستوران سنتی صوفی، کافه فردوسی یا کافه ژولپ دیدن کنید که همگی در فاصله کوتاهی از هتل بین‌المللی پارس قرار دارند. شیراز همچنین به‌خاطر گالری‌های هنری بزرگ از جمله فروشگاه هنر هان و گالری هنر ساختمان (کاشی‌های ایرانی) که فاصله چندانی با هتل بین‌المللی پارس ندارند، شهرت دارد.

هتل بین المللی پارس، از جمله بهترین‌ها برای رزرو هتل است که اقامتی آرام و لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زند. این هتل در بلوار زند شهر شیراز قرار دارد.

۱۱) خانه همایونی

خانه همایونی یک خانه قاجاری است که در قلب شیراز واقع شده و جاذبه‌های گردشگری زیادی در نزدیکی آن قرار دارد که می‌توان با پیاده‌روی به آن‌ها رسید. حیاط دوست داشتنی با استخر کوچک در وسط و نشیمن سنتی فضای لذت بخشی را برای استراحت مهمانان ایجاد کرده است. یک پشت بام دنج و مناسب برای گردهمایی‌های دوستانه، مجهز به باربیکیو و شربت‌خانه برای سرو تنقلات و نوشیدنی‌های محلی وجود دارد. صبحانه در حیاط و پشت بام سرو می شود. مهمانان همچنین می‌توانند از وای فای پرسرعت و چای رایگان در طول روز بهره‌مند شوند. همه اتاق‌ها دارای حمام اختصاصی و پنجره‌هایی هستند که به حیاط باز می‌شوند. آشپزخانه کوچک شامل ظروف مدرن و سنتی است و تجهیزات آن در تمام طول روز در دسترس همه مهمانان است.

آدرس این هتل شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، ۲، کوچه ۱۲ است.

۱۲) هتل بوتیک درب شازده

هتل فوق‌العاده درب شازده که در مرکز شهر شیراز قرار دارد دارای ۹ اتاق مجهز است. این هتل در نزدیکی مجموعه زندیه نیز قرار دارد. چیزی که این هتل بوتیک را در میان سایر هتل‌ها متمایز می‌کند این است که هر اتاق دارای نام مجزا به زبان فارسی است. تمامی اتاق‌ها شامل امکاناتی مثل تهویه مناسب و سیستم گرمایشی، تلویزیون و صندوق امانات هستند.

محوطه هتل بوتیک درب شازده بسیار آرام و جذاب است که یک کافی شاپ دنج نیز در آن واقع شده است.