شهرهای شمال یکی از مقاصد مهم گردشگری برای ایرانی‌ها است. سالانه تعداد زیادی از گردشگران ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در طبیعت بکر و زیبای شمال کشور سپری کنند. اولین و مهم‌ترین اقدام برای سفر، پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب برای اسکان است. در ۲ سال گذشته نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیدا کردن یک اقامتگاه امن و مناسب، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی ۳ تا از زیباترین شهرهای شمالی کشور، شما را با نکات مهم در رزرو یک اقامتگاه مناسب آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

saadatrent

برای اجاره یک ویلای خوب در شمال باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اجاره یک ویلای مناسب در شمال کشور باید نکات متعددی را در نظر بگیرید. ۲ تا از مهم‌ترین فاکتورها در اجاره ویلا، موقعیت مکانی ویلا و قیمت اجاره‌بهای آن است. پس برای اینکه بتوانید یک ویلای خوب و مناسب برای سفر خودتان رزرو کنید؛ باید موارد زیر را بررسی کنید.

قدم اول: بررسی دسترسی‌های ویلا

موقعیت جغرافیایی اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید دارای اهمیت بسیار بالایی است. پس از اینکه شهر مورد نظر خودتان برای سفر را انتخاب کردید؛ باید درباره جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های جذاب آن شهر تحقیق کنید. در این صورت می‌توانید ویلایی را برای اقامت انتخاب کنید که به این مکان‌های دیدنی نزدیک‌تر باشد و بتوانید برای رفتن به این مکان‌ها در وقت خودتان صرفه‌جویی کنید.

همان‌طور که می‌دانید سفر در اوضاع وخیم کرونا کار درستی نیست. اما اگر در این روزها قصد سفر به شمال کشور را دارید و می‌خواهید کمی از حال و هوای قرنطینه شهر خودتان فاصله بگیرید؛ به شما توصیه می‌کنیم همواره نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی را در طول سفرتان رعایت کنید.

قدم دوم: بررسی اجاره‌بهای ویلا

قیمت اجاره ویلا شمال به پارامترهای گوناگونی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در قیمت اجاره ویلاهای شمال تاثیر بسزایی دارد؛ زمان سفر به شمال است. برای مثال اگر در فصل بهار و پاییز و همچنین تعطیلات رسمی به شمال سفر کنید؛ با قیمت‌های عجیب و غریبی برای اجاره ویلاها مواجه خواهید شد. از این رو به شما توصیه می‌کنیم در زمان‌هایی که شهرهای شمالی خلوت‌تر است به شمال سفر کنید تا هم در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید و هم از لحاظ ابتلا به کرونا ریسک کمتری شما را تهدید کند.

دیدنی‌ترین شهرهای شمال کدام است؟

شمال کشور با پوشش گیاهی بسیار گسترده، طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای توریست‌ها شناخته می‌شود. شهرهای بسیار متعددی در منطقه شمالی کشور وجود دارد که هر کدام از آن‌ها زیبایی خاص خودش را دارد. استان‌های مازندران، گلستان و گیلان از پرترددترین شهرهای شمالی هستند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم شما را با ۳ تا از معروف‌ترین شهرهای شمال در این استان‌ها آشنا کنیم.

کلارآباد؛ منطقه‌ای آرام و دنج در غرب مازندران

شهر توریستی کلارآباد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان مازندران است که طبیعتی بسیار بکر و خارق‌العاده دارد. این شهر منطقه‌ای بسیار دنج و خوش آب و هوا و یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن تعطیلات تابستان است. با اجاره سوئیت می‌توانید برای مدتی از شلوغی‌های زندگی در شهرهای بزرگ  فاصله بگیرید و از طبیعت بی‌نظیر این منطقه لذت ببرید. کلارآباد از سمت شمال با دریای خزر و از سمت جنوب با کوه‌های سرسبز البرز احاطه شده است. قدم زدن در محله‌های قدیمی کلارآباد و تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر آن‌ها، حس حال وصف‌نشدنی را در شما ایجاد می‌کند.

گرگان؛ شهری با تاریخ غنی و طبیعتی خیره‌کننده

گرگان یکی از معروف‌ترین شهرهای استان گلستان است. این شهر با طبیعتی چشم‌نواز و آب و هوایی دلپذیر یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای دوست‌داران طبیعت است. جنگل ناهارخوران و جنگل النگدره، ۲ تا از پربازدیدترین مکان‌های شهر گرگان برای طبیعت‌گردی است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به دریاچه توشن، روستای زیارت، تپه هزار پیچ، آبشار باران کوه و منطقه حفاظت شده جهان‌نما اشاره کرد.

ماسال؛ شهری بر فراز آسمان‌ها

شهر ماسال در همسایگی کوه‌های تالش استان گیلان قرار دارد. ماسال، سرزمین آبشارهای بلند و دومین شهر مرتفع استان گیلان است. در سفر به ماسال می‌توانید از انواع پدیده‌های طبیعی نظیر آبشار، جنگل،  رودخانه، غار، رشته کوه و… دیدن کنید. ماسال با طبیعت منحصربه‌فردی که دارد، مانند قطعه‌ای از بهشت است که روی زمین پدیدار شده است. از مهم‌ترین جاهای دیدنی ماسال می‌توان به روستای اولسبلانگاه، غار آویشو، آبشار رامینه، پارک جنگلی ریزه مندان، منطقه ییلاقی دشت آلنزه و… اشاره کرد. بهترین زمانی که می‌توانید به ماسال سفر کنید، فصل تابستان است. در تابستان‌های ماسال نه خبری از سرمای شدید و بارش‌های پی‌درپی است و نه خبری از گرمای طاقت‌فرسا. به شما توصیه می‌کنیم اجاره ویلا در ماسال را به فصل تابستان موکول کنید و از دیدنی‌های ماسال در این فصل لذت ببرید.

آسان‌ترین روش اجاره ویلا در شمال چیست؟

تا قبل از گسترش شیوه‌های آنلاین برای رزرو هتل یا اقامتگاه، پیدا کردن و رزرو یک اقامتگاه مناسب، کار بسیار پرهزینه و زمان‌بری بود. اما امروزه سایت‌های متنوعی برای این کار طراحی شده‌اند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها به صورت آنلاین انواع و اقسام اقامتگاه‌های شهر مقصد را مشاهده و رزرو کنید. یکی از آسان‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای اجاره ویلا در شمال نیز مراجعه به سایت‌‌های معتبر برای رزرو ویلا و اقامتگاه است. میهمان شو یک سرویس آنلاین برای اجاره سوئیت، آپارتمان، ویلا و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سراسر ایران است. با مراجعه به وب‌سایت میهمان شو و مشخص کردن مقصد و تاریخ سفرتان، می‌توانید انواع اقامتگاه‌های موجود در شهر مقصد را مشاهده کنید. همچنین شما می‌توانید تمامی جزئیات مربوط به هر اقامتگاه را در این  سایت مطالعه کنید و با مقایسه و فیلتر قیمت‌ها، بهترین اقامتگاه را برای سفرتان انتخاب کنید.