تصور کنید به شهری پا می‌گذارید که نیمی از آن دریا و نیم دیگر جنگل‌ است. در میان درختان انبوه و سر به‌فلک کشیده قدم می‌زنید و روح و جانتان را سرشار از شور زندگی خواهید کرد. در این شهر رویایی لذت اقامت در ویلای ساحلی را تجربه خواهید کرد و آرامشی وصف‌ناپذیر را از دریای بی‌کران شمال می‌گیرید. این شهر توریستی و بزرگ، ساری مرکز استان مازندران است. جایی که اگر دلتنگ تماشای دریا و جنگل‌های سرسبز باشید، آغوشش را به روی شما باز می‌کند. شهری با مردمانی مهمان‌نواز که مقصد اصلی گردشگران برای سفر به مازندران است.

saadatrent

این شهر خوش آب و هوا قدمتی ۶ هزار ساله دارد و در زمان‌ قاجاریه پایتخت ایران بوده است. از سوی دیگر به واسطه نزدیکی به رشته کوه‌های سرسبز البرز و دریای خزر دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که در ادامه ۵ مورد از بهترین‌ دیدنی‌های طبیعی آن را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید

 

سفر به ۵ مقصد شگفت‌انگیز در ساری

 

تالاب حمیدآباد؛ لذت قایق‌سواری میان نیلوفرهای آبی

تالاب حمیدآباد، سرزمین نیلوفرهای آبیِ ساری است. این تالاب زیبا در هنگام باز شدن نیلوفرها جلوه خاصی به خود می‌گیرد و شما را سراپا چشم می‌کند. منظره‌ی این تالاب با پرواز گونه‌های مختلف پرندگان بر فراز آن، چشم‌گیرتر نیز می‌شود و شما را به رویایی پرشکوه و بکر دعوت می‌کند. تصور کنید سوار بر قایقی چوبی روی این تالاب شناور هستید و نیلوفرهای آبی راه را برایتان باز می‌کنند. شما را در رویایی آرامش‌بخش فرو می‌برند و صدای پرندگان را موسیقیِ متنِ زندگی‌تان خواهند کرد. اگر دل کندن از این طبیعت بکر برایتان دشوار است، ویلایی در همان اطراف تالاب اجاره کنید و دو سه روزی روحتان را مملو از حسِ خوب هم‌‌آغوشی با طبیعت کنید.  برای رسیدن به این مقصد دلفریب باید از مسیر جاده دریا به سمت فرح‌آباد ساری بروید.

 

چشمه‌های باداب سورت؛ منحصربه‌فردترین چشمه ایران

چشمه‌های شگفت‌انگیز باداب سورت دومین اثر طبیعی ملی کشور پس از کوه دماوند محسوب می‌شوند. این مجموعه بی‌نظیر دومین چشمه آب شور جهان لقب گرفته است و ساختاری زیبا و در عین حال عجیب دارد. مدل پلکانی این چشمه‌ها طی سالیان بسیار در دامنه کوهستان و به صورت کاملا طبیعی شکل گرفته‌اند. در غروب آفتاب هر کدام از آن‌ها به رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز در می‌آیند تا زیبایی خود را به رخ گردشگران بکشند. اما آب این چشمه‌ها علاوه بر زیبایی، خواص درمانی نیز دارند و برای بیماری‌هایی مثل کمردرد بسیاری مفید هستند.

برای رسیدن به این چشمه‌های رنگی باید به سمت جنوب ساری و روستای سورت حرکت کنید. همچنین پس از تماشای غروب آفتاب اگر قصد اقامت شبانه را در این منطقه داشتید، ویلاهای اجاره‌ای در اختیارتان خواهند بود. امکان اجاره ویلا در گوشه و کنار ساری وجود دارد، اما بهتر است پیش از بازدید، از محل اقامت خود مطمئن باشید. برای این منظور نیز می‌توانید از وبسایت‌های معتبر اجاره ویلا در کشور، مثل اتاقک کمک بگیرید.

 

دریاچه الندان؛ محصول بارش باران در دلِ جنگل

دریاچه الندان تکه‌ای از بهشت روی زمین است! این دریاچه به هیچ رودی وصل نیست و تنها با آب باران پُر می‌شود. دور تا دور دریاچه را درختان مختلف بلوط، ممرز، ملچ، نمدار و… احاطه کرده‌اند و جنگل را به دریاچه پیوند زده‌اند. برای دیدن این تابلوی نقاشی جذاب باید به سمت چهاردانگه ساری بروید و در دامنه ازنی کوه آن را میان جنگل انبوهِ روستا پیدا کنید. همچنین اگر فصل سردِ سال را برای سفر به دریاچه انتخاب کرده باشید، اردک‌های وحشیِ مهاجر را خواهید دید که این منطقه را با شکوه‌تر از همیشه جلوه می‌دهند!

 

سفر به ۵ مقصد شگفت‌انگیز در ساری 1

 

قایق‌سواری در این دریاچه را نیز نباید از دست بدهید. اگر این رویای آبی و آرام به دلتان نشست، در نزدیکی دریاچه ویلایی رزرو کنید تا صبح فردا با صدای پرندگان و عطر گل و گیاه از خواب بیدار شوید.

خزرآباد یا فرح‌آباد؛ دریای خاطره‌انگیز شمال

مگر می‌شود دریا در چند کیلومتری مقصد باشد و بدون دیدن آن از سفر برگشت؟ شمال دقیقا در همین لذت تماشای غروب آفتاب و آب‌تنی در دریای خزر معنا پیدا می‌کند. پس در سفر به ساری نیز باید زمانی را به دیدن دریا اختصاص دهید و شبی را در ویلایی لب ساحل به صبح برسانید. در حدود ۳۰ کیلومتری ساری، منطقه‌ای با نام خزرآباد یا همان فرح‌آباد قدیم قرار دارد که برای دیدن دریا باید به آن‌جا بروید. ساحل دریای فرح‌آباد اوج شکوه و عظمت دریای خزر را نشانتان می‌دهد.

اگر از دلباختگان دریایید در این منطقه دو سه روزی بمانید. اگرچه که هیچ‌وقت نمی‌شود دل از دریا و ساری کند اما اقامتی چند روزه در نزدیکی آن فرصت بی‌نظیری برای رفع دلتنگی خواهد بود. برای سفری راحت و آسوده پیش از سفر از سایت‌های معتبر اجاره ویلا اقامتگاهی متناسب با بودجه و سلیقه خود رزرو کنید تا در هنگام رسیدن به مقصد، جایی برای تجدیدقوا داشته باشید.

 

سد سلیمان تنگه؛ اقامت در دهکده آرامش

اگر راهیِ سد سلیمان تنگه در جنوب غربی ساری شوید و در قلب جنگل و کوهستان به پیش بروید، دریاچه‌ای زیبا جلوی چشمانتان سبز خواهد شد که شما را محو تماشا می‌کند. از کنار دریاچه و رودخانه تجن عبور کنید تا در پایین دست به دهکده آرامش برسید. جایی که نامی در خور و مناسب برای آن انتخاب کرده‌اند. در این دهکده تفریحی امکان اقامت و لذت بردن از چشم‌اندازهای بی‌نظیر منطقه وجود دارد. در دریاچه سلیمان تنگه نیز می‌توانید اسکی روی آب را تجربه کنید و در گوشه‌ای از آن به ماهیگیری بپردازید. راهیِ جنگل‌های اطراف شوید و گوش به آوای خوشِ طبیعت بسپارید. ساری یعنی این طبیعت محشر و فریبنده!

 

سفر به ۵ مقصد شگفت‌انگیز در ساری 2

 

اجاره ویلا در ساری

ساری شهر دریا، شهر تاریخ و شهر جنگل‌های انبوه مازندران است. دیدن همه این شگفتی‌های تاریخی و طبیعی زمان زیادی می‌طلبد. به همین خاطر است که ساری را باید چندین بار دید و گشت. جایی که در کوچه و پس‌کوچه‌های آن اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارند تا در این شهر وسیع برای همه مسافران جایی برای ماندن وجود داشته باشد. اما بدون شک مزه‌ی سفر به شمال به جوجه کباب و اجاره ویلا لب دریا است. برای اجاره ویلا در ساری (https://www.otaghak.com/city/sari  ) دستتان باز خواهد بود، چراکه از ویلایی ارزان، تمیز و یکخوابه تا ویلایی لوکس و استخردار در اختیارتان قرار دارند.

امور اجاره ویلا در ساری را پیش از سفر انجام دهید و جایی مطمئن را انتخاب کنید تا در هنگام رسیدن به مقصد به دنبال افرادی که اجاره ویلا می‌دهند، نباشید. چراکه تجربه نشان می‌دهد بسیاری از گردشگران به علت خستگیِ راه، اقامتگاه‌هایی را از این افراد اجاره می‌کنند که آن‌قدرها هم مناسب نیستند. برای این منظور از سایت‌های معتبر اجاره ویلا مثل اتاقک می‌توانید استفاده کنید. در این نوع وبسایت‌ها تصاویر ویلاها را می‌بینید و اقامتگاهی متناسب با سلیقه و بودجه خود رزرو می‌کنید. هزینه اجاره ویلا در ساری در سایت و اپلیکیشن اتاقک از شبی ۱۴۰ هزار تومان شروع می‌شود. همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته و تمیزی محل از ویژگی‌های مثبت سایت‌های معتبر اجاره ویلا در کشور هستند. پس با خیالی آسوده راهی سفر به جنگل و دریای ساری شوید. سفرتان خوش!