در هرکجای دنیا اگر از کسی بخواهید کشور امارات را توصیف کند احتمالا آن را با آسمانخراش‌های مرتفع، تکنولوژی‌های نوظهور، تفریحات هیجان‌انگیز و خیابان‌های مملو از خودرو‌های گران‌قیمت و شیخ‌های متمول سوار بر آن‌ها بیان خواهد کرد. بواسطه همین جذابیت‌ها امروزه امارات به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شده که تعطیلات خود را در سواحل زیبا و اقامتگاه‌های لوکس آن سپری می‌کنند. همین موضوع سبب شده تعداد زیادی رستوران با انواع غذاهای ژاپنی، ایتالیایی، لبنانی، هندی، ایرانی، فرانسوی و هر غذایی که فکرش را بکنید در این کشور در حال توسعه افتتاح شوند. در این نوشتار قصد داریم به چهار شهر بزرگ این کشور یعنی دبی، ابوظبی، شارجه و العین سفر کنیم و با بهترین رستوران های امارات آشنا شویم. با سفرزون همراه باشید.

saadatrent

بیلیونیر منشن دبی Billionaire Mansion Dubai

تجربه غذا خوردن در این رستوران تازه تاسیس که توسط رئیس اسبق فرمول یک فلاویو بریاتوره اداره می‌شود بیشتر به سفری هیجان‌انگیز شباهت دارد. کارکنان شیک‌پوش رستوران با نظمی حیرت‌انگیز در هر گوشه این مجموعه لوکس که در برج تاج واقع شده فعالیت می‌کنند. معمولا بعد از ساعت ۹ شب رستوران پر از مشتری می‌شود و همزمان با صرف شام اجراهایی مانند رقص با روبان ابریشمی و آوازهای پرشور جاز برای حاضرین اجرا می‌گردد. منو بیلیونیر منشن به دو بخش غذاهای ژاپنی و غذاهای ایتالیایی تقسیم شده است. بشقاب‌های غذای رستوران مثل ماهی تن تارتار با سس ترافل سفید و یا ماهی دریایی پخته شده در نمک، معمولا انتظار شما را به بهترین نحو برآورده می‌کنند.

غذاهای سفارش داده شده در ساعات پایانی شب را کارکنان فشفشه به دست و یا کارکنان هاوربرد سوار که بالماسکه به صورتشان دارند بروی میزتان خواهند آورد که هیجان خوردن خوراکی‌ها را دوچندان خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتما غذای میگو و واسابی همراه با سس سالسای انبه و پشن فروت رستوران را امتحان کنید. این غذای کم چرب و پرنمک، شیرین و برشته از پنج میگوی بزرگ تشکیل شده و ۴۰ دلار قیمت دارد. البته در منوی بیلیونیر منشن می‌توان غذاهای گران‌قیمتی مانند خاویار بلوگا وولژنکا را نیز پیدا کرد که ۶۴۰ دلار برایتان آب می‌خورد. در نهایت باید گفت غذا خوردن در این مجموعه بی‌نظیر و لوکس تجربه‌ای تکرار نشدنی و مطمئنا لذیذ خواهد بود. بیلیونیر منشن که یکی از بهترین رستوران های امارات است، در هتل تاج شهر دبی در بلوار برج خلیفه قرار دارد.

آدرس درجه بیلیونیر منشن دبی  Billionaire Mansion Dubai رو نقشه گوگل

لپتیت مزون La Petite Maison

لپتیت مزون بعنوان یکی از معتبرترین و بهترین رستوران های کشور امارات و شهر دبی شناخته می‌شود. رستوران در فضایی بسیار زیبا و در مرکز اقتصادی بین‌المللی دبی واقع شده و در اکثر ساعات روز مملو از مشتری است. از سال ۲۰۱۰ که لپتیت مزون افتتاح شده، بدلیل کیفیت بالای غذا و محیط زیبایی که دارد تعداد فراوانی جایزه و تقدیرنامه به آن تعلق گرفته و همین موضوع آن را در رده بهترین مقاصد خوراکی برای گردشگران جای داده است.

خوراک دنده بهترین غذای این رستوران می‌باشد و بهیچ وجه نباید از آن گذشت. این رستوران بین‌المللی فرانسوی در شهرهای دیگری مثل استانبول، نیس، لندن و میامی هم شعبه دارد که محبوبیت آن را در سراسر دنیا نشان می‌دهد. لپتیت مزون در تمام ایام هفته و در از ساعت ۱۲ تا ۳ و ۳۰ دقیقه عصر و ۷ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه شب آماده پذیرایی از شما است. با رفتن به اینجا شک نکنید یکی از بهترین رستوران های امارات را انتخاب کرده‌اید.

آدرس درجه لپتیت مزون La Petite Maison رو نقشه گوگل

پیرچیک Pierchic

 

این رستوران مکانی بسیار رمانتیک در انتهای یک اسکله است که مناظری حیرت‌انگیز از غروب خورشید در خلیج فارس را در پیش دیدگان مشتریان خود نمایش می‌دهد. از میزهای کناری پیرچیک که در تراس قرار دارند می‌توانید چشم‌اندازی دیدنی به برج العرب درخشان و بادبانی شکل داشته باشید. غذاهای پخته شده در این‌جا بسیار استادانه و با تزئینات زیبا سرو می‌شوند و از اینرو قیمت‌های بالایی هم دارند. در منوی مدیترانه‌ای رستوران می‌توانید انواع صدف، خاویار و خرچنگ را که با ترافل و فواگرا تزیین شده‌اند سفارش دهید. مقادیر غذای هر بشقاب در پیرچیک کافی و تا حدی زیاد است و مطمئنا شما را راضی خواهد کرد.

پیش‌غذای آلاسکایی شاه‌خرچنگ همراه با خاویار و زعفران می‌تواند شما را کاملا سیر کند و برای مثال بشقاب ماهی شیلیایی همراه با سیب‌زمینی شیرین کباب شده برای دو نفر کافی خواهد بود. انتظار قیمت‌های پایینی در منوی پیرچیک نباید داشته باشید و هر غذای آن حدود۲۵۰ دلار قیمت دارد، اما کیفیت بالا و محیط دلپذیر رستوران واقعا ارزش این پرداخت را خواهد داشت. برای رسیدن به پیرچیک باید به جاده السفوح در مدینه جمیراه در دبی بروید.

آدرس پیرچیک Pierchic روی نقشه گوگل

ات.موسفر برج خلیفه At.mosphere Burj Khalifa

امروز برج خلیفه جاذبه گردشگری اصلی شهر دبی و حتی کشور امارات است. بسیاری در بازدید از این آسمانخراش بلافاصله با پرداخت ۳۵ دلار به تماشای شهر دبی از فراز آسمان می‌نشینند، اما انتخاب لوکس دیگری که در برج خلیفه خواهید یافت خوردن غذا در رستوران ات.موسفر است. میزهای قرار گرفته در کنار دیوارهای شیشه‌ای رستوران مناظری حیرت‌انگیز از شهر، دریا و آسمان هنگام خوردن غذا پیش رویتان قرار خواهند داد.

با باز کردن منوی ات.موسفر امکان سفارش غذاهایی تهیه شده با ریشه‌های واسابی ژاپنی، گوشت گاو واگیو استرالیایی، و خرچنگ وجود دارد که نوشیدنی‌هایی لذیذی نیز در کنار تمامی آن‌ها برایتان سرو خواهد شد. یکی از غذاهایی که سفارش آن را حتما توصیه می‌کنیم خوراک گوشت گاو تارتار همراه با خاویار است که طعمی قوی و بیادماندنی را به شما ارائه خواهد داد. ات.موسفر بهیچ وجه رستوران ارزانقیمتی نیست، اما بدون شک یکی از بهترین رستوران های امارات محسوب می‌شود.

آدرس ات.موسفر برج خلیفه At.mosphere Burj Khalifa روی نقشه گوگل

پی اند سی (مروارید و خاویار) P&C (Pearls & Caviar)

مسجد بزرگ شیخ زاید در ابوظبی با آن ساختمان عظیم و سفید رنگی که دارد واقعا تماشایی است. حال فرض کنید پشت میز رستورانی با منویی پر از غذاهای بین‌المللی متنوع نشسته باشید و بازتاب تصویر این بنای دیدنی را در آب‌های نیلگون خلیج فارس و حین غذا خوردن تماشا کنید. این همان چیزی است که پی اند سی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این هتل و رستوران به آشپز معروف سرجی آرولا تعلق دارد که با داشتن دو ستاره میشلن تجربه‌ای بی‌نظیر از طعم و کیفیت غذا را پیش رویتان خواهد گذاشت. در کنار سرو غذاهای عالی امکان سفارش نوشیدنی‌های دلپذیر از جین بار رستوران نیز وجود دارد. برای رفتن به این مکان بی‌نظیر باید خود را به هتل شانگریل در ابوظبی برسانید.

آدرس پی اند سی (مروارید و خاویار) P&C (Pearls & Caviar) روی نقشه گوگل

مارکت کیچن Market Kitchen

این رستوران زیبا در ساختمان هتل لرویال مریدن شهر ابوظبی واقع شده و معماری آن به مانند یک آشپزخانه معمولی خانوادگی صورت پذیرفته که همین موضوع آن را از دیگر رستوران‌ها متمایز و تا حد زیادی صمیمی‌تر می‌کند. منوی رستوران مارکت کیچن بر اساس بهترین غذاهای پخته شده توسط جین جورژ وانقرتن تهیه شده که لیستی متنوع از انواع غذاهای خوشمزه و تازه را در بر گرفته است. رفتن به مارکت کیچن در سفر به ابوظبی و امتحان غذاهای آن ذائقه شما را کاملا به چالش خواهد کشید و با پرداخت هزینه‌ای که ارزش کیفیت بالای غذاهای آن را دارد یکی از بهترین رستوران های امارات را تجربه خواهید کرد.

آدرس مارکت کیچن Market Kitchen روی نقشه گوگل

میلاس Milas

اگر به شارجه می‌روید باید حتما یک وعده غذا را در میلاس میل کنید. منویی مملو از غذاهای سنتی و متنوع عربی در کنار کارکنان خوش‌برخورد و خونگرم، در کنار هم میلاس را به یکی از بهترین رستوران های امارات تبدیل کرده‌اند. این رستوران در محله دنیم شهر شارجه واقع شده و از مشتریان خود با غذاهایی با کیفیت در کنار سرو چای خوش‌طعم و خوشمزه عمانی، کاراک، پس از صرف غذا پذیرایی می‌کند. با وجود منوی سنتی، میلاس بهیچ عنوان رستورانی با فضای خاک گرفته و قدیمی نسیت.

هر میز دارای یک آی پد بعنوان منو می‌باشد که به شما تصاویر و توضیحاتی کامل درباره غذاها ارائه می‌دهد تا از انتخاب خود کاملا مطمئن شوید. برخی از بهترین غذاهای میلاس عبارت از صالونه اللحم که از گوشت گوسفند و برنج تشکیل شده، صالونه دیایی که از گوشت مرغ و برنج تهیه می‌‌شود، و غذایی لذیذ با گوشت ماهی تن که با دستور پختی خاص هستند که نظیرشان را در هیچ کجای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید. رستوران میلاس در مگا مال شارجه، واقع در خیابان استقلال قرار دارد.

آدرس میلاس Milas روی نقشه گوگل

کافه و رستوران الفنر Al Fanar

اگر بدنبال جایی می‌گردید تا حال و هوای روزهای گذشته شهر دبی را در فضایی با معماری سنتی تجربه کنید باید به رستوران الفنر در شهر العین بروید. غذاهای سنتی منوی این رستوران برای گردشگران خارجی مطمئنا جدید و جالب خواهند بود. طراحی فضای داخلی الفنر شما را به گذشته دور و شهر دبی که میان کویر البدیا قرار گرفته بوده خواهد برد. تکه دجاج اماراتی و بریانی السمک دو غذای معروف رستوران الفنر هستند که واقعا ارزش امتحان کردن را دارند. اگر قصد رفتن به رستوران الفنر را دارید باید به سوق الزعفرینا در شهر العین بروید.

آدرس کافه و رستوران الفنر Al Fanar  روی نقشه گوگل

لکانتین دفابورگ La Cantine du Faubourg

یکی از رستوران‌های معروف شهر دبی که به محلی لوکس برای دیده شدن و نیز ملاقات شخصیت‌های مشهور تبدیل شده لکانتین دفابورگ نام دارد. این رستوران فرانسوی با محیطی پوشیده شده با پارچه موج‌دار سفیدرنگ و سقفی مرتفع و درخشان فضایی سحرانگیز برای مشتریان خود بوجود آورده است. در این محل نیز همانند لپتیت مزون می‌توانید انواع غذاهای فرانسوی را با کیفیتی مثال‌زدنی میل کنید. ماهی سالمون بلینی کباب‌شده همراه با خاویار و ماهی دریایی سرخ شده در کره همراه با کوینولا جزو بهترین انتخاب‌های منوی این رستوران هستند. شما در لکانتین دفابورگ همواره امکان سفارش مخلفات گوناگونی مانند فواگرا، ترافل سیاه، و یا خاویار را در کنار غذا دارید.

قیمت منوی این رستوران به نسبت سایر رستوران‌های معرفی شده در دبی پایین‌تر است اما با این حال اگر بخواهید دست‌ودلباز باشید سفارش ۲۵۰ گرم خاویار سلطنتی به قیمت ۱۳۶۱ دلار شما را ناامید نخواهد کرد! در کل لکانتین دفابورگ یکی از بهترین رستوران های امارات است که آن را در برج هتل جمیرا امارات واقع در خیابان شیخ زاید خواهید یافت.

آدرس لکانتین دفابورگ La Cantine du Faubourg روی نقشه گوگل

المقام Al Maqam

این رستوران زیبا بخشی از مجموعه‌ای لوکس بنام دهکده شب‌های عربی در بیابان ابوظبی است که تجربه‌ای عاشقانه از حضور در کشوری عربی برای شما رقم خواهد زد. رفتن به رستوران المقام با داشتن دکوراسیون دست‌ساز عربی، تخت‌هایی زیبا و راحت برای نشستن، تراس پوشیده شده با برگ نخل، و اجراهای زنده هنری بیشتر به سفری افسانه‌ای در دل بیابان شباهت دارد. در این محیط بیابانی و دلپذیر می‌توانید از منوی المقام انواع غذاهای خوشمزه سنتی اماراتی و عربی و یا غذاهای بین‌المللی کلاسیک را سفارش دهید. یکی از امکانات جذابی که رستوران المقام در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد برگزاری تورهای خوراکی متنوعی می‌باشد که در آن‌ها نحوه پخت غذا و تهیه نان به گردشگران آموزش داده می‌شود. این دهکده تفریحی در مسیر جاده ابوظبی به العین و در منطقه الختیم واقع شده و اقامت شبانه در آن را پس از صرف شام شدیدا توصیه می‌کنیم.

آدرس المقام Al Maqam روی نقشه گوگل

لنج رستوران شارجه Sharjah Dhow Restaurant

این رستوران در محیط داخلی یک لنج زیبا و در نزدیکی جاده ساحلی شارجه واقع شده است. این لنج رستوران دیدنی میزهای متنوعی برای صرف غذا به مشتریان ارائه می‌دهد که می‌توان از بینشان به اتاقک‌های خصوصی، نیمکت‌های طویل، میزهای کوچک و میزهای در فضای باز بر روی عرشه قایق اشاره کرد. لنج رستوران شارجه با داشتن معماری و عناصر عربی در جای جای خود تجربه‌ای کاملا خاص از غذاهای لذیذ خاورمیانه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد. غذاهای دریایی گوناگون با قیمت‌های مناسب، بشقاب‌های گیاهی و کباب‌های فوق‌العاده در کنار بشقاب مخصوص رستوران که از کباب‌های متنوع گوشت گاو، گوسفند و مرغ تشکیل شده، همراه با مخلفات لذیذ و سیب‌زمینی سرخ شده را می‌توانید در اینجا میل کنید. به جرات این مکان را باید یکی از بهترین رستوران های امارات دانست.

آدرس لنج رستوران شارجه Sharjah Dhow Restaurant روی نقشه گوگل

ویلا توسکانا  Villa Toscan

این رستوران بهترین مکان برای خوردن غذاهای ایتالیایی در شهر ابوظبی است که در محیطی بیادماندنی واقع شده است. ویلا توسکانا در یکی از لوکس‌ترین هتل‌های شهر قرار دارد و با داشتن فضایی عالی و شیک با سقفی بلند و لوسترهای بزرگ شما را بیشتر بیاد صحنه‌ای از فیلمی سینمایی می‌اندازد تا رستورانی ایتالیایی! در اینجا طعم لذیذ غذایی نواحی گوناگون ایتالیا مانند توسکانی، اومبریا و امیلیا رومانا را می‌توان چشید. انواع غذاهای ایتالیایی از کرانچی و پیتزاهای فوری گرفته تا پیتزاهایی که زمان تهیه آن‌ها چند روز است، مانند پیتزای بسیار لذیذ تالیاتلی با گوشت بره وودر شکلات را، در منوی ویلا توسکانا خواهید یافت. برای رفتن به این رستوران استثنایی باید خود را به خیابان رجیز و برج‌های نیشن ابوظبی برسانید.

آدرس ویلا توسکانا  Villa Toscan روی نقشه گوگل

گزیبو Gazebo هند در رستوران های امارات

رستوران گزیبو با الگو گیری از آشپزخانه‌های سلطنتی هندوستان، نواحی مختلف این کشور را در جست‌وجوی غذاهای لذیذ و طعم‌های جدید و خوشمزه زیر و رو کرده است. شهرت جهانی این رستوران بخاط دومی بریانی لذیذ آن است. دومی بریانی گزیبو بعنوان محبوب‌ترین دستور پخت هندی در سراسر دنیا شناخته می‌شود. در منوی رستوران گزیبو انواع گوناگونی پیش‌غذا و کباب را نیز می‌توان مشاهده کرد که یکی از خاص‌تریت‌هایشان هارابارا کباب گیاهی است. حین صرف غذا در گزیبو می‌توانید از نوای دلنشین موسیقی در فضایی زیبا با نورپردازی استادانه نیز لذت ببرید. در برخی ساعات رستوران گزیبو بسیار شلوغ می‌شود اما با داشتن دو شعبه دیگر در شهر شارجه بعید است با مشکل خاصی مواجه شوید! شعبه اصلی رستوران گزیبو در مرکز خرید ماتاجر در محله الغزه قرار دارد.

آدرس گزیبو Gazebo روی نقشه گوگل

رستوران فوود وورلد Foodworld

در میان رستوران های امارات رستوران فوود وورلد بعنوان بزرگترین رستوران شهر العین تنوعی بی‌نظیر از انواع غذاهای هندی، چینی، اروپایی و خاورمیانه‌ای را در یک منو کنار هم آورده تا تمام نیازهای خوراکی مشتریان را یکجا پاسخ دهد. میزهای مختلف خصوصی، خانوادگی و کوچک برای زوج‌های جوان در نظر گرفته شده تا افراد در فضایی دلپذیر در قلب شهر العین غذای خود را میل کنند. یکی از غذاهای معروف فوود وورلد بشقاب چیکن اسپایسی آن است که نباید از دستش داد. از نظر قیمت پرداختی در برابر کیفیت دریافتی باید گفت که رفتن به رستوران فوود وورلد واقعا توصیه می‌شود.

آدرس رستوران فوود وورلد Foodworld روی نقشه گوگل

مطمئنا تجربه سفر به کشور امارات بدون خوردن غذاهای خوشمزه و تجربه رستوران های امارات تکمیل نخواهد شد. امیدواریم مطالب بالا شما را در پیدا کردن رستوران مناسب یاری نماید.