سایدا سفر

ایران سرزمینی است با موقعیت‌های گردشگری فراوان و چهار فصل مختلف در سرتاسر آن که باعث جذب گردشگران و توریست‌های مختلفی می‌شود. یکی از این مناطق، جزیره کیش است که جزو جزایر محبوب جنوبی ایران شناخته می شود. خدمات مختلف اعم از هتل‌ها، تفریحات و ویژگی‌های آب و هوایی، باعث شده که این نقطه به عنوان یکی از مکان‌های گردشگری سیاحان در فصل‌های مختلف سال قرار بگیرد. در ادامه این پست به خدمات و تفریحات دریایی موجود در جزیره کیش پرداخته شده است.

موقعیت جغرافیایی کیش

یک جزیره ایرانی است که در محدوده خلیج فارس قرار گرفته است و مساحت آن ۹۰ کیلومتر مربع است. این جزیره دارای جمعیت تقریبا ۴۰ هزار نفری است که ساکنان آن به فعالیت‌های مختلف اعم از کشتی‌رانی، خدمات گردشگری، کشاورزی، دامداری، مشاغل تجاری و… مشغول هستند. امروزه این جزیره بیشتر به خصوصیات گردشگری و توریستی خود مشهور شده است و از اقصی‌نقاط ایران و کشورهای دیگر در این خطه جنوبی حضور پیدا می‌کنند. باتوجه به همین مسئله، که کیش یک محیط توریستی و گردشگرپذیر است مردم این ناحیه نیز به فعالیت‌هایی که به نوعی مرتبط با توریست‌ها و سیاحان است می‌پردازند. از این جهت خدمات مختلفی اعم از رفاهی، خدماتی، هتل‌داری، تفریحی و… در این سرزمین رواج بیشتری پیدا کرده است و حتی مشاغل سنتی هم به نوعی با توریستی‌ بودن جزیره در ارتباط است، مثل بوم‌گردی.

تفریحات جزیره کیش

همان‌طور که ذکر شد این جزیره مقصد توریستی بسیاری از سیاحان و گردشگران مناطق مختلف ایران و سایر کشورهای جهان است. از همین جهت برای رفاه حال این توریست‌ها، خدمات مختلفی من جمله خدمات تفریحی برای آن‌ها ترتیب داده شده است. تفریحات دریایی، گردشگری و چرخش در جزیره، هتل‌ها و رستوران‌ها، جنگ‌ها و جشن‌ها، کنسرت، شوهای نمایشی، تله‌کابین و… نمونه‌هایی از این تفریحات است که در ادامه به بررسی این موارد پرداخته شده است.

  • تفریحات دریایی: یکی از ویژگی‌های مهم کیش، موقعیت آبی و دسترسی آزاد آن به آب‌های مختلف است. همین مسئله باعث شده که گردشگران زیادی برای استفاده از آن وارد جزیره کیش شوند؛ بنابراین، طبیعی است که برای ارایه این خدمات، مردم جزیره به ارائه خدماتی از این دست روی بیاورند و یا سرمایه‌گذاران بزرگ در این حوزه وارد شوند. این تفریحات شامل موارد مختلفی می‌شود که غواصی، پاراسل، شاتل، اسنور کلینگ، فلای فیش، پدل بورد، اسکوتر زیردریایی و … نمونه‌هایی از همین موارد تفریحی هستند. بعضی از این خدمات حتی به‌صورت Vip و خصوصی هم وجود دارد که در صورت درخواست مخاطب، انجام می‌شود. کشتی کارینا، آرتمیس، اسکوتر زیردریایی نمونه‌های جزئی از تفریحات آبی هستند.

images_1717567624_66600088eb74c.jpg

  • تورها و گشت‌های داخل جزیره: از خدمات دیگر جزیره که معمولا توسط هتل‌ها یا گروه‌های ارائه خدمات مربوط به سفرهای تفریحی کیش ارائه می‌شود، برگزاری یک مجموعه تورها و گشت‌هایی در داخل جزیره است که گردشگران را به مناطق مختلف جذاب کیش می‌برند و این مکان‌های جذاب را به آن‌ها نشان می‌دهند. مثلا در اطراف جزیره و داخل آن، روستاها و مکان‌های بوم‌گردی متنوعی وجود دارد که خصوصیات فرهنگی و اخلاقی، آثار جالب و محصولات آن‌ها برای گردشگران جذاب است و زمینه حضور آن‌ها در این مناطق را فراهم می‌کند. کوزه‌های رنگارنگ، حصیرها، گوش‌ماهی‌ها و مرجان‌ها، صدف‌های مختلف، ظروف چوبی و… بخشی از آثار دستی و هنری مردم منطقه است که برای سیاحان جذاب و قابل‌توجه است.

  • رستوران‌ها و غذاخوری‌ها: ممکن است فقط بخواهید یک صبح تا ظهر را در جزیره بچرخید و از موقعیت آن نهایت استفاده را ببرید؛ در عوض سروقت به هتل نرسید و از ناهار یا شام خبری نباشد؛ یا اصلا بخواهید غذا را بیرون سرو کنید. در این صورت می‌توانید از رستوران‌های مختلفی که در شکل‌ها و کیفیت‌های مختلف در سطح جزیره کیش برای شما آماده شده است، استفاده کنید. برخی از این رستوران‌ها طراحی‌ها و جذابیت‌های بصری زیبایی دارند، برخی دیگر از جهت کیفیت غذا رقابت قابل توجهی دارند و برخی هم خدماتی علاوه بر موارد فوق دارند؛ مثل موسیقی زنده یا اجرای شو نمایشی و غیره. بسته به نوع ذائقه و علاقه شما، می‌توانید رستوران مورد نظر خود را انتخاب کنید و یک تجربه خوب را برای خود و خانواده رقم بزنید.

  • شوهای شبانه کیش: از ویژگی‌هایی که می‌تواند باعث شود شب‌های کیش، به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز شود همین شوهای شبانه است که معمولا از نیمه‌شب بامداد تا سحرگاهان ادامه دارد و لحظات شادی را برای توریست‌ها و خانواده‌ها، دوستانشان فراهم می‌کند. معمولا در این برنامه‌ها، خوانندگان مشهور، هنرمندان و طنازّان به روی صحنه می‌روند و سعی می‌کنند شبی خوب و خاطره‌انگیز را برای مخاطبین فراهم بیاورند.

  • کشتی‌های گردشگری و تفریحی: شاید یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی که باعث جذب گردشگران بسیاری در سراسر فصل‌های سال به سرزمین جزیره‌ای کیش می‌شود، همین کشتی‌های گردشگری باشد. این کشتی‌ها انواع گوناگونی دارند که هر کدام با توجه به برنامه‌ها و شرایط خاص خود، برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند. خدمات داخل این کشتی‌ها شامل گشت و گذار، سرو نوشیدنی و غذا و ثبت لحظات خود با عکاسی‌های سیار یا ثابت است. البته این خدمات در هر کشتی متفاوت است. مثلا برخی از آن‌ها محل مناسبی برای تماشای جانوران دریایی است و نقش آکواریومی بزرگ را برای توریست‌ها و گردشگران ایفا می‌کند. این کشتی‌ها، اندازه‌ها و ظرفیت‌های متفاوتی دارند. آرتمیس، کارینا و… نمونه‌هایی از این کشتی‌های تفریحی هستند.

این موارد بخشی از خدماتی بود که جزیره کیش برای سیاحان و گردشگران خود آماده کرده است. بدون شک، خدمات دیگری هم وجود دارد که چه از لحاظ تفریحی چه از لحاظ تجاری و سیاحتی می‌تواند باعث جذب مسافران از سراسر کشور ایران و سرزمین‌های مختلف شود. البته نکته‌ای که باید در نظر گرفت، نحوه دسترسی و استفاده از خدمات مذکور و سایر امکانات موجود در کیش است که مجموعه بزرگ https://kish3sut.ir تمام این امکانات را پوشش می‌دهد و حتی با ارائه تخفیفات، باعث می‌شود تا امکان استفاده بهینه و مقرون به صرفه برای علاقه‌مندان سفر به جزیره کیش فراهم شود.